Zobacz temat - [R75] Ustreka kolektora dolotowego - VIS
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75] Ustreka kolektora dolotowego - VIS

Bartmilinio - Sob Wrz 11, 2010 12:30
Temat postu: [R75] Ustreka kolektora dolotowego - VIS
Witam.

Od jakiegoś czasu dochodzi mnie spod maski klekot przypominający pracę silnika diesla. Ewidentnie dochodzi on z wnętrza kolektora dolotowego. Dużo naczytałem się na temat usterki systemu VIS na forum. Nigdzie jednak nie przeczytałem czy jest możliwa naprawa rzeczonego systemu.

Dodam, iż nie czuje wielkiego spadku mocy, niemniej jednak mogłem jeszcze nie wyczuć do końca mojego auta gdyż zrobiłem nim zaledwie 5000 km.

Jeśli byłaby możliwość naprawy VIS byłbym wdzięczny za polecenie kogoś z Trójmiasta, względnie woj. pomorskiego.

Z góry dziękuje za pomoc.

kasjopea - Sob Wrz 11, 2010 13:17

Bartmilinio, a to czytałeś może http://www.roverki.pl/por...ra-ssacego.html ?
Daniel - Sob Wrz 11, 2010 15:07

Witaj,
Jesli masz objaw klepania oznacza to ze Twoj kolektor, a w zasadzie klapki ktore w nim sa koncza powoli swoj zywot.
Spadku mocy nie doswiadczysz, gdyz przy sprawnych silniczkach one nadal beda dzialac, jednakze maja aktualnie juz luzy na swoich oskach.

Poszukaj sobie w internecie fotek jak wyglada taki kolektor rozebrany. Generalnie masz chyba szesc klapek ktore ktore sa ze soba zloczone i otwieraja sie przed 5000rev/min
oraz jedna klapke ktora otwiera sie przy ok 2700rev/min

Jesli klekocze tylko ta jedna to mozesz sprobowac ja naprawic [nawet mialem pomysl na jej naprawe], jesli te 6 to nie mam pomyslu innego niz wymienic caly kolektor.

UWAGA !! ! Musisz pamietac, ze przy tych objawaj jak Ci sie ta klapka ostatecznie rozleci to zniszczysz samochod, amatorska naprawa tej klapki rowniez moze doprowadzic do uszkodzenia silnika.
Ja zdecydowalem sie na wymiane na nowy kolektor, bo samochod zamierzam trzymac bardzo dlugo. Gdy za 100 000 km znow mi sie klapka wyrobi wtedy zregeneruje ;-)


Pzdr D@n!el

P.S. Silniczki to juz troche inna historia, one generalnie nie stukaja ;-P

P.P.S. W zalaczniku fotografia klapki o ktorej pisalem. Zaznaczylem tam w kolku miejsce ktore sie 'wyrabia' i klapka przez ten luz zaczyna sobie stukac.

apples - Sob Wrz 11, 2010 15:30

Bartmilinio, wszystko o VIS http://forum.roverki.eu/v...p=493193#493193 .

Jeżeli chodzi o fachowca w Trójmieście to może być ciężko. Napisz do Grzesiek_Gdynia to poda Ci namiary na fachowca w Rumi który naprawia jemu auto. Może się podejmie. Możesz spróbować też w serwisie KIA dlatego, że silnik 2,5 KV6 montowany był w KIA Carnival.

Bartmilinio - Sob Wrz 11, 2010 18:45

Bardzo dziękuję za szybki odzew. Musze się przespac z tematem i zobaczę. Może zrobię tak, że kupie sprawną używkę a tego "dziada" wyjmę i z nim pogadam. Może coś z tego wyjdzie. Zobaczymy. Tak czy owak dzięki.
Daniel - Sro Wrz 15, 2010 00:05

Uzywki szczerze odradzam. Popatrz sobie na swoj kolektor w srodku, zrozumiesz, ze on sie poprostu zuzywa. Niestety jest przewidziany na konkretna ilosc cykli i tyle. Jesli zamierzasz samochodem sie dlugo cieszyc to warto kupic nowke. Ewentualnie probowac wykonac z innego materialu ta klapke ktora jest jedna jedyna i otwiera sie przy 2700

P.S. Masz juz zamontowany odolejacz? Tez dosc istotna sprawa. Procz zuzycia i stukania ten kolektor cierpi rowniez na awarie silniczkow sterujacych, ktore sa spowodowane wlasnie przez zalanie olejem.

