Zobacz temat - [R600] Wymiana oleju i filtra .
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 600, Honda Accord - [R600] Wymiana oleju i filtra .

soldierkosowo - Sob Paź 16, 2010 21:47
Temat postu: [R600] Wymiana oleju i filtra .
Witam posiadam Rovera 620 i z 1994 roku z instalacją gazową od niedawna i ejst to mój pierwszy samochód stąd ta niewiedza .... . Chciałem teraz wymienić olej i filtr i nie wiem jaki wlać ... Ostatni właściciel używał półsyntetyku 15 W 40 firmy Lotos i nie wiem czy taki sam powinienem ja użyć czy być może jakiś inny, o to chciałem się was tutaj na forum poradzić .Czy być może mógłby to być 10 W 40 (jeżeli ktoś byłby tak dobry to prosiłbym o przybliżenie mi co to oznacza 10W 40 a co 15 W 40 )
Do tego nie wiem jaki filtr oleju zakupić jaki model najlepiej żeby to nie był oryginalny tylko jakiś zamiennik .... Także proszę was o poradę w sprawie oleju jakiego użyć i jaki tani model filtra kupić ?? ? Pozdrawiam i czekam na rady

zuber84cool - Sob Paź 16, 2010 22:05

Witam, znowu wałkowanie starego i dobrze znanego tematu :wink: , nie ma znaczenia jakiej marki jest filtr, nie ma sensu przepłacać, jakikolwiek przeznaczony do danego modelu samochodu, np. MANN FILTER W 814/80
, FILTRON OP 557 itp. każdy będzie dobry :wink: , to jest część wymienna i i tak musisz go wymieniać przy każdej wymianie oleju, czyli raz w roku :wink: , co do oleju to spokojnie możesz zalać półsyntetyk, nie widzę przeciwwskazań i nie widzę sensu zalewania oleju mineralnego a jeśli półsyntetyk to też każdy będzie dobry, no prawie każdy, ale jak już to większość z forumowiczów poleci ci Valvoline MaxLife 10W/40 ale równie dobrze możesz wlać Motul, czy Agip lub Shell.

Trochę lektury:

http://forum.roverki.eu/v...ghlight=#551320

http://forum.roverki.eu/v...ghlight=#378576

http://forum.roverki.eu/v...ghlight=#378815

http://forum.roverki.eu/v...ghlight=#381316

ferroz - Pon Paź 18, 2010 18:39
Temat postu: Re: [R600 2.0 i LPG 94r] Wymiana oleju i filtra .
soldierkosowo napisał/a:
Witam posiadam Rovera 620 i z 1994 roku z instalacją gazową od niedawna i ejst to mój pierwszy samochód stąd ta niewiedza .... . Chciałem teraz wymienić olej i filtr i nie wiem jaki wlać ... Ostatni właściciel używał półsyntetyku 15 W 40 firmy Lotos i nie wiem czy taki sam powinienem ja użyć czy być może jakiś inny, o to chciałem się was tutaj na forum poradzić .Czy być może mógłby to być 10 W 40 (jeżeli ktoś byłby tak dobry to prosiłbym o przybliżenie mi co to oznacza 10W 40 a co 15 W 40 )
Do tego nie wiem jaki filtr oleju zakupić jaki model najlepiej żeby to nie był oryginalny tylko jakiś zamiennik .... Także proszę was o poradę w sprawie oleju jakiego użyć i jaki tani model filtra kupić ?? ? Pozdrawiam i czekam na rady

15w40 to nie półsyntetyk tylko minerał półsyntetyk to 10w40 a 5w40 to syntetyk kolego

soldierkosowo - Sob Paź 30, 2010 07:58

Dziękuję bardzo za pomoc :)
KRYS - Sob Paź 30, 2010 16:22

ferroz napisał/a:
15w40 to nie półsyntetyk tylko minerał półsyntetyk to 10w40 a 5w40 to syntetyk kolego


no nie do końca tak jest

kolor czerwony syntetyk
niebieski pół
a biały to minerał

http://www.leszekknorps.republika.pl/oleje.html

najlepiej jest czytac co napisane na opakowaniu.
Jezeli nie bierze ci oleju to przejdź na półsyntetyk 10w40 jak koledzy pisali wyżej.
Idzie zima a jak będzie taka ostra to minerał może nie dać rady

soldierkosowo - Pon Lis 01, 2010 16:15

Ale jeżeli teraz mam 15 w 40 to nie trzeba by było zrobić jakiegoś płukania albo coś w tym stylu żeby zalać teraz 10 w 40 ?? ?
zuber84cool - Pon Lis 01, 2010 16:30

Broń boże!, żadnego płukania! , nawet nie chcę pisać czym to może grozić, zwłaszcza że masz wycieki! półsyntetyk w 70% bazuje na oleju mineralnym a reszta to bazy syntetyczne, dodatki czyszczące i polepszające parametry filmu olejowego, po prostu doprowadź silnik do odpowiedniej temp. aby rozgrzać olej, najlepiej taka wymianę przeprowadzić na kanale lub jakimś podjeździe z powodu umiejscowienia filtra oleju, spuszczasz stary olej do końca, wiadomo co do kropli nie zejdzie, wykręcasz stary filtr, być może będzie ciężko odkręcić i będzie ci potrzebny klucz do filtrów, miejsce osadzenie filtra wycierasz do sucha a uszczelkę nowego filtra smarujesz opuszkiem palca lekko nowym olejem, wcześniej możesz napełnić filtr olejem tak 50ml, żeby ci się nie wylało przy przykręcaniu, dokręcasz filtr rękoma np. przez szmatkę do wyczuwalnego oporu, zalewasz nowy olej, dokładnie ma wejść 3,7L :wink: i to tyle.
soldierkosowo - Pon Lis 01, 2010 16:44

No ale dobrze :) jeżeli już wymieniam uszczelki pokrywy zaworów i oring (samą uszczelkę) to co by można było od razu przy tym oprócz wiadomo oleju filtru oleju i filtra powietrza jeszcze wymienić ?? Silnik ma przejechane 230 tys km ...
Chyba że mam jak już wspominałem drugi silnik z trochę nowszego modelu bo z rovera z 1998 roku 1,8 Si nie znam dokładnie modelu silnika ale tak na rzut oka między tym roverem starszym a tym nowszym pod maska były różnice w umiejscowieniu niektórych części ...
Teraz zmierzam do tego czy mi się oplaca łatać ten silnik czy być może założyć tamten silnik pponieważ tamten ma przejechane tylko coś koło 110 tys km ...

[ Dodano: Pon Lis 01, 2010 16:44 ]
Tylko znów nie mam pewności 100 % czy on będzie pasował ... ;/ ... Same niewiadome..

zuber84cool - Pon Lis 01, 2010 16:49

No jeśli masz pewność co do stanu tego F18A3 to spoko, jeśli masz kogoś kto ci go przełoży i porządnie poskłada za rozsądne pieniądze to nie widzę problemu, części typu uszczelki, rozrząd, filtry są plug&play czyli te same co w obecnym twoim silniku, silniki też są plug&play, musisz też przełożyć wiązkę ECU, te silniki są z tej samej serii "F", wszystko pasuje.
soldierkosowo - Pon Lis 01, 2010 16:57

Rozsądne pieniądze tz. ile ?? ? Swego czasu pytałem się jednego mechanika to mi powiedział że 600 zł ... Trochę mi się to wydało dużo ... i na tym w sumie po przestałem ... Czyli jak bym wymienił ten oring i tą uszczelkę pokrywy zaworów olej flitr oleju i powietrza to to by było na tyle ?? w tym silniku ??
zuber84cool - Pon Lis 01, 2010 17:08

soldierkosowo napisał/a:
Rozsądne pieniądze tz. ile ?? ?
nie jestem w stanie ci odpowiedzieć ile, nigdy nie robiłem takiego swapa, może któryś z kolegów na forum ci pomoże, musisz się zorientować co do kosztów takiej przekładki no i żeby ten kto się będzie tego podejmował, żeby wiedział co robi a nie jakiś pierwszy lepszy kowal, ślusarz czy rzeźbiarz :wink:
soldierkosowo napisał/a:
Czyli jak bym wymienił ten oring i tą uszczelkę pokrywy zaworów olej flitr oleju i powietrza to to by było na tyle ?? w tym silniku ??
nie jestem w stanie tak na odległość określić stanu twojego silnika, jeśli nie pamiętasz kiedy ostatnio wymieniałeś filtr paliwa, to możesz go akurat teraz jeszcze przed zima wymienić :wink: .
soldierkosowo - Pon Lis 01, 2010 17:58

a w którym miejscu znajduje się ten filtr paliwa ?? i filtr gazu poniewaz mam tu zalozona instalacje gazowa..
zuber84cool - Pon Lis 01, 2010 19:05

soldierkosowo, no wiesz co, leń jesteś :razz: , przecież pobrałeś sobie manual, na forum i stronie klubowej znajdziesz wszystko, poszukaj, poczytaj trochę lektury i wszystko będzie dla ciebie jasne :wink: Wymiana filtra paliwa


Nie ma za co :wink: .

soldierkosowo - Pon Lis 01, 2010 19:23

Dobrze przepraszam bardzo :) faktycznie :) Dziękuję Ci bardzo za porady :) i do usłyszenia :)
cZYLI te wszystkie obrazki poglądowe są w tej książce ?

zuber84cool - Pon Lis 01, 2010 19:28

soldierkosowo napisał/a:
cZYLI te wszystkie obrazki poglądowe są w tej książce ?
TAK :wink: , przyjemnej lektury,

Pozdrawiam

soldierkosowo - Pon Lis 01, 2010 19:32

Dzięki wielkie jeszcze raz i do usłyszenia :) Pozdrawiam