Zobacz temat - [R420 D 1997r.] Słabo się nagrzewa.
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R420 D 1997r.] Słabo się nagrzewa.

mirwin - Pon Sie 30, 2010 09:03
Temat postu: [R420 D 1997r.] Słabo się nagrzewa.
Witam.
Zauważyłem, że jak sie zrobiło zimniej na zewnątrz, to samochodzik nie nagrzewa sie tak jak powinien. Zawsze wskazówka temperatury po nagrzaniu była prawie na połowie, a teraz ile by nie przejechał to podnosi sie do 1/3 skali a po włączeniu klimy spada do 1/4. Czy to objaw padającego termostatu?
A gdzie jest termostat w roverku 86KM?

szoso - Pon Sie 30, 2010 09:07

poszukaj bo tematów jest dużo na ten temat
seria L ma to do siebie że się za szybko nie nagrzewa jak jest zimno, mam teraz tak samo ale osiągam połowę skali
jeśli u ciebie nie podnosi się bez względu na przejechaną drogę to faktycznie może być termostat, który jest za wentylatorem chłodnicy na przewodach wodnych
wygląda tak:
http://allegro.pl/rover-2...1201019802.html

mirwin - Pon Sie 30, 2010 09:14

Ale ostatniej zimy nie było tak źle. Po przejechaniu 30 km powinien sie chyba nagrzać. A wiesz może gdzie jest ten termostat.
szoso - Pon Sie 30, 2010 09:16

patrz wyżej :wink:
mirwin - Pon Sie 30, 2010 09:22

Dzieki. Wiem jak wygląda termostat na zdjęciu. A teraz, czy kupuje sie sam termostat, czy razem z obudową?
I jeszcze jedno. Mam odpięty EGR, ale z powodu, że uległo zniszczeniu takie kolanko od cienkiej rureczki, które było podłączone do zaworu EGR. Czym to zastąpić, macie jakieś propozycje?

szoso - Pon Sie 30, 2010 09:29

mirwin napisał/a:
A teraz, czy kupuje sie sam termostat, czy razem z obudową?

razem z obudową

Brt - Pon Sie 30, 2010 09:31

razem z obuudową .... czy masz zaślepiony EGR ??
mirwin - Pon Sie 30, 2010 09:36

Brt napisał/a:
razem z obuudową .... czy masz zaślepiony EGR ??

Nie nie mam, tylko nie jest ta rureczka podłączona.

Brt - Pon Sie 30, 2010 09:39

Proponuję uruchomić normalnie EGR (założyć rurkę) i sprawdzić czy temperatura silnika powróci do normy. Jeśli tak, to masz rozwiązanie, jeśli dalej będzie za niska, to mozliwe, że termostat masz nieszczelny.
mirwin - Pon Sie 30, 2010 09:42

Brt napisał/a:
Proponuję uruchomić normalnie EGR (założyć rurkę) i sprawdzić czy temperatura silnika powróci do normy. Jeśli tak, to masz rozwiązanie, jeśli dalej będzie za niska, to mozliwe, że termostat masz nieszczelny.

Mógłbym to zrobić, ale mam problem, o którym pisałem wyżej. Uległa zniszczeniu ta końcówka, która nakłada sie na zawór EGR (u mnie było kolanko) i nie mam jak założyć tej rureczki :( (

szoso - Pon Sie 30, 2010 09:46

chodzi ci o ten przewód podciśnieniowy założony na grzybek egr?
Brt - Pon Sie 30, 2010 09:47

spróbuj pokombinować ... może jakaśkoszulka termokurczliwa ... a może da sie to skleić ... choć na chwilę, żebyś mógł sprawdzić temperaturę silnika ... u mnie właśnie zdjęta rurka od EGR powodowała obniżenie temp. silnika ... i też wymieniałem termostat na nowy a nic to nie dało. Dopiero powrót do normalnego działania EGRu spowodował powrót temp silnika na właściwy poziom.
szoso - Pon Sie 30, 2010 09:50

Brt, ja mam zdjęty ten przewód i nie zauważyłem żadnych problemów z tym związanych
mirwin - Pon Sie 30, 2010 09:53

szoso420 napisał/a:
chodzi ci o ten przewód podciśnieniowy założony na grzybek egr?

Właśnie ten. Pokombinuje z tą rurka.

