|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R 414sli 94'] Szarpie na zimnym silniku
The-Wraith - Sro Paź 20, 2010 15:58 Temat postu: [R 414sli 94'] Szarpie na zimnym silniku Witam,
Wiem, że temat był wałkowany niejednokrotnie, "trochę" przeczytałem na ten temat.
Auto: Rover 414 sli z 94r., 1.4 litra, 103km, benzyna + gaz 1 gen. filtr powietrza nowy zwykły, nie stożkowy.
Przyczyny mogą być:
1. wtryskiwacze paliwa (co z nimi zrobić?)
2. sonda lambda (
3. czujnik temperatury (wskazuje temperaturę)
4. za niskie ciśnienie paliwa (do wymiany filtr?)
5. no właśnie co ?
Dodam, że zarówno na benzynie, jak i na gazie szarpie na zimnym silniku i nie ma mocy, na rozgrzanym odpala i wszystko jest ok.
Ktoś może doradzi mi co by zrobił na moim miejscu ?
Nie chce oddawać do mechanika, ponieważ muszę mieć auto na dojazd do pracy (nie ma jak autobusem a rowerem nie będę jeździł bo się zaziębię).
colin1983 - Sro Paź 20, 2010 16:05
Kable, świece do sprawdzenia kopułka
The-Wraith - Sro Paź 20, 2010 16:20
colin1983 napisał/a: | do sprawdzenia kopułka |
rozkręcić i sprawdzić czy nie zaśniedziały styki, tak?
rozumiem wymienić? jakie polecacie? BOSCH ?
colin1983 napisał/a: | świece |
hmm wymieniałem 2 lata temu na NGK, sprawdzić czy nie ma nagaru na nich ?
colin1983 - Sro Paź 20, 2010 16:42
- tak sprawdzić styki w kopułce
- ja mam kable NGK
- ogólnie posprawdzać świece
budyn26 - Sro Paź 20, 2010 16:48
Witam nie chce zakładać nowego tematu, wiec zapytam tu. Mam zamiar wymienić palec i kopułkę. Jakiej firmy wybrać może być Lucasa??
The-Wraith - Sro Paź 20, 2010 16:49
colin1983 napisał/a: | - tak sprawdzić styki w kopułce
- ja mam kable NGK
- ogólnie posprawdzać świece |
OK jutro zabiorę się za rozkręcenie kopułki (mam nadzieje, że uda mi się ją złożyć spowrotem). Następnie wyjmę świece, wyczyszczę, jeśli nie pomoże - kupie przewody WN nowe,
tylko pytanie: czy na allegro czy w sklepie... na allegro taniej ale hm może podróbki sprzedają?
colin1983 - Sro Paź 20, 2010 16:55
w sklepie możesz zawsze od ręki oddać jak będzie coś nie tak a na allegro sam wiesz
leszczu - Sro Paź 20, 2010 17:02
Jak najbardziej
budyn26 - Sro Paź 20, 2010 17:05
Dzięki leszczu19901, już zamawiam pozdro
gorgoroth80 - Czw Paź 21, 2010 12:50
sprawdź szczelność kolektora, i drożność przewodu podciśnienia lecącego do sterownika.
miałem bardzo podobny objaw - szarpał tylko na zimnym, wymieniłem cały zapłon i nie pomogło - powodem był zatkany wężyk lecący do czujnika - tylko nie wiem czy w twoim silniku jest tak samo...
The-Wraith - Czw Paź 21, 2010 16:54
colin1983 napisał/a: | sprawdzić styki w kopułce |
Dziś rozebrałem, wyczyściłem wszystko papierem ściernym, psiknąłem wd40, reszte delikatnie śrubokrętem usunąłem, wyczyściłem szmatką, założyłem z powrotem.
Jutro dam znać czy pomogło;)
gorgoroth80 napisał/a: | drożność przewodu podciśnienia lecącego do sterownika. |
sterownika? hm jakiego ? (ale o so chosi ? ). jakieś foto ? bo sry ale chyba nie załapałem
gorgoroth80 - Czw Paź 21, 2010 19:57
sterownik silnika czyli potocznie komputer - w moim 214 czujnik podciśnienia jest z nim zintegrowany i połączony cienką kurką do kolektora ssącego.
niestety fotki nie mam
The-Wraith - Czw Paź 28, 2010 14:25
colin1983 napisał/a: | Kable, świece do sprawdzenia kopułka |
Okazało się, że po przeczyszczeniu kopułki było trochę lepiej ale to jednak nie było to, sprawdziłem świece, okazało się, że jedna miała pęknięty oplot. Założyłem nową i... śmiga aż miło, dzięki!
|
|