Zobacz temat - [R75] Rozrusznik i inne pytania, jestem tu nowy.
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75] Rozrusznik i inne pytania, jestem tu nowy.

Strusiu1987 - Wto Paź 12, 2010 08:23
Temat postu: [R75] Rozrusznik i inne pytania, jestem tu nowy.
Witam

Chciałbym się przywitać jako nowy klubowicz z Roverem 75 2,5 KV6 i automatem pod maska, 2000r. 116tys przebiegu

Mam kilka problemów z moim autem:
1. Chyba siada rozrusznik bo czasami po przekręceniu kluczyka nic się nie dzieje, w którym miejscu jest rozrusznik i czy jest łatwo dostępny bez kanału? Chciałbym tam zajrzeć na początek sam i później dopiero oddać go w ręce mechanikowi do ewentualnej regeneracji.

2. Przy otwieraniu auta pilotem muszę naciskać dwa razy żeby otworzył wszystkie drzwi, bo inaczej zawsze zostawia któreś drzwi zamknięte. Przy zamykaniu już nie ma tego problemu.

3. Automat chodzi super ale chciałbym profilaktycznie wymienić olej w skrzyni, niestety wczoraj jak bylem wymienić olej w silniku w dosyć sporym warsztacie to niestety powiedzieli ze się nie podejmą wymiany oleju w skrzyni w moim aucie :/ czy to jest aż taka kosmiczna sprawa? Przebieg mojego auta to 116tys.

Pozdrawiam i z góry dziękuje za pomoc.

llygas - Wto Paź 12, 2010 08:33

1) Aby dojsc do rozrusznika wyjmujesz obudowe filtru powietrza, akumulator i wykrecasz podstawe akumulatora. Później juz widzisz go przykreconego na 3 śrubach. 30 min pracy.
apples - Wto Paź 12, 2010 08:59

Strusiu1987 napisał/a:
2. Przy otwieraniu auta pilotem muszę naciskać dwa razy żeby otworzył wszystkie drzwi, bo inaczej zawsze zostawia któreś drzwi zamknięte. Przy zamykaniu już nie ma tego problemu.
http://forum.roverki.eu/v...p=494766#494766
Strusiu1987 napisał/a:
3. Automat chodzi super ale chciałbym profilaktycznie wymienić olej w skrzyni, niestety wczoraj jak bylem wymienić olej w silniku w dosyć sporym warsztacie to niestety powiedzieli ze się nie podejmą wymiany oleju w skrzyni w moim aucie czy to jest aż taka kosmiczna sprawa? Przebieg mojego auta to 116tys.
http://forum.roverki.eu/v...41318&view=next
Strusiu1987 - Wto Paź 12, 2010 12:21

Jeszcze jedna sprawa z Nawigacja ponieważ mam duży ekran dotykowy ale nie posiadam map :/ skad takie mapy wziasc? wiem tylko ze sie je zgrywa na karte micro sd
robo - Wto Paź 12, 2010 14:54

Jeśli masz dotykowy ekran i potencjalne mapy na karcie micro sd to nie jest to nawigacja fabrycznie montowana w R75. Widać któryś z poprzednich właścicieli zmienił sprzęt audio na jakąś stację multimedialną. Musisz po oznaczeniu dojść co to za sprzęt i na jakim oprogramowaniu działa.
SeniorA - Wto Paź 12, 2010 23:24

