Zobacz temat - [R75] Przekaźnik z silnikiem a odpalanie
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75] Przekaźnik z silnikiem a odpalanie

Strusiu1987 - Pią Paź 29, 2010 06:49
Temat postu: [R75] Przekaźnik z silnikiem a odpalanie
Witam


Ostatnio pisałem że miałem problem z rozruchem.
Wszystko zwaliłem na rozrusznik ponieważ wyglądało to tak jakby się zawieszał, dopiero po kilku próbach odpalenia zaczynał się kręcić, a tak tylko było słychać cykanie, problem głównie występował przy niższych temperaturach.
Okazało się jednak że problem prawdopodobnie tkwi w przekaźniku który jest umieszczony w puszcze przy lewym nadkolu, na schemacie od przekaźników jest narysowany silnik.
Dodam że przekaźnik się grzał stąd też moje przypuszczenie, odchyliłem obudowę i nawaliłem kilka razy do środka WD-40.
Jak na razie jest ok i mało tego rozrusznik dużo żwawiej się kręci.
Czy to może być przyczyna?
Na razie jest ok, zobaczymy co dalej, ale ewidentnie czuć różnice w odpalaniu.
Odpala na tak zwany dotyk :)

sobrus - Pią Paź 29, 2010 07:55

Do urządzeń elektrycznych są inne psikacze niż WD40 :)
Ale miejmy nadzieje ze to wystarczy.

Strusiu1987 - Pią Paź 29, 2010 08:05

Przekaźnik i tak do wymiany. WD-40 to tylko tymczasowa prowizorka.
Tylko chciałbym wiedzieć jaka jest wasza opinia na dzień dzisiejszy.
Czy ten przekaźnik ma związek z rozrusznikiem?

krist - Pią Gru 03, 2010 15:25

Witam.
Który dokładnie przekaźnik załącza rozrusznik?
Cewka przekaźnika jest załączana bezpośrednio ze stacyjki, czy załącza ją komputer? Który pin w stacyjce/komputerze odpowiada za załączenie przekaźnika?
Proszę o w miarę szybką i przede wszystkim PEWNĄ odpowiedź!
Auto utknęło mi na mieście i mam gorącą nadzieję, że to nie rozrusznik, a warunki nie sprzyjają do eksperymentów...

SeniorA - Pią Gru 03, 2010 16:36

krist napisał/a:
Który dokładnie przekaźnik załącza rozrusznik?
przekaźnik główny R4 . Na dole skrzynki jest R5 ,w rzędzie wyżej R3 (wycieraczki) , R4 (główny) i mały R6.
To jest przekaźnik od całego ukladu rozruchowego , a nie tylko od rozrusznika , bo takowego nie ma.

krist - Pią Gru 03, 2010 17:10

SeniorA napisał/a:
krist napisał/a:
Który dokładnie przekaźnik załącza rozrusznik?
przekaźnik główny R4 . Na dole skrzynki jest R5 ,w rzędzie wyżej R3 (wycieraczki) , R4 (główny) i mały R6.
To jest przekaźnik od całego ukladu rozruchowego , a nie tylko od rozrusznika , bo takowego nie ma.

Na pewno? Właśnie przeglądam RAVE i (obym się mylił) sprawa jest nieco bardziej skomplikowana?
I wygląda to tak, że napięcie do rozrusznika idzie bezpośrednio z aku. W rozrusznik jest wbudowany przekaźnik, który "+" jest załączany ze stacyjki, poprzez immobiliser?

Ogólnie nie chce mi kręcić alternator. Myślałem, że na miejscu uda mi się go uruchomić, ale chyba się przeliczyłem...
Od razu dodam, że aku sprawny. Wyjechałem z parkingu - auto zapaliło bez problemu. Dojechałem, za 2 godz wróciłem i kaplica...

SeniorA - Pią Gru 03, 2010 17:45

krist napisał/a:
sprawa jest nieco bardziej skomplikowana?
tak ,tak jak pisałem to jest cały układ rozruchowy łącznie z alternatorem.

