Zobacz temat - [R75] Klimatyzacja
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75] Klimatyzacja

DementorIRL - Sob Paź 23, 2010 19:25
Temat postu: [R75] Klimatyzacja
witam! czy to że mam pustą czyli nienabitą klime ma wpływ na włączanie się wentylatora chłodnicy? Po włączeniu klimy wentylator nie włącza się na 1 biegu
kasjopea - Sob Paź 23, 2010 19:29

Czytałeś te tematy: http://forum.roverki.eu/v...p=494750#494750 ?
I jeszcze inne, o wentylatorze też przejrzyj.

jesse - Sob Paź 23, 2010 19:42

szczotka się skończyła i nie masz 1 biegu

[ Dodano: Sob Paź 23, 2010 20:42 ]
dużo pracy przy rozbieraniu ,ale małe koszta części

DementorIRL - Sob Paź 23, 2010 19:58

nie mam żadnego biegu :( rozgrzałem go do 102`C i nawet drugi bieg się nie włączył. Jak połączę na krótko kabelek fioletowy i czarny w skrzynce przy wentylatorze to wentylator chodzi.
jesse - Sob Paź 23, 2010 20:35

z tego co wiem to kable fiolet i czarny włączają trzeci bieg ,szczotki do wymiany i na 2 biegu

[ Dodano: Sob Paź 23, 2010 21:35 ]
sprawdz 1 i 2 bieg na krótko

DementorIRL - Sob Paź 23, 2010 20:43

A nie orientujesz się którymi kabelkami mam sprawdzić 1 i 2 bieg?
jesse - Sob Paź 23, 2010 20:45

ile wychodzi kabli z silnika wentylatora
DementorIRL - Sob Paź 23, 2010 20:50

z silnika wentylatora wychodzą trzy kable. Fioletowy,czarny i brązowy. Fioletowy i czarny wchodzą do skrzynki przy wentylatorze,a brązowy idzie bezpośrednio od silnika wentylatora,omija tą czarną skrzynkę i wchodzi w czarną obudowę razem z innymi wiązkami dalej.
jesse - Sob Paź 23, 2010 21:00

w silniku 1.8 są dwa biegi brazowy i czarny to 1 bieg ,czarny to masa a brazowy +
DementorIRL - Sob Paź 23, 2010 21:12

A mógłbyś mi opisać jak powinien włączać się 1 bieg? Skąd idzie sygnał? Aha i to chyba nie będzie wina pustej klimatyzacji bo sprawdzałem komputer i wyświetliło mi dwa błędy f56 i f48,które jak się nie mylę oznaczają błąd wentylatora.
jesse - Sob Paź 23, 2010 21:42

sygnał wychodzi ze skrzynki bezpieczników FUSE 4 [15 A] z komory silnika ,przez przekaznik relay 5

[ Dodano: Sob Paź 23, 2010 22:34 ]
blędy wentylatora są określane jako COOLING FAN

[ Dodano: Sob Paź 23, 2010 22:42 ]
zrób test klimy

DementorIRL - Sob Paź 23, 2010 21:44

test klimy "00" jutro to rozbiorę i pokombinuje dalej. Może wpadnę na jakiś pomysł :)
Dzięki za podpowiedzi!

Boncky - Sob Paź 23, 2010 23:23

nabij klime i wszystko wróci do normy, ma ona wpływ na wentylator, u mnie na pustej nie włączał się kiedy ma nabitą włącza się, nie wiem jakie to ma znaczenie ale chyba ma
DementorIRL - Sob Paź 23, 2010 23:54

w poniedziałek podjade nabić i może to coś pomoże
jupik - Nie Paź 24, 2010 06:32

DementorIRL napisał/a:
nie mam żadnego biegu :( rozgrzałem go do 102`C i nawet drugi bieg się nie włączył. Jak połączę na krótko kabelek fioletowy i czarny w skrzynce przy wentylatorze to wentylator chodzi.


Kolego 102"C to za mało wentylator u mnie się włącza przy 104 na pierwszym biegu a drugi bieg dopiero przy 112 stopniach ja byłem w szoku że tak późno, może dlatego te silniki mają tendencje do przegrzewania

DementorIRL - Nie Paź 24, 2010 17:24

rozebrałem silnik wentylatora. Są tam 3 kable: fioletowy,brązowy i czarny. Jak podłącze czarny do "-" i brązowy do "+" bezpośrednio z akumulatora to wentylator śmiga jak głupi,a jak podłącze "-" do czarnego i "+" do fioletowego to lekko szarpnie i stoi w miejscu. Ma ktoś pojęcie o co tam chodzi?
jesse - Nie Paź 24, 2010 18:18

pisałem już żebyś wymienił szczotki
DementorIRL - Nie Paź 24, 2010 19:25

myślisz że to będzie to? Jedna szczotka jest na wykończeniu i ma mniej więcej 2cm długości ale dotyka komutatora.
jesse - Nie Paź 24, 2010 19:38

a inne jaką długość mają
apples - Nie Paź 24, 2010 19:54

DementorIRL, poczytaj najpierw tematy http://forum.roverki.eu/v...p=494732#494732 :wink:
DementorIRL - Nie Paź 24, 2010 20:07

