|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Tuning mechaniczny - [2.0 iDT] Mój ostateczny wykres ;)
Krzysi3k - Wto Wrz 21, 2010 16:38 Temat postu: [2.0 iDT] Mój ostateczny wykres ;) A więc, Panowie i Panie, oto mój ostateczny wykres, który mi się mega podoba
Tuner w magiczny sposób poprawił mi dół i zmniejszył górkę momentu, która się zrobiła po wymianie wtrysków. Mam efekt MAFAMu bez niego
Bardzo ładnie teraz z dołu idzie i nie ma już "kopnięcia" przy 2000 rpm jak to jest w serii, a było jeszcze bardziej widoczne po chipie, tak więc układ napędowy jest wdzięczny
Teraz jest ładny, równomierny przyrost mocy
Pojadę jeszcze na stacjonarną hamownię, żeby przekonać się ile niuta jest (ten wykres z Dynometru na 3 biegu). Więc pewnie będzie 300+ niuta.
Oto wspomniany wykres:
A dla porównania goły chip + seria:
Raptile - Wto Wrz 21, 2010 17:02
Ropniak power
Brt - Wto Wrz 21, 2010 18:27
nooo zacnie wygląda teraz nauczyć się go ogarniać i na Zlot letni
Pływak - Wto Wrz 21, 2010 20:06
Jest ładnie, a nawet biorąc pod uwagę, ze to L seria b. ładnie ale miało być więcej
borek88 - Wto Wrz 21, 2010 20:19
nono bardzo ladnie tylko pozazroscic i brac przyklad
i podumuj co na dzien dzisiejszy jest zrobione w sprawie podniesienia mocy
no i czy jakies plany na przyszlosc jeszcze co do mocy??
Krzysi3k - Sro Wrz 22, 2010 09:21
Dzięki
Pływak Mogło być więcej i było, ale nie potrzeba mi górki momentu, więc Zaprzal mi ją wywalił
Teraz jeszcze zamierzam mu trochę więcej powietrza dać, czyli IC większy wstawić, ale to dopiero na wiosnę
Ogólnie jest tak:
-EGR zaślepiony
-kat wywalony
-odma odłączona
-zwiększone ciśnienie doładowania do 1.3 bara
-wtryski od SDi
-chip tuning
Miałem jeszcze wstawioną sportową wkładkę filtra powietrza K&N, ale na razie leży w szafie, może stożek suchy dam, ale zobaczymy
Remigiusz - Sro Wrz 22, 2010 09:22
Krzysi3k, ładnie ładnie
bociannielot - Sro Wrz 22, 2010 09:35
Ogólnie ładnie, i wbija przyjemnie pewnie w fotel . Nie mniej czekamy na efekty wiosennych modyfikacji . Ja wciąż jestem Ciekaw jak to będzie iDT vs ZR 160 .
Krzysi3k - Sro Wrz 22, 2010 09:42
bociannielot, nie wiem czy dam radę zrobić te 150 KM bez górki momentu obrotowego, a tej naprawde nie chce. Samochód poza posiadaniem mocy musi też jeździć
bociannielot - Sro Wrz 22, 2010 10:34
Krzysi3k napisał/a: | Samochód poza posiadaniem mocy musi też jeździć |
Krzysi3k, jak najbardziej - zgadzam się, jest co prawda parę sposobów, żeby coś z tym zrobić, ale z drugiej strony - efekt i tak jest już świetny .
Krzysi3k - Sro Wrz 22, 2010 10:53
No ja wychodzę z założenia, że wszystko trzeba robić z głową. Mogłem tyle samo mocy osiągnąć samym chipem, ale wtedy miałbym ogromną górkę momentu, tak jak kolega gralu. Sam tak niedawno miałem, bez strojenia po wtryskach... Jak to w iDT do 2000 rpm słabo, a potem był nagły strzał momentu... I w takim wypadku długo by nie pożył układ napędowy i pompa.
Teraz tylko dam mu powietrza więcej, żeby na uboższej mieszance pracował
Jeszcze mam takie spostrzeżenie, że na wkładce K&N mniej dymu puszczał z rury przy przygazówce, teraz na papierowym jakby więcej. Ale jeszcze dokładnie porównam.
