Zobacz temat - [R214] BRC Sequent 24 - zapewne będą przygody ;)
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R214] BRC Sequent 24 - zapewne będą przygody ;)

CjRudi - Nie Sie 15, 2010 23:06
Temat postu: [R214] BRC Sequent 24 - zapewne będą przygody ;)
Witam,

Mam się z zamiarem założenia gazu do Roverka i pojawia się odwieczny problem.

Spędziłem już parę godzin na czytaniu o gazie w silnikach "K" i wiem że idealnie byłoby założyć STAG'a 300 z odpowiednim osprzętem, ale...

No właśnie, jedyny polecany zakład montujący u mnie w Łodzi instalacje tej firmy, to NAgaz, gdzie kolejka jest miesięczna i po zmierzeniu czasów wtrysków powiedziano mi, że będą sprawdzać sprawność tej instalacji na kimś kto będzie zakładał ją przede mną i na doświadczeniach z nim, zdecydują czy założą to u mnie... Firma niby dobra, a tak się boją tego :) zaśpiewali 2700 z regulacją na hamowni i takie tam.

Inną sprawą jest to, że posiadam kilka instalatorów z licencją CZAKRAMU zakładających instalacje BRC, w jednym z nich, zaproponował mi instalację nową BRC Sequent LIGHT za 2400 zł lub Sequent24 za 2800 zł i do tego terminy mają normalniejsze.

Tu pytanie do Was, czy ktoś jeździ na BRC a może nawet na tej nowej Sequent Light i ma jakieś doświadczenia, czy jednak pchać się w kolejkę po STAGA i wydrukować im pół forum, żeby pokazać jak mają to zrobić?

Pozdrawiam i przepraszam jeśli coś zamieszałem :D

praktis - Pon Sie 16, 2010 07:53

Sequent Light odradzam ze względu na słabe wtryski. Jesli już się upierasz przy BRC to bierz Sequent24.

Jakie podzespoły zaproponowali Ci do tego Staga?

CjRudi - Pon Sie 16, 2010 07:59

@ up:

To miał być Stag 300+, wtryski Valteka, parownik nie pamiętam niestety - gościu powiedział że magicjet szybko się psują. Do tego zbiornik toroidalny.

praktis - Pon Sie 16, 2010 09:31

W takiej opcji Stag odpada, wtryski słabe, parownik prawdopodobnie AT09 Alaska.
Do Staga minimum wtryski Hana albo Matrix HD344, parownik Zavoli albo Magic III

CjRudi - Pon Sie 16, 2010 21:26

czyli w przypadku tak słabych podzespołów do STAGa, lepiej wziąć Sequent24? boje się troche tego gazu, że to dodatkowe koszty pociągnie w pierwszym okresie użytkowania :)
Grzem - Wto Sie 17, 2010 07:32
Temat postu: [R45,1.416V.01] Re seqent24 light
Testuję właśnie nowozałożoną instalację BRC. Na dzień dzisiejszy mogę powiedzieć, że nie czuję różnicy benzyna-gaz. Podczas zakupu zostałem poinformowany o tym, że jest nowy projekt, nowa pompa(remontowalna-poprzednie w praktyce nie dały się remontować) nowe filtry(nowa generacja), i nowe wtryski(szybsze ale tańsze co może oznaczać w praktyce problemyz trwałością). Na dzisiaj po 1,5 miesiąca jazdynie zauważyłem nic złego. Reszta jak zwykle wyjdzie w praniu. O wszystkim decyduje regulacja a ta dzięki nowym możliwościom programowania jest łatwiejsza do opanowania dla montujących.
CjRudi - Wto Sie 17, 2010 10:28
Temat postu: Re: [R45,1.416V.01] Re seqent24 light
Grzem napisał/a:
Testuję właśnie nowozałożoną instalację BRC. Na dzień dzisiejszy mogę powiedzieć, że nie czuję różnicy benzyna-gaz. Podczas zakupu zostałem poinformowany o tym, że jest nowy projekt, nowa pompa(remontowalna-poprzednie w praktyce nie dały się remontować) nowe filtry(nowa generacja), i nowe wtryski(szybsze ale tańsze co może oznaczać w praktyce problemyz trwałością). Na dzisiaj po 1,5 miesiąca jazdynie zauważyłem nic złego. Reszta jak zwykle wyjdzie w praniu. O wszystkim decyduje regulacja a ta dzięki nowym możliwościom programowania jest łatwiejsza do opanowania dla montujących.


Rozumiem, że używasz właśnie instalacji Sequent Light. Jaki był koszt instalacji? Wszystkie elementy są BRC, czy może wtryskiwacze Zavoli lub innej firmy?

Pozdrawiam :)

Grzem - Wto Sie 17, 2010 11:33

Cena instalacji na promo 2300, wszystkie elementy BRC, zbiornik stako.
CjRudi - Wto Sie 17, 2010 11:53

dałeś mi do myślenia, muszę pogadać z gazownikiem...
biniooo - Pon Sie 30, 2010 19:33

Byłem dziś u jednego gazownika we wrześni - "RYBKA-GAZ" (www.rybkagaz.pl).
Warsztat zrobił na mnie pozytywne wrażenie, jakbym miał do czynienia z fachowcami.
Jeśli chodzi o te BRC to istnieją dwie wersje tego:
-tańsza (odpowiedź na polskie konstrukcje) - BRC Light, złożona z podzespołów różnych firm
-droższa - BRC SQ24 (tylko podzespoły BRC)
Różnica w cenie 200zł. Innych BRC nie ma.

mickoz2 - Pon Sie 30, 2010 21:24

Ja założyłem KME w Łodzi na Wędkarskiej, jak na razie wszystko ok. Gwarancja 2 lata lub 50 tys km
CjRudi - Wto Sie 31, 2010 08:07

Ja założyłem w końcu BRC Sequent 24, kosztowała 2800 zł w Łodzi w Eko-Auto, na rokicińskiej.

Na razie nie jestem zadowolony, szarpie po wdepnięciu gazu szybciej ( czyli podejrzewam że nie wycięte dotryski), żeby się przełączyć na gaz muszę przejechać od 3 do 5 km, co jest jakąś kosmiczną wartością ( muszą chyba obniżyć temp. przełączania ). No i do tego przy przeciągnięciu go po obrotach przerzuca się na benzynę, w różnych momentach, raz zaraz po 4000 obrotów, innym razem wytrzymuje do 6000... Będę jeździł na poprawki, bo zostać tak nie może :)

Pozdrawiam

biniooo - Wto Wrz 21, 2010 21:15

Myślę że problemem są ustawienia. Trochę się nie postarali albo nie przejechali się autem.

CjRudi napisał/a:
Ja założyłem w końcu BRC Sequent 24, kosztowała 2800 zł w Łodzi w Eko-Auto, na rokicińskiej.(...)

też mam sequent24 + wlewka pod klapka benzyny za 2580zl

CjRudi napisał/a:
(...)szarpie po wdepnięciu gazu szybciej(...)

u mnie to samo :) wiec ja po prostu go rozkręcam na niskich biegach.

CjRudi napisał/a:
(...)żeby się przełączyć na gaz muszę przejechać od 3 do 5 km, co jest jakąś kosmiczną wartością ( muszą chyba obniżyć temp. przełączania )(...)

u mnie jest trochę szybciej, tzn znacznie szybciej :)

CjRudi napisał/a:
(...)przy przeciągnięciu go po obrotach przerzuca się na benzynę, w różnych momentach, raz zaraz po 4000 obrotów, innym razem wytrzymuje do 6000...(...)
po prostu oni robią taki patent dla bezpieczeństwa użytkownika, że jak są za wysokie (z góry ustalone w komputerze) obroty to przełącza automatycznie na benzynę żeby silnika nie zagrzać. Ale ja poprosiłem pana żeby mi to ustawili najwyżej jak można - czyli czerwone pole obrotomierza :)

Ja ogólnie jestem zadowolony z instalacji. Na początku miałem tylko problem że po przejechaniu 500m przełączał automatycznie na benzynę, ale pojechałem do warsztatu, pan przekręcił śrubkę na środku parownika o dwa obroty i działa git. Przejechałem już jeden bak i wyszło średnie spalanie przy dynamicznej jeździe - 10,3l/100km

tutaj fotki do obejrzenia instalacji http://dorado.student.put...l/214SiLPG.html

pozdrawiam

CjRudi - Sro Wrz 22, 2010 22:10

U mnie po jednej wizycie udało się rozwiązać dwa problemy - tj nie przełącza mi sam na benzynę ( przejechaliśmy się i zlikwidowali usterkę ) oraz obniżyli temperaturę przerzucania na gaz, teraz jest chyba nawet za szybko, bo trochę szarpie gazem na początku ( pewnie nie osiąga odpowiedniej temperatury)

Ostatnią rzeczą jaką muszę zrobić, to dopasowanie map i wycięcie dotrysków, bo szarpie przy ruszaniu.
Moim zdaniem powinieneś zrobić to samo, bo nie po to zakładałeś instalację, żeby musieć go gazować na ruszaniu :) to jest czasem niebezpieczne, kiedy chcesz szybciej ruszyć, a jego zdławi i się rozkraczysz na środku skrzyżowania :)

