|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Tuning mechaniczny - [R200 1.4 8V] układ powietrza
Gucjan - Wto Sie 31, 2010 21:12 Temat postu: [R200 1.4 8V] układ powietrza Wiatm. Chciałbym przerobic układ powietrza i mam juz pewien pomysł tylko mam takie pytanie. Jakie ma zadanie taka czarna puszka pod piltrem powietrza w R200 1.4 8V 97r
mozna ją usunąc czy ma zostac ?
przemek393 - Wto Sie 31, 2010 21:41
Czarna puszka pod Filtrem to rezonator powietrza który powoduje, iż powietrze w układzie dolotowym oraz cykle napełnień cylindra mieszanką paliwowo-powietrzną występują względem siebie w rezonansie w pewnych zakresach obrotowych. Daje to w rezultacie efektywniejsze i szybsze wtłaczanie mieszanki do cylindra, przez co auto jest nieco żwawsze. Nie wiem po co chcesz usuwać rezonator lepiej zmienić cały dolot albo wkładkę sportową np KN
Wojtek759 - Pon Wrz 27, 2010 20:48
Ja w swoim założyłem Air boxa plus mały wirnik za Air boxem całe nic to daje ale cały dolot z doprowadzonym powietrzem od dołu nawet ładnie chodzi.
Przy normalnej jezdzie chodzi tak jak zawsze (cicho) Przy bardziej dynamicznej czasem potrafi być jak wrc. na pewno samochód wkręca sie szybciej i żwawiej na obroty można poszaleć.
Markzo - Wto Wrz 28, 2010 14:53
co mu założyłeś? wirnik????????? widze, że z lubartowa jestes, często tam bywam u rodzinki
VanOrtega - Wto Wrz 28, 2010 22:27
tak racja, ta puszka pod filtrem powietrza to puszka rezonansowa.
Ja osobiscie przy zamontowaniu mojego Air Boxa od SIMOTY usunolem rezonator.
Smiga jak szlaony:)
spider666 - Nie Paź 10, 2010 17:50
Jakiej wielkości puszkę od simoty dałeś? Czy odczułeś jakąś różnicę poza dźwiękiem?
Wojtek759 - Sro Sty 19, 2011 19:40
spider666 napisał/a: | Jakiej wielkości puszkę od simoty dałeś? Czy odczułeś jakąś różnicę poza dźwiękiem? |
AIRBOX SIMOTA do 200km
OBUDOWA WYKONANA Z KARBONU
Wymiary:
* wysokość - 160 mm
* średnica - 130 mm
* średnica wlotu 77mm
Plus....
PODWÓJNA TURBINKA DOLOTOWA
DO UKŁADÓW DOLOTOWYCH WYPOSAŻONYCH W FILTR STOŻKOWY
ŚREDNICA MONTAŻOWA:
65-77 [MM]
Odczucia z jazdy? eleganckie. Efekt ? szybciej się zbiera potrafi nawet na 2 biegu kołami zamielic mniejsze problemy z wymijaniem przy wyższych biegach. Ogółem poprawiona dynamika silnika.
ADI-mistrzu - Sro Sty 19, 2011 21:44
Turbina dolotowa? Możesz pokazać jakieś jej zdjęcie lub link ?
bonus89 - Sro Sty 19, 2011 22:01
ehh rozbraja mnie ten pomysł z turbinkami tymi Adi to taki wiatraczek wsadzony w dolot który mega robi dla dolotu tak jak magnetyzery, rozumiesz?
ADI-mistrzu - Sro Sty 19, 2011 22:21
Wiatraczek hm... wstawienie wiatraka nic nie da, musiał by być to typowy turbowentylator (konstrukcja zbliżona do wentylatorów pierwszego stopnia w silnikach turboodrzutowych), w tym że z regulowanymi obrotami (lub zaworek spustowy) bo chodzi w nich o to aby podnieść nieco ciśnienie powyżej atmosferycznego.
Problem z tym że turbina musi się kręcić dostatecznie szybko aby w wysokich partiach obrotów nie blokować przepływu swoją niewydajnością a w niskich nie dmuchać za dużo.
A co do magnetyzerów, śmiechy śmiechami ale to po części działa, tylko że powyżej 1,5T (jednostka indukcyjności Tesla, od nazwiska wielkiego naukowca Nikoli Tesli tak nawiasem, fajna postać ).
Tlen wykazuje właściwości magnetyczne, ale można to zaobserwować tylko gdy jest w postaci ciekłej, kropelki tlenu podążają za magnesem, więc i da się go jakoś tam namagnesować.
We wszystkim jest trochę prawdy że może pomóc silnikowi, ale zazwyczaj to co sprzedają to buble które nie działają bo tego typu wynalazki oblicza się pod konkretne układy.
bonus89 - Sro Sty 19, 2011 22:24
ADI-mistrzu napisał/a: | We wszystkim jest trochę prawdy że może pomóc silnikowi, ale zazwyczaj to co sprzedają to buble które nie działają bo tego typu wynalazki oblicza się pod konkretne układy. | no i o to mi chodziło a wiatraczki to kolejna nowość po magnetyzerach na allegro za groszowy tuning
marcinmarcin - Sro Sty 19, 2011 23:47
Wojtek759 napisał/a: | Ja w swoim założyłem Air boxa plus mały wirnik za Air boxem całe nic to daje ale cały dolot z doprowadzonym powietrzem od dołu nawet ładnie chodzi. | Problem będziesz miał jak Ci się to g....o rozleci i wpadnie do silnika, więc raczej bym to wyjął na twoim miejscu, tym bardziej że to nie daje nic, a wręcz blokuje przepływ powietrza.
ADI-mistrzu - Czw Sty 20, 2011 08:22
Powoduje opóźnienie, czyli wciskasz pedał gazu i zanim ten wiatrak się rozpędzi to hamuje przepływ powietrza (coś jak turbina w dieslach).
Ja taki wynalazek jak już to dał bym przed filtrem i napędzany silnikiem ciągle, z racja ze jego łopatki mają spory prześwit to nadmiar ciśnienia ucieknie (chodź jego wzrost będzie nikły).
spider666 - Sob Sty 22, 2011 22:17
fakt że wszystko w dolocie może ograniczać przepływ powietrza.
o ile simota to bardzo dobra firma o tyle te 'turbinki' mogą przeszkadzać.
ciekawe czy kręci się do maks obrotów.
mi kiedyś zagięła się lekko rura od powietrza i do maks obrotów już brakowało 1500
-zatrzymywała się wskazówka (myślałem na początku że za mało zatankowałem
Prosty przelicznik z którego łatwo sobie wyobrazić ile auto potrzebuje powietrza:
właściwy stosunek powietrza do paliwa 14,7/1 [kg/kg]
gęstość paliwa ~ 750 kg/m3
gęstość powietrza ~1,3 kg/m3 [tylko]
albo przykład - zdejmij rurę gumową od dolotu powietrze przy kolektorze
i [na własną odpowiedzialność] przyłóż rękę - zobaczysz jaka jest siła ssania.
VanOrtega - Pon Sty 24, 2011 21:44
Wojtek759 napisał/a: | spider666 napisał/a: | Jakiej wielkości puszkę od simoty dałeś? Czy odczułeś jakąś różnicę poza dźwiękiem? |
AIRBOX SIMOTA do 200km
OBUDOWA WYKONANA Z KARBONU
Wymiary:
* wysokość - 160 mm
* średnica - 130 mm
* średnica wlotu 77mm
Plus....
PODWÓJNA TURBINKA DOLOTOWA
DO UKŁADÓW DOLOTOWYCH WYPOSAŻONYCH W FILTR STOŻKOWY
ŚREDNICA MONTAŻOWA:
65-77 [MM]
Odczucia z jazdy? eleganckie. Efekt ? szybciej się zbiera potrafi nawet na 2 biegu kołami zamielic mniejsze problemy z wymijaniem przy wyższych biegach. Ogółem poprawiona dynamika silnika. |
jest dokladnie tak jak kolega napisał;) Najwazniejsze dla mnie sa wrazenia z jazdy a po zamontowaniu tego stożka z przyjemnoscia jezdze moja 25tka gdziekolwiek:)
Wojtek759 - Wto Sty 25, 2011 22:36
marcinmarcin napisał/a: | Wojtek759 napisał/a: | Ja w swoim założyłem Air boxa plus mały wirnik za Air boxem całe nic to daje ale cały dolot z doprowadzonym powietrzem od dołu nawet ładnie chodzi. | Problem będziesz miał jak Ci się to g....o rozleci i wpadnie do silnika, więc raczej bym to wyjął na twoim miejscu, tym bardziej że to nie daje nic, a wręcz blokuje przepływ powietrza. |
Kolego drogi po pierwsze nie zakładał bym tego gdybym nie wiedział gdyby nie przyniosło to efektu. Na hamowni przed i po nie byłem ale wiem ze to nie ogranicza mocy w brew pozorom po obserwacjach to na prawdę daje szybszy skok na obroty. prosty test... przepustnica i za nią nic, odpalam samochód i wkręcam go na obroty , potem robię ponowny test ale za przepustnicą to nic znaczące twoim zdaniem badziewie. ja różnice widzę. Poza tym cale to badziewie jest zrobione z nie byle jakiego kawałka plastiku więc tak szybko się raczej nie rozleci.
