|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Tuning mechaniczny - [R420Di '96] Wykres, mało koni na serii
szoso - Pon Wrz 06, 2010 19:16 Temat postu: [R420Di '96] Wykres, mało koni na serii Witam
byłem na przenośnej hamowni, wyszło 96KM i 190nm na serii
pomiar był robiony na 3 biegu podczas jazdy
na ile jest wiarygodna taka hamownia?
silnik wydaje się być w dobrej kondycji, turbo dmucha 0,9 bara może nawet ciut więcej, nie czuć żeby był słaby a pomiar mnie trochę zmartwił
Krzysi3k - Pon Wrz 06, 2010 19:33
Strasznie malutki ten wykres. Wstaw na photobucket czy cuś
Jak tak patrze to wydaje się być ok przebieg momentu... bardzo ładny, nie to co w iDT
Skoro u mnie wyszło w porządku, to chyba wiarygodna ta hamownia
Jedyne co rzuca się w oczy to strasznie wysoko max moment obrotowy... ale w sumie płasko dość jest...
Już wiesz, że turbo tyle dmucha? Czyli dmucha ok... Wywal kata moim zdaniem, może być już rozwalony.
szoso - Pon Wrz 06, 2010 19:46
Krzysi3k napisał/a: | Już wiesz, że turbo tyle dmucha? |
wiem
Krzysi3k napisał/a: | Skoro u mnie wyszło w porządku, to chyba wiarygodna ta chamownia |
może u mnie coś poszło nie tak, będę szukał rolek gdzieś w okolicy
może powinno się hamować na wyższym biegu?
Krzysi3k - Pon Wrz 06, 2010 19:49
szoso420, kurde marzenie taki wykres od dołu
Ja chce Mafam
Jak masz jakąś to sprawdź, zobaczymy
Raptile - Pon Wrz 06, 2010 19:53
też mi sie wydaje że kat dławi silnik. i turbo dmucha 0.9 tylko zakakujaco ten niutek wysoko
szoso - Pon Wrz 06, 2010 20:06
Raptile napisał/a: | i turbo dmucha 0.9 |
to chyba dobrze że tyle?
Raptile napisał/a: | tylko zakakujaco ten niutek wysoko |
no właśnie co z tym? czemu tak wysoko?
Raptile napisał/a: | kat dławi silnik |
mam go wywalić tak na pałę?
Markzo - Pon Wrz 06, 2010 20:06
bieg na ktorym się auto hamuje ma znaczenie, powinno byc przełożenie zblizone do 1;1 z reguły jest to 4 bieg.
Pływak - Pon Wrz 06, 2010 20:12
Tak pojechałeś z biegu na tą hamownie czy poczyściłeś wszystko przed pomiarem? Po za tym to auto ma 14lat te 9KM mogło po prostu zdechnąć no i hamownia podwoziowa była by bardziej wiarygodna...
tronsek - Pon Wrz 06, 2010 20:31
Cytat: | bieg na ktorym się auto hamuje ma znaczenie, powinno byc przełożenie zblizone do 1;1 z reguły jest to 4 bieg. | Dokładnie trzeci bieg ma 1,222 a czwarty ma 0,848. Jak powtórzysz hamownię na 4 biegu, to wtedy może wyjść, że trzyma serię.
szoso - Pon Wrz 06, 2010 20:31
Pływak napisał/a: | Tak pojechałeś z biegu na tą hamownie czy poczyściłeś wszystko przed pomiarem? |
pojechałem robić czipa a skończyło się na samym hamowaniu, egr mam zaślepiony a kolektor dolotowy tez był czyszczony z nagaru, nic więcej nie czyściłem
goodhope - Czw Wrz 09, 2010 19:49
Nie zależnie od przełożenia moc wyjdzie taka sama.
Abstrahując już od samej poprawności wykonanego pomiaru i realności wskazań dynometa.
Natomiast przełożenie ma wpływ na przebieg krzywej momentu obrotowego w dolnym zakresie obrotów, tym bardziej dla silników z WG.
Pomiar trwał zapewne 7-8 sekund rozpędzania ?
Dla tej turbinki to za mało.
W trybie obciążeniowym na rolkach rozpędzanie trwa co najmniej 20-25 sekund dla tego silnika.
szoso - Pon Wrz 13, 2010 17:50
goodhope napisał/a: | Pomiar trwał zapewne 7-8 sekund rozpędzania ? |
mogło tyle być
czyli mam rozumieć że pomiar jednak był niedokładny?
goodhope - Wto Wrz 14, 2010 10:09
dokładnie tak
Aby dynomet dał w miarę realny przebieg krzywych potrzebuje co najmniej 4 biegu.
A ten bieg to już spora prędkość, duże opory wiatru którego z każdym pomiarem kierunek może się zmieniać, a spory uciekający kawałek drogi może mieć różne pochyłości.
A to powoduje spore rozbieżności w powtarzalności pomiarów dynometem.
Dlatego większość "dynometowców po przesiadało się na hamownie stacjonarne.
dobryziom - Wto Wrz 14, 2010 10:25
dokładnie ulica to jest fajna ale do strojenia a nie pomiarów...
Krzysi3k - Wto Wrz 14, 2010 10:29
A mi wyszło dobrze przez przypadek
Pływak - Wto Wrz 14, 2010 18:06
Krzysi3k napisał/a: | A mi wyszło dobrze przez przypadek |
Weryfikowałeś już pomiar?
Krzysi3k - Wto Wrz 14, 2010 18:14
Jeszcze nie, dopiero jak się rok akademicki zacznie to się wkręce, ale seria wyszła w porządku.
Z filtrem papierowym 101 KM, z wkładką 103 KM.
Remigiusz - Pią Lis 04, 2011 21:49
Cos nie tak tez z tym wykresem jest, zle trochę obcięte jest to i na 3.biegu tez tez coś nie tak Ale malutko
|
|