Jak się potwierdzi to będzie widać zasadność wstawiania sportowego filtru
Ogólnie fabryczny IC jest mały i ma beznadziejne umiejscowiony. Kupno trochę większego i wstawienie go tak, żeby powietrza trochę zgarniał myślę, że powinno sporo dać
Tylko jeśli wstawiłbym go powiedzmy w tym wlocie pod tablicą rejestracyjną to nie będzie negatywnych skutków zasłonięcia chłodnicy?
flapjck1 - Sro Wrz 22, 2010 11:02
chlodnica wyrobi przeciez powietrze przeleci przez intercoler i bedzie skierowane na nia
to zawsze dziala, taki uklad jest ok
szoso - Sro Wrz 22, 2010 11:11
Krzysi3k napisał/a: | Tylko jeśli wstawiłbym go powiedzmy w tym wlocie pod tablicą rejestracyjną to nie będzie negatywnych skutków zasłonięcia chłodnicy? |
wszyscy montują w tym miejscu, bez obaw Krzysztofie
Krzysi3k - Sro Wrz 22, 2010 11:15
Podziękował ślicznie
Porozglądam się do wiosny za jakimś IC, który będzie pasował
flapjck1 - Sro Wrz 22, 2010 11:17
iveco turbo daily
Pływak - Sro Wrz 22, 2010 11:21
Ewentualnie sprinter/crafter. Co do górki momentu niestety diesle mają mniejszy zakres użytecznych obrotów i przy wysokim momencie po prostu nie da go się płasko rozłożyć...
szoso - Sro Wrz 22, 2010 11:22
od Laguny zakładają też
Krzysi3k - Sro Wrz 22, 2010 11:50
Pływak, tylko ja nie widzę powodów do robienia krzywej momentu podobnej do gór w Himalajach
Mam nadzieję, że gralu się nie obrazi, że wykorzystuje jego wykres.
Moc praktycznie identyczna a krzywa momentu zupełnie inna
flapjck1, a on nie za duży?
szoso420, od Laguny 1.9 dCi?
szoso - Sro Wrz 22, 2010 12:00
Krzysi3k napisał/a: | szoso420, od Laguny 1.9 dCi? |
coś takiego
http://allegro.pl/chlodni...1217719463.html
lub
http://allegro.pl/r-lagun...1218980642.html
leszczu - Sro Wrz 22, 2010 12:09
Nono Krzychu to kiedy mocą się pochwalisz
faecd - Sro Wrz 22, 2010 12:16
Krzysi3k, elegancka sprawa....az chetniej popatrze na roverowskie diesle przy zmianei auta
a tak ogolnie czujesz diametralna roznice w trakcie jazdy...bo wykresy wykresami ale chodzi o odczucia z jazdy
Krzysi3k - Sro Wrz 22, 2010 12:17
Jak będę miał chwile wolnego to mogę się pochwalić
szoso420, całkiem spory IC
Będę robił soczewki to będę zdejmował zderzak, to może wtedy pomierzę dokładnie jaki IC wejdzie żeby było ok
Pływak - Sro Wrz 22, 2010 12:21
Krzysi3k napisał/a: | Pływak, tylko ja nie widzę powodów do robienia krzywej momentu podobnej do gór w Himalajach |
Patrząc na wykres wyżej ewidentnie widać, ze albo tuner się nie popisał albo L seria faktycznie jest do dupy i nie nadaje się do modzenia na 150KM już nie mówiąc o tych magicznych 170-180KM które to podobno na "forum UK" robią.
Co do IC to kolega friq ma u siebie z tego co pamiętam IC od Sprintera gdzieś na forum są nawet fotki...
Mix - Sro Wrz 22, 2010 12:23
Krzysi3k, ja czekam z niecierpliwością na jakiś filmik ze sprintem do 100 km/h i pomiarem elastyczności, np. na 4-tym biegu. Dane na papierze wyglądają całkiem, całkiem, ale ciekawy jestem jak przekłada się to w praktyce na osiągi auta. Jeśli to nie problem i będziesz miał chwilę czasu, to nakręć proszę taki filmik
szoso - Sro Wrz 22, 2010 12:25
Krzysi3k napisał/a: | szoso420, całkiem spory IC |
nie bój się jest w sam raz, bynajmniej ten pierwszy bo ten drugi jest grubszy
Krzysi3k - Sro Wrz 22, 2010 12:44
szoso420, ale to dobrze Małego pierdka to ja mam oryginalnie
Chociaż myślę, że nawet zmiana położenia oryginanego IC dałoby sporo na +.
faecd napisał/a: | a tak ogolnie czujesz diametralna roznice w trakcie jazdy...bo wykresy wykresami ale chodzi o odczucia z jazdy |
Mix napisał/a: | Krzysi3k, ja czekam z niecierpliwością na jakiś filmik ze sprintem do 100 km/h i pomiarem elastyczności, np. na 4-tym biegu. Dane na papierze wyglądają całkiem, całkiem, ale ciekawy jestem jak przekłada się to w praktyce na osiągi auta. Jeśli to nie problem i będziesz miał chwilę czasu, to nakręć proszę taki filmik |
Powiem tak:
Z dołu super się jeździ, wykres naprawdę ma przełożenie na poprawę elastyczności w przedziale 1500-2000 obrotów. Powyżej 2000 rpm to już bajka, ciągnie ładnie, równo do ponad 4000 obrotów. Wyprzedzanie na trasie trwa sekundy
Postaram się nagrać filmiki, pomierzyć czasy 0-100 km/h i 60-100 km/h na 4 biegu. Zapomniałem na śmierć tego zrobić jak byłem na korekcie... no cóż
[ Dodano: Sro Wrz 22, 2010 13:44 ]
Pływak, tak wiem, że ma od 2,9 CDi
Tylko trochę chyba za duży ten IC będzie.
