|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 75, MG ZT - [R75] Czarny dym
lukasz5992 - Wto Sie 17, 2010 15:52 Temat postu: [R75] Czarny dym Ostatnio podczas jazdy w lusterku bocznym zobaczyłem sporo czarnego dymu było to w czasie wyprzedzania powyżej 2tyś obrotów.Czy to normalne w dieslu że aż tak bardzo widać ten dym mam wrażenie że wcześniej nie kopcił.Na co zwrócić uwagę i ewentualnie co może być tego przyczyną?
apples - Wto Sie 17, 2010 15:56
Przepływomierz lub Turbina puszcza.
Jeżeli turbina to może być wina filtra odpowietrzenia skrzyni korbowej. Oleju czasami nie ubywa?
Tematy o przepływomierzu i turbinie http://forum.roverki.eu/v...p=494721#494721
lukasz5992 - Wto Sie 17, 2010 16:04
nie oleju w ogóle nie ubywa a na obroty ładnie się wkręca
Raptile - Wto Sie 17, 2010 16:14
Każdy ropniak przy przyspieszaniu/wyprzedzaniu puści przysłowiowego bąka. Chyba ze wali jak lokomotywa bez przerwy
apples - Wto Sie 17, 2010 16:36
lukasz5992 napisał/a: | nie oleju w ogóle nie ubywa a na obroty ładnie się wkręca | Dobrze by było sprawdzić przepływomierz na komputerze. Ewentualnie możesz odłączyć go lub przeczyścić i zobaczyć jak będzie.
lukasz5992 - Wto Sie 17, 2010 16:42
kopci tak powyżej 2 tys raczej ciągle to musi być coś innego niż normalne zachowanie zdrowego diesla.Jeśli odepnę przepływomierz i dymienia nie będzie tzn. że przepływomierz jest zabrudzony? jak powinien zachowywać się sam. bez podłączonego przepł. będzie lepiej/gorzej wchodził na obr?
apples - Wto Sie 17, 2010 17:00
lukasz5992 napisał/a: | Jeśli odepnę przepływomierz i dymienia nie będzie tzn. że przepływomierz jest zabrudzony? ja | Nie powinien mocno kopcić. Przy gazowaniu zakopci raz na czarno i resztę przy gazówek już nie powinien. Ewentualnie delikatnie ale chmury dymu nie powinno być. lukasz5992 napisał/a: | jak powinien zachowywać się sam. bez podłączonego przepł. będzie lepiej/gorzej wchodził na obr? | W miarę równo będzie ciągnął od dołu do końca. Przeczytaj o przepływomierzu w tym temacie http://forum.roverki.eu/v...p=494721#494721
Może też być sadza na łopatkach turbiny. Jak go poganiasz trochę to przepali i będzie OK. Tak się często dzieje jak jeździ się delikatnie.
Mam nadzieję że filtr powietrza wymieniony lub sprawdzony czy jest czysty.
lukasz5992 - Wto Sie 17, 2010 17:02
No tak się składa że delikatnie to ja nie jeżdżę wiec raczej sadzy na łopatkach nie będzie.
apples - Wto Sie 17, 2010 17:03
apples napisał/a: | Mam nadzieję że filtr powietrza wymieniony lub sprawdzony czy jest czysty. |
grota10 - Wto Sie 17, 2010 17:19
Mi kiedys spadla rura z interkulera i kopcil jak cholera.Sugeruje nieszczelnosc interkulera moze
lukasz5992 - Wto Sie 17, 2010 18:06
apples napisał/a: | apples napisał/a: | Mam nadzieję że filtr powietrza wymieniony lub sprawdzony czy jest czysty. |
|
Sprawdzałem filtr bo autko nie dawno kupione i nie wymieniałem kwalifikuje się jak najbardziej do wymiany ale czy z powodu brudnego filtra może być takie kopcenie???
apples - Wto Sie 17, 2010 18:23
lukasz5992 napisał/a: | czy z powodu brudnego filtra może być takie kopcenie??? | Tak.
Krzysi3k - Wto Sie 17, 2010 18:42
Może wtryski leją? Kolektor brudny?
lukasz5992 - Wto Sie 17, 2010 20:24
Po kolei wymienię filtr i zobaczę co się dzieje dzięki apples bo całkiem o nim zapomniałem
apples - Wto Sie 17, 2010 20:27
lukasz5992 napisał/a: | Po kolei wymienię filtr i zobaczę co się dzieje dzięki apples bo całkiem o nim zapomniałem | Daj znać jak po wymianie.
Przejrzyj też temat - Czyszczenie elementów silnika diesel M47R http://forum.roverki.eu/v...p=494721#494721
lukasz5992 - Nie Wrz 05, 2010 07:17
Po diagnozie mechanika okazało się że turbo, a dokładnie przewód w okolicy chłodnicy po stronie akumulatora jest nieszczelny, słychać to przez to ten dym.Da się jeszcze odczuć spadek mocy turbiny przez zbyt niskie ciśnienie w układzie spowodowane właśnie tą nieszczelność.Na razie to tylko diagnoza, ale fakt trafna.Po naprawie napiszę dokładnie co gdzie ile itp.
[ Dodano: Nie Wrz 05, 2010 08:17 ]
Problem rozwiązany wymieniłem filtr powietrza,ale nie było widać żadnych efektów.Wymieniony został o ring na tym grubym przewodzie po prawej stronie i założona nowa opaska.Wcześniej wiedziałem że mam turbinę hehehe a teraz to czuje.Jeszcze jedno po przejechaniu kilku kilometrów dość ostro było słychać tak w okolicy 2500-2800 do końca obr taki gwizd puszczałem gaz gwizd ustaje.Teraz już tego nie słysz ale pytam z ciekawości co to może być?
Warager - Pon Paź 11, 2010 12:58
lukasz5992 napisał/a: | Jeszcze jedno po przejechaniu kilku kilometrów dość ostro było słychać tak w okolicy 2500-2800 do końca obr taki gwizd puszczałem gaz gwizd ustaje.Teraz już tego nie słysz ale pytam z ciekawości co to może być? |
Dźwięk turbiny
SyntaX - Pon Paź 11, 2010 13:02
Miałem to samo w swoim Fredku.
Sugeruję sprawdzenie szczelności węża od turbiny.
U mnie po wymianie węża nie ma opcji by puścił dymek i auto lepiej się zbiera.
Motor dostaje zbyt bogatą mieszankę paliwa, a za mało powietrza.
Nie przepala wszystkiego stąd czarny dym.
Warager - Pon Paź 11, 2010 20:29
SyntaX napisał/a: | Miałem to samo w swoim Fredku.
Sugeruję sprawdzenie szczelności węża od turbiny.
U mnie po wymianie węża nie ma opcji by puścił dymek i auto lepiej się zbiera.
Motor dostaje zbyt bogatą mieszankę paliwa, a za mało powietrza.
Nie przepala wszystkiego stąd czarny dym. |
Lub tego węża co jest nałożony na EGR, pomacaj pod nim czy się na spodzie nie zbierają krople oleju, pod opaską aluminiową, ogólnodostępne opaski są przywąskie do tego węża a i sam wąż w eksploatacji mógł się wyrobić.
|
|