[ Dodano: Pią Gru 03, 2010 17:45 ]
krist napisał/a:
napięcie do rozrusznika idzie bezpośrednio z aku. W rozrusznik jest wbudowany przekaźnik, który "+" jest załączany ze stacyjki, poprzez immobiliser?
tak
krist - Pią Gru 03, 2010 17:49

Wyżej popełniłem "mały" błąd. Zamieściłem schemat do silnika KV6. Poniżej schemat do CDT (idea podobna).
Pytanie za 100pkt: czy w takim razie jestem w stanie zrobić cokolwiek, aby spróbować uruchomić auto na parkingu?
Zastanawiam się jeszcze czy to przypadkiem może nie immobiliser nie blokuje? Tylko czy wtedy nie powinna świecić się ikonka kluczyka przy zegarach (tak jest w autach z grupy VW)?
Proszę o rady!

SeniorA - Pią Gru 03, 2010 17:54

przy automacie , w rozruchu bierze też udział przełącznik biegów dając sygnał do immo.
krist - Pią Gru 03, 2010 17:59

Ale co to dla mnie znaczy?
Ewentualnie jak wygląda cholowanie automatu? Bo jeżeli nie uda mi się nic zrobić to coś będę musiał z nim zrobić....

apples - Pią Gru 03, 2010 18:03

krist, piszesz że akumulator sprawny. Jakie napięcie pokazuje komputer pokładowy w poz. 9 ? U mnie jakiś czas temu jak go rozładowałem do ok. 8V nie odpalił. Kontrolki świeciły prawidłowo, nie dawał objawów wyładowania, a rozrusznik tylko tykał.
krist - Pią Gru 03, 2010 18:36

nawet nie sprawdzałem tego. Sprawdziłem zewnętrznym miernikiem - ok12,5V

[ Dodano: Pią Gru 03, 2010 18:36 ]
Byłbym wdzięczny za zdjęcia lokalizacji rozrusznika ( w Rave do tej pory nie mogę nic ciekawego znaleźć). Jestem w stanie dostać się do niego na parkingu pod blokiem :grin: ?

Boncky - Pią Gru 03, 2010 18:39

krist napisał/a:
nawet nie sprawdzałem tego. Sprawdziłem zewnętrznym miernikiem - ok12,5V

[ Dodano: Pią Gru 03, 2010 18:36 ]
Byłbym wdzięczny za zdjęcia lokalizacji rozrusznika ( w Rave do tej pory nie mogę nic ciekawego znaleźć). Jestem w stanie dostać się do niego na parkingu pod blokiem :grin: ?


Przekaźnik jak pokręcisz parę czy paręnaście razy to jest gorący, WD-40 nie lej bo jak pójdzie zwarcie to będziesz płakał. 12.5 - trochę mało jeżeli prosto z aku bez obciążenia mierzyłeś, ale powinien odpalać jak masz benzynę.


ee no nie mów że rozrusznika nie zlokalizujesz:) wejdź na allegro.pl wpisz rozrusznik Rover 75 2.0 i zobaczysz fotki :) poszukasz pod maską i znajdziesz. demontaż nie jest trudny ale raczej w ta pogoęe na parkingu nie będzie zbyt łatwo i przyjemnie, musisz pasek zdemontować...

jak ci nie odpala, wyjdź pieprznij młotkiem z wyczuciem, jak odpali masz winowajce:)

krist - Pią Gru 03, 2010 18:46

Mam CDT. Nie pamiętam dokładnie, ale komp odcina rozruch chyba jakoś poniżej 11V. Trochę żałuję, że nie sprawdziłem napięcia pod obciążeniem, ale raczej mało prawdopodobne, żeby z godziny na godzinę aku trafiło tak, że napięcie by aż tak przysiadało.
A jak z tą dostępnością rozrusznika? Dam radę w tych warunkach pod blokiem :smile: ?

[ Dodano: Pią Gru 03, 2010 18:46 ]
O to chodzi, że auto stoi kilka km od mieszkania i nie mam jak sprawdzić, a nie wiem gdzie go ewentualnie holować.
Jak nie trzeba połowy auta rozbierać przy okazji to bym ciągnął pod blok i jutro próbował sił. Jak jest gorzej to bym coś innego kombinował.

Boncky - Pią Gru 03, 2010 18:46

krist napisał/a:
Mam CDT. Nie pamiętam dokładnie, ale komp odcina rozruch chyba jakoś poniżej 11V. Trochę żałuję, że nie sprawdziłem napięcia pod obciążeniem, ale raczej mało prawdopodobne, żeby z godziny na godzinę aku trafiło tak, że napięcie by aż tak przysiadało.
A jak z tą dostępnością rozrusznika? Dam radę w tych warunkach pod blokiem :smile: ?


CDT może nie odpalić 12,5 po przekręceniu może mieć znacznie mniej... odpal a niech ktoś mierzy, pod blokiem zrobisz jak jesteś zdesperowany i masz umiejętności + klucze, ja osobiście nie polecam :)

SeniorA - Pią Gru 03, 2010 18:51

krist napisał/a:
Ale co to dla mnie znaczy?
jak selector nie kontaktuje w P lub N , to rozrusznik milczy.

[ Dodano: Pią Gru 03, 2010 18:51 ]
Boncky napisał/a:
jak ci nie odpala, wyjdź pieprznij młotkiem z wyczuciem, jak odpali masz winowajce
rano tak odpaliłem Berlingo (zawiesila sie szczotka), automat pykał a rozrusznik milczał.
krist - Pią Gru 03, 2010 18:56

Plan działania:
-próba odpalenia na N (do tej pory jedynie na P próbowałem);
- na wszelki wypadek drugi kluczyk w kieszeń;
- sprawdzić napięcie przy grzaniu świec;
- piep.... w rozrusznik (to mi się najbardziej podoba.... Ojjjj dostanie on :grin: )

coś jeszcze?
A bez specjalnego rozbierania dam radę odpiąć przewód załączający rozrusznik, żeby spróbować go odpalić "na ostro" (dac na ten styk bezpośrednio z aku napięcie)? Co o tym myślicie? Wprawdzie do holowania mam max 5km, ale trochę boję się z tym automatem. Chętnie wróciłbym o własnych siłach.

SeniorA - Pią Gru 03, 2010 19:01

krist napisał/a:
Ewentualnie jak wygląda cholowanie automatu
najlepiej na wózku z uniesionymi przednimi kołami.Można też na 4 kołach na , "N" , na niewielką odległość (do 50 km ), z niewielka prędkością ( do 40 km/h ,chociaż jest zasada,że może to być połowa max predkości na I biegu ).
krist - Pią Gru 03, 2010 22:33

Właśnie wróciłem pod blok. O własnych siłach :grin: .
Okazało się że lewarek zmiany biegów jakoś zaciął się na R. Kilka machnięć lewarkiem, wrzucenie P i odpalił.
Dziękuję wszystkim za zainteresowanie!
Pozdrawiam.

SeniorA - Sob Gru 04, 2010 09:27

SeniorA napisał/a:
przy automacie , w rozruchu bierze też udział przełącznik biegów dając sygnał do immo
krist napisał/a:
Ale co to dla mnie znaczy?

teraz już wiesz . Jak przesuwka przełącznika biegów (sterowana lewarkiem ) nie jest na stykach N lub P , to immo nie daje napięcia na przekaźnik w rozruszniku i przekaźnik pompy.

[ Dodano: Sob Gru 04, 2010 09:27 ]
krist napisał/a:
Okazało się że lewarek zmiany biegów jakoś zaciął się na R. Kilka machnięć lewarkiem, wrzucenie P i odpalił.
to może być wina linki i selactor nie przełacza dokładnie.
krist - Sob Gru 04, 2010 11:31

Teraz już wiem. Trochę przykro, że w takich warunkach dowiedziałem się o tym, ale przynajmniej mam pewność, że nigdy nie zapomnę...
Do tej pory nie miałem problemów z lewarkiem, więc na razie będę czekał i obserwował. Mam nadzieję, że to jednorazowy incydent.

sash997 - Pią Gru 24, 2010 14:19

koledzy a ja mam troche inny problem z rozrusznikiem w CDT:( ciągle kręci, kluczyk ze stacyjki wyjęty i nadal kręci, mam nowy akumulator więc zdążyłem iść do garażu po klucz i odkręcić kleme... co do może być??dodam że wyciągłem przekaźnik ze skrzynki ten oznaczony silnikiem i nadal kręci po podłączeniu klemy, poprostu czary jakieś
mrkz - Sro Lis 15, 2023 21:24

sash997, nie wiem czy po tylu latach nadal będziesz pamiętał ale jak udało Ci się rozwiązać problem z rozrusznikiem?
U mnie nastąpiła identyczna sytuacja, jakby na lewo cały czas prąd dostawał. W dodatku przy sprawnym alternatorze pokazuje napięcie na aku 11,5V.