Strusiu1987 napisał/a:
chciałbym profilaktycznie wymienić olej w skrzyni, niestety wczoraj jak bylem wymienić olej w silniku w dosyć sporym warsztacie to niestety powiedzieli ze się nie podejmą wymiany oleju w skrzyni w moim aucie czy to jest aż taka kosmiczna sprawa?
nie, ale trzeba wiedzieć parę rzeczy. Temperatura skrzyni w czasie wymianyn to 35-45 st.C. , nie pomylić śruby spustowej z ustalajacą od kosza b.wstecznego i wlać właściwy olej ( najlepiej MG ROVER ). Po odkreceniu śruby spustowej i spuszczeniu oleju , wymienić podkładkę i zakręcić śrubę (45 Nm ).Ściągnać obudowę filtra powietrza , wyciagnąć korek wlewu i wlać 4 l specjalnego oleju . Uruchomić silnik , nacisnać pedał hamulca a lewarkiem powoli ,z kilkuskundowym zatrzymaniem na każdej pozycji ,przejść przez wszystkie biegi wracając do P. Nie wyłączając silnika ,odkręcić śrubę do ustalania poziomu (klucz wpustowy 5 mm ) i spuścić nadmiar oleju ( powinien mieć temp 35-45 st.C).Zakręcić śrubę ( 14 Nm )z nową podkładką.Zatrzymać silnik , założyć korek do otworu wlewowego , obudowę f. powietrza i osłonę silnika od spodu.

[ Dodano: Wto Paź 12, 2010 23:24 ]
http://forum.roverki.eu/v...highlight=jatco

Jurasek - Pią Lut 18, 2011 16:23

SeniorA napisał/a:
Strusiu1987 napisał/a:
chciałbym profilaktycznie wymienić olej w skrzyni, niestety wczoraj jak bylem wymienić olej w silniku w dosyć sporym warsztacie to niestety powiedzieli ze się nie podejmą wymiany oleju w skrzyni w moim aucie czy to jest aż taka kosmiczna sprawa?
nie, ale trzeba wiedzieć parę rzeczy. Temperatura skrzyni w czasie wymianyn to 35-45 st.C. , nie pomylić śruby spustowej z ustalajacą od kosza b.wstecznego i wlać właściwy olej ( najlepiej MG ROVER ). Po odkreceniu śruby spustowej i spuszczeniu oleju , wymienić podkładkę i zakręcić śrubę (45 Nm ).Ściągnać obudowę filtra powietrza , wyciagnąć korek wlewu i wlać 4 l specjalnego oleju . Uruchomić silnik , nacisnać pedał hamulca a lewarkiem powoli ,z kilkuskundowym zatrzymaniem na każdej pozycji ,przejść przez wszystkie biegi wracając do P. Nie wyłączając silnika ,odkręcić śrubę do ustalania poziomu (klucz wpustowy 5 mm ) i spuścić nadmiar oleju ( powinien mieć temp 35-45 st.C).Zakręcić śrubę ( 14 Nm )z nową podkładką.Zatrzymać silnik , założyć korek do otworu wlewowego , obudowę f. powietrza i osłonę silnika od spodu.

[ Dodano: Wto Paź 12, 2010 23:24 ]
http://forum.roverki.eu/v...highlight=jatco


Od kilku dni śledzę wszelkie wpisy na temat wymiany oleju w Jatco JF506/JF506E (tak a propos, co oznacza to E?), na stronach polskich i angielskich, początkowo aby ustalić właściwy olej, ale z czasem przekonałem się, że sprawa jest bardziej skomplikowana.

Twoje wpisy wydają mi się najrozsądniejsze i najlogiczniejsze, dlatego spytam jeszcze o jeden szczegół. Przy wymianie oleju należy również wymienić podkładki (uszczelniacze) przy nakrętkach - spuszczenia, przelewu i chyba korka wlewu. Skąd je wziąć? Na stronie midparts komplet uszczelek do tej skrzyni biegów kosztuje 899zł!!! Poza tym, kto w Krakowie wymieni mi ten olej bez „wpadek”?

Boncky - Pią Lut 18, 2011 17:16

z uszczelkami myślę że nie ma konieczności wymiany, jeżeli będą zużyte to ok ale jeżeli są ok to nie widzę potrzeby, one tylko dociskają, olej i bez nich ma problem by uciekać...

poszukaj zestawów na allegro jest parę osób posiadających spore zaplecze części do Rovera i Land Rovera tomateam i allegro. Pytaj...

Olej znajdziesz też na allegro, gość rozlewa na Litry. Wszystko było :)

116tys km - nie wierzę ! :)) gratulacje nabytku, fajny masz motor pod maską.