Zobacz temat - [R200] Jak wymienić fitry powietrza i paliwa?
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R200] Jak wymienić fitry powietrza i paliwa?

shirokaba - Wto Paź 12, 2010 13:28
Temat postu: [R200] Jak wymienić fitry powietrza i paliwa?
Ręce mi opadły jak mój (fajny facet)polski mechanik powiedział, że w moim Roverku nie można wymienić filtra paliwa a muszę wymienić filtry, bo mam NCT za moment. Jak się do tego zabrać?
shilus82 - Wto Paź 12, 2010 13:33

jeśli chodzi o filtr powietrza to ściągasz metalowe spinki dużej podłużnej czarnej puszki zaraz koło silnika i wyjmujesz filtr. Filtra paliwa to taka mała puszka z wężykiem na górze i na dole,można powiedzieć, że z tyłu obudowy filtra powietrza przy samej ścianie grodziowej koło dużego okrągłego czegoś,a to coś to pompa hamulcowa :mrgreen: musisz odkręcić górną i dolną śrubę, ja kiedyś próbowałem i mi się nie udało tak były zastane
colin1983 - Wto Paź 12, 2010 13:48

Cytat:
musisz odkręcić górną i dolną śrubę, ja kiedyś próbowałem i mi się nie udało tak były zastane
najpierw górną potem dolną
shirokaba - Wto Paź 12, 2010 18:09

Dzięki bardzo, spróbuję.

[ Dodano: Wto Paź 12, 2010 19:09 ]
Filtr powietrza wymieniony, został ten drugi ale zabrakło klucza 14. Jutro wymienimy i filtr paliwa.
Jeszcze raz dzięki za pomoc.

pistolet - Sro Paź 13, 2010 20:03

Otwórz bak przed wykręceniem starego filtra paliwa, zapobiegnie to nadmiernemu wyciekowi benzyny z przewodów paliwowych.
oprawca_1978 - Czw Paź 14, 2010 08:47

shilus82 napisał/a:
jeśli chodzi o filtr powietrza to ściągasz metalowe spinki dużej podłużnej czarnej puszki zaraz koło silnika i wyjmujesz filtr. Filtra paliwa to taka mała puszka z wężykiem na górze i na dole,można powiedzieć, że z tyłu obudowy filtra powietrza przy samej ścianie grodziowej koło dużego okrągłego czegoś,a to coś to pompa hamulcowa :mrgreen: musisz odkręcić górną i dolną śrubę, ja kiedyś próbowałem i mi się nie udało tak były zastane


Mi się odkręcenie tych śrub w moim Poldoroverze nie udaje już od sierpnia 2004 roku, ponad sześć lat! Nie ma na nie mocnych, to samo ze śrubą koła pasowego wału silnika. Nie ma mocnych!

keczu - Pią Paź 15, 2010 14:41

shirokaba napisał/a:
Ręce mi opadły jak mój (fajny facet)polski mechanik powiedział, że w moim Roverku nie można wymienić filtra paliwa a muszę wymienić filtry, bo mam NCT za moment. Jak się do tego zabrać?

Filtr wymienic trzeba, ale nie przejmuj sie NCT ,nikt nie sprawdza tam filtra paliwa czy jest nowy czy nie. Nikogo nie obchodza filtry, swiece ,olej itp. jesli silnik pracuje normalnie. Wiec jesli nie ma problemu z zapchanym filtrem to zostaw to na pozniej bo czasem ciezko sie odkreca i mozna uszkodzic przewody paliwowe ,a po co Ci taki klopot przed przegladem. Odkrecanie opornego filtra to dwuosobowa sprawa ,jednym kluczen trzeba trzymac filtr ,drugim odkrecac ,samemu nie jest latwo. Pozdr.

shirokaba - Nie Paź 17, 2010 08:48

keczu napisał/a:
shirokaba napisał/a:
Ręce mi opadły jak mój (fajny facet)polski mechanik powiedział, że w moim Roverku nie można wymienić filtra paliwa a muszę wymienić filtry, bo mam NCT za moment. Jak się do tego zabrać?