Co do L-serii... to porównując do mojego wykresu ewidentnie tuner kolegi gralu spieprzył sprawę - poszedł na łatwiznę po prostu, razem z klientem. 150 KM mógłbym mieć teraz u siebie, lecz moim skromnym zdaniem to nie ma sensu, bo wykres wyglądałby tak samo. Gdybym chciał mieć wykres podobny do tego jaki mam teraz i bez żadnej górki momentu i równocześnie koło 150 KM to myślę, że dolot, wydech, IC i może by się dobiło do tej granicy 150 KM bez górki momentu
borek88 - Sro Wrz 22, 2010 15:35
Krzysi3k, gratulacje i poodzenie w doscigniecu 150km na plasko
powiedz mi tylko jeszcze jak rozwiazales sprawe odmy?? gdzie dales waz?? czy calkowicie wywaliles zawor odmy i zaslepiles rure dolotowa??
Krzysi3k - Sro Wrz 22, 2010 15:43
borek88, tak Zaślepiłem korkiem hydraulicznym 3/4 cala jak Remi55 mówił
A rura od odmy poszła w dół. Jeszcze kupię dłuższą, aż do osłony silnika, bo trochę olejem wali w kabinie
A 150 KM nie wiem czy zrobię, bo nie chcę mi się wydawać na wydech grubej kasy
bonus89 - Sro Wrz 22, 2010 15:56
Krzysi3k ale przecież mówiłeś że na tych wtryskach od SDi i na programie zrobisz spokojnie 150KM tak jest w poprzednim temacie, i to miało wystarczyć do startu z Zr'em 160, wtedy miało być tak pewnie 150 i start a wyszło jak wyszło, wydech ICek moim zdaniem też zbyt wiele nie da, a benzyna to benzyna i wątpie że doczołgasz IDT do mocy aby mogła dorównać Zrom 160
Krzysi3k - Sro Wrz 22, 2010 16:00
bonus89, ale przeczytaj cały temat. Mi tuner zmniejszał dawkę, bo była górka. Gdybym chciał to bym spokojnie miał ze 145-150 KM, ale górka momentu byłaby ogromna... Mógłbym się wtedy ścigać z ZR 160, ale po co mi to? Żeby skrzynie wymieniać co pół roku przez strzały momentu obrotowego? Poza tym wywaliłem filtr sportowy, czyli jak wstawie stożek to powiedzmy +3KM, IC +7KM i już mam 145 KM
bonus89 - Sro Wrz 22, 2010 16:04
Czytam czytam wiem o co chodzi w tym temacie ale w tamtym mówiłeś że będzie 150 i z Zrem start, wiem że teraz możesz 150 ale nawet jak zrobisz 150 z górką to nie masz z nim startu bo on ma 160 rozłożonego wmiare równo więc i tak i tak finał jest taki sam że L Seria nie ma startu z Zrem, o to mi chodzi.
Krzysi3k - Sro Wrz 22, 2010 16:06
Ja się nie zamierzam kłócić Może rzeczywiście tak jest. Rób swapa na 1.8VVC
bonus89 - Sro Wrz 22, 2010 16:11
Ale ja też się nie zamierzam kłócić i swapa nie zrobie bo silników Rovera mam dość, chodzi mi o to że jednak wyszło na to że L Seria nie jest w stanie Zra położyć, Ty i tak zrobiłeś dużo, odnosiłem się tylko do tamtego tematu
borek88 - Sro Wrz 22, 2010 18:51
no i tez tak zrobie tylko nie wiem czy nie wsadzic tego weza w butelke. na probe tak zrobilem i jezdzilem torche to oleju troche zebralo sie tego oleju wiadomo ze to prawie nic ale poco ma to sie walac po silnku czy na oslone ktorej narazie po tamtej zimie nie mam.
zalatwie to w tygodniu no i z tym egr cos pomysle z dorobka blaszki (moze ten material z ktorego uszczelki sie robilo sie nada??
a i przepraszam za ot krzysiek w twoim temacie
powiedz co da sama wymiana wtryskow bez chipa poloczona z usunieciem kata zaslepieniem egr i usunieciem odmy
Krzysi3k - Sro Wrz 22, 2010 19:04
borek88, ciężko mi powiedzieć ile dadzą same wtryski + pierdoły... Teoretycznie ze 120 KM może być, ale nie potwierdze Ci tego na pewno.
borek88 - Sro Wrz 22, 2010 19:45
no tak chodzi mi czy wtyski poprawia mi dol czy zwieksza gorke moze sie orientujesz.
co do odmy to moze takie cos by sie przydalo zamontowac
filtr na odme
Krzysi3k - Sro Wrz 22, 2010 19:48
borek88, nie wtryski Ci same dołu nie poprawią jako tako. Po prostu cały wykres pójdzie analogicznie tak samo do góry Mapy wtrysków musi Ci ktoś znający się zmienić.