Reszta tych szczotek ma po około 4-5cm
jesse - Nie Paź 24, 2010 20:17

wymień krótszą szczotkę
DementorIRL - Nie Paź 24, 2010 22:11

no dobra ale jak połączę fioletowy i brązowy razem i przypnę do nich "+" a do czarnego "-" to silniczek chodzi tak jakby na 1 biegu a jak tylko odepnę fioletowy to przyśpiesza i chodzi bardzo szybko.Po ponownym podpięciu fioletowego silnik zwalnia.
jesse - Nie Paź 24, 2010 22:16

krótsza szczotka się zawiesza ,wymień ją.
apples - Nie Paź 24, 2010 22:32

DementorIRL, czy masz w tym miejscu http://forum.roverki.eu/v...p=485978#485978 rezystor u siebie na wentylatorze?

[ Dodano: Nie Paź 24, 2010 23:32 ]
jupik napisał/a:
Kolego 102"C to za mało wentylator u mnie się włącza przy 104 na pierwszym biegu a drugi bieg dopiero przy 112 stopniach ja byłem w szoku że tak późno, może dlatego te silniki mają tendencje do przegrzewania
K1.8
Engine Running
If the ECT sensor registers a temperatures of;
Between: 98 °C and 104 °C, = Low fan speed
Between 105 °C and 112 °C, = High fan speed
The ECM switches both cooling fan relays off if the ECT sensor registers a temperature of 98 °C or lower.
Engine Stopped:
Above 112 °C = High speed relay
The cooling fan motor is now able to operate at high speed until the ECT sensor registers a temperature of below 112 °C.

DementorIRL - Pon Paź 25, 2010 12:59

Wymienię szczotkę i zobaczę czy zadziała,a co do tego rezystora to nie mam czegoś takiego więc chyba mam jakiś stary typ wentylatora.

[ Dodano: Pon Paź 25, 2010 13:59 ]
U mnie wygląda to tak.

jupik - Wto Paź 26, 2010 20:07

Apples może i tak jak podałeś przykład ale ja sam mam problem z pierwszym biegiem wentylatora ,ale jeszcze się za to nie zabrałem wystartuje na wiosne.Byłem natomiast na kompie żeby sprawdzić przyczyne no i ewidentnie było widać jak przekaźnik od wentylatora odpowiedzialny za pierwszy bieg włączył się przy 104 stopniach
DementorIRL - Sro Paź 27, 2010 11:50

Jupik a który to przekaźnik steruje pierwszym biegiem?
jupik - Sro Paź 27, 2010 18:39

DementorIRL napisał/a:
Jupik a który to przekaźnik steruje pierwszym biegiem?


Niestety tego ci nie powiem ja widziałem to graficznie na komputerze gdy temperatura urosła do 104 stopni było widać jak się styki zwarły







oczywiście jest to jeden z dwóch przekaźników które znajdują się przy wentylatorze

DementorIRL - Nie Paź 31, 2010 18:55

Sprawdzałem te przekaźniki i wyszło na to ,że są dobre bo przewodzą prąd po tym "kliknięciu". Pozostało mi tylko wymienić szczotkę i mieć nadzieje,że będzie ok.
Jutro będę wymieniał szczotki i jak to poskładam to dam znać co i jak.

[ Dodano: Nie Paź 31, 2010 18:55 ]
szczotki wymienione i nadal nic :( okazało sie ze nie dostaje sygnalu na przekaznik 1biegu. Nie wiem co teraz z tym zrobic. Skad idzie ten sygnal?

VMatas - Wto Lis 02, 2010 11:07

Dla serii K Rover 75 1.8 sygnał idzie prosto z ECM. Szukaj odpowiednich kolorów na stronie ECM i sprawdzaj czy nie sa urwane.
DementorIRL - Wto Lis 02, 2010 16:10

VMatas sygnał nie wychodzi z ECM :(
VMatas - Wto Lis 02, 2010 17:18

No to już gorzej wtedy. Co tam jest na wyjściu ECM dla sterowania wiatrakiem nie jestem w stanie powiedzieć. Trzeba otwierać i patrzeć - może po prostu tranzystor poleciał? A jesteś pewny że nie masz zwarcia na +12V na przykład na tym wyjściu??
DementorIRL - Wto Lis 02, 2010 18:37

Do sterowania wiatrakiem mam 2 przekaźniki w skrzynce przy wentylatorze i problem jest w tym,że przekaźnik 1biegu nie dostaje "-" z ECM. Już tam zaglądałem i poprostu ECM nie wypuszcza "-" na ten przekaźnik. Jak podam "-" na ten kabel prosto z aku to wentylator się kręci.
VMatas - Wto Lis 02, 2010 19:52

Czyli problem jest w ECM. Do ECM "wchodzi" (z innego postu) informacja z czujnika i po tym ECM decyduje się który bieg włączyć. Wymiana na inny ECM dla sprawdzenia nie jest prosta, bo musiałbyś razem wymienić i immo. Zostaje znaleźć elektronika, który potrafi zobaczyć co się stało i nic nie zepsuć dodatkowo.