Filtr wymienic trzeba, ale nie przejmuj sie NCT ,nikt nie sprawdza tam filtra paliwa czy jest nowy czy nie. Nikogo nie obchodza filtry, swiece ,olej itp. jesli silnik pracuje normalnie. Wiec jesli nie ma problemu z zapchanym filtrem to zostaw to na pozniej bo czasem ciezko sie odkreca i mozna uszkodzic przewody paliwowe ,a po co Ci taki klopot przed przegladem. Odkrecanie opornego filtra to dwuosobowa sprawa ,jednym kluczen trzeba trzymac filtr ,drugim odkrecac ,samemu nie jest latwo. Pozdr.





Dzięki wszystkim za pomoc. Filtry wymienione bez problemu. Chciałam wymienić filtr paliwa, bo czasami nie chciał zapalić. Zaczęło się po tym jak dolałam płynu oczyszczającego do paliwa. Teraz pali jak marzenie.
Boję się trochę tego NCT, bo to pierwsze dla mnie. A Roveruś najmłodszy nie jest. Nie mam pojęcia do czego mogą się doczepić. Robiłam pre-test i niby w porządku. Zobaczymy.

keczu - Nie Paź 17, 2010 11:07

shirokaba napisał/a:
Robiłam pre-test i niby w porządku.

Zwykle mechanicy nie wiedza dokladnie co jest czescia testu, a reszty nie moga sprawdzic bo nie maja sprzetu, wiec roznie to bywa.
shirokaba napisał/a:
Boję się trochę tego NCT, bo to pierwsze dla mnie

Nic sie nie boj :wink: Daj znac jak poszlo, jak masz jakies pytania to chetnie pomoge. Na codzien robie wlasnie przeglady NCT :razz: .

shirokaba - Nie Paź 17, 2010 18:14

Zwykle mechanicy nie wiedza dokladnie co jest czescia testu, a reszty nie moga sprawdzic bo nie maja sprzetu, wiec roznie to bywa.

Pre- test robiłam w Pit Stopie, chodzilo mi o emisję spalin. Wyliczyli mi 7 pozycji, między innymi "kalibrację" hamulców, nikt nie wie co to znaczy, reszta to błachostki typu zmiana opony na zapasowym(zmieniłam), lusterko boczne(fakt było pęknięte), tylna wycieraczka(nie działa) i coś tam jeszcze. Koszt usunięcia usterek wyliczyli mi na 400E. Jak na nich to niewiele.


Nic sie nie boj :wink: Daj znac jak poszlo, jak masz jakies pytania to chetnie pomoge. Na codzien robie wlasnie przeglady NCT :razz: .[/quote]

Jeżeli możesz to proszę powiedz czy mogę mieć problem z przednią szybą. Poprzedni właściciel wyłamał lusterko z kawałkiem szyby. Szyba nie pękła. Facet od szyb kazał ubytek wypełnić klejem i nakleić czarną taśmę, bo on napraw wewnątrz nie robi. Tak zrobiłam ale klej nie był całkiem przezroczysty i widać. Mogą się przyczepić? No i ta tylna wycieraczka, musi działać?

keczu - Nie Paź 17, 2010 19:24

Tylna wycieraczka to nie problem , nie jest czescia testu. A szyba jesli nie jest od zewnatrz peknieta to powinno byc oki. Nie wiem jak to wyglada ,ale jesli pekniecie jest poza obszarem w ktorym pracuja wycieraczli to tez nie jest czescia testu. Mozesz zalozyc troche krotsza wycieraczke ,powaznie takie zasady. :wink:
shirokaba napisał/a:
Wyliczyli mi 7 pozycji, między innymi "kalibrację" hamulców

Ja tez nie wiem , Advance Pit Stop to najwieksi partacze jesli chodzi o mechanike, dobrzy sa tylko z oponami.
I taka rada nie tylko dla Ciebie , nie oplaca sie robic zadnych pre-testow. Poniewaz skasuja za wymiane niepotrzebnych rzeczy ktore moga jeszcze byc oki, mowia ze to trzeba do testu wymienic itp. Najlepszy pre-test to sam test .Auto obleje i masz cala liste co trzeba zrobic, jak powiesz przed testem to inspektor sprawdzi nawet te czesci nie zwiazane z testem (jest ich w sumie niewiele) i w najgorszym przypadku zaplacisz za re-test dodatkowe 28€, a czasem jest za darmo jak nie trzeba autka na zadna maszyme wprowadzac. Sama robocizna za sprawdzenie swiatel i doleja wody do spryskiwaczy, moze jakas zarowke wymienia i bedzie wiecej kosztowac na tym pre-tescie . Pozdr.