Ja mam alu bidon już na oil catch tank do odmy, ale jakoś nie chce mi się tego robić
Raptile - Sro Wrz 22, 2010 19:52
jak sie ten filtr montuje ?
Pływak - Sro Wrz 22, 2010 19:58
Zakładasz na wężyk od odmy...
borek88 - Sro Wrz 22, 2010 20:09
moze ktos da strone uk tego zr'a gdzie jest opis przerobki ic. tam koles ma pomierzone wiec bedzie latwiej dla ciebe Krzysi3k,
[ Dodano: Sro Wrz 22, 2010 21:09 ]
wlasnie nie wiem czy na wezyk czy na zawor odmy;/
co do ic to mozna nowy walnac sobie
ic
taki chyba powinien starczyc
Pływak - Sro Wrz 22, 2010 20:14
Na wężyk i dajesz go gdzieś na dole żeby Ci nie zasyfiło komory...
Krzysi3k - Sro Wrz 22, 2010 20:14
borek88, ten filtr się na wąż od odmy wstawia
A jest w ogóle opis jak zmienić IC? Nie widziałem na angolskim forum, ale rozejrze się może
Tylko ciekawe czy te IC są warte swojej ceny
szoso - Czw Wrz 23, 2010 07:09
ten malusi filterek ala stożek szybko się upapra olejem z odmy, moim zdaniem nie nadaje się to do L serii, to jakiś badziew, lepiej założyć separator oleju na odmę, olej zostanie w odstojniku i możemy się wpiąć z powrotem w przewód powietrza żeby nie śmierdziało nam olejem
borek88, IC robią również na zamówienie, czyli pod wymiar
borek88 - Czw Wrz 23, 2010 19:22
szoso420, no tak ale wtdy sa koszty
Krzysi3k, jezeli sie nie myle to na uk gdzies mi sie przewinelo jak koles zr'a niebieskiego na wloskich blachach chyba mial opisane co gdzie wyciac w pasie przednim jakie weze jaki ic itp bylo wszystko fajnie podane mimo ze po angielsku;p
i to ktos podal ten link u nas na forum tylko nie pamietam kto i gdzie i nawet tego szukalem i ni chu chu nie moge znalezc.
powiem ci krzysiek ze po przeczytaniu/obejrzeniu(wmoim przypadku) od razu bralbys sie ze to;p
Krzysi3k - Czw Wrz 23, 2010 20:31
borek88, to że po angielsku to nie problem
Pamiętasz może czy to było na mg-rover.org czy themgzr.co.uk? Bo na tej pierwszej znalazłem turotial do R45/ZS.
szoso - Pią Wrz 24, 2010 07:16
borek88 napisał/a: | szoso420, no tak ale wtdy sa koszty |
nie ma nic za darmo
borek88 - Pią Wrz 24, 2010 16:53
niestety nie pamietam.
no tak ale to nie ma 700km zeby robic na zamowienie jak pasuje jakis gotowiec to zawsze bedzie taniej
[ Dodano: Pią Wrz 24, 2010 17:53 ]
raczej na mg-rover.org bo na ta druga nie moge wogole wejsc
goodhope - Pon Wrz 27, 2010 09:31
krzysi3k
te "prawie 15KM" brakujące do 150 to jest duuużo.
Wierz mi, przekonasz się na własnej skórze kiedy podejmiesz walkę o każdego brakującego konia.
Nie wiem co nazywacie 150 na płasko bo się gubię.
Mowa o płaskim momencie, czyli liniowo narastającej mocy, czy płaskiej mocy czyli na łeb opadającym momencie ?
Podniesienie ciśnienie o 0,15Bara czy zmiana umiejscowienia IC tutaj wiele nie zdziała.
Ten pomiar na trójce na drodze nie zdążył ci go nawet porządnie rozgrzać.
Tobie potrzebny jest "flow". A tego na tej turbinie już nie uzyskasz. Cokolwiek wydumasz i tak będzie okupione masą dymu.
maniaq - Pon Wrz 27, 2010 09:43
gratki projektu
OT, poszukaj tematu o IC , ktory zakladalem, tam byly przyklady z forum angielskiegio. wnioski takie, jak masz klime bedzie ciezko - ja mam - zeby to bylo sensownie trobione powinnno wejscie i wyjscie byc po prawej stronie- patrzac z prdzodu auta- bo wtedy rur nie masz za wiele i nie tracisz... kolega firq ma zrobiony IC ale ma wloty z 2 stron - czyli ok 1,5 metra wiecej rury, i wiecej zakretow O_o dla mnie taka robota to nie robota
IMHO jedyna sluszna droga to IC z wejsciem i wyjsciem z tej samej strony, jak to zrobil ktos w UK milej lektury
Krzysi3k - Pon Wrz 27, 2010 15:49
goodhope, chodzi mi o to, żeby nie robić dużej górki momentu przy 2500 rpm, tylko żeby wzrastał powoli i powoli opadał. Najłatwiej jest dać paliwa przy 2500 rpm i zrobić górkę. Bez trudu będę miał 150 KM w takim wypadku. Ale wykres będzie wyglądał tak - /\.
