|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R416 1,6Si]wymieniac magistrale przy starym typie uszczelki
dawidd - Wto Paź 19, 2010 21:48 Temat postu: [R416 1,6Si]wymieniac magistrale przy starym typie uszczelki Witam
Mam do wymiany uszczelkę pod głowica i zastanawiam sie czy pakować sie w nowy typ magistrali do uszczelki starego typu? Śruby mam nowe, uszczelka czeka na wymianę tylko ta magistrala - ciężko w sklepach jak dostać a z neta to kilka dni zwłoki. Wiem ze zalecane jest wymiana magistrali przy uszczelce warstwowej nowego typu a jak jest przy starym typie?
keczu - Sro Paź 20, 2010 06:34
Nie ma potrzeby wymiany magistrali do starej uszczelki. Poza tym jesli masz stalowa miskie olejowa to poprostu sie nie da zalozyc. Wazne zeby wymienic tulejki pozycjonujace glowice na metalowe jesli masz plastikowe.
dawidd - Sro Paź 20, 2010 08:02
Oo a o tym nie wiedziałem ze przy stalowej misce nie da się założyć nowej magistrali - a co ona ma inny kształt ?Większa jest?
shilus82 - Sro Paź 20, 2010 09:20
mi siedzi "nowa" uszczelka pod głowicą starego typu i stara magistrala i wszystko hula jak trzeba
macikd - Sro Paź 20, 2010 10:47
Ja również zmieniajac uszczelkę zostawiłem starą magistrale a uszczelkę założyłem jeśli dobrze pamiętam wzmacnianą FAI. Śruby się nadawały, więc też jeszcze zostały. Od wymiany minał rok i koło 30tys km i wszystko jest ok
oprawca_1978 - Sro Paź 20, 2010 11:18
Zadbaj lepiej o właściwe wygładzenie czoła głowicy i bloku - muszą być dotarte (nie sfrezowane) na idealnie płaską powierzchnię o możliwie jak najmniejszej chropowatości, przy zachowaniu jak najmniejszego ubytku materiału czoła głowicy i bloku. Jeśli nie jest pokrzywiony - to tylko docieranie.
Potem, przy zakładaniu uszczelki zadbaj, żeby nie przesunęła się przy nakładaniu głowicy. Głowicę trzeba precyzyjnie i za pierwszym razem ułożyć idealnie na uszczelce. Nie pomyl uszczelki i nie załóż jej odwróconej o 180 stopni.
Śruby silnika staraj się dokręcać etapami, co najmniej 5 - 6 etapów, oczywiście zgodnie z kolejnością. Daje ci to - jeśli będziesz kierował się kątem wkręcania śrub (czego nie polecam) - sześć etapów przy dokręcaniu co 60 stopni. Jeśli będziesz kierował się momentem dokręcania śrub (co polecam), to stopniuj moment od 10 Nm, do jakichś 65 - 70 Nm, stopniując go co jakieś 10 Nm.
Wszystko musi być tam idealnie płaskie czyste i suche.
Przed odpaleniem silnika daj mu postać z dobę, żeby ułożyło się wszystko, "popłynął" materiał śrub i gwintów w magistrali olejowej, nie pal go od razu po skręceniu. Zadbaj o właściwe odpowietrzenie układu chłodzenia przed uruchomieniem silnika. Jak odpalisz go już - daj mu pochodzić aż się włączy wentylator chłodnicy i uważnie obserwuj, co się dzieje z silnikiem i jego osprzętem, czy nie ma niepokojących odgłosów, hałasów, szumów, czy wszystko pracuje OK i nie ma wycieków, itd..
Pamietam o właściwym zgraniu rozrządu, w tych silnikach robi się to na znaki na kole pasowym wału i na kołach wałków rozrządu. Nie zamień ustawień kół wałków dla wydechowego i ssącego, jest na kołach opisane, które gniazdo kołka wałka jest dla danego.
Itd.
Jak dobrze to zrobisz, nie będziesz katował tego silnika, zwłaszcza jak jest zimny - to masz 100 kkm jazy bez HGF'a.
dawidd - Sro Paź 20, 2010 11:56
kolega oprawca_1978 jak zwykle wyczerpał temat dzięki.
keczu - Sro Paź 20, 2010 19:21
dawidd napisał/a: | Oo a o tym nie wiedziałem ze przy stalowej misce nie da się założyć nowej magistrali - a co ona ma inny kształt ?Większa jest? |
Jest sztywniejsza i moze wymiarowo troche inna, nie wiem( nie widzialem jeszcze na zywo nowej i starej magistrali jednoczesnie zeby porownac). Tylko przy zestawie nowej uszczelki i magistrali jest napisane ze pasuje tylko do silnikow z alumiska, wiec nikt nie zaklada bo ktos madry to napisal. Mozesz sprobowac bedzie wiadomo czy pasuje ,a jesli nie to dlaczego
|
|