Pozdro

cinek776 - Sro Wrz 22, 2010 22:29

Ja też mam sekwencje BRC a jaki model to wam nie powiem bo nie wiem kupiłem już to była założona w tym Roverku .... Ogólnie jestem zadowolony chodz teraz mam mały peoblem jak wrzucam wyzszy bieg to jest delikatne szarpnięcie i pózniej jest normalnie .... podejrzewam że trzeba wyregulować gaz ... A i mam czasami problem taki jak tam kolega u góry napisał żę mi czsami wyrzuca na benzyne z niewiadomych przyczyn ale tłmacze sobie żę może to być wina gazu albo tej regulacji .... jak wyreguluje gaz chodz nie wiem kiedy to zrobie to wam napisze czy to coś pomogło czy też nie ...
ronin19 - Czw Wrz 23, 2010 17:09

to przełaczanie na benzyne z gazu samoistne to wina parownika albo dawki gazu .udac sie do gazownika i niech sprawdzi dawke oraz parownik :)
maryba - Czw Wrz 23, 2010 19:34

Miałem BRC SEQuent 24 w FORDZIE Scorpio - wszystko w oryginale z BRC - łacznie z trtytkami ;) + zbiornik STAKO -

wszystko hulało bez problemu , zrobiłem na tym 30000 i nic nie trzeba było robić - palił mi nie wiele więcej niz na benzynie - po mieście to nawet miałem wrażenie że mniej - naprawdę mogę polecić tą instalację

marek181 - Wto Sty 04, 2011 19:29

Witam,
właśnie zastanawiam się nad instalacją gazu do swojego R. Chciałbym zamontować BRC Sequent 24 (cena około 2800zł). W związku z tym mam następujące pytania:
1) Czy udało się Koledze naprawić usterkę?
CjRudi napisał/a:

Ostatnią rzeczą jaką muszę zrobić, to dopasowanie map i wycięcie dotrysków, bo szarpie przy ruszaniu.


2) Czy ktoś może polecić jakiś zakład z Bydgoszczy/Torunia, który montuje ową instalację?
3) Jak ta instalacje spisuje się w silnikach serii K?

Pozdro

dzikinosorozec - Wto Sty 04, 2011 20:09

Witam,
posiadam instalację BRC Sequent 24 od 15 miesięcy, zrobiłem na niej 13tys. km. Jestem bardzo zadowolony. Założona w firmie Blokman w Łodzi na ul. Złotno. Auto nie sprawia mi kłopotów przy jeździe z tą instalacją. Ja zapłaciłem za instalację 2800.
Pozdrawiam w razie pytań w miarę możliwości odpowiem gg 9707699
ps. pali mi jakieś 12 l gazu, ale nie jeżdzę zbyt spokojnie.

maryba - Sro Sty 05, 2011 16:08

marek181 napisał/a:

2) Czy ktoś może polecić jakiś zakład z Bydgoszczy/Torunia, który montuje ową instalację?

Pozdro


Włocławek Cię interesuje ?

marek181 - Sro Sty 05, 2011 16:28

Również może być, zależy mi na tym, aby ktoś to profesjonalnie założył.
slawarek - Wto Cze 07, 2011 21:37

Witam.
koledzy na czym polega "wycięcie dotrysków", bo bratu szarpie nowa instalacja na tym BRC.

praktis - Wto Cze 07, 2011 21:46

Lektura: http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=50004
slawarek - Pią Cze 10, 2011 00:26

Witam.
Dzięki za lekturę tylko czy ma ktoś teraz mapy sprawdzone.

powiedzcie mi czy mieliście taki przypadek:
przekręcacie zapłon na ON i wyłączacie, uruchamiacie dowolny program i jest komunikacja z tą centralką sprawdzacie i wsio działa ,
a teraz uruchamiacie silnik żeby podejrzec np. logi i i i brak komunikacji na obu programach
auto freelander 2000/1r 1.8l świeża instalka
czytałem instrukcje do tej sekwencji i tam działanie programów jest na zapalonym silniku.
instalacja to brc sequence 24.

herejs1 - Sob Cze 18, 2011 14:06

Witam.
Od ponad 3 lat jeżdżę na BRC Sequent 24. Przejechałem już ponad 50 tyś km. Po około 10 tyś zaczął mi szarpać na niskich obrotach. Wymieniłem świece i pomogło :lol: . Teraz wymieniam co 10-12 tyś i nie mam żadnych problemów :smile:

slawarek - Nie Sie 28, 2011 21:56

Kolego to jak ci się jeździ nie wnosi żadnej pomocy ! do tego forum .

Znaleziona przyczyna szarpania po naciśnięciu na gazioży dokonali poprawki w instalacji i przepięli kabel by pobierał impulsy z wału głównego, a nie z cewki zapłonowej , wymiana na świece platynowe ze zmniejszonym odstępem elektrod , a nie jak wcześniej 1-sze lepsze i mała zmiana mapy i teraz jest git nie szarpie na 3-im biegu pod górkę i w ogóle się zbiera dużo lepiej i tej dziury na benzynie co występuje tak nie czuc na gazie.
Wyżej wymienione błędy powodowały pojawianie się kontrolki check engine(żółtej) - wypadanie zapłonów, a skasowanie jej nieźle kosztuje sami wiecie.