Zobacz temat - [R200] 1.4 99 Kłopot z przyśpieszaniem
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R200] 1.4 99 Kłopot z przyśpieszaniem

jerrysx - Pon Wrz 20, 2010 20:07
Temat postu: [R200] 1.4 99 Kłopot z przyśpieszaniem
Mam taki drobny kłopot związany z przyśpieszaniem. Mianowicie po każdej zmianie biegów autko szarpie jak szalone i nie wiem dlaczego, jeśli chodzi o rozpędzanie to też się nie zbiera z miejsca zbyt żwawo. Byłem ostatnio u mechanika i wiem że autko żadnych błędów komputerowych nie posiada. Jaka może być inna przyczyna tego że auto rozpędza się powoli??? AAAAAA i bym jeszcze zapomniał o drobnym szczególe mianowicie od jakiegoś czasu można wyczuć dziwny zapach spalenizny wydobywający się spod maski od strony pasażera. Co to może być???
ronin19 - Wto Wrz 21, 2010 19:25

a w miejscu jak przygazujesz jest ok??? swiece ??przewody??kopulke sprawdzales.zapach palnizny paski sa ok??? kolo pompy wspomagania sucho nie puszcza gdzies ?? uszczelka pod deklem ok???
ADI-mistrzu - Wto Wrz 21, 2010 19:35

Spalenizny to może rolka któraś Ci się zblokować i pasek trze (chodź mało prawdopodobne). Może ten alternator się palić (nie jest ciepły? ).

Poszarpywanie:
- wyczyść wężyki od podciśnienia (odłącz, przepłucz wodą, wysusz)
- wykręć świece i je wyczyść, sprawdź także szczelinę w nich, powinna być około 0.85mm. Jak wykręcisz to zrób im zdjęcie i pokaż tutaj jak wyglądają po wyjęciu.
- Kopułka i palec rozdzielacza (jest w kopułce) do czyszczenia. W kopułce po środku jest taki grafit na sprężynce który dociska się do palca rozdzielacza, zobacz czy chodzi, zaczem się zapiekają.
- Zobacz czy nie masz przebić na kablu od kopułki do świec. Odkręcasz osłonę na kable i zapalasz silnik. W ciemności widać jak iskry skaczą z kabla na blok silnika.
- Sprawdź wężyki które idą do kolektora ssącego czy szczelnie są założone.
- Zakładam że filtr powietrza sprawdzony i jest drożny.
- Przy kluczyku w pozycji 2 (samochód gotowy do zapłony) wciśnij do oporu i puść całkiem 5x pedał gazu, w ten sposób komputer ustawi nowe parametry przepustnicy.

Jak to zrobisz i nie pomoże, daj znać.


Pozdrawiam

leszczu - Sro Wrz 22, 2010 11:43

ADI-mistrzu napisał/a:
5x pedał hamulca

Pedał gazu :mrgreen:

ADI-mistrzu - Sro Wrz 22, 2010 11:44

Dobrze mówisz, poprawiłem :oops: :wink:
jerrysx - Sro Wrz 22, 2010 22:42

leszczu19901 napisał/a:
ADI-mistrzu napisał/a:
5x pedał hamulca

Pedał gazu :mrgreen:


Mam nadzieje że w ten sposób nie uszkodze komputera????
A co sądzicie o tym nieprzyjemnym zapachu który jest wyczuwalny na postoju gdy silnik pracuje i o tym że szrpie mi z pierwszego biegu i nie moge dac po zrywach z pierwszego biegu?????

ADI-mistrzu - Sro Wrz 22, 2010 23:00

Może sprzęgło Ci się ślizga ?
Komputera nie popsujesz, tak go się normalnie ustawia, wciskając 5x pedał gazu do dechy. Po prostu pobiera sobie ponownie skrajne punkty przepustnicy, znając wtedy lepiej jej położenie.

jerrysx - Sro Wrz 22, 2010 23:19

ADI-mistrzu napisał/a:
Może sprzęgło Ci się ślizga ?
Komputera nie popsujesz, tak go się normalnie ustawia, wciskając 5x pedał gazu do dechy. Po prostu pobiera sobie ponownie skrajne punkty przepustnicy, znając wtedy lepiej jej położenie.


Sprzęgło mam w miarę nowe bo wymieniałem jakieś pół roku temu i co to znaczy że sie ślizga???? czy to jest powodem tego zapachu???

ADI-mistrzu - Czw Wrz 23, 2010 08:05

Sprzęgło działa na zasadzie dociskania się do siebie tarcz ciernych, gdy jedziesz sprężyna ściska je ze sobą a siła tarcia nie pozwala im się obrócić względem siebie i za ich pomocą jest przenoszony napęd do skrzyni biegów.
Gdy naciskasz pedał sprzęgła, tarcze tracą nacisk względem siebie i zaczynają się swobodnie kręcić.

Gdy są zużyte lub coś z elementem dociskowym lub wybierakiem jest nie tak, to siła nacisku jest zbyt niska i może się zdarzać że czasem tarcze się łapią a czasem nie czego efektem jest szarpanie. Powoduje to też wzrost ich temperatury spowodowany wzajemnym tarciem i w konsekwencji smród palonego sprzęgła i jego bardzo szybie zużywanie.

Może ktoś Ci linkę za bardzo skrócił od sprzęgła je jedziesz na częściowo wyprzęgniętym napędzie?
Jeśli pojedziesz z tym do mechanika i okaże się że ten koleś to spartolił, to na Twoim miejscu kazał bym mu je wymieniać, bo raczej mocno jest zużyte. On skrzanił, on płaci za własne błędy.

Pozdrawiam

Tommek - Sob Lis 13, 2010 00:41

ADI-mistrzu napisał/a:
Może sprzęgło Ci się ślizga ?
Komputera nie popsujesz, tak go się normalnie ustawia, wciskając 5x pedał gazu do dechy. Po prostu pobiera sobie ponownie skrajne punkty przepustnicy, znając wtedy lepiej jej położenie.


przepraszam, że odświeżam, ale chciałbym zapytać, czy po takiej operacji nie trzeba na nowo regulować instalacji gazowej (IV gen.), czy może jest to bez znaczenia ?

ADI-mistrzu - Sob Lis 13, 2010 09:01

Po naciskaniu przepustnicy nie. I tak w większości przypadku nie zauważy się zmian, one są bardziej takie kosmetyczne :wink: