Zobacz temat - [R416 Tourer] Wyciekajacy płyn chłodniczy
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover 200/400 lata 92-95 (kanciak)
oraz Rover 200 coupe/cabrio i Rover 400 tourer - [R416 Tourer] Wyciekajacy płyn chłodniczy


as35 - Pią Paź 15, 2010 14:03
Temat postu: [R416 Tourer] Wyciekajacy płyn chłodniczy
Witam. Mam taki problem. 1,5 roku temu robiony HGF. I ostatnio zaczynał znikać płyn chłodniczy. Zbiorniczek czysty, olej także , plam pod samochodem brak, dymienie w normie, płyny nie gotuje w zbiorniczku także nie bulgocze:-). Znikało mało, ale ostatnio pojawiała się plama pod samochodem i mokry blok pod kolektorem wydechowym. Wygląda jakby płyn wyciekał pod kolektorem wydechowym. Jakby uszczelka kolektora była trafiona - ale czy tam może wyciekać płyn? Jakieś propozycje-sugestie? Mechanik pytany w rozmowie tel. o to zdziwiony - wskazuje na głowice- pękniecie lub uszczelkę głowicy. Przy HGF - wymienione zostały wszystkie uszczelki, śruby i planowana była głowica. Miała być jedynie "liźnięta".
oprawca_1978 - Pią Paź 15, 2010 14:36

Jeśli byłoby to pod kolektorem ssącym, to taki wyciek mógłby by być spowodowany siadnięciem uszczelki kolektora, bo tam jest kanał z cieczą chłodzącą, uszczelniany tą samą uszczelką kolektora.
Pod kolektorem wydechowym tego nie ma, tak więc jeśli tam cieknie - to niestety, zapewne, ale wielce prawdobodobnie, siadła uszczelka pod głowicą i cieknie już żywcem - skoro są plamy. Ale wcześniej, żeby mieć pewność - sprawdź wszystkie złączki i węże gumowe od układu chłodzenia, łącznie z nagrzewnicą, itd.., wszystko. Może któraś opaska puściła i tylko stamtąd cieknie. Jeśli będzie sucho - to niestety, może to być HFG come back.

To, niestety, bardzo częsty i przykry mankament tych nomen-omen dobrych, silnych, nowoczesnych, ekonomicznych i wydajnych silników, choć nieco nietypowych.

chomik1948 - Sob Gru 04, 2010 19:47

no zgadzam się z kolegą..
posprawdzać węże i złączka...
zobacz czy czasem gdzieś chłodnica nie jest dziurawa...
a no i wydaje mi się ze jakby to uszczelka albo głowica lub blok był to by się temp. podnosiła..
a no i jak będziesz jednak ściągał głowice to daj odrazu ją do sprawdzenia..... ... na wszelki wypadek...
bo jak to głowica to tylko na marne będziesz uszczelke kupował.....

as35 - Nie Gru 05, 2010 22:18

wyciek zlokalizowany- uszczelka kolektora. PO HGF - za słabo- źle - dokręcone zostały dolne śruby kolektora. Dokręciłem- chwilowo daje to efekt ( minimalnie dalej płyn znika - ale z tego miejsca :-) . Jednak uszczelka swoje dostała i jest do wymiany. Czekam na nową i na ocieplenie.
Tomi - Nie Gru 05, 2010 22:38
Temat postu: Re: [rover 416 Tourer, 1997] Wyciekajacy płyn chłodniczy
as35 napisał/a:
Witam. Mam taki problem. 1,5 roku temu robiony HGF. I ostatnio zaczynał znikać płyn chłodniczy. Zbiorniczek czysty, olej także , plam pod samochodem brak, dymienie w normie, płyny nie gotuje w zbiorniczku także nie bulgocze:-). Znikało mało, ale ostatnio pojawiała się plama pod samochodem i mokry blok pod kolektorem wydechowym. Wygląda jakby płyn wyciekał pod kolektorem wydechowym. Jakby uszczelka kolektora była trafiona - ale czy tam może wyciekać płyn? Jakieś propozycje-sugestie? Mechanik pytany w rozmowie tel. o to zdziwiony - wskazuje na głowice- pękniecie lub uszczelkę głowicy. Przy HGF - wymienione zostały wszystkie uszczelki, śruby i planowana była głowica. Miała być jedynie "liźnięta".