Co do kopcenia to aż zrobie Ci filmik, żeby pokazać, że wcale mocno samochód nie kopci. Puszcza lekkiego bączka przy przygazówce mocniejszej. Ten bączek jest niewiele większy od tego z fabrycznej mocy.
Samochód nie ma mieć na papierze super mocy i dodatkowych koni tylko ma fajnie jeździć.
I chcąc zmienić IC nie chodzi mi aż tak o uzyskanie super mocy, ale o to, żeby silnik dostawał więcej powietrza, żeby mieszanka była uboższa.
Powiem wam jeszcze jedno moje spostrzeżenie. Po wymianie wtrysków (był już wtedy chip) samochód trochę dziwnie chodził i klekotać zaczął. Po dostrojeniu chyba po rozgrzaniu chodzi ładniej niż w serii
maniaq, dzięki za wskazówki
maniaq - Pon Wrz 27, 2010 22:35
http://forums.mg-rover.org/showthread.php?t=324235 tutaj na pierwszej stronei przyklad , imho jak strat miec duzo, niewiele zyskac...
za duzo rur za duzo zakretow , przeplyw utrudniony i opozniony....
nie masz klimy jedziesz tak
http://forums.mg-rover.org/showthread.php?t=305104
IMHO najlpesze wyjscie to ....
http://forums.mg-rover.or...ghlight=FMIC+ZR zrobione przez Mad , wejscie i wyjscie z tej samej strony.
najlepszy chyba projekt jaki widzialem od Donnydiesel400
http://forums.mg-rover.or...=FMIC+ZR&page=8 post 149 i dalej
gdzies bylo jeszcze lepiej pokazane, ale ne emoge odszukac ani tutaj, ani na angielskich stronach O-o
borek88 - Wto Wrz 28, 2010 15:16
maniaq, masz facet glowe do szukania tego!!
mnie wlasnie chodzilo o zobobby'ego u niego mi sie to podobalo ladnie zrobione i jest klima.
maniaq, moze dogrzebalbys jakiegos tematu ze stozkami?? jakiej firmy najlepiej wladowac wedlug nich??
co to za firma moze byc wlasnie u zobobby'ego taki podobny do K&N z ostatniego linku post 160) lub u dawe z drugiego linku (poprzedzajacego postu)
Krzysi3k - Wto Wrz 28, 2010 22:22
Ja to pieprze robić labirynt z rur - im krócej tym lepiej
A klime oczywiście mam...
domellooo - Wto Wrz 28, 2010 23:32
Krzysi3k, masz racje
goodhope - Sro Wrz 29, 2010 18:16
Krzysi3k napisał/a: | goodhope, chodzi mi o to, żeby nie robić dużej górki momentu przy 2500 rpm, tylko żeby wzrastał powoli i powoli opadał. Najłatwiej jest dać paliwa przy 2500 rpm i zrobić górkę. Bez trudu będę miał 150 KM w takim wypadku. Ale wykres będzie wyglądał tak - /\.
Co do kopcenia to aż zrobie Ci filmik, żeby pokazać, że wcale mocno samochód nie kopci. Puszcza lekkiego bączka przy przygazówce mocniejszej. Ten bączek jest niewiele większy od tego z fabrycznej mocy.
Samochód nie ma mieć na papierze super mocy i dodatkowych koni tylko ma fajnie jeździć.
I chcąc zmienić IC nie chodzi mi aż tak o uzyskanie super mocy, ale o to, żeby silnik dostawał więcej powietrza, żeby mieszanka była uboższa.
Powiem wam jeszcze jedno moje spostrzeżenie. Po wymianie wtrysków (był już wtedy chip) samochód trochę dziwnie chodził i klekotać zaczął. Po dostrojeniu chyba po rozgrzaniu chodzi ładniej niż w serii
maniaq, dzięki za wskazówki |
Nie dymi bo ... masz ciągle 135 .
Jeśli chcesz mieć płaski przebieg momentu i 150PS musisz mieć go na poziomie 300Nm.
300Nm w zakresie 2000-4000 obr.
Sądzisz że w twoim silniku to jest realne ?
