Zobacz temat - [R25 2.0 iDT 2001r] Przepływomierz, przepływka...
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R25 2.0 iDT 2001r] Przepływomierz, przepływka...

Leoon - Nie Paź 17, 2010 10:03
Temat postu: [R25 2.0 iDT 2001r] Przepływomierz, przepływka...
Witam,

W moim Roverze brakuje mocy. Kopa dostaje od około 3.000rpm. Na mniejszych obrotach muli. Na 5tym biegu tak samo, chyba że osiągnę prędkość 110kmh/h (te nieszczęsne 3.000rpm) (trochę to trwa :P ). Wymieniłem wszystkie filtry, wyczyściłem IC, wymieniłem Turbo - problem dalej został.

Używałem szukajki? i wyczytałem, że za problem odpowiada przeważnie przepływomierz i przepływka.
Mam pytanie odnośnie przepływki i przepływomierza, za co odpowiadają a co najważniejsze gdzie są? Nie chciałbym na darmo rozebrać pół silnika :) Czy mogłby mi ktoś graficznie pokazać gdzie mam tych elementów szukać?

Przy okazji zapytam, o coś takiego, jest to na kolektorze z tego co sie orientuję...
Co to jest i czemu nie jest podłączone? I z czym powinno być połączone?





Z góry bardzo dziękuje za pomoc!
Pozdrawiam

Jugol - Nie Paź 17, 2010 10:25

Leoon przepływka i przepływomierz, to to samo ( przepływka- slang moto. ) .W tym temacie masz pokazane gdzie się ona znajduje:

http://forum.roverki.eu/v...ghlight=#546216

...co do tego gniazda przy kolektorze, odpowiem Ci za moment- luknę pod maskę u siebie :taa:

[ Dodano: Nie Paź 17, 2010 11:22 ]
...już wróciłem i zakładając, że w moim R jest wsio wporzo- a odpukać tako jest ;) jest to tylko zaślepka, do której nic nie jest podłączone, podobnie jak od góry chłodnicy masz też podobne dwie zaślepki. A wracając do przepływki, najprościej sprawdzić czy jest uwalona, odpinając wtyczkę od niej, jak autko zacznie się normalnie zbierać- wtedy masz pewne, że ona jest uwalona.

[ Dodano: Nie Paź 17, 2010 11:25 ]
...jeszcze jedno, spróbuj zafundować ,,kąpiele '' przepływce, jako kolega pieknie opisał w tym temacie:

http://forum.roverki.eu/v...ht=przep%B3ywka

...u mnie pomogło i ponad 200pln w kieszeni :ok:

Powodzenia ;)

Krzysi3k - Nie Paź 17, 2010 10:44

Leoon, te gniazdo w iDT za nic nie odpowiada.
Skoro jest tak jak mówisz to masz walniętą przepływkę i jakieś 70 KM teraz :lol:

Leoon - Nie Paź 17, 2010 10:56

koledzy, działa :D przepływkę odpiełem i diaaaaabeł w auto wstąpił :)
czy można jeździć z rozłączonym przepływomierzem?

Jugol napisał/a:
[ Dodano: Nie Paź 17, 2010 11:25 ]
...jeszcze jedno, spróbuj zafundować ,,kąpiele '' przepływce, jako kolega pieknie opisał w tym temacie:

kąpiel na pewno zafunduje, nic nie stracę a mogę tylko kase zaoszczędzić tak jak mówiłeś.

A ta zaślepka na kolektorze to ma normalnie wejscie, chyba dwu pinowe.

Jugol - Nie Paź 17, 2010 11:00

Leoon napisał/a:
czy można jeździć z rozłączonym przepływomierzem?


...teoretycznie można, tylko za Tobą będzie spora chmura czarnego dymu i spalanie Ci wzrośnie. Spróbuj z kąpielą - jak piszesz, a jak nie pomoże, to już wiesz co masz kupić :ok:
Rada na przyszłość ( znam to z autopsji ) najpierw poszukaj i zapytaj na forum, później wymieniaj, kupuj. Bo jak sam teraz widzisz poniosłeś niepotrzebne koszta- turbina :taa:

Leoon - Nie Paź 17, 2010 11:09

turbina rzygała olejem tak więc musiałem wymienić.

jeżeli chodzi o przepływkę to postudiuje forum.

Jeszcze raz dzięki za pomoc :)

Koledzy, jeszcze troszkę was pomęcze :) bo widzę, że znacie się na rzeczy :D

Mam odpięty zawór EGR, tak było jak kupiłem auto. Podłączam przewód(ledwo się trzyma dlatego jest zaizolowany), ale EGR ciągle jest zamknięty. Czytałem ze na wolnych obrotach i na jałowym powinien być otwarty... W ogolę to miejsce, gdzie podłacza sie przewód było sciśnięte :/


[ Dodano: Nie Paź 17, 2010 12:09 ]
Krzysi3k, Ty masz Rovera 25 z tego co widzę? To mam do Ciebie pytanie, czy 3cie światło stop, jest diodowe? Bo u mnie robi zwarcie i musiałem je rozłączyć, a wygląda na to, że to diodówka i będę musiał całość wymienić.

Jugol - Nie Paź 17, 2010 11:16

Leoon napisał/a:
turbina rzygała olejem tak więc musiałem wymienić


...a to chyba, że tak :taa:
A zamiast dzięki, klikasz: pomógł :ok:

Leoon - Nie Paź 17, 2010 11:19

Jugol napisał/a:
Leoon napisał/a:
turbina rzygała olejem tak więc musiałem wymienić


A zamiast dzięki, klikasz: pomógł :ok:


Robi się :ok:

Jeszcze z tym EGR-em muszę sie uporać i będę spał spokojnie :)

Jugol - Nie Paź 17, 2010 11:21

Leoon napisał/a:
W ogolę to miejsce, gdzie podłacza sie przewód było sciśnięte


...czyli ktoś ewidentnie chciał odłączyć EGR, spróbuj to co jest ściśnięte jakoś rozgiąć, żeby wróciło do poprzedniego stanu. Ale jak poczytasz troszkę forum, to stwierdzisz, że spora ilość użytkowników iDT, ma zaślepiony EGR.

Leoon - Nie Paź 17, 2010 11:28

Jugol napisał/a:
Leoon napisał/a:
W ogolę to miejsce, gdzie podłacza sie przewód było sciśnięte


...czyli ktoś ewidentnie chciał odłączyć EGR, spróbuj to co jest ściśnięte jakoś rozgiąć, żeby wróciło do poprzedniego stanu. Ale jak poczytasz troszkę forum, to stwierdzisz, że spora ilość użytkowników iDT, ma zaślepiony EGR.


zaślepiony, czyli... zamknięty ciągle czy w ogóle wycięty?

Jugol - Nie Paź 17, 2010 11:29

...tak- widać na foto, które zamieściłeś :taa:
Leoon - Nie Paź 17, 2010 11:30

no to fajnie, nie muszę się przynajmiej bawić w kupno nowego EGRa.
martens - Nie Paź 17, 2010 11:47

Leoon napisał/a:

Krzysi3k, Ty masz Rovera 25 z tego co widzę? To mam do Ciebie pytanie, czy 3cie światło stop, jest diodowe? Bo u mnie robi zwarcie i musiałem je rozłączyć, a wygląda na to, że to diodówka i będę musiał całość wymienić.


Leoon - sprawdz jeszcze wiazke tylnej klapy w miejscu gumowego przepustu - karbowana guma przy prawym zawiasie klapy (wyjmij koncowki z klapy i dachu i sprawdz dokladnie stan kabli). Byc moze swiatla tez nie bedziesz musial wymieniac ;)

pozdrawiam
Marta

[ Dodano: Nie Paź 17, 2010 12:47 ]
... a i uzupelnij stan plynu chł. do max ;)

Krzysi3k - Nie Paź 17, 2010 16:34

Właśnie wiązka tylnej klapy ;)
Leoon, na odpiętej przepływce dalej masz około 70 KM, tyle że moment ładnie od dołu leci, ale i tak jest tylko 180 NM. Poza tym odcinka przesuwa się do 4000 rpm.
Na odpiętej nie opłaca się jeździć zupełnie.

Leoon - Nie Paź 17, 2010 17:08

martens napisał/a:
Leoon - sprawdz jeszcze wiazke tylnej klapy w miejscu gumowego przepustu - karbowana guma przy prawym zawiasie klapy (wyjmij koncowki z klapy i dachu i sprawdz dokladnie stan kabli). Byc moze swiatla tez nie bedziesz musial wymieniac


a w ogóle istnieje możliwość rozebrania tego 3go stopu? bo odkręciłem ten "spojler" i wyglądało jakby było nierozbieralne.

Krzysi3k - Nie Paź 17, 2010 17:51

Leoon, dać się da, tylko po co ;)
Ja spoiler zmieniałem i od razu diodowy stop był :)

Leoon - Nie Paź 24, 2010 18:15

koledzy i koleżanki mam pytanie o numer seryjny tego Przepływomierza? w fota.pl są dwa numery i niby każdy jest w tym samym przedziale rocznikowym rover'a 25...
różnią sie tylko ceną i to znacznie?
Czy moglibyście podać mi numer seryjny... moja stara przepływka miała numer 028021012, ale nie jestem pewien czy jest to odpowiedni sprzęt... nie ufam poprzedniemu właścicielowi, tak więc wolę sie upewnić i proszę o pomoc :)

Krzysi3k - Nie Paź 24, 2010 21:19

http://forum.roverki.eu/v...ryginalny+bosch
Trzymaj ;)

Leoon - Nie Paź 24, 2010 22:23

Krzysi3k,
przeczytałem właśnie ten artykuł i jeszcze kilka innych i myślę o możliwość wrzucenia wkładu z opla lub fiata...
tylko czy sprawdza się to w jeździe? bo opinie były różne, a widziałem że też brałeś udział w dyskusji.

magneto - Nie Paź 24, 2010 23:35

Leoon napisał/a:
możliwość wrzucenia wkładu z opla lub fiata...
tylko czy sprawdza się to w jeździe? bo opinie były różne, a widziałem że też brałeś udział w dyskusji.

Mam ten z fiata bo oplowskich nie mieli na stanie i nie mam z nim żadnych problemów

[ Dodano: Pon Paź 25, 2010 00:35 ]
Leoon napisał/a:
moja stara przepływka miała numer 028021012,

nie wżne jaki numer miała stara przepływka.Najwazniejsze jest to żeby wkład miał ten sam numer czyli F 00C 2g2 030

Brt - Pon Paź 25, 2010 09:00

U kolegi na tym zdjeciu:
http://forum.roverki.eu/v...p=554950#554950

widać, że ma dogrzewacz płynu zamontowany na rurze EGR ... wiec moim zdaniem zaślepianie EGRu na zimę to "niezbyt" dobry pomysł .... latem ok ... na zimę bym go jednak uruchomił znając "szybkość" rozgrzewania klekotów roverkowych.

Leoon - Pon Paź 25, 2010 10:16

Brt napisał/a:
U kolegi na tym zdjeciu:
http://forum.roverki.eu/v...p=554950#554950

widać, że ma dogrzewacz płynu zamontowany na rurze EGR ... wiec moim zdaniem zaślepianie EGRu na zimę to "niezbyt" dobry pomysł .... latem ok ... na zimę bym go jednak uruchomił znając "szybkość" rozgrzewania klekotów roverkowych.


najgorsze jest to, że ten przewód od EGR jest tak zmasakrowany, że nie chce sie trzymać... a sam zawór ciągle jest zamknięty... a czytałem że na jałowych ma być otwarty...

[ Dodano: Pon Paź 25, 2010 11:16 ]
magneto napisał/a:

Mam ten z fiata bo oplowskich nie mieli na stanie i nie mam z nim żadnych problemów


dzięki :) to w takim razie szukam opla lub fiaciora

Oryginalny do rovera wiem, że kosztuje bardzo dużo ale...
http://www.motoneo.pl/t/z1/BOS0280218012 ?

Brt - Pon Paź 25, 2010 12:48

Cytat:
najgorsze jest to, że ten przewód od EGR jest tak zmasakrowany, że nie chce sie trzymać

to weź byle kawałek gumowego wężyka ... albo po prostu opaską go skręć i będzie się trzymał :)

Krzysi3k - Pon Paź 25, 2010 13:41

Leoon, ja tak zrobiłem i jest bomba :)
Przecież to ten sam wkład, niczym się nie różni ;)

Leoon - Wto Paź 26, 2010 22:45

dzięki wielkie za pomoc :) pewnie niedługo znowu będę miał pytania bo trochę "pierdół" przy Roverku muszę porobić :roll: :razz:
Kleszcz - Nie Paź 31, 2010 18:59

Miałem coś podobnego z przepławką kupiłem na allegro aircleaner (może źle napisałem) po czyszczeniu działała jak nowa. Pozdrawiam Kleszcz.
Leoon - Pon Lis 01, 2010 18:15

dzięki.
Próbowałem swoją przeczyścić ale nie dało to żadnego rezultatu. Kupiłem używkę do Opla. Póki co działa... :)