Zobacz temat - [R75] Problem z odpalaniem
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75] Problem z odpalaniem

kandj - Wto Wrz 28, 2010 08:37
Temat postu: [R75] Problem z odpalaniem
Witam wszystkich
Nie gniewajcie się jeśli temat był już poruszony, ale niestety takiego przypadku nieznalazłem.

mam następujący problem. R75 odpala ciężko po kilku minutach od zatrzymania, rano odpala od 2-3 razu jak dużej pokręce rozrusznikiem, następnie jak przejadę jakąś odległość i zgaszę auto i idę np na 5 minut do sklepu to już mam problem z odpaleniem auta( nawet dzisiaj chciałem go zostawić już pod marketem ale po 15 minutach odpalił), natomiast jak zaraz chcę go odpalić po zgaszeniu to pali na dotyk. Sprawdzałem dzisiaj samochód ELM i jest całkowity brak kodów błędów, a livedata pokazuje tylko obroty,
temperaturę płynu 85
intake manifold absolute press 97 kpa
intake air temperature 36 nie wiem dokładnie czego to dotyczy

nadmienie również iż w tym samym czasie co awaria odpalania zaczął wchodzić ciężko na obroty przez minute może dwiedochodzi do 2-3,5 tyś obrotów potem kręci aż miło

Bardzo proszę o podpowiedź gdzie szukać usterki ponieważ autko jest mi bardzo potrzebne.

Uwaga od moderatora: kolor czerwony zarezerwowany jest dla administratorów i moderatorów.

apples - Wto Wrz 28, 2010 08:49

kandj napisał/a:
Bardzo proszę o podpowiedź gdzie szukać usterki ponieważ autko jest mi bardzo potrzebne.
1. Sprawdź czy nie masz wycieków ropy http://forum.roverki.eu/v...p=428983#428983 U mnie puszczało na łączeniu z zaworkiem z linku i czasami ciężko palił. Ostatnio wymieniłem przewody na nowe i jest OK. Paliwo się chyba cofało. Poobserwuj jak pali w zależności od nachylenia terenu.
2. Czyszczenie elementów silnika diesel M47R http://forum.roverki.eu/v...p=494721#494721 - zwłaszcza zawór na pompie CR. Sprawdź wężyki od EGR.
3. Może pomału padać czujnik położenia wałka rozrządu.
4. Przejrzyj - Problemy z uruchamianiem oraz nieprawidłowa praca silnika http://forum.roverki.eu/v...p=494721#494721
kandj napisał/a:
nadmienie również iż w tym samym czasie co awaria odpalania zaczął wchodzić ciężko na obroty przez minute może dwiedochodzi do 2-3,5 tyś obrotów potem kręci aż miło

1. Przepływomierz http://forum.roverki.eu/v...p=516318#516318
2. Sprawdź filtr powietrza.

[ Dodano: Wto Wrz 28, 2010 09:49 ]
kandj napisał/a:
Sprawdzałem dzisiaj samochód ELM
Spróbuj ELM i oprogramowaniem Carsoft do BMW.
Rowan - Wto Wrz 28, 2010 14:54

Zastanawia mnie czy to nie czasem wtryskiwacz... Ale na początek tak jak pisał apples, warto sprawdzić zawór na pompie CR, bo objawy i wtryskiwacza i zabrudzonego zaworu są często identyczne...
domel-x - Wto Wrz 28, 2010 15:09

ja mam chec kupic 10l PB i podpalic mojego R ,masakra co niektórzy znają mój problem zwłaszcza apples :wink: ,miałem praktycznie taką sytyłacje jak kolega kandj,byłem u kolegi PHIOWI na t4 i wyszło jak byk wtryski ,niestety po regeneracji to samo dwa razy były wtryski w firmie gosc zapewnia mnie ze są ok,no ale :? :napewno mniej pali paliwa i niekopci . musze znowu do PHIOWI jechac moze cuś wyjdzie :/ pozdrawiam

EDIT:zastanawia mnie na czym dokładnie oprócz wymiany końcówki polega regeneracja i czy w 100% mogą na maszynie sprawdzic wtryski?

kandj - Sro Wrz 29, 2010 11:06

Panowie dzisiaj autko nie odpaliło wogóle sam nie wiem od czego zacząć go rozkręcać i pokolei sprawdzać.
Pozdrawiam

apples - Sro Wrz 29, 2010 11:13

domel-x napisał/a:
ja mam chec kupic 10l PB i podpalic mojego R ,
Ty się z nim masz.
domel-x napisał/a:
czy w 100% mogą na maszynie sprawdzic wtryski?
Mogą.
kandj napisał/a:
Panowie dzisiaj autko nie odpaliło wogóle sam nie wiem od czego zacząć go rozkręcać i pokolei sprawdzać.
Pozdrawiam
Posłuchaj czy pracuje pompa niskiego ciśnienia przy akumulatorze i pompa w zbiorniku. Możesz zdjąć przewód przed filtrem i zobaczyć jak podaje paliwo. Zapłon w pozycja 2 i od razu wyciągasz przewód. Okryj trochę przewód szmatką bo może trysnąć ostro. Ile masz paliwa w baku? Czy nie pali na zimnym i ciepłym? Jak stoi auto (przechylone, na równym terenie)? Przejrzyj temat http://forum.roverki.eu/v...p=494721#494721

Zobacz również czy nie masz wycieków ropy z zaworu http://forum.roverki.eu/v...p=429044#429044

PHJOWI - Sro Wrz 29, 2010 11:23

polecam do wtrysków płukanki LIQUI MOLY DIESEL SPULUNG oznaczenie 2666 , ogień dodatek już kilka auto przywróciło do życia , a twoim problemem kolego mogą być wtryski , podjęć do kogoś kto ma kts i powinien sprawdzić test przelewów przez tester diagnostyczny.
kandj - Sro Wrz 29, 2010 11:56

więc tak
pompka niskiego paliwa pracuje,właśnie również zciągnołem przewód tak jak opisałeś no i ropa wylatuje tylko tak impulsowo auto stoi prosto, paliwa mam niecałą ćwiartkę,roverek dzisiaj już nieodpalił wogóle natomiast podłączenie pod kom tylko elm niepokazuje żadnych błędów. Na chwile obecną mam ściągnięty kolektor, wszystko wygląda suchutko(fakt jest strasznie brudny wśrodkuale zaraz będę go czyścił)

[ Dodano: Sro Wrz 29, 2010 12:56 ]
jeszcze raz zciągnołem przewód tym raze natychmiast po przekręceniu stacyjki i ciśnienie jest bardzo dobre.

apples - Sro Wrz 29, 2010 12:05

kandj napisał/a:
pompka niskiego paliwa pracuje,właśnie również zciągnołem przewód tak jak opisałeś no i ropa wylatuje tylko tak impulsow
Pompy wytwarzają takie ciśnienie że ciężko jest utrzymać strumień paliwa palcem.
kandj napisał/a:
paliwa mam niecałą ćwiartkę
Do tankuj do połowy i spróbuj odpalić.
kandj napisał/a:
atomiast podłączenie pod kom tylko elm niepokazuje żadnych błędów.
Tak może być w przypadku diagnozy ELMem. Kiepsko czyta błędy.
kandj napisał/a:
Na chwile obecną mam ściągnięty kolektor, wszystko wygląda suchutko(fakt jest strasznie brudny wśrodkuale zaraz będę go czyścił)
To nie ma wpływu na uruchomienie.
kandj - Sro Wrz 29, 2010 12:14

Ok mam jeszcze jedno pytanie ponieważ jak mam już wszystko rozłożone to chciałbym wyczyścić wtryski, czy konkretnie jest tu jakiś haczyk jak je zdemontować aby je dokładnie wyczyścić jakieś wskazówki bardzo mile widziane.
apples - Sro Wrz 29, 2010 12:27

kandj napisał/a:
Ok mam jeszcze jedno putanie ponieważ jak mam już wszystko rozłożone to chciałbym wyczyśći wtryski, czy konkretnie jest tu jakiś chaczyk jak je zdemontować aby je dokładnie wyczyścić jakieś wzkazówki bardzo mile widziane.
http://forum.roverki.eu/v...p=494721#494721 - wtryskiwacze
Rowan - Sro Wrz 29, 2010 15:05

kandj, najprawdopodobniej pompa w baku padła, jeśli podaje tak impulsowo.
kandj - Sro Wrz 29, 2010 19:33

z tym paliwem to jest tak
impulsowo podawało wtedy kiedy sam przekręcałem stacyjkę a następnie biegłem zdejmować przewód, natomiast jak poprosiłem kolegę który przekręcał stacyjkę a ja w tym czasie zciągnołem przewód to trysnęło bardzo silnym strumieniem. jutro biorę się za te wtryski

apples - Sro Wrz 29, 2010 19:38

kandj napisał/a:
jutro biorę się za te wtryski
Najpierw dotankuj i zobacz czy odpali. :wink:
kandj - Czw Wrz 30, 2010 18:41

Dzisiaj zmontowałem mojego roverka po dokładnym umyciu podzespołów i omawianych czujników (oprócz wtrysków), następnie dolałem z kanisterka 5 l paliwa oraz dodatek do wtrysków i udało mi się odpalić.
jak narazie wydaje się być ok choć wydaje mi się że troszeczkę gorzej odpala(jednak pojeżdże więcej to się okaże).

jednak pozostał objaw o którym pisałem w pierwszym posćie czyli jak go odpalę i daję gazu to dochodzi do 2 tyś obrotów i brak mocy, jednak jak troszkę się odczeka to wszystko wraca do normy.

apples - Czw Wrz 30, 2010 18:47

kandj napisał/a:
jednak pozostał objaw o którym pisałem w pierwszym posćie czyli jak go odpalę i daję gazu to dochodzi do 2 tyś obrotów i brak mocy, jednak jak troszkę się odczeka to wszystko wraca do normy.
Pompa w baku lub przy akumulatorze :wink:
kandj - Czw Wrz 30, 2010 20:57

generalnie ta pompka przy akumulatorze pracuje wedle nie w porządku, chyba muszę wymienić pompkę w baku. Czy da się jakoś skutecznie sprawdzić te pompki aby sprawdzić dokładnie która jest na wykończeniu.?
apples - Czw Wrz 30, 2010 21:30

kandj napisał/a:
generalnie ta pompka przy akumulatorze pracuje wedle nie w porządku, chyba muszę wymienić pompkę w baku. Czy da się jakoś skutecznie sprawdzić te pompki aby sprawdzić dokładnie która jest na wykończeniu.?
Wszystko masz w linkach powyżej.
wilus - Sob Maj 11, 2013 10:21
Temat postu: Rover 75 2.0CDT rok2002 Autko zamilkło......
Witajcie szanowne forum,jestem świeżym forumowiczem więc proszę o wyrozumiałość.Roverka mam od 1.5 roku i nie narzekam na niego ,ale od tygodnia doprowadza mnie do szału :olaboga: a mianowicie pdjechałem pod dom wyłączyłem i już nie odpalił no to ja myk na forum i pokoleji eliminuje co może być przyczyną no i znalazłem się w czarnej dziurze. Pompy paliwa pracują i paliwo podają aku jest ok rozrusznik też przekaźnik świec żarowych wymieniony,czujnik wysokiego ciśnienia wczoraj czyściłem i nic.Dodam że jak próbuje go odpalić przekręcam kluczyk na poziom 2 to słyszę ja przekaźnik od pomp paliwa(żółta kostka pod schowkiem pasażera prawda?)robi cyk popmpy zaczynają podawać paliwo cirka 30sek póżniej robi znowu cyk i pompy już nie pracują i przekręcam aby go uruchomić i ten sam przekażnik robi cały czas cyk,cyk,cyk...(paliwo dochodzi do wtrysków)czy to ma jakiś związek z brakiem odpalenia?przekażnik wymieniłem i jest to samo... i co wy na to??? z góry dziękuje za podpowiedzi i sugestie i proszę i jak najszybszą pomoc. Pozdrawiam Kaszub na imigracji :hejka2:
sew87 - Sob Maj 11, 2013 12:19

moglby ktos mi pokazac na foto gdzie znajduje sie czujnik wysokiego ciśnienia zeby go wyczyscic i czym ? dzieki z gory
wilus - Sob Maj 11, 2013 16:19

poszukaj w Workshopie Manual
sew87 - Sob Maj 11, 2013 16:46

to inaczej nie pytalbym sie o to tutaj
wilus - Sob Maj 11, 2013 17:00

to może tutaj

- diesel M47R
- zawór wysokiego ciśnienia na pompie CR, spadek mocy powyżej 3000rpm, czyszczenie
http://forum.roverki.eu/v...p=358340#358340 czyszczenie
http://forum.roverki.eu/v...p=455163#455163 umiejscowienie

sew87 - Sob Maj 11, 2013 20:34

strony Not Found