|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 75, MG ZT - [R75] Gaśnie na luzie i kopci
dragonnn1 - Pią Paź 22, 2010 18:50 Temat postu: [R75] Gaśnie na luzie i kopci witam
mam nadzieję, że ktoś mi pomoże
problem jest następujący:
zaczęło się, że r75 przestał przyspieszać, wyjąłem wtyczkę od przepływomierza i było ok, choć zaczął trochę kopcić niezbyt regularnie więc ciężko określić kiedy. Przepływomierz wyczyściłem specjalnym płynem jakiś czas było dobrze, ale później zaczęło się:
samochód odpalam silnik pracuje około 5s na luzie, po 5s zaczyna się dławić i dziwnie warczeć tak jakby się dusił po czym gaśnie, przy dodaniu gazu na luzie chmura dymu. Często było tak że po tym pierwszym zgaśnięciu i zakopceniu świata, później było dobrze, potrafił przejechać kilkanaście kilometrów, ale jak się zatrzymało to znów zaczynał się dławić.
Obecnie auto pracuje parę sekund i gaśnie za każdym razem. Na wciśnięcie gazu reaguje podnosząc ciut obroty, ale też jakby się dławi.
Filtr paliwa niedawno wymieniany może 1tys km temu, a powietrza nowy firmy Filtron.
Dodam jeszcze że nie mam żadnej kontrolki błędu w stylu "check engine" itp
Proszę o sugestie i porady
menior - Pią Paź 22, 2010 19:02
Czyszczenie przeplywomierza raczej nic nie daje,trzeba go zmienic.A z odlaczonym problemy znikaja?
dragonnn1 - Pią Paź 22, 2010 19:06
menior napisał/a: | Czyszczenie przeplywomierza raczej nic nie daje,trzeba go zmienic.A z odlaczonym problemy znikaja? |
właśnie nie, obecnie czy jest przepływomierz podłączony czy nie to objawy są takie same
menior - Pią Paź 22, 2010 19:12
Dziwne bo mialem identyczne objawy zeszlej zimy,wymienilem wpierw wszystkie filtry i wyczyscilem egr,i byla spora poprawa ale dalej sie troche dlawil na niskich obrotach,po zmianie przeplywomierza(czy tez odlaczeniu go) wszystko wrocilo do normy
dragonnn1 - Pią Paź 22, 2010 19:19
menior napisał/a: | Dziwne bo mialem identyczne objawy zeszlej zimy,wymienilem wpierw wszystkie filtry i wyczyscilem egr,i byla spora poprawa ale dalej sie troche dlawil na niskich obrotach,po zmianie przeplywomierza(czy tez odlaczeniu go) wszystko wrocilo do normy |
hmm zaworu EGR nie czyściłem, czy on też może być powodem?
gdzieś na forum znalazłem też coś o zaworze wysokiego ciśnienia czy jego też powinienem podejrzewać?
koza-06 - Pią Paź 22, 2010 19:27
wyczyść zawór EGR i zawór wysokiego ciśnienia na pompie CR .
menior - Pią Paź 22, 2010 19:41
dragonnn1 napisał/a: | menior napisał/a: | Dziwne bo mialem identyczne objawy zeszlej zimy,wymienilem wpierw wszystkie filtry i wyczyscilem egr,i byla spora poprawa ale dalej sie troche dlawil na niskich obrotach,po zmianie przeplywomierza(czy tez odlaczeniu go) wszystko wrocilo do normy |
hmm zaworu EGR nie czyściłem, czy on też może być powodem?
gdzieś na forum znalazłem też coś o zaworze wysokiego ciśnienia czy jego też powinienem podejrzewać? |
Wyczyszczenie egr napewno nie zaszkodzi,jak zobaczylem ile bylo syfu w moim
apples - Pią Paź 22, 2010 19:48
dragonnn1 napisał/a: | Filtr paliwa niedawno wymieniany może 1tys km temu, a powietrza nowy firmy Filtron. | Przed było OK?
dragonnn1, sprawdź http://forum.roverki.eu/v...p=468006#468006 i http://www.the75andztclub...818&postcount=2
[ Dodano: Pią Paź 22, 2010 20:48 ]
- zawór wysokiego ciśnienia na pompie CR http://forum.roverki.eu/v...p=494721#494721
dragonnn1 - Pią Paź 22, 2010 21:11
apples napisał/a: | dragonnn1 napisał/a: | Filtr paliwa niedawno wymieniany może 1tys km temu, a powietrza nowy firmy Filtron. | Przed było OK?
|
filtr powietrza wymieniłem właśnie jak zaczęło się kopcenie
paliwa już jakiś czas temu ale mało co jeździłem od tego czasu, więc raczej nie jego wina.
apples - Pią Paź 22, 2010 21:29
dragonnn1 napisał/a: | ale mało co jeździłem od tego czasu, | Podobnie jak kolega domel-x i u niego były wtryski.
dragonnn1 - Pon Lis 08, 2010 17:12
W końcu miałem trochę czasu i pogoda dopisała (parking pod blokiem) żeby zabrać się za roverka. Na razie wymontowałem EGR, sporo syfu pewnie od nowości nieczyszczony.