Krzysi3k - Sro Wrz 29, 2010 22:36
goodhope, dlatego nie chce za wszelką cenę robić 150 KM, tylko tyle ile będzie ok
W zasadzie teraz mi super odpowiada, a IC będe robił, bo tak
maniaq - Sro Wrz 29, 2010 23:07
Temat FMIC przekopalem w zeszlym roku , bo w czarnym sie przymierzalem, ale wyszlo mi po wymiarach, ze najlepszy by byl od BMW 330 bodajze, ale kosztowal za duzo nowy nissena. a uzywek nie chcialem wkladac, bo same dramatyczne na alegro byly.
Rzezby tam za duzej by nie bylo, ale tez zastanawialem sie czy za bardzo chlodnicy bym nie zaslonil .... czas i kasa spowodowaly, ze nie udalo sie zrobic...
goodhope, pytanie - jest sznasa wyrownania w tym silniku momentu i mocy w zakresie ok 3-3,5 nawet do 4 k rpm >?
Dolu mi tam specjalnie nie brakuje nie jezdze cisnac przy 1,2 k rpm
Na maxa mnie irytuje jak juz paluje i po przepieciu biegow, jak wpadam w ten zakres to jest on martwy, bo ma w tym miejscu spadek mocy i momentu auto przestaje na chwile przyspieszac...
Fabryczny wykres juz ma to zalamanie. Nie wiem ile R i MG przerabiales, na ile jest to mozliwe do korekty samym programem chipa ?
michu1123 - Czw Wrz 30, 2010 08:07
Panowie jeśli Wam coś to pomorze to przesyłam linka z montażem IC od Mondeo MKIII do mojego R420 SD
http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=43284
W niedawnym czasie doszła klima więc zrobie zdjęcia jak to teraz wygląda (IC przesunięty jest troszkę do przodu, zmieniła się delikatnie droga rur idących od IC do kolektora ssącego).
borek88 - Czw Wrz 30, 2010 20:19
Krzysi3k, ten korek do zaslepienia otworu po odmie to taki jak w grzejnkach?? bo jutro ide do sklepu po to ale nie wiem czego szukac;p a tam ladna pani sprzedaje i czlowiek tlumaczy jak glupi co chce;p hehe
mikimisz - Czw Wrz 30, 2010 21:06
A z takich przyziemnych kwestii - jak wygląda spalanie po tych wszystkich zabiegach?
Krzysi3k - Czw Wrz 30, 2010 22:28
borek88, korek hydrauliczny 3/4 cala, i wsio
mikimisz, jeszcze nie sprawdzałem szczerze powiem, ale raczej drastycznie nie wzrosło.
Po obserwacjach parudniowych, po jeżdżeniu po mieście powiem tak:
Jestem mega zadowolony !
Teraz się jeździ bardzo przyjemnie po mieście
Ekstra od dołu ciągnie, a na jak dziś padało to na 2-ce zrywa przyczepność straszliwie.
Jugol - Czw Wrz 30, 2010 22:58
Po założeniu Mafam'a spalanie wzrosło mi o 1l średnio, aha i na 2-ce też mi zrywa przyczepność, ale czasami nawet na suchym
Pływak - Pią Paź 01, 2010 09:33
1l? Dużooo
Mix - Pią Paź 01, 2010 16:27
Pływak, idę o zakład, że teraz Jugol częściej prostuje prawą nogę, stąd to spalanie
Jugol - Pią Paź 01, 2010 20:19
Pływak napisał/a: | 1l? Dużooo |
...dla tej frajdy - to pikuś, pan Pikuś i czytaj powyższy post Mix'a
Pływak - Pią Paź 01, 2010 20:59
Mix napisał/a: | Pływak, idę o zakład, że teraz Jugol częściej prostuje prawą nogę, stąd to spalanie |
To i bez modyfikacji przy ciężkiej nodze spali ten litr więcej więc takie rzeczy trzeba od razu pisać aby nie wprowadzać w błąd
Jeszcze odnośnie spalania z tego co wiem po dobrym programie w niektórych silnikach spalanie nie powinno wzrosnąć, a nawet może spaść... coś kiedyś Brt chyba wspominał, ze JTD po chipie mniej pali
Jugol - Pią Paź 01, 2010 21:09
Pływak napisał/a: | To i bez modyfikacji przy ciężkiej nodze spali ten litr więcej |
...mimo ciężkiej nogi, do 2000 obr, to auto i tak nie jechało, więc styl jazdy był w dużej mierze od tego dołu uzależniony, teraz to się zmieniło. Wiele rzeczy ludzie mówią i piszą na temat zwiększonej ilości KM, Nm, i mniejszym spalaniu. Ale ja w to niw wierzę, jak jest but, musi być i spalanie. W końcu powietrzem się tej mocy nie nadrobi
[ Dodano: Pią Paź 01, 2010 22:09 ]
Pływak napisał/a: | To i bez modyfikacji przy ciężkiej nodze spali ten litr więcej |
...masz rację, wszystko jest uzależnione od stylu jazdy.
