Zobacz temat - [R620] Wymiana oleju w manualnej skrzyni biegów
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 600, Honda Accord - [R620] Wymiana oleju w manualnej skrzyni biegów

maG_xx - Pon Wrz 27, 2010 12:04
Temat postu: [R620] Wymiana oleju w manualnej skrzyni biegów
witam,
wyczytałem ze do skrzyni wchodzi MTF 94 TEXACO ktorego nigdzie nie moge znaleźć w sklepach jest tylko na internecie
i zastanawiam sie ile takiego oleju wchodzi do tekiej skrzyni aby nie zamowić za mało ?

kasjopea - Pon Wrz 27, 2010 12:10

http://www.roverki.pl/por...i-typu-pg1.html
maG_xx - Pon Wrz 27, 2010 12:19

dzieki
czyli mam kupić 2 L z tego co tam jest napisane. przecież nie spusci sie go du zera napewno ?

zuber84cool - Pon Wrz 27, 2010 13:03

Ja zmieniałem całkiem niedawno olej w skrzyni, spuściłem ile się dało, weszło niemal pełne 2L, skrzynię zalałem takim jak tu MTF94 http://allegro.pl/carlube...1241202976.html i jest wszystko ok, biegi płynniej i lepiej wchodzą.
maG_xx - Pon Wrz 27, 2010 13:21

ok w takim razie zamowie ten.
możesz jeszcze powiedzieć czy wymieniałeś tą podkładke z korka spustowego ?
i jak wlewałeś olej wstrzykiwałeś go strzykawką i wężykiem ?

_papa_ - Pon Wrz 27, 2010 13:22

kasjopea napisał/a:
http://www.roverki.pl/porady-nt-eksploatacji/18-skrzynia-PG1/47-skrzynia-pg1-jaki-olej-i-ile-wlac-do-mojej-skrzyni-typu-pg1.html


Tam na stronie głównej wkradł się błąd. W R600 z silnikami hondy były montowane skrzynie N2S4,przekładnia PG1 była tylko w dieslach i w ti. A do tej skrzyni można lać zarówno olej silnikowy półsyntetyczny 10w40 (wtedy wymiana oleju w skrzyni co 10-15tys.) jak i zalecany przez hondę MTF (wymiana co 80tys.). Ja bym raczej proponował zalać MTF, który jest do kupienia zarówno na internecie, jak i w każdym salonie hondy (mają go tylko w beczkach, dlatego dobrze jest wziąć ze sobą awaryjnie jakąś bańkę).

kasjopea - Pon Wrz 27, 2010 14:23

_papa_, dzięki za info.
zuber84cool - Pon Wrz 27, 2010 15:16

maG_xx, Nie, nie potrzebna jest strzykawka, na dole jest korek, trzeba odkręcić i spuścić ile się da, najlepiej przechylić na tą stronę trochę samochód np. za pomocą podnośnika itp., żeby zeszło jak najwięcej do ostatniej kropli, ale wiadomo wszystko i tak nie zejdzie :wink: , następnie zakręcasz korek od dołu. U góry jest korek do wlewu, odkręcasz i wlewasz za pomocą jakiegoś wężyka i lejka, dolewasz olej do odpowiedniego poziomu, czyli dolnej krawędzi otworu wlewowego, powinno wejść ok 1,9-2L, mnie weszło 2L. Tutaj masz link do podobnego tematu z ilustracją http://forum.roverki.eu/v...ghlight=#434576 .

[ Dodano: Pon Wrz 27, 2010 15:16 ]
_papa_, w RH600 z benzynowymi silnikami Hondy były montowane 2 rodzaje skrzyń N2C4 i N2S4, różnice w przełożeniach :razz:

maG_xx - Pon Wrz 27, 2010 15:20

a podkładki wymieniałeś ? czy zosatawiłeś stare
zuber84cool - Pon Wrz 27, 2010 15:25

Słuchaj, podkładki się wymienia, aczkolwiek ja zostawiłem stare gdyż ich stan był nader zadowalający a nie przygotowałem sobie ani nie miałem pod ręką nowych, więc tym się nie sugeruj, ja jednak gdybym teraz wymieniał olej to i wymienił bym podkładki.
_papa_ - Pon Wrz 27, 2010 17:09

zuber84cool napisał/a:
_papa_, w RH600 z benzynowymi silnikami Hondy były montowane 2 rodzaje skrzyń N2C4 i N2S4, różnice w przełożeniach :razz:

Nie ma co się rozdrabniać. Skrzynie budową te same. Różnią się jak wspomniałeś przełożeniami. Różnica prawie żadna w porównaniu do PG1 a skrzyniami hondowskimi. :razz: :razz:

maG_xx - Sob Paź 02, 2010 16:38

zakupiłem olej z aukcji 2 litry i niestety zabrakło, weszło 2 litry a nie przelało sie?
zmierzyłem tez starego oleju było jakieś 1,8 w skrzyni. był juz bardzo ciemno brązowy.
wsadziłem tez palca w ten otwór i nie poczułem poniżej stanu oleju, ciekawe czy dużo może jeszcze brakować

zuber84cool - Sob Paź 02, 2010 21:36

A samochód jak stał? na równej poziomej nawierzchni? skoro spuściłeś 1,8L to ok tyle powinno wejść bez problemu góra 2L, więcej nie mam mowy żeby weszło, 2L to max i więcej być nie powinno, no nie wiem może coś inaczej robiłeś tę wymianę :hm: .
Pyros - Sob Paź 02, 2010 21:49

Witam, na wstępie przepraszam, że wcinam się do cudzego tematu.
Ostatnio postanowiłem wymienić olej w skrzyni. Zakupiłem olej, zadowolony jadę na kanał, wchodzę pod samochód staram się odkręcić śrubę poprzezktórą miałbym wlać olej. Tu moim oczom pokazuje się niemiła niespodzianka, śruba jest kompletnie zjechana, i nie ma jak jej odkręcić. Czy ktoś z was ma pomysł jak się z tym problemem uporać ? Czy istnieje inny sposób na chociażby uzupełnienie skrzyni olejem, bo trochę mi wyciekło poprzez walnięty uszczelniacz ?

maG_xx - Sro Lis 16, 2011 11:21

auto stało na równej powierzchni, nie dąło sie przeciesz tego schrzanić . No i nie wiem dlaczego tyle weszło i nie pokazało stanu.
A jak nie możesz odkręcić to spróbuj jakims przecinakiem

[ Dodano: Sro Lis 16, 2011 11:21 ]
Odnowie trochę teraz temat, i opieszę jedną sytuacje.
Otóz, radzono mi abym wymienił podkładki podczas zmiany oleju, nie zrobiłem tego ponieważ wydawało mi sie ze bedzie ok.
teraz po 10 tys wymieniłem olej w silniku i ku mojemu zdziwieniu połowa skrzyni jest zapocona ! sprawdzałem śruby są dokręcone ale jak widać podkładki sie nie nadają do powtórnego użycia !
a też wygladały na nieźle, wiec warto je wymieniąc na nowe