|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 75, MG ZT - [R75] Klimatyzacja
DementorIRL - Sob Paź 23, 2010 19:25 Temat postu: [R75] Klimatyzacja witam! czy to że mam pustą czyli nienabitą klime ma wpływ na włączanie się wentylatora chłodnicy? Po włączeniu klimy wentylator nie włącza się na 1 biegu
kasjopea - Sob Paź 23, 2010 19:29
Czytałeś te tematy: http://forum.roverki.eu/v...p=494750#494750 ?
I jeszcze inne, o wentylatorze też przejrzyj.
jesse - Sob Paź 23, 2010 19:42
szczotka się skończyła i nie masz 1 biegu
[ Dodano: Sob Paź 23, 2010 20:42 ]
dużo pracy przy rozbieraniu ,ale małe koszta części
DementorIRL - Sob Paź 23, 2010 19:58
nie mam żadnego biegu rozgrzałem go do 102`C i nawet drugi bieg się nie włączył. Jak połączę na krótko kabelek fioletowy i czarny w skrzynce przy wentylatorze to wentylator chodzi.
jesse - Sob Paź 23, 2010 20:35
z tego co wiem to kable fiolet i czarny włączają trzeci bieg ,szczotki do wymiany i na 2 biegu
[ Dodano: Sob Paź 23, 2010 21:35 ]
sprawdz 1 i 2 bieg na krótko
DementorIRL - Sob Paź 23, 2010 20:43
A nie orientujesz się którymi kabelkami mam sprawdzić 1 i 2 bieg?
jesse - Sob Paź 23, 2010 20:45
ile wychodzi kabli z silnika wentylatora
DementorIRL - Sob Paź 23, 2010 20:50
z silnika wentylatora wychodzą trzy kable. Fioletowy,czarny i brązowy. Fioletowy i czarny wchodzą do skrzynki przy wentylatorze,a brązowy idzie bezpośrednio od silnika wentylatora,omija tą czarną skrzynkę i wchodzi w czarną obudowę razem z innymi wiązkami dalej.
jesse - Sob Paź 23, 2010 21:00
w silniku 1.8 są dwa biegi brazowy i czarny to 1 bieg ,czarny to masa a brazowy +
DementorIRL - Sob Paź 23, 2010 21:12
A mógłbyś mi opisać jak powinien włączać się 1 bieg? Skąd idzie sygnał? Aha i to chyba nie będzie wina pustej klimatyzacji bo sprawdzałem komputer i wyświetliło mi dwa błędy f56 i f48,które jak się nie mylę oznaczają błąd wentylatora.
jesse - Sob Paź 23, 2010 21:42
sygnał wychodzi ze skrzynki bezpieczników FUSE 4 [15 A] z komory silnika ,przez przekaznik relay 5
[ Dodano: Sob Paź 23, 2010 22:34 ]
blędy wentylatora są określane jako COOLING FAN
[ Dodano: Sob Paź 23, 2010 22:42 ]
zrób test klimy
DementorIRL - Sob Paź 23, 2010 21:44
test klimy "00" jutro to rozbiorę i pokombinuje dalej. Może wpadnę na jakiś pomysł
Dzięki za podpowiedzi!
Boncky - Sob Paź 23, 2010 23:23
nabij klime i wszystko wróci do normy, ma ona wpływ na wentylator, u mnie na pustej nie włączał się kiedy ma nabitą włącza się, nie wiem jakie to ma znaczenie ale chyba ma
DementorIRL - Sob Paź 23, 2010 23:54
w poniedziałek podjade nabić i może to coś pomoże
jupik - Nie Paź 24, 2010 06:32
DementorIRL napisał/a: | nie mam żadnego biegu rozgrzałem go do 102`C i nawet drugi bieg się nie włączył. Jak połączę na krótko kabelek fioletowy i czarny w skrzynce przy wentylatorze to wentylator chodzi. |
Kolego 102"C to za mało wentylator u mnie się włącza przy 104 na pierwszym biegu a drugi bieg dopiero przy 112 stopniach ja byłem w szoku że tak późno, może dlatego te silniki mają tendencje do przegrzewania
DementorIRL - Nie Paź 24, 2010 17:24
rozebrałem silnik wentylatora. Są tam 3 kable: fioletowy,brązowy i czarny. Jak podłącze czarny do "-" i brązowy do "+" bezpośrednio z akumulatora to wentylator śmiga jak głupi,a jak podłącze "-" do czarnego i "+" do fioletowego to lekko szarpnie i stoi w miejscu. Ma ktoś pojęcie o co tam chodzi?
jesse - Nie Paź 24, 2010 18:18
pisałem już żebyś wymienił szczotki
DementorIRL - Nie Paź 24, 2010 19:25
myślisz że to będzie to? Jedna szczotka jest na wykończeniu i ma mniej więcej 2cm długości ale dotyka komutatora.
jesse - Nie Paź 24, 2010 19:38
a inne jaką długość mają
apples - Nie Paź 24, 2010 19:54
DementorIRL, poczytaj najpierw tematy http://forum.roverki.eu/v...p=494732#494732
DementorIRL - Nie Paź 24, 2010 20:07
Reszta tych szczotek ma po około 4-5cm
jesse - Nie Paź 24, 2010 20:17
wymień krótszą szczotkę
DementorIRL - Nie Paź 24, 2010 22:11
no dobra ale jak połączę fioletowy i brązowy razem i przypnę do nich "+" a do czarnego "-" to silniczek chodzi tak jakby na 1 biegu a jak tylko odepnę fioletowy to przyśpiesza i chodzi bardzo szybko.Po ponownym podpięciu fioletowego silnik zwalnia.
jesse - Nie Paź 24, 2010 22:16
krótsza szczotka się zawiesza ,wymień ją.
apples - Nie Paź 24, 2010 22:32
DementorIRL, czy masz w tym miejscu http://forum.roverki.eu/v...p=485978#485978 rezystor u siebie na wentylatorze?
[ Dodano: Nie Paź 24, 2010 23:32 ]
jupik napisał/a: | Kolego 102"C to za mało wentylator u mnie się włącza przy 104 na pierwszym biegu a drugi bieg dopiero przy 112 stopniach ja byłem w szoku że tak późno, może dlatego te silniki mają tendencje do przegrzewania | K1.8
Engine Running
If the ECT sensor registers a temperatures of;
Between: 98 °C and 104 °C, = Low fan speed
Between 105 °C and 112 °C, = High fan speed
The ECM switches both cooling fan relays off if the ECT sensor registers a temperature of 98 °C or lower.
Engine Stopped:
Above 112 °C = High speed relay
The cooling fan motor is now able to operate at high speed until the ECT sensor registers a temperature of below 112 °C.
DementorIRL - Pon Paź 25, 2010 12:59
Wymienię szczotkę i zobaczę czy zadziała,a co do tego rezystora to nie mam czegoś takiego więc chyba mam jakiś stary typ wentylatora.
[ Dodano: Pon Paź 25, 2010 13:59 ]
U mnie wygląda to tak.
jupik - Wto Paź 26, 2010 20:07
Apples może i tak jak podałeś przykład ale ja sam mam problem z pierwszym biegiem wentylatora ,ale jeszcze się za to nie zabrałem wystartuje na wiosne.Byłem natomiast na kompie żeby sprawdzić przyczyne no i ewidentnie było widać jak przekaźnik od wentylatora odpowiedzialny za pierwszy bieg włączył się przy 104 stopniach
DementorIRL - Sro Paź 27, 2010 11:50
Jupik a który to przekaźnik steruje pierwszym biegiem?
jupik - Sro Paź 27, 2010 18:39
DementorIRL napisał/a: | Jupik a który to przekaźnik steruje pierwszym biegiem? |
Niestety tego ci nie powiem ja widziałem to graficznie na komputerze gdy temperatura urosła do 104 stopni było widać jak się styki zwarły
oczywiście jest to jeden z dwóch przekaźników które znajdują się przy wentylatorze
DementorIRL - Nie Paź 31, 2010 18:55
Sprawdzałem te przekaźniki i wyszło na to ,że są dobre bo przewodzą prąd po tym "kliknięciu". Pozostało mi tylko wymienić szczotkę i mieć nadzieje,że będzie ok.
Jutro będę wymieniał szczotki i jak to poskładam to dam znać co i jak.
[ Dodano: Nie Paź 31, 2010 18:55 ]
szczotki wymienione i nadal nic okazało sie ze nie dostaje sygnalu na przekaznik 1biegu. Nie wiem co teraz z tym zrobic. Skad idzie ten sygnal?
VMatas - Wto Lis 02, 2010 11:07
Dla serii K Rover 75 1.8 sygnał idzie prosto z ECM. Szukaj odpowiednich kolorów na stronie ECM i sprawdzaj czy nie sa urwane.
DementorIRL - Wto Lis 02, 2010 16:10
VMatas sygnał nie wychodzi z ECM
VMatas - Wto Lis 02, 2010 17:18
No to już gorzej wtedy. Co tam jest na wyjściu ECM dla sterowania wiatrakiem nie jestem w stanie powiedzieć. Trzeba otwierać i patrzeć - może po prostu tranzystor poleciał? A jesteś pewny że nie masz zwarcia na +12V na przykład na tym wyjściu??
DementorIRL - Wto Lis 02, 2010 18:37
Do sterowania wiatrakiem mam 2 przekaźniki w skrzynce przy wentylatorze i problem jest w tym,że przekaźnik 1biegu nie dostaje "-" z ECM. Już tam zaglądałem i poprostu ECM nie wypuszcza "-" na ten przekaźnik. Jak podam "-" na ten kabel prosto z aku to wentylator się kręci.
VMatas - Wto Lis 02, 2010 19:52
Czyli problem jest w ECM. Do ECM "wchodzi" (z innego postu) informacja z czujnika i po tym ECM decyduje się który bieg włączyć. Wymiana na inny ECM dla sprawdzenia nie jest prosta, bo musiałbyś razem wymienić i immo. Zostaje znaleźć elektronika, który potrafi zobaczyć co się stało i nic nie zepsuć dodatkowo.
|
|