Zobacz temat - [R620] Wysokie ciśnienie w układzie chłodzenia
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 600, Honda Accord - [R620] Wysokie ciśnienie w układzie chłodzenia

wojtas_77 - Nie Paź 24, 2010 14:30
Temat postu: [R620] Wysokie ciśnienie w układzie chłodzenia
Witam wszystkich serdecznie po dość długiej nieobecności.mam poważny problem z moim Roverkiem.Mianowicie ścigałem się ostatnio z Omegą:)) :beczy: .Po zatrzymaniu autka pod domkiem zobaczyłem parę ,podniosłem maskę i zobaczyłem jak tryska płyn z otworu do odpowietrzania.Myślę ok nic takiego śruba była klejona rok temu puściła trudno.Kupiłem nową problem ten sam.Myslę wąż do wymiany.wymiana węża.Jest ok Przejechałem 40km,zatrzymuje autko po ok 15 sek cos strzeliło.Podnoszę maskę strzelił taki krotki wąż gumowy.Rozerwało go.Kupiłem węża.Odpalam moją bestie wszystko ok.Gaszę i bum znów para pod maska.Ciśnienie rozwaliło chłodnice od góry.Pytanie gdzie tkwi przyczyna?Niedrożny układ czy uszczelka pod głowica?Miał ktoś cos takiego?Dodam,że jest na gazie Roverek od miesiąca i od kiedy go kupiłem po odpaleniu mocno dymi pózniej przestaje po zagrzaniu.Proszę pomózcie :beczy:
ArekL - Nie Paź 24, 2010 15:02

Korek na zbiorniczku wyrównawczym?
wojtas_77 - Nie Paź 24, 2010 15:20

Korek chyba raczej nie.Jakby był nieszczelny to by wywalało wodę z góry
ArekL - Nie Paź 24, 2010 19:58

Ale on właśnie od tego jest, żeby upuszczać nadmiar ciśnienia. A u Ciebie ciśnienie jest tak duże, że rozrywa węże.
jesse - Nie Paź 24, 2010 21:52

silnik się przegrzewa
wojtas_77 - Nie Paź 24, 2010 22:19

Silnik się nie przegrzewa.Płyn chłodniczy śmierdzi zgniłymi jajami:((.Jak skleic te cgłodnice?Czy moze kupic nowa od diesla?
Marrkus - Pon Paź 25, 2010 18:17

Chłodnica o diesla pasuje jak ulał tylko trzeba skołować se te zaślepki (diesel ma dwa czujniki w chłodnicy)

Co do ciśnienia to sprawdzić korek zbiorniczka wyrównawczego- jest w nim taki mały zaworek który ma upuszczać ciśnienie powyżej 1bar. Bardzo łatwo jest go sprawdzić - bierzesz mały płaski śrubokręt i po odkręceniu korka przewracasz go do góry nogami. Ujrzysz taką szczelinę w kształcie krzyża, wciśnij tam śrubokręt i sprawdź czy się ugina zaworek, jak nie to wciśnij mocnej aż ruszy. Warto zalać go na kilka godz roztworem wody i kwasku cytrynowego (nawet spożywczego) - ewentualnie użyć wd40. Korki te potrafią się czasami zblokować.

To z korkiem to sam przerabiałem - przygazówka na postoju i bum - po chłodnicy. Podczas wymiany kolega poradził sprawdzić korek i oczywiście był zategowany :grin: