Zobacz temat - [R620] Pompa ? nie odpala.. proszę o pomoc
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 600, Honda Accord - [R620] Pompa ? nie odpala.. proszę o pomoc

grzegorz_skaa - Nie Paź 10, 2010 11:06
Temat postu: [R620] Pompa ? nie odpala.. proszę o pomoc
Witam.
Mam pewien problem
Mój Rover-ek podczas jazdy spokojnej jakies 50km/h zgasł (na szczęście blisko domu).
Dopchnąłem go do domu i po oględzinach wraz z kolegą stwierdziliśmy, że nie dochodzi prąd do pompy paliwa przy silniku tzn dochodzi napięcie o mocy ok 0.7V a winno być 12V.
Gdy podłączyliśmy "na krótko" co by sprawdzić czy pompa jest sprawna okazało się ze działa bez zarzutu sprawdziłem wiązkę kabli idących od pompy i okazało się iż wszystko jest w porządku (odpalił i normalnie pracował) szukałem równie zwarcia lub przetarcia instalacji przy stacyjce (która wymieniłem na nowa bo mechanik stwierdził ze to wina stacyjki = mylił sie nadal nie działa) sprawdziłem wszystkie bezpieczniki i też nic.

czy macie jakieś spostrzeżenia lub ktoś miał taki przypadek i wie co to może być, proszę o wypowiedź i/lub kontakt ze mną na gg lub e-mail

TrAViShOn - Nie Paź 10, 2010 11:26

A CHECK ENGINE się zapalił :?:
Spróbuj wybłyskać błędy, może sam powie co mu dolega :wink:
http://roverki.pl/zrob-to...ml#comment-1440
link jak to zrobić, powodzenia.

grzegorz_skaa - Nie Paź 10, 2010 12:21

nie nie zapaliła się ta lampa i nie zapalają sie również lampki od świec i SRS które przy włączeniu zapłonu normalnie się zapalały i gasły po chwili.
gdy podłączam pompe na krótko lampki się zapalają j.w. opisałem.
zrobiłem zgodnie z instrukcja ale CHECK ENGINE nie zareagował nawet.:/
zapaliły sie tylko te na czerwono wszystkie olej akumulator itd...

tronsek - Nie Paź 10, 2010 13:06

grzegorz_skaa, Ja miałem podobny problem na przełomie roku. Autko paliło w wielkie mrozy na dotyk, wszystko w najlepszym pożądku a w pewnym momencie zaczął gasnąć na ułamki sekund w czasie jazdy lub postoju. Aż w końcu całkiem zdechł. Podaję Ci linka z moim problemem. Przeczytaj mój post a następnie post który napisał kolega Hera_23, od akapitu "Na ścianie grodziowej....." itd. To jest na przykładzie ROVER'ka 400SDI. Silniki mamy takie same więc schemat będzie pasował, tylko przekaźniki i puszka z bezpiecznikami mogą być w innym miejscu i może być inaczej ułożone. Powiem Ci, że tę usterkę jest bardzo ciężko wychwycić.
Mi też jak nie odpalał, nie świeciła się kontrolka Check Engine i od świec żarowych.
Po wymianie kabelka auto śmiga po dziś dzień.
Sprawdź jeszcze raz dokładnie bezpiecznik od pompy, a najlepiej go wymień mimo iż wygląda na dobry, może być trafiony. Sprawdź także przekaźnik pompy.
http://forum.roverki.eu/v...ghlight=#445540

grzegorz_skaa - Sro Paź 13, 2010 21:56

nie mogę znaleźć opisu takiego od 620 a patrząc na ten nic nie czaje jestem raczej noobkiem w naprawach samochodowych i boje się że coś spierdzielę... ma ktoś może namiar na coś takiego od 620??
tronsek - Sro Paź 13, 2010 22:02

grzegorz_skaa, To może poproś jakiegoś elektryka. Powinien to rozszyfrować. Ja też tego nie kumałem, ale mój elektryk po przejżeniu schematu i przeczytaniu postu wiedział o co chodzi.
Hera_23 - Sob Paź 23, 2010 17:33

Sorki że tak troszku późno :D ale może komuś innemu się przyda ;]

Podstawowa rzecz to sprawdzenie kostek koło silnika (po lewej stronie), często "zielenieją"
wyczyścić, poskładać i sprawdzić czy coś się na desce oświeci...

Jeżeli nic nie podziałało to spaliły się dwie nóżki od w komputerze silnika (ECU).
Komputer znajduje się z przodu na podłodze, pod nogami pasażera.
Po dokopaniu się do ECU bierzemy kabelek o długości DOWOLNEJ :D następnie przykładamy go do obudowy komputera(ECU) i do karoserii (MASY), przekręcamy stacyjkę i cieszymy się ze świecących się kontrolek :D

Pozdrawiam :)

grzegorz_skaa - Pią Lis 12, 2010 20:33

zrobiłem dokładnie jak opisałeś "dokopałem" się do ECU i kabelek i nic sie nie zaświeciło zrobiłem jednak tak że podłączyłem "na krótko" nie działającą pompę (nie dochodzi prąd opisane wyżej) kontrolka się zapaliła wybłyskałem błędy wyszło
17 Czujnik temperatury paliwa – wysokie napięcie
55 Moduł kontrolny silnika (ECM) Uszkodzenie przewodów, uszkodzenie zasilania, zwarcie do masy, uszkodzenie ECM

tego powiem szczerze nie mogłem znależć koło akumulatora....