Bartmilinio - Pią Paź 01, 2010 01:11

Daniel,

Dzięki za podpowiedź.Poczytałem już co nieco na temat problemów z silniczkami sterującymi. Póki co okazało się ,że mam inny problem . Mam do wymiany sworzeń wahacza PP, a co za tym idzie cały wahacz w tym modelu, poduchy zawieszenia silnika i skrzyni też dają znać o sobie. Nie wiem w co pakować kasę najpierw, ale zawieszenie to podstawa bo nie chcę skończyć na drzewie albo co gorsza na kimś także póki co walczę z tym, sprawę kolektora zostawiam na później :)

apples - Pią Paź 01, 2010 08:59

Bartmilinio napisał/a:
Nie wiem w co pakować kasę najpierw, ale zawieszenie to podstawa bo nie chcę skończyć na drzewie albo co gorsza na kimś także póki co walczę z tym, sprawę kolektora zostawiam na później
Zawieszenie to podstawa.
luki12 - Pią Paź 01, 2010 13:33

A czy w moim przypadku, takiego samego silnika jest ten taki sam klekot spod maski ale tylko z rana i po 3 minutach jazdy cichnie i jest ok. To tez oznacza ze mam rozgladac sie za nowym kolektorem czy to tak zwany piston effect opisany w artykulach na stronie glownej?
Daniel - Nie Paź 03, 2010 16:00

Jesli masz klekot tylko z rana to trudno rzec czy to bedzie VIS. Puki jest cieplo to znajdz sobie kilka godzin w tygodniu i sciagnij kolektor. W sumie to nie ma z tym wiele roboty. Sciagasz kolektor i go rozkrecasz po czym zagladasz do srodka. Jesli nie masz odolejacza to sobie przy okazji wyczyscisz silniczki krokowe. U mnie po kupnie samochodu byly w zasadzie zalane ;-) i dzialaly.
Zukowaty - Nie Paź 03, 2010 20:35

Daniel, ale w KV6 nie można rozkręcić kolektora... Co prawda jest kilka nakrętek na pokrywie dolnej ale sama pokrywa jest zgrzana z kolektorem. Ja rozkładałem ale kupa roboty i problem z ponownym uszczelnieniem.

Sprawdziłbym silniczki bo jak padną to też potrafi klepać.

sknerko - Pon Paź 04, 2010 12:14

tak jak pisze zukowaty, ja mialem otwarty ten VIS od 4000rpm i lekko klekotało naprawiłem silniczki bo drugi nie otwieral (zalane olejem były) i bryka jak nówka. Bez ściągania kolektora to sie robi.
pajda - Pon Paź 04, 2010 15:25

sknerko, jakaś mała solucja ? małe ABC jak to zrobić ;) byłbym wdzięczny :grin:
Zukowaty - Pon Paź 04, 2010 23:53

pajda, silniczki masz przykręcone po lewej stronie kolektora (jeden od góry, drugi z boku-śrubokręt gwiazdkowy). Odkręcasz je i otwierasz (zatrzaski). Następnie czyścisz wszystko z oleju benzyną ekstrakcyjną i sprawdzasz na krótko czy chodzą. Najczęściej poluzowane są krańcówki odpowiedzialne za informowanie i pozycji zamknięte/otwarte, trzeba zgrzać ich plastikowe wciski (zobaczysz to załapiesz). Będziesz też pewnie musiał przelutować wszystko od nowa bo pękają luty.

[ Dodano: Pon Paź 04, 2010 23:53 ]
Gdzieś na forum był schemat jak podłączyć te silniczki poza autem (ale nie pamiętam gdzie szukać. Zjawi się Sknerko to Ci podeśle linka.

Daniel - Wto Paź 05, 2010 07:12

Fakt klejony jest kolektor, jednak mozna go otworzyc ;-) zreszta zrob tak jak chlopaki pisza zacznij od silniczkow bo najprosciej, a luz na tej jednej klapce chyba bedzie mozna wyczuc sciagajac silniczek i nie rozbierajac kolektora na czesci.

BTW Zukowaty w Borewiczu 1.4? swietny woz, przynajmniej na fotkach ladnie wyglada ;-) Teraz gdy moj ZS stoi w garazu woze sie moim FSO PN Zlombol 2010 ;-)
Bestia stoi i czeka na sprzeglo :-( Nie orientujecie sie ktora tarcza podejdzie pod ZS180? Moze z diesla? Gdyby ktos temat sprzegla przerabial to prosze na priva bo mi na sprzeglo 6tygodni przyjdzie czekac. [dlatego tak sobie pozwolilem ten watek tutaj wrzucic ;-]

Zukowaty - Wto Paź 05, 2010 13:09

Daniel napisał/a:
BTW Zukowaty w Borewiczu 1.4? swietny woz, przynajmniej na fotkach ladnie wyglada

Pod maską 1.6 OHV ok 100KM a w garażu 2.0 130 KM. Na fotach to nie mój ale jak założę fele to wrzucę zdjęcie swojego.

Daniel napisał/a:
Fakt klejony jest kolektor

Zgrzewany, dlatego tak ciężko.

Daniel - Wto Paź 05, 2010 20:37

Zukowaty to zycze powodzenia ze szczerego serca. Za mna nadal chodzi polonez, mam nadzieje, ze kiedys sprawie sobie jako drugi samochod poldoroverka [moze przeszczep zrobie na 1.6 lub 1.8] Wypas bylby poldorover o wygladzie borewicza, nawet na allegro pojawily sie juz kilka razy takie stworki, przerabiany cara na borka. To bylo OFF_TOPIC ;-)

Pzdr D@n!el

sknerko - Sro Paź 06, 2010 13:24

Zukowaty napisał/a:
Gdzieś na forum był schemat jak podłączyć te silniczki poza autem (ale nie pamiętam gdzie szukać. Zjawi się Sknerko to Ci podeśle linka.

A no podeśle. Proszę http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=53066 a w tym wątku http://forum.roverki.eu/v...p=493193#493193 reszta odnośników

Zukowaty - Czw Paź 07, 2010 00:11

sknerko napisał/a:
A no podeśle. Proszę http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=53066 a w tym wątku http://forum.roverki.eu/v...p=493193#493193 reszta odnośników

Bo sknerko jest dobry na wszystko.

luki12 - Wto Paź 19, 2010 13:43

Witam jeszcze raz pozwole sobie troche odgrzebac ten temat, wedlug instrukcji udalo mi sie uruchomic tylko jeden z tych visow, drugi pomimo ze silniczek sam w sobie chodzi to nie uruchamia sie w kolektorze wiec albo cos ze stykami albo na sciezkach jest nie tak, bo na komputerze pokazal jego blad. Nie wiecie moze gdzie mozna je kupic takie silniczki, bo napisalem juz na forum w dziale kupie wertowalem allegro i inne tego typu i ciagle nic nie moge znalesc ?
sobrus - Wto Paź 19, 2010 14:05

Może poszukaj w ASO KIA.
KV6 był montowany w Kia Carnival albo coś w ten deseń.

SeniorA - Wto Paź 19, 2010 15:19

sobrus napisał/a:
KV6 był montowany w Kia Carnival
tak ,tylko nie taki jak jest R75.W Carnival był silnik z seri Rovera 800.
KILLERMGZT190 - Sro Paź 20, 2010 03:16

LUKI12
Tutaj możesz kupić te silniczki(nr.8 i 24) http://www.rimmerbros.co.uk/Item--i-GRID001713

sobrus - Sro Paź 20, 2010 07:43

A ten w Freelanderze też jest w wersji z R800?
Jak nie to trzeba uderzać do ASO Land Rovera.

sknerko - Sro Paź 20, 2010 09:08

Uderz do kolegi PHJOWI z Nowego Miasta nad Wartą o mial kiedyś
Markzo - Sro Paź 20, 2010 21:37

w TomaTeam są w pormocji za dużo mniejsze pieniążki niż noramlnie :)
luki12 - Czw Paź 21, 2010 18:21

dzieki, wam wszystkim za pomoc i namiary.
apples - Czw Paź 21, 2010 18:32

SeniorA napisał/a:
tak ,tylko nie taki jak jest R75.W Carnival był silnik z seri Rovera 800.
Czym się różni?
Markzo - Czw Paź 21, 2010 18:59

podobno wieloma detalami, jak choćby aluminiowy kolektor ssący :)
Bartmilinio - Sob Lis 06, 2010 23:56

Wracając jeszcze raz do tematu systemu VIS.

