Zobacz temat - [R75] Czarny dym
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75] Czarny dym

lukasz5992 - Wto Sie 17, 2010 15:52
Temat postu: [R75] Czarny dym
Ostatnio podczas jazdy w lusterku bocznym zobaczyłem sporo czarnego dymu było to w czasie wyprzedzania powyżej 2tyś obrotów.Czy to normalne w dieslu że aż tak bardzo widać ten dym mam wrażenie że wcześniej nie kopcił.Na co zwrócić uwagę i ewentualnie co może być tego przyczyną?
apples - Wto Sie 17, 2010 15:56

Przepływomierz lub Turbina puszcza.
Jeżeli turbina to może być wina filtra odpowietrzenia skrzyni korbowej. Oleju czasami nie ubywa?

Tematy o przepływomierzu i turbinie http://forum.roverki.eu/v...p=494721#494721

lukasz5992 - Wto Sie 17, 2010 16:04

nie oleju w ogóle nie ubywa a na obroty ładnie się wkręca
Raptile - Wto Sie 17, 2010 16:14

Każdy ropniak przy przyspieszaniu/wyprzedzaniu puści przysłowiowego bąka. Chyba ze wali jak lokomotywa bez przerwy
apples - Wto Sie 17, 2010 16:36

lukasz5992 napisał/a:
nie oleju w ogóle nie ubywa a na obroty ładnie się wkręca
Dobrze by było sprawdzić przepływomierz na komputerze. Ewentualnie możesz odłączyć go lub przeczyścić i zobaczyć jak będzie.
lukasz5992 - Wto Sie 17, 2010 16:42

kopci tak powyżej 2 tys raczej ciągle to musi być coś innego niż normalne zachowanie zdrowego diesla.Jeśli odepnę przepływomierz i dymienia nie będzie tzn. że przepływomierz jest zabrudzony? jak powinien zachowywać się sam. bez podłączonego przepł. będzie lepiej/gorzej wchodził na obr?
apples - Wto Sie 17, 2010 17:00

lukasz5992 napisał/a:
Jeśli odepnę przepływomierz i dymienia nie będzie tzn. że przepływomierz jest zabrudzony? ja
Nie powinien mocno kopcić. Przy gazowaniu zakopci raz na czarno i resztę przy gazówek już nie powinien. Ewentualnie delikatnie ale chmury dymu nie powinno być.
lukasz5992 napisał/a:
jak powinien zachowywać się sam. bez podłączonego przepł. będzie lepiej/gorzej wchodził na obr?
W miarę równo będzie ciągnął od dołu do końca. Przeczytaj o przepływomierzu w tym temacie http://forum.roverki.eu/v...p=494721#494721

Może też być sadza na łopatkach turbiny. Jak go poganiasz trochę to przepali i będzie OK. Tak się często dzieje jak jeździ się delikatnie.


Mam nadzieję że filtr powietrza wymieniony lub sprawdzony czy jest czysty.

lukasz5992 - Wto Sie 17, 2010 17:02

No tak się składa że delikatnie to ja nie jeżdżę wiec raczej sadzy na łopatkach nie będzie.
apples - Wto Sie 17, 2010 17:03

apples napisał/a:
Mam nadzieję że filtr powietrza wymieniony lub sprawdzony czy jest czysty.

grota10 - Wto Sie 17, 2010 17:19

Mi kiedys spadla rura z interkulera i kopcil jak cholera.Sugeruje nieszczelnosc interkulera moze
lukasz5992 - Wto Sie 17, 2010 18:06

apples napisał/a:
apples napisał/a:
Mam nadzieję że filtr powietrza wymieniony lub sprawdzony czy jest czysty.


Sprawdzałem filtr bo autko nie dawno kupione i nie wymieniałem kwalifikuje się jak najbardziej do wymiany ale czy z powodu brudnego filtra może być takie kopcenie???

apples - Wto Sie 17, 2010 18:23

lukasz5992 napisał/a:
czy z powodu brudnego filtra może być takie kopcenie???
Tak.
Krzysi3k - Wto Sie 17, 2010 18:42

Może wtryski leją? Kolektor brudny?
lukasz5992 - Wto Sie 17, 2010 20:24

Po kolei wymienię filtr i zobaczę co się dzieje dzięki apples bo całkiem o nim zapomniałem :oops:
apples - Wto Sie 17, 2010 20:27

lukasz5992 napisał/a:
Po kolei wymienię filtr i zobaczę co się dzieje dzięki apples bo całkiem o nim zapomniałem
Daj znać jak po wymianie.

Przejrzyj też temat - Czyszczenie elementów silnika diesel M47R http://forum.roverki.eu/v...p=494721#494721 :wink:

lukasz5992 - Nie Wrz 05, 2010 07:17

Po diagnozie mechanika okazało się że turbo, a dokładnie przewód w okolicy chłodnicy po stronie akumulatora jest nieszczelny, słychać to przez to ten dym.Da się jeszcze odczuć spadek mocy turbiny przez zbyt niskie ciśnienie w układzie spowodowane właśnie tą nieszczelność.Na razie to tylko diagnoza, ale fakt trafna.Po naprawie napiszę dokładnie co gdzie ile itp.

[ Dodano: Nie Wrz 05, 2010 08:17 ]
Problem rozwiązany wymieniłem filtr powietrza,ale nie było widać żadnych efektów.Wymieniony został o ring na tym grubym przewodzie po prawej stronie i założona nowa opaska.Wcześniej wiedziałem że mam turbinę hehehe a teraz to czuje.Jeszcze jedno po przejechaniu kilku kilometrów dość ostro było słychać tak w okolicy 2500-2800 do końca obr taki gwizd puszczałem gaz gwizd ustaje.Teraz już tego nie słysz ale pytam z ciekawości co to może być?

Warager - Pon Paź 11, 2010 12:58

lukasz5992 napisał/a:
Jeszcze jedno po przejechaniu kilku kilometrów dość ostro było słychać tak w okolicy 2500-2800 do końca obr taki gwizd puszczałem gaz gwizd ustaje.Teraz już tego nie słysz ale pytam z ciekawości co to może być?


Dźwięk turbiny :mrgreen:

SyntaX - Pon Paź 11, 2010 13:02

Miałem to samo w swoim Fredku.
Sugeruję sprawdzenie szczelności węża od turbiny.
U mnie po wymianie węża nie ma opcji by puścił dymek i auto lepiej się zbiera.
Motor dostaje zbyt bogatą mieszankę paliwa, a za mało powietrza.
Nie przepala wszystkiego stąd czarny dym.

Warager - Pon Paź 11, 2010 20:29

SyntaX napisał/a:
Miałem to samo w swoim Fredku.
Sugeruję sprawdzenie szczelności węża od turbiny.
U mnie po wymianie węża nie ma opcji by puścił dymek i auto lepiej się zbiera.
Motor dostaje zbyt bogatą mieszankę paliwa, a za mało powietrza.
Nie przepala wszystkiego stąd czarny dym.


Lub tego węża co jest nałożony na EGR, pomacaj pod nim czy się na spodzie nie zbierają krople oleju, pod opaską aluminiową, ogólnodostępne opaski są przywąskie do tego węża a i sam wąż w eksploatacji mógł się wyrobić.