Czy można go myć benzyną ekstrakcyjną czy tylko aceton się do tego nadaje?
Czy można jakoś bez podłączania sprawdzić czy działa?
Przy okazji zauważyłem, że "coś" co jest połączone niebiesko-czarnym wężykiem (taki cienki nasunięty na rurkę przy grzybku) z EGR leży luźno niczym nie przykręcone. Co to jest? i ewentualnie czy to że sobie majta luźno może być powiązane z moim problemem?
apples - Pon Lis 08, 2010 18:13
dragonnn1 napisał/a: | Na razie wymontowałem EGR, sporo syfu pewnie od nowości nieczyszczony.
Czy można go myć benzyną ekstrakcyjną czy tylko aceton się do tego nadaje? | Czymkolwiek. dragonnn1 napisał/a: | Przy okazji zauważyłem, że "coś" co jest połączone niebiesko-czarnym wężykiem (taki cienki nasunięty na rurkę przy grzybku) z EGR leży luźno niczym nie przykręcone. Co to jest? i ewentualnie czy to że sobie majta luźno może być powiązane z moim problemem? | http://forum.roverki.eu/v...p=445021#445021 i http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=18764
Na przyszłość http://forum.roverki.eu/v...p=493181#493181
Rowan - Pon Lis 08, 2010 19:32
No to wygląda mi na duszenie silnika spalinami, bądź na zatarte turbo i też go dusi. Ew. wtryskiwacze, jeśli piszesz, że gaśnie, choc i objaw duszenia silnika też może powodowac gaśnięcie, czyli też EGR, bądź turbina. Generalnie, ja sprawdziłbym czy na zdjętym EGR lepiej chodzi, na wolnymm ssaniu powietrza.
dragonnn1 - Pią Lis 12, 2010 13:28
witam ponownie
EGR było mocno zabrudzone wyczyściłem wygląda na sprawne, wyczyściłem też elektrozawór od EGR, był dość brudny ale i tak ta siateczka jest koloru czarnego gdzieś widziałem, że ludzie pokazywali na zdjęciach srebrne, ale mam nadzieję, że moja już była w takim kolorze.
Po wielu trudach odkręciłem zawór wysokiego ciśnienia jest dość brudny, ale zauważyłem, że wygląda nieco inaczej niż na fotce którą znalazłem na forum
Fotka z forum:
Mój zawór wysokiego ciśnienia wygląda tak:
brakuje jakby jeszcze kawałka tej rurki za tą zieloną uszczelką?
czy to normalne czy jednak coś z nim nie tak?
rozumiem że można go umyć benzyną ekstrakcyjną?
Rowan - Sob Lis 13, 2010 16:16
dragonnn1, Jeśli chodzi o pierwsze Twoje pytanie. To brakuje filtra metalowego, nie wiem od czego to zależy, ale spotkałem sie i z takimi i z takimi, także wszystko jest ok.
A co do drugiego pytania, to musisz go przedmuchać we wszystkie możliwe otwory kompresorem.
dragonnn1 - Sob Lis 13, 2010 20:13
Rowan napisał/a: | dragonnn1, Jeśli chodzi o pierwsze Twoje pytanie. To brakuje filtra metalowego, nie wiem od czego to zależy, ale spotkałem sie i z takimi i z takimi, także wszystko jest ok.
A co do drugiego pytania, to musisz go przedmuchać we wszystkie możliwe otwory kompresorem. |
dzięki to mnie uspokoiłeś
czy tylko przedmuchać czy też umyć benzyną? bo koło tej zielonej uszczelki jest to trochę brudne jakiś osad czy coś
Rowan - Nie Lis 14, 2010 11:00
dragonnn1, jeśli masz taki kaprys, to możesz również umyć, ale generalnie chodzi o wydmuchania wszelakiego syfu z pod iglicy.
PHJOWI - Nie Lis 14, 2010 14:20
sprawdzić należy także czy nie jest przypalony , często widzę opalone grzybki
dragonnn1 - Czw Gru 02, 2010 21:14
wyczyściłem EGR, elektrozawór od EGR, czujnik wysokiego ciśnienia
i auto działa dobrze dziękuję wszystkim za rady
|
|