Zobacz temat - [r400 1.4 103km 1996r] Nie pali po zmianie silnika- komp?
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [r400 1.4 103km 1996r] Nie pali po zmianie silnika- komp?

makupl - Czw Paź 21, 2010 13:56
Temat postu: [r400 1.4 103km 1996r] Nie pali po zmianie silnika- komp?
Witam!!!
W moim roverze był zmienany silnik na silnik z poldorovera.
Po wymianie silnik odpala ale gubi masę. Mechani k powiedział, że uszkodzony jest sterownik, coś o impulsach, dokładnie nie potrafię wytłumaczyć. Czujnik położenia wału sprawdzony.
Oznaczenie komputera, jaki był do tej pory w roverku to MC 103510, jaki ewentualnie zamiennik by pasował? Czy od poloneza będzie dobry?
Nadmienię, że z roverka wyjęta jest centralka alarmu, nie ma immo. Z tego co się orientuję w komputerze nic nie było zmieniane, ale mogę się mylić. Czy może to być jakimś problemem przy wymianie?

flapjck1 - Czw Paź 21, 2010 15:32

jedyne co moglo sie wydarzyc to mogli cos zj..ć wymieniacze

jak silnik byl sprawny to musi chodzic - niezaleznie czy wczesniej pracowal w poldku czy w r.

pewnie porwali gdzies instalacje - niech szukaja

makupl - Czw Paź 21, 2010 18:41

flapjck1 napisał/a:
jedyne co moglo sie wydarzyc to mogli cos zj..ć wymieniacze

jak silnik byl sprawny to musi chodzic - niezaleznie czy wczesniej pracowal w poldku czy w r.

pewnie porwali gdzies instalacje - niech szukaja




Silnik wymieniałem ja sam :mrgreen: . Kilka razy udało mi się odpalić i raz przejechać z 10km,ale szarpał miał jakieś zaniki być może tej masy??

Kiedyś, przy usuwaniu immo, mechanik powiedział, że dostała się do środka woda. W każdym bądź razie mimo tego samochód jeździł. W tej chwili nie działa i mechanik mówi, że zaniki masy spowodowane są właśnie przez komputer.
Pytanie teraz takie. Czy jeśli wymienię komputer, to czy automatycznie nie będę miał samochodu z immo? W tej chwili centralka alarmu jest całkowicie wyjęta, nawet nie wiem gdzie jest.
Czy są jakieś kompy bez immo? Te od poloneza na przykład? Czy w przypadku braku immo numeracja komputera ma znaczenie? MKC 103610 by pasował? Wcześniej miałem MKC 103510.

makthom - Czw Paź 21, 2010 21:24

Taki mały update (makupl to brat):
silnik odpala jak mu przyłożyć bezpośrednio masę, popracuje chwilę i gaśnie.
Nie chcę wydawać kasy na komputer, w szczególności, że:
po pierwsze będzie miał immo a to mi do szczęścia niepotrzebne a sam komplet sporo kosztuje
po drugie może to być coś innego.
Było sprawdzane:
wymienione kable, kopułka, panel, główny przekaźnik (taka czarna skrzyneczka), cewka.
czujnik wału (na innym bez zmian).
Jakieś inne możliwe przyczyny?

flapjck1 - Czw Paź 21, 2010 21:33

a masa do kompa podlaczona? powinna byc przykrecona gdzies w okolicy dzwona skrzyni przy roruszniku - pojedynczy cienki czarny przewod z oczkiem na koncu :)
makthom - Czw Paź 21, 2010 21:35

Masa podłączona więc to nie to.
flapjck1 - Czw Paź 21, 2010 21:41

ale masa od aku czy masa kompa?
makupl - Czw Paź 21, 2010 22:05

flapjck1 napisał/a:
ale masa od aku czy masa kompa?


Masa jest podłączona od kompa do bloku silnika, jeśli o to Ci chodzi.

flapjck1 - Czw Paź 21, 2010 22:26

silnik gasnie bo konczy sie iskra czy paliwo?

sprawdz jeszcze czy dobrze zapieta wtyczka na kompie jest
no i czy robiles kalibracje przepustnicy?

makupl - Pią Paź 22, 2010 18:18

Nie robiłem kalibracji przepustnicy, a na czym to polega?

A co do 1 pytania to nie wiem.

flapjck1 - Pią Paź 22, 2010 18:27

wlaczasz zaplon>>uchylasz przepustnice na max 5x >>powinienes uslyszec prace silnika krokowego >> wylaczasz zaplon

probowales odpalic z wcisnietym gazem?


a co do iskra/paliwo ustal czy masz iskre czy pompa paliwo pompuje

musisz droga eliminacji dzialac :)

sTERYD - Pią Paź 22, 2010 20:56

a to wycięte immo nadal jest wycięte??
zakładam, że przy wymianie serca akku było odłączone, przez co immo w komputerze trochę się mogło "zresetować". To się zdarza po usuwaniu :/

Poznandembiec - Pią Paź 22, 2010 21:09
Temat postu: odpowiedź
Ufam ,że sprawdziłeś instalację pod kątem poprawności podłączeń , bezpieczniki, włącznik uderzeniowy? jeśli tak to
sprawdź wszystkie sygnały na wtyczce ecu jest bardzo duża szansa że komputer się wysypał .
Co do resetu immo o czym ktoś wyżej pisał ja w ciągu roku kalendarzowego robię ok 100 sterowników pod kątem immobilisera i zaręczam że jeśli immo jest zdjęte prawidłowo nie ma prawa samo się wtórnie załączyć nawet przy zdjęciu klem od akumulatora ( podane w poście dane są poglądowe nie stanowią reklamy ale są autentyczne )

ArekL - Pią Paź 22, 2010 23:05

Jeśli chodzi o kompy z Poloneza, to mogę podpowiedzieć tyle, że były 2 rodzaje:
MKC 101610
MKC 103610 (od 1996 roku i w Plusach).
Ja miałem jeszcze Caro 96 i miałem już wersję z Plusa, a więc 103610. W tym kompie coś się uszkodziło po stłuczce, nie wiem co, ale miał zwarcie, nie rozłączał przekaźnika pompy paliwa po wyłączeniu zapłonu i ciągnął przez cały czas prąd, a poza tym pompa nie podawała paliwa po przekręceniu kluczyka, bo komp tak jakby myślał, że cały czas pompa pracuje (przekaźnik zapięty). Tego kompa wymieniłem na 101610 i pasował bez najmniejszego nawet problemu. Oba te kompy nie mają immo.

Coś mi świta, że jakbyś przekładał kompa od Poldka, to chyba czujnik położenia wału też musisz wziąć od Poldka, ale nie pamiętam już jak to było...

Co dokładnie zmieniałeś? Sam blok? Coś jeszcze? Może czujnik położenia przepustnicy powoduje takie rzeczy?

Na początek zrób adaptację silniczka krokowego, jak masz wyżej napisane.