Czy ktokolwiek słyszał aby popularne klekotanie i ewentualnie urwane klapki doprowadziły do defektu silnika. Ja właśnie kilka tygodni temu zrobiłem zawieszenie w moim R75 , przy okazji jak zwykle wyszło kilka innych rzeczy i doszedłem do wniosku, że chyba będę się rozstawał z moim niedawno kupionym autkiem bo troszkę przyciężkie jak na mój gust i chyba nie do końca mi pasuje. Nie chcę się pakować w tej chwili w kolejne inwestycje, które z całą pewnością mi się nie zwrócą i stąd moje pytanie czy ktoś zna taki przypadek ?

Markzo - Nie Lis 07, 2010 00:05

nie słyszałem o tym nigdy :)
SeniorA - Nie Lis 07, 2010 09:42

Markzo napisał/a:
podobno wieloma detalami
a te detale ,to między innymi : inny układ paliwowy, dolotowy, zapłonowy, napęd pomocniczy, rozrusznik , alternator, blok cylindrów, pompy( wody , oleju), miska olejowa, uszczelka głowicy, zawory i gniazda, system sterowania silnika z czujnikami , filtr oleju,system emisji zanieczyszczeń i jeszcze inne.
Markzo - Nie Lis 07, 2010 10:06

czyli masa rzeczy :) mam pytanie z innej beczki, czy to prawda, ze kolektor ssący z KV jest skręcony i sklejony? jak go rozebrać? jest na to jakiś patent, żeby go nie zniszczyć?
keczu - Nie Lis 07, 2010 10:42

Markzo napisał/a:
czyli masa rzeczy mam pytanie z innej beczki, czy to prawda, ze kolektor ssący z KV jest skręcony i sklejony? jak go rozebrać? jest na to jakiś patent, żeby go nie zniszczyć?

Jak dla mnie to wyglada ze na wszystkich czesciach skladowych sa uszczelki i sruby mocujace, wiec nie jest klejony, ale nigdy nie robilem nic przy KV6 wiec moze sie myle. Pozdr.
http://www.rimmerbros.co.uk/Item--i-GRID001713

Markzo - Nie Lis 07, 2010 12:20

Zukowaty mówił, że jest klejony i zgrzewany, ale to było chwile temu...dlatego staram sie dowiedzieć jak to jest na prawde ;)

EDIT: Keczu nie zrozumieliśmy się, mi chodzi o rozebranie kolektora, zeby sie do klapek VIS dobrać, czyli rozbebeszenie go...

SeniorA - Nie Lis 07, 2010 13:30

Markzo napisał/a:
mi chodzi o rozebranie kolektora, zeby sie do klapek VIS dobrać
tu widać http://forums.xpowerforum...ead.php?t=36047
joogi - Nie Lis 07, 2010 14:30

Miło by było, żeby jeszcze raz wypowiedział się Zukowaty.
Krzysztof_89 - Pią Lis 15, 2013 09:41

Z góry przepraszam, że odkopuje stary temat, ale dręczy mnie jedno pytanie..., a mianowicie, czy kolektor aluminiowy(bez vis i klapek) z kii carnival 2.5, podszedłby pod naszą konstrukcję, czyli KV6? Wiadomo, będzie wisiał błąd vis, ale nie ma tych nieszczęsnych klapek :D Pozdrawiam
HarryVip - Pią Lis 15, 2013 10:03

Krzysztof_89 napisał/a:
Wiadomo, będzie wisiał błąd vis, ale nie ma tych nieszczęsnych klapek :D Pozdrawiam

Jako dodatkowe "atrakcje" będziesz miał brak mocy i potężne spalanie.

stazaj88 - Pią Lis 15, 2013 12:29

A jakby założyc kolektor z R 825 ? (Bo z tego co wyczytałem carniwal miał 140 km a R850 175 km)