Zobacz temat - [R416] 'Szurający' drążek od skrzyni biegów.
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R416] 'Szurający' drążek od skrzyni biegów.

bibson3 - Pią Paź 22, 2010 16:25
Temat postu: [R416] 'Szurający' drążek od skrzyni biegów.
Witam.

Jak tylko zaczęły się mroźniejsze noce, rano drążek od skrzyni biegów trze o coś, myślałem że to sprawka oleju przekładniowego więc wymieniłem. Wlałem świeżutkie 4l ale problem nie ustał :( jak silnik się nagrzeje albo poruszam pare chwil drążkiem na boki to problem ocierania ustaje. Ktoś ma pomysł co to może być?

Druga sprawa, temat poruszałem wcześniej - ogrzewanie tylnej szyby nie działa (tzn. działa - jest wciąż włączone, ale wyjęłem przekaźnik żeby prądu nei kradło) od zakupu, zrobiłem nowy przełącznik we włączniku, odpięłem kabelki od MFU i dalej jest zwarcie :/ Pytanie brzmi czy na 100% to zwarcie mechaniczne czy gdzieś jeszcze jest jakaś jednostka bądź przekaźnik (inny niż pod maską)?

No i ostatnia sprawa: mógłbym kogoś prosić serdecznie o fote albo naprowadzenie na korek spustowy od płynu chłodniczego :) ? Zawsze odkręcałem czujnik temp. i z niego spuszczałem ale nigdy wszystko nie spływało.

Pozdrawiam - Łukasz

ArekL - Pią Paź 22, 2010 17:52

Jakim cudem Ci weszło 4 litry do skrzyni? :) Chyba coś pomyliłeś :)
W ogóle to słyszałem, że do tych skrzyń się nie poleca olejów przekładniowych.

Ten drążek to szoruje jak poruszasz, tak? U mnie też ostatnio słychać takie jakby jakby syczenie :) Trudno nazwać ten dźwięk, ale szorowaniem bym tego nie nazwał. Tak jakby coś trzeba było nasmarować w lewarku i chyba tak trzeba zrobić.
Próbowałeś zdjąć mieszek i zobaczyć jak to tam wygląda?

Na temat ogrzewania szyby nie pomogę, ale możesz podać czy masz sedana czy hatchbacka, w hatchbacku się często przeciera wiązka, która idzie w tylnej klapie, ale nie sądzę żeby to było przyczyną zwarć, chociaż wykluczyć też nie można.

Co do korka spustowego to w "K" z tego co pamiętam powinieneś mieć jeden w bloku, a drugi może być w chłodnicy. Najczęściej jednak spuszcza się z któregoś dolnego węża.

bibson3 - Pią Paź 22, 2010 20:14

Nom :D pomyliłem z olejem zwykłym bo zmieniałem oba :D oczywiście nie całe 2l. 75W80 :) Hatchback, fabryka zaleca 75W80 więc i takim zalałem. Lepiej wchodzą biegi, szybciej ale to tarcie na zimnym nadal występuje. Pod mieszkiem nie patrzyłem, puki co brak czasu.
ArekL - Pią Paź 22, 2010 23:45

To jest syntetyk czy półsyntetyk?
Ja kupiłem oryginalny MG Rover MTF pełny syntetyk, w przyszłym tygodniu wymiana, zobaczymy co moja skrzynia na to :)

bibson3 - Sob Paź 23, 2010 08:18

Nie wiem. Na opakowaniu ani słowa. Tylko olej przekładniowy do skrzyń biegów 75W80, jak pisałem taki zaleca producent więc niczym innym się nie interesowałem :)