Pływak - Pią Paź 01, 2010 21:11
Jugol napisał/a: | W końcu powietrzem się tej mocy nie nadrobi |
No popatrz, a niektórzy podnoszą ciśnienie na turbinie bez ruszania dawki i auto się lepiej zbiera. To dopiero ściemniacze są W tym cała sztuka aby mapę tak zmodyfikować, żeby przy normalniej jeżdzie auto nadal było ekonomiczne może goodhope jeszcze wleci i coś na ten temat napisze bo ja wiem tyle ile gdzieś przeczytałem/usłyszałem...
Jugol - Pią Paź 01, 2010 21:14
Pływak, ja też czytałem Teoretyczne spalania wszystkich nowych aut są zawsze niższe od rzeczywistego ich spalania- niestety ale taka jest prawda.
Krzysi3k - Sob Paź 02, 2010 14:53
Mi po samym chipie spalanie w trasie spadło
Wynika to z większej elastyczności samochodu
borek88 - Pon Paź 04, 2010 19:30
Krzysi3k, sam wymieniales wtyskiwacze??
na cos trzeba zwrocic uwage szczegolna??
potrzebny jest koniecznie ten wybijak??
jakos trzeba odpowietrzyc uklad czy cos??
wolabym zrobic wymiane sam bo jednak zlotowki maja wziecie na cos innego niz placenie kasy mechanika za rzeczy ktore da sie moze zrobic samemu.
Remigiusz - Pon Paź 04, 2010 20:34
borek88, Dobry zwykły klucz 15 plaski i WD40 i wyjdzie nawet najbardziej zapieczony wtryskiwacz
Krzysi3k - Pon Paź 04, 2010 21:09
borek88, http://forums.mg-rover.org/showthread.php?t=249678
Zalej wtryski ropą (tak, tą z baku ), bo jest tłusta. Kluczem 15 rozruszaj wtryski na boki (tam jest wyżłobienie na klucz 15 na samej górze wtryskiwacza).
Nie jest to trudne, najwyżej pracochłonne
Zaopatrz się tylko w nowe podkładki pod wtryski i nowe wężyki przelewowe od razu
borek88 - Czw Paź 07, 2010 14:35
Krzysi3k, o ile wezyki mozna kupic z "metra o tyle juz podkladni to czarna magia;/ nigdzie typowo nie maja do wtryskow a miedziowke jakas zwykla podkladkee nie moglem dobra bo albo w srodku z byt duza albo po zewnetrznej za mala masakra
musza byc nowe te podkladki?? bo wtryski juz czekaja a ja stoje w miejsci (bylem w 4 sklepach i nic)
Remigiusz - Czw Paź 07, 2010 16:12
borek88, To kup takie podkładki co maja zew. średnice taka sama jak dziura na wtrysk a środkową dziurkę po prostu rozwierć na większa
borek88 - Czw Paź 07, 2010 19:04
moze jeszcze KRZYSIEK sie wypowie czy gdzies dostal odpowiednie. w gordonie nie bylo w mniejszych tez nie nawet dzwoil koles do dwoch hurtowni
moze w intercarsie ale mam troche dalej i nie podrodze wiec moze krzysiek powie w jakim sklepie dostal.
z drugiej strony jak mam wiercic i kombinowac to papierek na wode te stare przejade i zaloze (miedz chyba powinna sie ulozyc dobrze)
sam juz nie wiem
Krzysi3k - Pią Paź 08, 2010 09:29
borek88, ja podzwoniłem do sklepów i w jednym mi pan doradził, żebym w sklepie o nazwie "Hydrodiesel" w B-stoku zobaczył. To sklep z różnymi rzeczami do diesli, szczególnie do pomp wtryskowych. Pan miał od ręki
borek88 - Sob Paź 09, 2010 17:52
wiec u mnie nie dostane zobacze co sie stanie na starych uszczelkach
czy uszczelka pod tym kolektorem gornym jest jednorazowa??
Krzysi3k - Sob Paź 09, 2010 21:16
borek88, nie jest jednorazowa, ale pęka łatwo.
borek88 - Nie Paź 10, 2010 08:36
ile ja tam syfu mam w tym klektorze to szok
mi wlasnie pekla ale zlozylem ja i uzylem troszke uszczelki w plynie i w poniedzialek dopiero kupie nowa;/ sie ma peszka
flapjck1 - Nie Paź 10, 2010 09:57
panowie, podkladki pod wtryski sa jednorazowe!!!
jak bedziecie dogniatali je to wtrysk bedzie glebiej w komorze a tam liczy sie kazda .1mm
borek88 - Nie Paź 10, 2010 10:29
flapjck1, moze masz racje ze kazda setna sie liczy. ale te podkadki sa ciezko dostepne co jest dziwne i to bardzo. ja umylem je w ropie i zalozylem ponownie
flapjck1, a jaki moze miec negatywny skutek nie wymiana tej podkladki
rozumie ze podasz zderzenie tloku z wtryskiem ale wydaje mi sie to malo prawdopodobne. ale czy cos jeszcze moze sie stac??