Jedynym sposobem rozstrzygnięcia sporu jest zrobienie testu na hamowni.
A co do magnetyzerów to nie prawda ze nic nic nie dają gdyż mam założone to w dwóch autach : vw Corrado 2.0 16v przed magnetyzerami palił 11L miasto , 9L Trasa Gazu
Po założeniu Magnetyzerów 10.2L miasto 8.1L trasa Gazu.
: MG ZR 1.4 16v Podobny spadek około litry mniej tyle że na benzynie.
Oczywiście obliczone dokładnie i tankowane do pełna po każdych 100km
bonus89 - Sro Sty 26, 2011 02:56
Cytat: | Kolego drogi po pierwsze nie zakładał bym tego gdybym nie wiedział gdyby nie przyniosło to efektu. Na hamowni przed i po nie byłem ale wiem ze to nie ogranicza mocy w brew pozorom po obserwacjach to na prawdę daje szybszy skok na obroty. prosty test... przepustnica i za nią nic, odpalam samochód i wkręcam go na obroty , potem robię ponowny test ale za przepustnicą to nic znaczące twoim zdaniem badziewie. ja różnice widzę. Poza tym cale to badziewie jest zrobione z nie byle jakiego kawałka plastiku więc tak szybko się raczej nie rozleci.
Jedynym sposobem rozstrzygnięcia sporu jest zrobienie testu na hamowni.
A co do magnetyzerów to nie prawda ze nic nic nie dają gdyż mam założone to w dwóch autach : vw Corrado 2.0 16v przed magnetyzerami palił 11L miasto , 9L Trasa Gazu
Po założeniu Magnetyzerów 10.2L miasto 8.1L trasa Gazu.
: MG ZR 1.4 16v Podobny spadek około litry mniej tyle że na benzynie.
Oczywiście obliczone dokładnie i tankowane do pełna po każdych 100km |
Więc kolejny hit allegro tuningu też pewnie przetestujesz
Krzysi3k - Sro Sty 26, 2011 08:48
Niektórzy dają sobą strasznie manipulować patrze... a ja się zastanawiałem kto w telezakupach kupuje
Pływak - Sro Sty 26, 2011 09:44
Tak patrze na necie na tą "turbine" i jedyne co mi się nasuwa na myśli to "WTF? To jest jakiś wynalazek prosto z NASA? Bo jeśli mnie oczy nie mylą to coś nie jest napędzane niczym innym jak pędem przepływającego powietrza... to jak ma niby nie blokować przepływu? Część energii pędzącego powietrza musi być wykorzystana na napędzenie tego czegoś, a jak jeszcze masz dwa takie wynalazki to już zupełnie porażka... ale ważne, że Ty jesteś zadowolony, że wydałeś kasę na chińską zabawkę
Komentarze na necie mówią wszystko:
Cytat: | Tak samo jak w przypadku wszystkich innych dostępnych na rynku nowości z Chin, również ten produkt nie nadaje się do montażu nawet w rowerze i kategorycznie odradzam trzymania go nawet blisko samochodu, bo nie dość że to wstyd to niebezpieczne.
Pracuję w warsztacie zajmującym się modyfikacjami samochodów i pewnego dnia klient przyniósł mi taką turbinkę i chciał, żebym ją zamontował. Nawet gdybym uległ jego prośbie i bardzo chciał, nie miałem możliwości wsadzenia tego do dolotu, gdyż rozpadła się w rękach! Aż strach pomyśleć co by się stało gdyby ktoś faktycznie wsadził to do układu i rozpadła by się podczas jazdy. Za filtrem nie powinno być nic, co może blokować przepływ powietrza do komory spalania. Jak ma coś tam być, to na pewno producent o tym pomyślał.
Ta turbina nic NIE daje! NIE przyśpiesza przepływu powietrza w układzie dolotowym silnika. NIE zwiększa również ciśnienia powietrza, NIE wygląda estetycznie i NIE jest solidnie wykonana. Powtarzam, NIE WOLNO TEGO MONTOWAĆ w samochodzie! |
Cytat: | miałem do czynienia z tym wymysłem dowcipnych konstruktorów w samochodzie klienta. Przyjechał na normalny przegląd zwracając mi uwagę na dziwne odgłosy dochodzące spod maski. Okazało się później, że dopiero, co kupił ten samochód nie wiedząc, że wcześniejszy właściciel obdarował go tytułową wspaniałą turbiną. Oczywiście wymontowałem to ustrojstwo, co ciekawe brakowało jednej łopaty śmigła. Nawet nie chce wiedzieć gdzie się podziała. Jeśli ktoś chce by jego samochód przestał jeździć to jest produkt dla niego. Ogólnie nie kupujcie tego szajsu!!! |
Cytat: | mniejsze problemy z wymijaniem przy wyższych biegach |
Jakie wcześniej miałeś problemy z wymijaniem?