shirokaba - Pią Lis 05, 2010 13:54

keczu napisał:
Cytat:
I taka rada nie tylko dla Ciebie , nie oplaca sie robic zadnych pre-testow. Poniewaz skasuja za wymiane niepotrzebnych rzeczy ktore moga jeszcze byc oki, mowia ze to trzeba do testu wymienic itp. Najlepszy pre-test to sam test .Auto obleje i masz cala liste co trzeba zrobic, jak powiesz przed testem to inspektor sprawdzi nawet te czesci nie zwiazane z testem (jest ich w sumie niewiele) i w najgorszym przypadku zaplacisz za re-test dodatkowe 28€, a czasem jest za darmo jak nie trzeba autka na zadna maszyme wprowadzac. Sama robocizna za sprawdzenie swiatel i doleja wody do spryskiwaczy, moze jakas zarowke wymienia i bedzie wiecej kosztowac na tym pre-tescie . Pozdr.






W Pit-Stopie robiłam tylko pre-test. Jeszcze raz wielkie dzięki, już po wszystkim. 15 minut i spokój na dwa lata. NCT było w Cahir. Szybko, sprawnie i bez problemów.
Miałeś rację szyba ich nie interesowała, tak samo tylna wycieraczka. Nie ma to jak Roverki.

longas - Czw Lut 24, 2011 15:13

nosze sie z zamiarem wymiany filtra paliwa, wiec sie podłacze pod temat....

jak przeczytałem tutaj, trzeba:
1. otworzyc korek wlewu paliwa
2. odkrecic pierw gorą srube
3. odkrecic dolna
wymienic filtr

to wszystko, czy na cos jeszcze trzeba zwrocic uwage?

Harry - Czw Lut 24, 2011 15:38

paliwo z filtra CI jeszcze wyleci, i kup odpowiedni filtr, bo w katalogach są błędy
odpowiedni filtr to:
PP 942 filtron

longas - Czw Lut 24, 2011 15:44

no ja własnie mam odpowiednik pp829
tak było w katalogu filtrona

czym to sie rozni? bo poza wysokoscią i objetoscią filtra na moje oko niczym, a gwinty w swoim filtrze po zdjeciu z jednej strony takiej podłuznej nakładki, mam z obu stron takie same i wnioskuje ze skoro jest to odpowiednik filtrona 829 to ma 14x1,5, a takie wymiary ma tez filtron 942

asgard88 - Czw Lut 24, 2011 15:47

Jedz i wymień ten filtr, kupiłem go kiedyś w intercarsie przez pomyłkę(miał pasować) i on kompletnie nie pasuje, inny gwint i jest o wiele większy :wink:

Jak chcesz to mogę CI pokazać jaka jest różnica w pudelkach nawet bo ten pp829 został mi i leży nieużywany.

longas - Czw Lut 24, 2011 15:58

nie wymienie bo kupiłem go przez neta, z innymi czesciami....

a jakiej firmy masz ten pp829?

asgard88 - Czw Lut 24, 2011 16:03

Filtrona, niestety ale nie dopasujesz go wiec zostanie Ci tak jak mi :cry: Masz zresztą mój temat o tym bo tez bylem zły wtedy

http://forum.roverki.eu/v...ghlight=#423006

longas - Czw Lut 24, 2011 16:09

mozesz mi zmierzyc srednice otworu [nie nakretki] w tym dobrym gwincie?
bo napisałes ze jeden gwint jest dobry a drugi zły

Harry - Czw Lut 24, 2011 16:43

http://www.filtron.pl/pl/...OC=104#idn29012

zły

http://www.filtron.pl/pl/...OC=103#idn28976

bandieta - Czw Lut 24, 2011 16:58

Ja mialem to samo! Jak juz wygralem ze srubami (trzymaly ze ja pier...zapieczone byly) to sie okazalo ze filtr nie ten! Pasuje jak Ci pisza Inni PP 942, kaske powiniennes odzyskac bez problemu -> nie twoja wina, ze w katalogu jest blad.
asgard88 - Czw Lut 24, 2011 17:02

