Zobacz temat - [R414 96]Nie kręci rozrusznik i nie załącza się pompa paliwa
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R414 96]Nie kręci rozrusznik i nie załącza się pompa paliwa

Palkerson - Pon Wrz 13, 2010 21:10
Temat postu: [R414 96]Nie kręci rozrusznik i nie załącza się pompa paliwa
Witam dzisiaj przyjechał do mnie (a raczej został przyholowany) Rover 414 z 96 roku ... teoretycznie miało być PROSTO bo rozrusznik nie kręci (teoretycznie nie ma masy albo uszkodzenie rozrusznika) i pompa paliwa nie daje znaku życia czyli teoretycznie (pompa nie działa albo czujnik uderzeniowy wyskoczył)

w praktyce wszystko wyszło inaczej a mianowicie zaczynając od rozrusznika:

Masa dobra rozrusznik wyjąłem i na krótko działa jak złoto .. ale nie ma napięcia między rozrusznikiem a stacyjką (gdzieś jest jakiś przekaźnik pewnie czy bezpiecznik ale wszystkie sprawdziłem i są OK)

Pompa paliwa

z tym też wydawało się banalnie że wyjmę zbiornik paliwa zmienię pompę i będzie działało jak złoto .. ale niestety myliłem się jak zwykle ostatnio siedząc przy tych ROVERACH bo pompa paliwa działa na krótko ... ale w kostce nie ma napięcia a wszystkie przekaźniki i bezpieczniki są OK :| już nie wspomnę nawet o tym czujniku uderzeniowym który jest wciśnięty czyli jest ok .........

darek_wp - Pon Wrz 13, 2010 22:01

Obstawiam problemy z IMO. Zarówno pompa jak i rozrusznik są poprzez przekaźniki załączane dopiero po rozbrojeniu IMO. Jeśli IMO nie jest rozbrojone to przekaźniki nie dostaną zgody do załączenia.
Palkerson - Wto Wrz 14, 2010 08:11

aha wielkie dzięki a jak mogę się za to zabrać ?? ? czy w ogóle nie da się tego zrobić ??
edzio123 - Wto Wrz 14, 2010 09:24

Moim zdaniem również powinieneś zacząć w tym kierunku, nie wiem jak jest w seriach 4xx ale w moim 45 jak np. nie jest rozbrojony IMO to deska rozdzielcza mi krzyczy po przekręceniu kluczyka na zapłon...
Adrian - Wto Wrz 14, 2010 13:22

Palkerson, Ten Roverek daje się otworzyć pilotem?
darek_wp - Wto Wrz 14, 2010 20:00

Palkerson napisał/a:
aha wielkie dzięki a jak mogę się za to zabrać


Na początek schemat w dłoń i sprawdzić czy z imo po rozbrojeniu pilotem lub wpisaniu kodu kluczykiem wychodzi sterowanie do przekaźników.

Palkerson - Sro Wrz 15, 2010 08:57

aha sprawa trochę rozwiązana...... ale u niego nie ma tego alarmu a u mnie w 400 jest ze jak nie tym kluczykiem pzrekręcam to jest taki alarmik na desce a i niego nie ma i nawet kazałem mu 2 kluczyk przywieźć ale to nic nie dało więc znowu rozebraliśmy rozrusznik i po jego rozebraniu okazało się że zlutowany gruby kabel był zaśniedziały od środka :| od zewnątrz wyglądał ładnie więc się poprawiło te luty i już jest ok ale dalej nie działa pompa paliwa... do niej nie dochodzi napięcie :( więc raczej immo juz wykluczam wielkie dzięki za radę :)
Poznandembiec - Sro Wrz 15, 2010 10:38
Temat postu: odpowiedz
Moim zdaniem uszkodzony jest immobiliser choć miałem przypadek ostatnio że uszkodzone było ecu tak czy owak nie ma to już znaczenia i nie ma już też znaczenia czy masz fabryczny alarm czy nie. Objawy masz dokładnie takie jak niedziałające immo . przeszczegam przed bezmyślnym lutowaniem pilotów każdy jeden może wziąźć lutownice do ręki i lutować nie zdająć sobie sprawy jak łatwo przestroić pilota lub uszkodzić USC lutownicą kupioną za parę złoty w markecie i często pilot który był jeszcze do uratowania kończy karierę w koszu na śmieci .Piszesz ,że polutowałeś pilota a:
skąd wiesz czy nadaje na prawidłowej częstotliwości ? skąd wiesz czy czy wysyła sygnał immobilisera ?
skąd wiesz czy wszystkie elementy mają swoje wartośći?
Skąd wiesz że uszkodzenie leży w pilocie a nie w module "L" ?
Bezmyślność nie których mnie zadziwia
Jeśli nie masz doświadczenia udaj się do elektryka niech to sprawdzi jak nie kup na allegro widziałem facet ma gotowe ecu do rovera rozblokowane bez immo . Jeśli są do mnie jakieś pytania proszę pisać

Palkerson - Sro Wrz 15, 2010 17:07

a kto pisał że lutowałem pilota :| lutowałem kabel rozrusznika i już rozrusznik działa więc to nie immo ... a pompa paliwa też już działa bo byla choinka w elektryce w tych przekaźnikach mniej weicej pod maską po środku i teraz już wszystko działa więc mi nie pierdziel o bezmyślności bo na IMMO sie nie znam to nawet nie wiem co lutować jak ja go nawet od środka nie widziałem