Zobacz temat - [R25 2.0 iDT '00] Problem z odpalaniem
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R25 2.0 iDT '00] Problem z odpalaniem

siersciuch01 - Pią Wrz 24, 2010 11:07
Temat postu: [R25 2.0 iDT '00] Problem z odpalaniem
Witam, po przeszukaniu forum postanowiłem oficjalnie szukać porady, mianowicie: mam problem z odpalaniem na zimnym silniku, muszę chwile pokręcić aby zapalił, pochodzi chwile i pali na "dotyk", wymieniłem świece żarowe tzn 2 były upalone w tym jedna za pompą paliwa - która nie została wymieniona, założyłem zaworek zwroty przed filtrem paliwa - może paliwo wraca.. jakieś wskazówki? Mogą to być np nieszczelne zawory? Problemy z pompą/wtryski? Czekam na wskazówki pozdrawiam
Krzysi3k - Pią Wrz 24, 2010 11:13

Ile musisz nim kręcić na zimnym silniku? Bo jeśli 3 razy rozrusznik zakręci i dopiero zapala to ja bym się nie martwił. To diesel ;)
A na 3 świecach sprawnych i tak powinien ładnie palić.
Możesz jeszcze kąt wtrysku sprawdzić. Mi jeszcze 2 tygodnie temu rano na dotyk palił, teraz noce zrobiły się chłodniejsze i musi zakręcić 2 razy rozrusznikiem i łapie.

siersciuch01 - Pią Wrz 24, 2010 11:19

Napewno trawo to dluzej niz 3x rozrusznikiem... za dluzgo na koncu jeszcze dymka pusci jak zlapie...
Krzysi3k - Pią Wrz 24, 2010 11:26

siersciuch01, to że dymka puści to nic nienormalnego ;)
Sorry za głupie pytanie, ale czasem najłatwiejsze rozwiązania potrafią być kluczem do trudnych problemów. Grzejesz świece? :P
Z naszych obserwacji wynika, że lepiej nie odpalać jak tylko kontrolka świec zgaśnie tylko jak usłyszysz takie "pyknięcie" przekaźnika :)
Może nagraj filmik jak Ci odpala.

siersciuch01 - Pią Wrz 24, 2010 11:38

Krzysi3k, probowalem na 2 x swiece trzymac niewiele to zmienia .... poprostu wiem ze jest problem mchanik to potwierdza...
bociannielot - Pią Wrz 24, 2010 11:41

Kąt wtrysku możesz sprawdzić KTS-em boscha jak dobrze pamiętam się to ustawia.
Krzysi3k - Pią Wrz 24, 2010 12:00

bociannielot ma rację, Bosch Service najlepiej znajdź, dużo ich jest :)
bociannielot - Pią Wrz 24, 2010 12:06

Albo dobrego fachowca od dieseli z KTS-em mój też miał problem z kątem wtrysku - już był nawet umówiony na termin - a tu bum w płot :cry: .
siersciuch01 - Pią Wrz 24, 2010 12:15

jak sprawdze to sie odezwie!
Krzysi3k - Pią Wrz 24, 2010 12:21

siersciuch01, to może ja Ci podbije od razu temat, bo potem napiszesz w swojej poprzedniej wiadomości :)
Linksiq - Nie Wrz 26, 2010 18:43

Witam. Troche pozno sie wtracam, ale kilka dni temu mialem podobny problem. Odpalal mi na dyg a nagle musialem dosc dlugo krecic zeby odpalil ~ 5 sek. Sciagnalem pokrywe, pompa byla zalana ropa, wystraszylem seio bo nie sa to tanie sprawy, szwagier mechanik popatrzyl posprawdzal i puszczal wezyk ten gumowy co idzie od wtrysku do wtryku ich jest 3, pierwszy mi puszczal i sikal po sikniku wymienilem wszystkie 3 i jest git. Sprawdz sobie. sa to wezyki przelewowe. Od tego jak to wymianilem zero problemow. Koszt naprawy 5zl za 1m wezyka :D i 20zl bo wypilsmy potem po kilka browarow :D
siersciuch01 - Pią Paź 15, 2010 08:12

Po wizycie w serwisie Bosha okazało się ze był źle ustawiony zapłon (jeden ząbek), dodatkowo wymieniłem filtr paliwa i pali pięknie i na zimnym i na ciepłym
pawlikwn - Pią Paź 15, 2010 09:26

Potwierdzam to co pisze Linksiq. Miałem podobny problem. Kupiłem auto - odpalało normalnie, potem trzeba było kręcić 5 - 7 sekund mimo upałów w lecie. Poszperałem pod maską i tak z głupa wymieniłem gumowy wężyk przelewowy - był lekko sparciały i luźny. Problem zniknął całkowicie. Auto odpala dużo lepiej nawet mimo mrozów.

A co do ustawienia kąta - też oczywiście ma to wpływ. Niemniej jednak dla potomnych, warto sprawdzić również wężyki ;)

BTW, ile zapłaciłeś za usługę w Boshu ?

siersciuch01 - Pią Paź 15, 2010 10:18

160zł = robocizna + filtr paliwa (60zł) sprawdzali KTSem Bosha
mirwin - Pią Paź 15, 2010 10:51

pawlikwn napisał/a:
Potwierdzam to co pisze Linksiq. Miałem podobny problem. Kupiłem auto - odpalało normalnie, potem trzeba było kręcić 5 - 7 sekund mimo upałów w lecie. Poszperałem pod maską i tak z głupa wymieniłem gumowy wężyk przelewowy - był lekko sparciały i luźny. Problem zniknął całkowicie. Auto odpala dużo lepiej nawet mimo mrozów.

A co do ustawienia kąta - też oczywiście ma to wpływ. Niemniej jednak dla potomnych, warto sprawdzić również wężyki ;)

BTW, ile zapłaciłeś za usługę w Boshu ?

A jakie te wężyki sa, chodzi o średnicę. Kupiłbym, wymienił profilaktycznie, gdyz jeden jest trochę przycięty i może niedługo z niego lecieć.

szoso - Pią Paź 15, 2010 11:11

3,2mm z tego co pamiętam
mirwin - Pią Paź 15, 2010 13:52

A czy ktoś wie na pewno, czy muszę ze starym pedałować do sklepu?
szoso - Pią Paź 15, 2010 14:19

mirwin napisał/a:
A czy ktoś wie na pewno

a mam Ci jeszcze narysować? :wink:

mirwin - Pią Paź 15, 2010 14:42

No, nie :wink: