Zobacz temat - [R75] Problem z przegrzewaniem silnika/ciśnieniem
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75] Problem z przegrzewaniem silnika/ciśnieniem

ko2dead - Wto Wrz 14, 2010 22:05
Temat postu: [R75] Problem z przegrzewaniem silnika/ciśnieniem
Witam
Od ponad roku mam problem z moim R75 2,5 V6. Zaczęło się od tego, że pękł gumowy wąż w układzie chłodniczym i cały płyn wylał się na parkingu. Mechanik wymienił mi go na nowy i było oki poza tym, że po jakimś czasie zaczęło ubywać płynu i musiałem co jakiś czas go uzupełniać. Po około roku... bach, znów to samo. Mechanik wymienił wąż, stwierdzając, że poprzedni był przecięty (???). Minęły 2 miesiące, samochód jeździł, a płyn powoli, ale ubywał i musiałem dolewać. No i wybrałem się w daleką podróż (brrrr), podczas której silnik zagrzał się (zatrzymałem się zaraz, gdy wychyliła się wskazówka)... po podniesieniu maski spod korka szła ostro para, a kiedy silnik przestygł, okazało się, że wyparowało ponad 3 litry płynu... (tym razem wąż nie pękł).
Teraz pytanie o przyczynę tych problemów, bo co mechanik, to inna teoria... nasłuchałem się już o sparciałych rurkach gumowych, uszkodzonej chłodnicy, wadliwym termostacie, uszkodzonym korku do wlewu płynu, czy w końcu pękniętej uszczelce pod głowicą...


Może macie jakieś pomysły i ewentualnie znacie kogoś w okolicach Wołomina, kto fachowo i uczciwie zająłby się tym problemem.
Za wszelką pomoc będę wdzięczny.

apples - Wto Wrz 14, 2010 22:28

ko2dead napisał/a:
nasłuchałem się już o sparciałych rurkach gumowych, uszkodzonej chłodnicy, wadliwym termostacie, uszkodzonym korku do wlewu płynu, czy w końcu pękniętej uszczelce pod głowicą
Czy cokolwiek z tego sprawdziłeś? Wszystko co wymieniłeś jak najbardziej pasuje do opisanych objawów. Przejrzyj tematy http://forum.roverki.eu/v...p=494732#494732
ko2dead - Sro Wrz 15, 2010 16:35

Tak konkretnie to nic nie sprawdzałem, bo nie wiem od czego zacząć. Dodam jeszcze, że mechanik stwierdził, że jest zbyt duże ciśnienie w gumach z płynem, zasugerował uszczelkę, ale asekuracyjnie stwierdził, że nie jest pewien...
SeniorA - Sro Wrz 15, 2010 18:55

ko2dead napisał/a:
Teraz pytanie o przyczynę tych problemów, bo co mechanik, to inna teoria... nasłuchałem się już o sparciałych rurkach gumowych, uszkodzonej chłodnicy, wadliwym termostacie, uszkodzonym korku do wlewu płynu, czy w końcu pękniętej uszczelce pod głowicą..
to trzeba po kolei te teorie weryfikować i zacząłbym od sprawdzenia zawartości CO2 w płynie chłodniczym ( np. testerem akwarystycznym ) , by wyeliminować lub potwierdzić uszczelkę pod głowicą .
ko2dead - Sro Wrz 22, 2010 17:12

No, no... autko było u mecha przez kilka dni i okazało się, że problem leżał w korku... wymienili go i na razie (przejechałem 100km) jest w porządku... ale trzymam rękę na pulsie. Dzięki za sugestie.