Zacząłbym od typowych rzeczy:

- uszczelka kolektora dolotowego i sam kolektor... warto sprawdzić dokładnie, gdyż nawet dobra uszczelka nie będzie trzymała, gdy plastikowy kolektor wykrzywił się od temperatury.
- ponadto typowe rzeczy jak przewody, nagrzewnica, chłodnica i pompa wody.
- wyciek może też powstać na zaworze sterującym ilością gorącej wody do nagrzewnicy.

borsi - Pon Gru 06, 2010 10:32

as35, sprawdz dokłądnie kolektor czy nie ma nigdzie ubytku plastiku.
tam jest kanał wodny i płyn Ci bedzie uciekać i koniec. przyjrzyj sie dokładnie.

as35 - Czw Lip 07, 2011 17:38

Wita. Trochę to trwało ale....
Po wymianie uszczelki pod kolektorem (czyszczenie kolektora i bloku- delikatnie) objawy wyciekania płynu znikły. Problemem była więc uszczelka. Przynajmniej tak się wydaje. Obserwuje poziom płynu, praktycznie stały poziom.

borsi - Pią Lip 08, 2011 20:27

jest rozwiązanie gratulacje ! :)
as35 - Wto Lip 26, 2011 11:33

Jeden wyciek zlikwidowany- niestety - pojawił sie nowy. Okolice pompy wody, cieknie z pod obudowy rozrządy- w miejscu (wstępna diagnoza) pompy. Silnik k16. I tutaj pytanie - jak dobrać się do pompy- czy to prosta (nie ma konieczności rozkręcania rozrządu) naprawa?
gierczol - Wto Lip 26, 2011 21:23

Tak czy siak, żeby zrobić coś z pompą wody, musisz zdjąć pasek rozrządu. Inaczej będzie Ci bardzo ciężko ją wyjąć (wręcz to niemożliwe) i uszczelnić.
as35 - Wto Lip 26, 2011 21:56

Zdjąć całkowicie czy tylko poluźnić? tak aby można było "uwolnić" zębatkę pompy od paska? Co masz na myśli pisząc uszczelnić? Coś więcej niż ten gumowy oring w komplecie pompy?
gierczol - Wto Lip 26, 2011 23:07

Teoretycznie możesz jedynie poluźnić pasek i uwolnić go z pompy. W praktyce jak to wyjdzie osobiście nie wiem, musiałbyś spróbować :) Ale myślę, że się uda. Jeśli cieknie, to wymień gumowy oring, grosze to kosztuje. Ewentualnie dla pewności możesz delikatną warstwę silikonu (np. PACTAN) zapodać na brzeg pompy.
as35 - Sro Lip 27, 2011 11:29

Jak się da - tylko poluźnić będzie super. Pytanie wg katalogu części o ring ma symbol PET10010 - może być tez z literą B na końcu. Zna może ktoś wymiary (dla łatwiejszego znalezienia w sklepie)?
gierczol - Sro Lip 27, 2011 20:42

Wymiary podam Ci jutro, jeśli się nie spieszy, gdyż mam cały silnik rozebrany, i chcąc nie chcąc pompa na wierzchu :)
as35 - Czw Lip 28, 2011 15:05

Super, z tym ze chyba jednak się przydadzą na inna okazje. Powalczyłem dziś prawie 2 ha . Dojście bez rozbierania całego boku silnika (silnik w samochodzie) praktycznie dla krasnoludków. Jutro autko ląduje na warsztacie :-(. Po naprawie podam koszty itp. Przewidywany koszt 200 zł (robocizna) plus pompa.
gierczol - Czw Lip 28, 2011 23:40

Wybacz as35, ale nie miałem okazji byc dziś przy aucie. Dojście jest dużo lepsze, gdy odkręcisz łapę silnika (lewą) i uniesiesz delikatnie cały silnik w górę. Wtedy też łatwiej będzie Ci wymontować pompę wody. Ja za pompę wody HEPU płaciłem około 120 PLN w IC (ale po zniżkach niestety..) Zaś robocizny nie liczę, gdyż sam sobie płacił nie będę ;)
as35 - Pią Lip 29, 2011 14:22

Pompa wymieniona- koszt robocizny 200 zł. Pompa 89 - w intercars.
Pompa ciekła na oringu - zrobił się twardy jak - obudowa- gdybym nie wiedział ze powinien być z gumy ) to bym pomyślał ze to drut delikatnie powleczony gumą. Ciekła także na łożysku.
Pozostaje obserwacja i wiara- ze nie będzie ciekło (jakiś czas- oby jak najdłużej). :-)
Przejechałem ok 10km z włączonym ogrzewaniem (dla dokładnego odpowietrzenia układu chłodzenia). Silnik gorący, górny przewód do chłodnicy gorący ale dolny zimny- termostat zamknięty- wydaje się. I tu pytanie czy to tak może być? Czy jednak termostat powinien jednak się otworzyć (już)? Temp. na zewnątrz 16 st.