Zobacz temat - [R600] Świece
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 600, Honda Accord - [R600] Świece

fenomen1717 - Pon Paź 04, 2010 18:05
Temat postu: [R600] Świece
Witajcie! jestem nowy i prosiłbym o pomoc.

Mam problem z odpaleniem i podejrzewam,że przyczyną są świece :idea:

Posiadam Rovera 600 w diesel'lu :mrgreen:



CO mi DORADZICIE??

tronsek - Pon Paź 04, 2010 18:17

Na początek przeczytać to:
http://www.roverki.pl/por...jest-zimny.html
a następnie użyć szukajki forumowej. Tam jest dużo takich tematów.

kasjopea - Pon Paź 04, 2010 22:31

Skoro sam podejrzewasz, że to świecie, to je zmień.
andrewk - Wto Paź 05, 2010 07:47

sprawdź jeszcze czy nie jest zapowietrzony, ja miałem tak że miałem nieszczelność w przewodzie paliwowym i wyciek był znikomy, a auto się zapowietrzało i długo kręcić trzeba było... po naprawie pali od strzała :smile:
fenomen1717 - Wto Paź 19, 2010 22:12

Dzięki Panowie! :)


padła 1 z 3 świec,wymieniłem... oby już było dobrze...

pozdr.

kasjopea - Wto Paź 19, 2010 22:16

Panowie polecają się na przyszłość :razz: :wink:
dzozef - Pon Lis 01, 2010 20:41

Cytat:
padła 1 z 3 świec,wymieniłem... oby już było dobrze...

a co z czwartą? W sumie są 4 świece a nie 3.

tronsek - Pon Lis 01, 2010 20:57

dzozef, Przeczytaj TO a będziesz wiedział, że były diesel'ki L-Series z 3 świeczkami.
dzozef - Pon Lis 01, 2010 21:02

zwracam honor :) pierwszy raz się spotykam z taką sytuacją, myślałem, że to norma w 4-cylindrowym silniku są 4 świece. U mnie są 4 :D
kotulsky - Nie Lis 28, 2010 13:09

witam szanownych... jestem swierzy na tym forum jako osoba zalogowana ale wasze wypowiedzi i porady bardzo czesto pomagaly w usowaniu ustereczek w mojej żabie :smile: .lecz teraz pojawia sie problem z ktorym juz sobie nieradze. po wymianie swiiec na nowe autko powinno palic lepiej tak?? a tu lipa...gorzej jak przed wymiana :/ do odpalenia go trzeba jakies 10 sekund krecenia rozrusznika.jak tak dalej pujdzie to aku do zimy niedorzyje a wymieniony 2 miechy temu.pomocy bo idą MROZY...a żoneczke do biedronki musze wozic:)
kasjopea - Nie Lis 28, 2010 13:12

kotulsky :olaboga: , używaj proszę modułu sprawdzania pisowni (przed wysłaniem wiadomości).
kotulsky - Nie Lis 28, 2010 13:15

acha i jeszcze jedno...dla ulatwienia sobie wymiany swiec odkrecilem przewody od wtrysku 1 i 2 patrzac od lewej.dla pewnosci zalozylem tez zaworek zwrotny i bez zmian.swiece sie grzeja jak trzeba.pompa pieknie tryka sobie wiec...polegam na was. moze skrecajac przewody od wtrysku cos spapralem??

[ Dodano: Nie Lis 28, 2010 13:15 ]
sorki za pisownie...takie pokolenie:) wyuczone na sms-ach :)

szoso - Nie Lis 28, 2010 18:10

kotulsky napisał/a:
moze skrecajac przewody od wtrysku cos spapralem??

może jest gdzieś teraz nieszczelność i łapie powietrze, a wtedy dłużej trzeba kręcić

filo - Wto Lis 30, 2010 22:53

Albo skrzywiłeś gdzieś przewód od wtrysku.
Możliwe, że słabo dokręciłeś przewody do świec.
Lub świece nie te.
Warto też przeczyścić styki przekaźnika świec żarowych.

Chris83 - Sro Gru 01, 2010 07:36

Warto jeszcze wymienić te gumowe wężyki przelewowe przy wtryskach. Koszt niewielki a może pomoże. (Łatwiej się zakłada ciepłe)
kotulsky - Sob Gru 04, 2010 21:34

hmmm...no gdyby była nieszczelność to na gwintach miedzy przewodami wtryskow a np. pompą paliwa lub wtryskiwaczami to ciśnienie by wydmuchało rope na wierzch. a tam sucho:) przewodów drodzy moi tez nieuszkodzilem bo ogladalem z kazdej strony.sprawdze jeszcze tylko przewody przy świecach i ten przekażnik świec( tylko gdzie :/ ). kilku znajomych posiadających dieselki różnych marek przypuszczają że to może byc już spadek ciśnienia na cylindrach. Mó ma 200 00 tys na grzbiecie i jest w niezłej kondycji jak na moje oko.Jakie jest prawidłowe ciśnienie by poprawnie odpalał?? może faktycznie te ciśnienie wini ałbo może kont wtrysku albo same wtryski?? pomocy panowie kolegowie bo sfiksuje.piszczcie doradzajcie ...zrobie dla mojego roverka wszystko by był dalej zemną :grin:

[ Dodano: Sob Gru 04, 2010 21:34 ]
jeszcze jedno.mianowicie czy wtrysk jest rozbieralny? tzn czy można wymienic samą końcówke rozpylająca czy calość??czy na 2 nowych świecach a jednej starszej bedzie dobrze palił? może coś by pokazała diagnosteka komputera?albo sam reset kompa??siedze na szpilkach i czekam na wasze HELP :shock:

czasheczka - Nie Gru 05, 2010 16:09

Moze paliwo Ci sie cofa? zaloz zawor ktory zapobiega cofaniu sie paliwa. To rowniez moze pomoc. Sprawdz napiecie na przewodach do swiec moze guma przepuszcza juz.
Chris83 - Nie Gru 05, 2010 17:09

kotulsky,
Cytat:
Mó ma 200 00 tys na grzbiecie

To znaczy, że się dotarł :wink:

kotulsky - Sob Gru 11, 2010 11:19

zaworek powrotny zalozony...dalej ciężko pali :/ podjade do koleszki sprawdze napięcie na przewodach od świec.a jeśli jest za małe to co?? o jakiej GUMIE kolega ,,czasheczka" mówi?? pojęcia niemam :/ naszczęście kolega jak mówi że dopiero sie dotarł jak ma 200 000 tys przejechane to bede spokojny że obejdzie się bez planowania głowicy itd :grin: :grin:
szoso - Sob Gru 11, 2010 12:08

kotulsky napisał/a:
o jakiej GUMIE kolega ,,czasheczka" mówi?? pojęcia niemam :/

środek świecy jest osadzony na gumie by nie dotykał do zewnętrznej jej części
kotulsky napisał/a:
a jeśli jest za małe to co??

to przekaźnik do wymiany
powinno być w granicach 11V, u mnie jest około 11,80V
należy odpiąć przewód od świec i dopiero sprawdzać

kotulsky - Sob Gru 11, 2010 19:16

a gdy świece sa nowe?? ta guma może byc uszkodzona na starcie?? konkretnie niewiem o jaka gume nadal chodzi..tj element samej świecy czy juz przy silniku?? :/
Napięcie na świece było 10v .. 10 z groszem ale bez odłączania ich od świec, wiec to już za mało?? .przekażnik ten pod maska w czarnej skrzynce bezpieczników tak?? w jakich cenach sie to kreci ? podaj kolego jakiś link albo adres żeby ściagnąć z neta:)

[ Dodano: Sob Gru 11, 2010 19:15 ]
le świece nowe sa wiec już by były na starcie uszkodzone?? :/
wedlug badania woltomierzem napiecie wynosi 10,4v do 10.8v ale to bez odłączania przewodów od świec. czy to duża różnica odłaczać czy nie?? wiec jeśli to przekażnik to ten pod maska w czarnej skrzynce bezpieczników?? poda mi ktoś przybliżoną cene tego bajerku albo link żeby sobie zakupić na necie?

[ Dodano: Sob Gru 11, 2010 19:16 ]
przepraszam ale net sie rzycioł i 2 raz powturzyłem ale troszke inczej:)

szoso - Sob Gru 11, 2010 19:34

kotulsky napisał/a:
konkretnie niewiem o jaka gume nadal chodzi..tj element samej świecy czy juz przy silniku?? :/

zaznaczyłem tą gumę na innej świecy żarowej ale wiadomo o co chodzi
jeśli pomiar na podłączonym przewodzie jest 10,8V to jest ok
Ja mierzyłem na odłączonym przewodzie bo miałem problem z pomiarem na podłączonym pod świece

kotulsky - Sob Gru 11, 2010 20:09

czyli same świece i przekażnik jest ok.trzeba szukac we wtryskach teraz.jaki poprawny kat wtrysku jest dla tego silnika??
szoso - Nie Gru 12, 2010 12:51

kotulsky napisał/a:
jaki poprawny kat wtrysku jest dla tego silnika??

między 3 a 4, ale na to nie ma reguły, trzeba ustawiać dotąd aż będzie ok
http://www.roverki.pl/por...em-wtrysku.html

TrAViShOn - Nie Gru 19, 2010 12:00

Nie chcę zakładać nowego tematu, więc podepnę się:
Czy zna ktoś może jakiś sposób na zminimalizowanie ryzyka urwania świecy przy wymianie.
Brzmi to dziwnie ,wiem :roll: ale szwagier wymieniał ostatnio u siebie i po urwaniu jednej ze świec miał masę babraniny w silniku i kasy też trochę wydał. Chciałbym uniknąć powyższych nieprzyjemności...
Pozdrawiam.

szoso - Nie Gru 19, 2010 16:49

TrAViShOn napisał/a:
Czy zna ktoś może jakiś sposób na zminimalizowanie ryzyka urwania świecy przy wymianie.

wykręcać na ciepłym silniku (nie gorącym)
na zimnym idzie to topornie

TrAViShOn - Nie Gru 19, 2010 17:06

szoso420, THX :ok2:
A jaka różnica między ciepłym a gorącym, bo nie bardzo łapię...

szoso - Nie Gru 19, 2010 17:08

TrAViShOn napisał/a:
A jaka różnica między ciepłym a gorącym, bo nie bardzo łapię...

hehe
gorący masz zaraz po jeździe jak osiągnie temperaturę roboczą tak
a ciepły jak dasz mu trochę odsapnąć

TrAViShOn - Nie Gru 19, 2010 17:13

HaH :razz: no tak THX uno mas :!: