Zobacz temat - [R420] Wymiana termostatu
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R420] Wymiana termostatu

ArekL - Wto Paź 26, 2010 13:17
Temat postu: [R420] Wymiana termostatu
Witam.

Jutro będę wymieniał termostat. Mam kilka pytań:

1. Termostat Vernet - tylko taki jest do znalezienia, jeszcze jest 4max, ale go nie chcę. Wahlera do tego modelu nie można znaleźć (podobno jakiś jest który jeździ też w Jeepie Cherokee i w Austin Metro, ale nie wiem na 100%). Czy ten Vernet się nada? Bo słyszałem, że dużo jest uszkodzonych.

2. Mam wersję z fabryczną klimą, z tego co wyczytałem termostat montowany w przewodzie. Czy w ogóle da radę ten termostat wymienić? Czy trzeba całą rurę?

3. Gdzie znajduje się śruba do odpowietrzenia układu chłodzenia? Czy to jest to białe coś, wyglądające jak plastikowa śruba/zaślepka na tym samym przewodzie (rurze)?

Objawy mam takie, że w czasie jazdy temperatura silnika się podnosi i maleje, zawsze w równych odstępach czasu. Nagrzewa się poprawnie do umownych 90 st - wskazówka w połowie skali, po czym od razu zaczyna spadać do ok. 1/4, nawet 1/5 skali i znowu się podnosić. I tak na zmianę. Sadzę, że to termostat, a Wy?

Poprzednio układ był dla pewności odpowietrzony przez zagrzanie na odkręconym zbiorniczku wyrównawczym, ale jak tylko wyjechałem od mechanika wskazówka znowu zaczęła spadać. Jak jest bardzo zimno na zewnątrz, np. rano, jadę 110 km/h i nawiew mam włączony na 2 bieg to wskazówka potrafi opaść aż do dolnej kreski :/

Pomożecie?

ADI-mistrzu - Wto Paź 26, 2010 18:01

3. Odpowietrzenie układu chłodzenia silnika jest pod kopułką na metalowej rurce, taka śruba skierowana do góry, zobaczysz ją. Po za tym układ w tym silniku jest raczej samo-odpowietrzający się.

Raczej termostat, źle się zamyka.

ArekL - Sro Paź 27, 2010 20:23

Więc tak: dziękuję wszystkim za pomoc :D Rozpisaliście się, że hej :mrgreen: ;)

Odpowiem sobie sam :) Może komuś się przyda w przyszłości.

1. Termostat się nadał. Jak będzie dalej - czas pokaże.

2. Dało się :D

3. Tak to jest to coś, ale nie białe tylko czarne :) Na tym samym przewodzie tuż obok termostatu.

Wymiana pomogła w 100%, jestem mega zadowolony, wreszcie święty spokój (na jakiś czas :D )

Sam sobie nie mogę wystawić punkcika :)

Pozdrawiam serdecznie

AndrewS - Sro Sty 26, 2011 23:23

Witaj Arnold

Senn w swojej 820 zmienial termostat, niestety nie pamietam na jaki .
Być moze ze na Vernet :-)
Jedyne co pamietam to to, ze mial dodatkowy otworek z takim prostym zaworkiem zwrotnym
U nas termostat jest wysoko w metalowej obudowie pracuje
Skoro przez jakis czas bylo dobrze, a teraz znowu jest zle, to ja jednak podejrzewałbym termostat, ze jest wadliwy.

Chyba bedziesz musial kupic jakis inny moze od Tomiego ??

Tomi - Pią Sty 28, 2011 23:43

AndrewS napisał/a:
Witaj Arnold

Senn w swojej 820 zmienial termostat, niestety nie pamietam na jaki .
Być moze ze na Vernet :-)
Jedyne co pamietam to to, ze mial dodatkowy otworek z takim prostym zaworkiem zwrotnym
U nas termostat jest wysoko w metalowej obudowie pracuje
Skoro przez jakis czas bylo dobrze, a teraz znowu jest zle, to ja jednak podejrzewałbym termostat, ze jest wadliwy.

Chyba bedziesz musial kupic jakis inny moze od Tomiego ??


Może być Gates. Nie ma z nimi problemu.

Lopez390 - Sob Sty 29, 2011 18:21
Temat postu: Termostat
Witam mam pytanie do posiadaczy roverków 420 si. Ile kilometrów musicie przejechać w mroźny dzień aby silnik doszedł do swojej temperatury i po ilu kilometrach zaczyna podnosić się wskazówka.