Zobacz temat - [MG ZT-T] Xenony - uszkodzone?
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [MG ZT-T] Xenony - uszkodzone?

femoris - Pią Sie 27, 2010 02:09
Temat postu: [MG ZT-T] Xenony - uszkodzone?
Witam forumowiczów.

Dnia wczorajszego zostałem posiadaczem (czy szczęśliwym??) MG ZT-T.
Autko przed zakupem sprawdzone z każdej możliwej strony - łącznie z hamownią (dla ciekawych po 7 latach użytkowania samochodu ze 130 KM zostało 120).

Do wymiany jedynie tarcze i klocki z przodu.

Mam jednak kilka wątpliwości:

1) Reflektory ksenonowe - do tej pory nie miałem auta z ksenonami. Zauważyłem iż po włączeniu świateł same się ustawiają (poziomują?) i chyba tak powinno być ale... Lewy reflektor świeci duuużo niżej niż prawy w związku z czym z daleka widać olbrzymią różnicę. Mam też wrażenie iż reflektor prawy ma spore szanse na oślepianie jadących z naprzeciwka.

Czy tak powinno być? Jeżeli nie to w czym może być problem?

2) Coś koszmarnie trzeszczy w okolicach schowka (za schowkiem?). Może to zdarza się często w roverkach i jak do tego się dobrać?

3) Silnik pracuje ładnie i równo, nie przenosi większych drgań na kabinę ale zawsze po wyłączeniu silnika czuć wyraźne szarpnięcie....

Czekam na wszelkie sugestie bo jako "nowy" nie mam większego pojęcia o bolączkach tych aut a nie chciałbym rozbierać wszystkiego na chybił trafił.

Pozdrawiam

Mortal - Pią Sie 27, 2010 09:54
Temat postu: Re: [MG ZT-T 2.0 CDi 131 KM 2003] xenony - uszkodzone?
femoris napisał/a:
Witam forumowiczów.
1) Reflektory ksenonowe - do tej pory nie miałem auta z ksenonami. Zauważyłem iż po włączeniu świateł same się ustawiają (poziomują?) i chyba tak powinno być ale... Lewy reflektor świeci duuużo niżej niż prawy w związku z czym z daleka widać olbrzymią różnicę. Mam też wrażenie iż reflektor prawy ma spore szanse na oślepianie jadących z naprzeciwka.


Reflektory można regulować śrubkami na górze - może są po prostu źle ustawione. Ja miałem problem, że w lewym reflektorze wypiął mi się odblask z mocowania na górze - świecił wtedy tuż przed zderzakiem. Musiałem wyciągnąć reflektor, wyciągnąć przetwornice i wpiąć odblask.


femoris napisał/a:

2) Coś koszmarnie trzeszczy w okolicach schowka (za schowkiem?). Może to zdarza się często w roverkach i jak do tego się dobrać?


Też miałem ten problem - trzeba troszkę podregulować mocowanie schowka i nastanie cisza.

femoris napisał/a:

3) Silnik pracuje ładnie i równo, nie przenosi większych drgań na kabinę ale zawsze po wyłączeniu silnika czuć wyraźne szarpnięcie....


Nie wiem.. może któraś poduszka silnika ??

femoris - Pią Sie 27, 2010 10:19

Ok.

Dzięki za podpowiedź. Po południu pobawię się trochę w garażu

pajda - Pią Sie 27, 2010 10:48

1) przy każdym reflektorze po otwarciu maski widzisz po 2 śruby (bodajże torx) i nimi ustawiasz pochylenie świateł. Najlepiej podjedz na zaprzyjaźnioną stacje kontroli pojazdów. Mają tam maszynę którą ustawia się przed reflektorem i wtedy dopiero możesz idealnie ustawić xenonki :smile:

2) jeżeli masz w aucie skórę to sprawdź czy nie obciera Ci mocowania pasa bezpieczeństwa(to gdzie wpinasz pas ) o fotel. U mnie właśnie to piszczało. Wystarczy podkleić kawałek taśmy i po sprawie ;)

femoris - Pią Sie 27, 2010 21:36

Ok.

Z braku czasu wyregulowałem tylko pobieżnie światła. Jutro pojadę na przyżąd. Mam wrażenie że lewy reflektor ma zepsutą regulację na boki ponieważ śruba nie ma oporu końcowego ani w lewo ani w prawo ale zobaczymy na przyżądzie....

Skórę mam ale to nie ona trzeszczy. Nie jest to też mocowanie schowka. Czuję że czeka mnie rozbebeszanie kokpitu... :/

Mortal - Pon Sie 30, 2010 06:08

femoris napisał/a:

śruba nie ma oporu końcowego ani w lewo ani w prawo ale zobaczymy na przyżądzie....
/


U siebie miałem tak samo - tylko, że u mnie była to śrubka od położenia góra-dól. Okazało się, że lustro wypadło ze śruby regulacyjnej. Trzeba je było tylko wcisnąć na swoje miejsce - niestety do tego musiałem wymontować reflektor :(

tommsz - Pon Sie 30, 2010 14:05
Temat postu: Re: [MG ZT-T 2.0 CDi 131 KM 2003] xenony - uszkodzone?
3) Silnik pracuje ładnie i równo, nie przenosi większych drgań na kabinę ale zawsze po wyłączeniu silnika czuć wyraźne szarpnięcie....

To jest chyba objaw padającej dwumasy...

femoris - Pon Sie 30, 2010 14:18

Też zastanawiałem się nad dwumasą...

Ale - przy ruszaniu nie szarpie, czuć wyraźne drgania podczas załączania się klimy.

Wolałbym żeby dwumasa jednak była ok :)