Brt - Pon Sie 30, 2010 10:01

Ja zauważyłem ... latem było ok, ale po spadku temp. na zewnątrz, nie trzymał właściwej temp. Może mój silnik jest "inny" ;)
szoso - Pon Sie 30, 2010 10:02

mirwin napisał/a:
Pokombinuje z tą rurka.

weź przełóż kolanko z drugiej strony tego przewodu a tam daj kawałek przewodu gumowego zamiast tego kolanka bo i tak nie musi być tak wygięty jak przy egr

mirwin - Pon Wrz 06, 2010 08:38

No tak. Z EGR nie wyszło. Wygląda to tak, że jak się nagrzeje tak nie całe 1/2 skali(np na postoju) i zacznę jechać to temperatura spada do 1/3 a jak włączę jeszcze ogrzewanie to wczoraj wieczorem spadła wskazówka nawet poniżej 1/4 skali. Sądzę że to termostat się zaciął i jest cały czas otwarty.
Teraz pytanie. W TomaTeam sa 3 termostaty (100 zł,120zł i 220zł), który wybrać?
Czy da radę samemu wymienić? Wygląda że nie powinno być trudne, tylko trzeba pewnie płyn spuścić ale czy cały?

colin1983 - Pon Wrz 06, 2010 08:45

mirwin napisał/a:
W TomaTeam sa 3 termostaty (100 zł,120zł i 220zł), który wybrać?
nie sugeruj się ceną patrz aby działał ja wymieniałem u siebie 3 razy za nim znalazłem dobry otwierający się
mirwin - Pon Wrz 06, 2010 08:50

No wiesz. Właśnie o to pytam, bo jak znalazłeś ten, który działa to podziel sie ta informacją. Dziwne jest to że działał ok poprzedniej zimy, latem to nie ma znaczenia ale teraz to porażka.
Po drugie ja mam diesla.

colin1983 - Pon Wrz 06, 2010 09:06

To nic że masz diesla ale może trafić się w danej partii produkcyjnej jakiś bubel także jak byś miał okazje sprawdzić termostat przed założeniem to lepiej to zrobić żebyś nie musiał na nowo wyciągać termostatu
mirwin - Pon Wrz 06, 2010 10:16

Też prawda. Mozna wlać gorącej wody i poczekać jak sie otworzy, a później zimnej aż sie zamknie. Gorzej jak sie przez internet zamówi bo trudno oddać.
A jak z wymiana duzo zachodu? Trzeba miec kanał czy da radę bez kanału.

benola - Pon Wrz 06, 2010 10:52

"mirwin" ja ostatnio tu http://allegro.pl/show_item.php?item=1201610168 kupowałem.Sprawdz,czy do Twojego silnika pasuje.Rzetelny sprzedawca i podobno dobry producent termostatów.Pozdrawiam.
szoso - Pon Wrz 06, 2010 11:00

benola napisał/a:
podobno dobry producent termostatów

czy ja wiem czy taki dobry,opinie na innych forach moto są raczej negatywne na temat tej francuskiej marki
sam również tego doświadczyłem w innym aucie, vernet to loteria

mirwin - Pon Wrz 06, 2010 11:03

Nie pasuje do mojego ma numer PEM101020. Ma temperature otwarcia 88st. a tan z ogłoszenia 82.
Piszcie jak z wymiana czy da rade bez kanału.

benola - Pon Wrz 06, 2010 11:04

ja u siebie zaryzykowałem,zobaczymy jak wyjdzie w użytkowaniu :?:
szoso - Pon Wrz 06, 2010 11:10

mirwin, opcja pośrednia będzie ok, czyli ten:
http://www.tomateam.pl/sk...&m_dzial=&c=869
jest napisane że oryginał, domniemam że jest od Hondy

mirwin - Pon Wrz 06, 2010 11:17

Tez tak myslałem, żeby brac opcje pośrednią. Ok a teraz jeszcze raz czy z wymiana jest duzo zabawy?
szoso - Pon Wrz 06, 2010 11:20

mirwin napisał/a:
Ok a teraz jeszcze raz czy z wymiana jest duzo zabawy?

odkręcić 3 opaski z przewodów, powinno dać radę od góry

mirwin - Pon Wrz 06, 2010 11:22

szoso420 napisał/a:
mirwin napisał/a:
Ok a teraz jeszcze raz czy z wymiana jest duzo zabawy?

odkręcić 3 opaski z przewodów, powinno dać radę od góry

Ale płyn trzeba spuścić?

szoso - Pon Wrz 06, 2010 11:24

mirwin napisał/a:
Ale płyn trzeba spuścić?

pasowało by odkręcić dolny wąż na chłodnicy