|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [Rover 45 2.0 iDT 2001r. ] dziwnie przyspiesza
Linksiq - Nie Wrz 05, 2010 19:35 Temat postu: [Rover 45 2.0 iDT 2001r. ] dziwnie przyspiesza Witam wszystkich. Zarejestrowalem sie niedawno, spedzilem juz wiele godzin na forum czytajac rozne tematy. 3 tyg temu stalem sie posiadaczem roverka 45 iDT 101KM 2001r. mam nadzieje ze szczesliwym posiadaczem. Nie jest to dla mnie obca marka. WCzesniej smigalem honde civic coupe z 95r. 1.5 fajnie smigala zero problemow, mam nadzieje ze i teraz tak bedzie Dodam ze do rovera przekonalem sie patrzac na ojca 220 SDI 99r. Przywiozlem go z ojciem z autrii ponad 4 lata temu ( w kwietniu minelo ) z przebiegiem, mysle ze oryginal 135tys i zero porblemow, oprocz paskow filtrow itp itd wymienione tylko amorki z tylu przez ten okres. Aktualnie przebieg 214tys i nadal zero problemow. Ale... wracajac do mojego roverka, przywieziony z wloch, kumpel go przywiozl, ogolnie ladny, kilak rys jest jak to z wloch, 146tys przejechane podobno oryginal, silnik ok nawet suchy. To tak golnie teraz takie pytanie do was, wiadomo ze iDT 101KM w miare dobrze sobie lata, jestem zadowolony z osiagow , dojezdzam do pracy codziennie ok 22km, spalnie spokojnie schodze poniej 6l, cykl mieszany. Tylko przyspieszajac np na 2 biegu wiadomo od 1000rpm do 1800prm~2000rpm nic szczegolnego sie nie dzieje a potem wbija w fotel, ale gdy dochodzi do 3200 do 3500 cos w tym przedziale to czuje spadek przyspieszenia nie duzy ale jednak daje sie wyczuc nie ciegnie jednakowo np: do 4500rpm ? Kto moze wie o co chodzi? Przeplywke sprobuje jutro wyczyscic wedlug instrukcji kolegow jak zauwazylem obytych w temacie diesla rovera. Sorry za wypracowanie... Za porady dziekuje.
thef - Nie Wrz 05, 2010 19:42
Moderator thef informuje
Linksiq! Ten temat zostanie usunięty jeśli nie poprawisz jego nazwy.
Na tym forum obowiązują ściśle określone zasady nazewnictwa tematów.
Proszę niezwłocznie zapoznać się z tym tematem
Aby zmienić nazwę tematu, musisz w pierwszym poście użyć funkcji
magneto - Nie Wrz 05, 2010 20:55
Linksiq napisał/a: | od 1000rpm do 1800prm~2000rpm nic szczegolnego sie nie dzieje a potem wbija w fotel, |
bez przesady z tym wbijaniem, on ma tylko 101KM
Linksiq napisał/a: | Przeplywke sprobuje jutro wyczyscic wedlug instrukcji kolegow jak zauwazylem obytych w temacie diesla rovera |
Najpierw rozłącz kostkę co idzie do przeplywki i sprawdz czy pojedzie lepiej.
Krzysi3k - Nie Wrz 05, 2010 21:10
magneto, na pewno z dołu pojedzie lepiej. W tych silnikach to jest norma, że przyspiesza od 2000 rpm Niestety nie ma turbo o zmiennej geometrii...
Linksiq - Pon Wrz 06, 2010 17:22
Wlasnie probuje doczytac o co chodzi i wniosek nasowa mi dokaldnie taki iz chodzi tu o turbo ze zmienna geometria lopatek tak jak jest np w VW. Wtedy ciagnie do samego konca coraz lepiej. Ale ..... narazie wystarczy to co mam
Krzysi3k - Pon Wrz 06, 2010 20:06
Linksiq, do samego końca nie, ciągnie od dołu. Te silniki dobrze ciągną od 2000 rpm do 4200 rpm. Jest super wtedy. Nie powinno być spadku mocy powyżej 3500 rpm - do sprawdzenia przepływka.
Nie jednemu TDI z grupy VW ten silnik potrafi dokopać
Linksiq - Wto Wrz 07, 2010 09:52
Zle napialem, moze nie tyle co jest spadek mocy po 3500rpm a juz mocniej nie ciagnie tylko tak samo. Wiec mysle ze tu chodzi o turbo bez zmiennej geometrii. Przeplywka wyglada na czysciutka dzisiaj ja pomocze w acetonie i nitro zobaczymy. Ale cordoba TDI 90KM szans zadnych, mysle ze 110KM tez mozna byloby skroic, jakby dobrze pomieszal biegami
bociannielot - Wto Wrz 07, 2010 14:07
Linksiq napisał/a: | cordoba TDI 90KM szans zadnych, mysle ze 110KM tez mozna byloby skroic, jakby dobrze pomieszal biegami | Co to VW group forum ? W ogóle jak chcesz lepszej dynamiki w tym silniku - to możesz wgrać mapy od MG-ka i będziesz miał 113 albo 115 kucy, nie pamiętam, podpiąć mafam - taki czujnik co poprawia dół dzięki korekcji odczytów przepływki, albo po prostu jechać gdzieś na chipa .
Jugol - Wto Wrz 07, 2010 23:36
Krzysi3k napisał/a: | Nie jednemu TDI z grupy VW ten silnik potrafi dokopać |
...a i BMW też
pablom1978 - Sro Wrz 08, 2010 08:43
Nie ma co się tak rozpływać na "zaletami" dotyczącymi "objeżdżania" diesli marek VW lub BMW , roverowskie diesle SDi lub iDT nie mają aż takiej wielkiej mocy, momentu obrotowego, a co za tym idzie rewelacyjnego przyśpieszenia żeby to było aż tak bardzo odczuwalne i wgniatało w fotel, ot diesel jak diesel- niewielkie spalanie rekompensuje brak rewelacyjnych osiągów. A z tym słabym przyspieszaniem do 2000 obr/min to ten typ tak ma.
Jugol - Sro Wrz 08, 2010 13:45
pablom1978 napisał/a: | A z tym słabym przyspieszaniem do 2000 obr/min to ten typ tak ma. |
...ale z Mafam'em ten typ tak już nie ma
piterek1812 - Sro Wrz 08, 2010 16:03
to koledzy podpowiedzcie gdzie dostać tgo "mafa" i jaki jest koszt kupna tego cuda? Pozdrowionka dla wszystkich
Krzysi3k - Sro Wrz 08, 2010 18:05
Sam chciałem kupić, niestety właśnie przestali produkować.
piterek1812 - Sro Wrz 08, 2010 18:54
nie dobrze... myślałem że troche szybciej bedzie się śmigało moim R45... muszę poszukać może gdzis znajde A jezeli już to ile to kosztuje??
Krzysi3k - Sro Wrz 08, 2010 21:10
piterek1812, wcześniej kosztowało 60 funtów.
Skoro aż tak narzekasz to może wymień przepływomierz i zobacz. Ten sam wkład jest co do Opla Astry 1.7TD, a kosztuje 3x mniej - 250 zł. W serii ten silnik też sobie dobrze radzi...
Ja myślałem, że się przyzwyczaiłem do mocy, a przez przepływke na hamowni mi wypluło 71 KM...
|
|