bonus89 - Sro Sty 26, 2011 12:44
Pływak napisał/a: | Cytat:
mniejsze problemy z wymijaniem przy wyższych biegach
Jakie wcześniej miałeś problemy z wymijaniem? |
Nie dopatrzyłem się tego
ADI-mistrzu - Sro Sty 26, 2011 17:54
Fizyki nie oszukasz, energia do rozpędzenia tego brana jest z przepływającego powietrza, tak więc opór musi stawiać. Potem ewentualnie gdy silnik ma mniejsze zapotrzebowanie na powietrze to energia tego jest przekazywana na dostarczenie dodatkowej dawki paliwa.
Ale problem jest taki że w czasie rozpędzania się samochodu (czyli i wzrostu obrotów) turbina musi się rozpędzać, czyli odbiera energię. Energia ta jest zwracana w czasie gdy silnik już nie zasysa tyle powietrza, czyli obroty spadają gdy puszczamy gaz a kto wtedy potrzebuje dodatkowej dawki powietrza?
Jak już coś robimy dla silnika to musimy się opierać na prawach fizyki, czyli myślimy jakie prawo zastosować aby poprawić jakiś parametr a potem dopiero jak rozwiązać to mechanicznie.
A tych sposobów jest mnóstwo, tylko jakoś nikt o nich nawet nie pomyśli
Cris - Czw Sty 27, 2011 01:44
fakt, że taka turbinka odbiera nieco energi przepływającego powietrza, ale w momencie zamknięcia przepustnicy dalsze kręcenie mogło by wytwarzać małe ciśnienie, które wyładowywało by się przy ponownym otwarciu przepustnicy (po wrzuceniu biegu i dodaniu gazu). Ale w realu podejrzewam, że takie małe plastikowe badziewie będzie miało za małą siłę odśrodkową, aby wytworzyć faktycznie ciśnienie w momencie gdzie już nie jest nie jest napędzone przez zasysane powietrze
Większa siła odśrodkowa, to większa waga łopatek, większa waga łopatek to większe pochłanianie energii potrzebnej do napędzenia czyli innymi słowy blokowanie powietrza...
Albo te turbinki faktycznie mają sens, albo są kompletnym badziewiem.. ale tu już potrzeba by trochę więcej obliczeń i wątpie, aby dawało to jakieś zauważalne różnice
Z drugiej strony można by wymyślić coś, co pompowało by powietrze przy zmianie biegu i na niskich obrotach, a na wyższych przełączało się w bypass, czyli zmiana fazy z rury "uturbionej" na rurę pustą. Dało by to szybsze zbieranie się na niskich obrotach.
Dobrze kombinuję?
U siebie mam puki co stożek na przycinanej rurze pcv, tak aby rezonans pojawiał się przy ok 2-2,5 tys (liczone tak jak bass refleks przy subwooferach- po długości i średnicy rury),który jest słyszalny dość przy dodaniu gazu. Nie wiem czy to faktycznie zdało egzamin, ale rover ogólnie dobrze się zbiera i to wyprzedzam wszystkich bez przekraczania 3 tys obrotów (nie jeden kumpel się dziwił, że tak ciągnie od dołu).
Przyspiesza dobrze do 4 tys, potem bez zmian i od 6 tys to już idzie jak burza
marcinmarcin - Czw Sty 27, 2011 13:07
Dywagacje czy to cokolwiek daje (a nie ma prawa, więc nie daje, tylko poprawia humor ownera), są i tak śmieszne w porównaniu do tego co ten badziew może zrobić jak wyląduje w silniku, a nie jest o to trudno biorąc pod uwagę potężna siłę ssania i jakość tej zabawki
Cris - Czw Sty 27, 2011 14:25
a ciekawe co wtedy na to sprzedawca, jakby komuś takie cudo się rozsypało i zniszczyło silnik...
Wydaje mi się, że jedynym sposobem przyspieszenia właśnie powietrza w układzie dolotowym jest wykorzystanie rezonansu... wada, to że działa w wąziutkim zakresie obrotów
ADI-mistrzu - Czw Sty 27, 2011 17:46
Najlepsza metoda to zbudowanie kolektora dolotowego o zmiennej długości.
Można by wtedy wykorzystać zjawisko falowe. Częstotliwość zasysanego powietrza wynosi 2xobroty silnika, czyli znając częstotliwość i prędkość powietrza można obliczyć długość fali i tak ustawiać kolektor, aby amplituda sinusoidy zawsze trafiała na zawory.
Wtedy mamy przy nich najwyższe ciśnienie i dużo lepsze napełnianie cylindrów.
|
|