Średnio pamiętam a w domu mam tylko ten zły filtr(pp 829) ale po prostu nie ma jak zamocować wężyka z jednej strony, byś musiał na klej przykleić żeby on sie trzymał, zresztą idź do auta i zobacz jaka jest różnica :wink: Uwierz ze nie dopasujesz tego w żaden sposób, wiec kup odrazu pp 942.

Ze śrubami tez były niezłe jaja :mrgreen:

longas - Czw Lut 24, 2011 17:07

jedna zasadnicza rzecz....jaki wymiar powinien miec otwor do wkrecenia przewodów?

bo ja mam odpowiednik w ktorym na gorze mam otwor 14, a na dole mam nakretke ktora ma 12, ale po jej odkreceniu otwor ma 14....a 14stki sa w obu otworach tego filtra co mowicie ze jest dobry czyli 942.

pistolet - Czw Lut 24, 2011 18:15

Filtr z katalogu ma inny gwint na dole i nie da się go poprostu fizycznie przykręcić. Wymiary są takie same optycznie, ale nie pasuje. Jest błąd w katalogu naciąłem się na to jak i wielu użytkowników forum :) Został mi też ten katalogowy bo nie pasował. Co do wylatywania paliwa z filtra, jak odkręcisz wlew paliwa, to Ci nic nie wystrzeli po odkręceniu filtra, jedyne co to będzie się wykapywał, ale to normalne. Pozdrawiam.

[ Dodano: Czw Lut 24, 2011 18:15 ]
On ma być z tą redukcją, jak ją wykręcisz to będzie się lało. W tym PP942 masz odpowiednią średnicę gwintu z założoną redukcją i nic nie trzeba odkręcać. Pasuje od kopa ;)

Harry - Czw Lut 24, 2011 20:46

czyli nie jestem sam ze złym filtrem :mrgreen:
chodzi oto, że oba filtry maja to 14, ale ten zły chyba jest inny skok gwintu i mimo dokręcenia paliwo wylatuje
więc czym szybciej zamień filtr

longas - Czw Lut 24, 2011 21:29

nie moge zamienic, bo jak pisałem kupiłem go na necie....
a koszty przesyłki pokrywam ja...11zł w obie strony daje 22zł a to juz połowa nowego

pistolet - Czw Lut 24, 2011 22:02

Nie masz wyjścia - musisz kupić nowy filtr. Z tym katalogowym nic nie poradzisz. Popytaj znajomych może ktoś odkupi go od Ciebie, może ktoś potrzebuje, albo samemu wystaw na allegro...
adamsky - Pią Lut 25, 2011 00:30

longas napisał/a:
nie wymienie bo kupiłem go przez neta,

zgodnie z ustawą masz 10 dni na zwrot zakupionych towarów przez internet bez podania przyczyny a sprzedający zobowiązany jest prawnie zwrocić Ci pieniądze.
Jeśli to była aukcja i Sprzedający nie zaznaczył takiej możliwości ten czas wydłuża się do 3 miesięcy.

Także .... :) wysyłka i wiooooo :)

pistolet napisał/a:
Nie masz wyjścia - musisz kupić nowy filtr. Z tym katalogowym nic nie poradzisz. Popytaj znajomych może ktoś odkupi go od Ciebie, może ktoś potrzebuje, albo samemu wystaw na allegro...


taaaa....

longas - Pią Lut 25, 2011 01:32

kolego ja znam swoje prawa...pisałem ze nie wymienie w takim sensie ze to sie nie opłaca, bo koszty przesyłki w obie strony pokrywam ja a wyniosa one polowe, a nawet ciut wiecej jak połowe nowego filtra

jakby to było w sklepie naziemnym juz bym mial wymieniony

swoja droga skoro tyle ludzi sie nacieło na ten filtr, to nie wiem czemu jeszcze nikt nie dał znac filtronowi ze ma złe dane w katalogu