dzis jezdzilem po wymianie wtryskow i cezko mi powiedziec czy jest wieksza wiksa;/
pojedzie sie na chipa kiedy w koncu to zobaczymy co daje usuniecie kata, zmiana wtryskow, usuniecie odmy oraza w planie jeszcze zaslepienie egr
flapjck1 - Nie Paź 10, 2010 11:40
inne umiejscowienie punktow "wytrysku" rozpylacza spowoduja inaczej zachodzace procesy spalania ( pamietajcie ze tu musi byc samozaplon ) a konsekwencje moga byc takie: pekniecie tloka, uszkodzona glowica, uszkodzone zawory, pekniety wtryskiwacz a najbardziej prozaiczne - problemy z uruchamianiem, moca, dymienie, spalanie
a zalozenie starej podkladki moze skutkowac prozaiczna nieszczelnoscia pod wtryskiem i przedmuchami
borek88 - Nie Paź 10, 2010 14:59
poszukam nowych jak znajde to zaloze nowe
[ Dodano: Nie Paź 10, 2010 15:59 ]
ale jak tak teraz mysle to sruby lapki trzymajacej wtrysk powinny byc dokrecone z okreslona sila a nie jak ja to zrobilem "dosc mocno ale na czuja zeby nie za mocno"
Krzysi3k - Wto Paź 12, 2010 13:26
Zrobie dokładne pomiary jak w końcu wypłata dojdzie, ale wg skromnych obliczeń (wlanie 7l ropy i tankowanie jak zaświeci rezerwa) wyszło, że spalanie po mieście, w korkach, często na zimnym silniku wyszło jakieś 6,9 litra/100 km. Tak więc z wyniku jestem zadowolony
Na serii miałem przy takiej nodze 6,5-6,6 litra.
[ Dodano: Wto Paź 12, 2010 14:26 ]
Macie może namiar na jakiś sklep gdzie kupię rurę kwasówkę fi 63,5mm?
Bo kurde doszedłem teraz, że w R taka jest średnica wydechu i strumiennica 60mm mi trochę ogranicza.
Jugol - Pią Paź 29, 2010 16:23
up
Krzysi3k - Pią Paź 29, 2010 16:30
A więc Panowie i Panie.
Dziś w końcu sprawdziłem spalanie i ogromne zdziwienie...
100% miasto, trochę ciągania przyczepy (może i dużo na niej nie było, ale zawsze opór), korki, pare razy gazowałem ostro, zimno - wolno grzejący się silnik).
Rezultat? 6,15 l/100 km
Przed chipem, wtryskami, latem było w mieście zawsze koło 6,4l /100 km, więc zdziwienie okropne
Lisus - Sob Paź 30, 2010 12:56
Jak to możliwe?
borek88 - Sob Paź 30, 2010 13:07
lepiej rozlozony moment po chipie sie to zdarza ale raczej takim malym a krzysiek wyciagnol gorna bezpieczna na polskie realia granice wiec trocje to faktycznie zaskakuje
Krzysi3k - Sob Paź 30, 2010 15:27
Elastyczniejszy z dołu jest znaczniej, szybko rozpędzam się do 70 km/h (prędkość z którą z reguły w mieście jeżdzę), wbijam 5. Wcześniej też tak jeździłem, tyle, że dłużej rozpędzanie zajmowało.
Więc chyba stąd to spalanie. Przy gazowaniu rzeczywiście więcej spali, bo moc musi się skądś brać
Botanix - Sro Lis 10, 2010 17:00
No a gdzie jest filmik ? Tyle czasu minęło od założenia tematu a filmu nie widać...
Dziś nagrałem króciutki filmik mojego R
http://www.youtube.com/watch?v=-_lZFVwZNvQ
Proszę się skupić na końcówce gdzie podaję prędkość w km/h. Na 2 i 3 biegu nie cisnąłem do dechy bo nie było miejsca więc się nie sugerować. Dopiero w przedziale 85-130km/h miałem okazję wcisnąć do oporu. W bagażniku wożę około 60kg... bez tego zapewne poszedłby ciut szybciej
dla porównania
http://www.youtube.com/watch?v=0-NQM58cgfg
bmw 330d na niższym biegu potrzebuje niemalże tyle samo czasu w przedziale 85-130
Generalnie takie audi a3 2.0 140km łykam dość łatwo
Pływak - Czw Lis 11, 2010 20:55
Zamiast filmiku wykres byś pokazał
Botanix - Czw Lis 11, 2010 22:17
Nie pofatygowałem się na hamownie jeszcze... Jakoś nie zależało mi na wykresie
|
|