|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Inne (np. Polonez 1.4, MG Maestro, Rover SD1 itp.) - [Citroen SAXO 1,1] szarpie przy dodawaniu gazu
Mombrey - Nie Paź 31, 2010 09:19 Temat postu: [Citroen SAXO 1,1] szarpie przy dodawaniu gazu Mam problem z samochodem teściowej a przy tym z teściową . Zapala ładnie ale pracuje nierówno jak by nie na wszystkich cylindrach ale problem zaczyna sie dopiero podczas jazdy - jak jest zimny to jeszcze w miarę można jechać ale jak sie nagrzeje to w momencie przyspieszania szarpie, strzela czasem gaśnie przy zmianie biegów. Mam zamiar wymienić kable i wyczyścić silniczek krokowy. Przed przystąpieniem do pracy chcę się jeszcze poradzić fachowców na tym forum gdzie zawsze znalazłem pomoc. Wprawdzie to nie Rover ale silnik to silnik
Harry - Nie Paź 31, 2010 09:35
a może sonda lambda i wariuje z mieszanką? za duża podaje? albo ssanie się nie wyłącza,
obroty śą wyższe jak się rozgrzeje czy normalne ?
Rowan - Nie Paź 31, 2010 11:19
Mombrey, najprawdopodobniej właśnie kable WN. Od tego trzeba zacząć. Ale pamiętaj, tylko i wyłącznie oryginalne. Zamienniki często okazują się po prostu g***em odrazu po założeniu.
Tomek1212 - Nie Paź 31, 2010 13:13
Saxo 1,1 z tego co pamiętam miały wtrysk jednopunktowy BOSCH, więc czyszczenie silnika krokowego nie ma sensu.
Typowe usterki tego wtrysku to pękająca membrana (zaznaczone na zdjęciu), przez co silnik zalewa się benzyną i dużo pali, jednak na zimnym silniku jest to mniej odczuwalne.
Uszkadzają się również switche w silnikach krokowych, ale wtedy problemem jest jedynie brak wolnych obrotów lub za wysokie.
Na początek jednak proponuje tak jak koledzy piszą zacząć od sprawdzenia układu WN.
[ Dodano: Nie Paź 31, 2010 13:13 ]
Sonda w tym silniku nie gra dużej roli, a na pewno nie aż tak, aby silnik pracował nierówno.
keczu - Nie Paź 31, 2010 16:52
Ktory rocznik.
Tomek1212 napisał/a: | Saxo 1,1 z tego co pamiętam miały wtrysk jednopunktowy BOSCH, |
Tak , poczatek produkcji , potem juz wielopunktowy. Typowa usterka przy nowszych silnikach to "kasetowa" cewka zaplonowa.
Tomek1212 - Nie Paź 31, 2010 18:29
Zwłaszcza w fordach, tam to padają nagminnie oryginalne motorcrafta, co ciekawe głównie w tych nowszych, bo w starych escortach i mondeo nawet działają bezawaryjnie.
Generalnie te pojedyncze (czasami podwójne) fajkocewki tez padają.
Teraz wszystko tak robią, że im nowsze tym bardziej się sypie... ehh, szkoda gadać...
Mombrey - Wto Lis 02, 2010 18:11
Kupiłem kable WN ale tak leje deszcz, ze nie ma jak wymienić. Na dodatek zapomniałem kolejność bo mam bardzo dobrą pamięć ale krótką. Zarejestrowałem się na forum Citroena ale chyba w Polsce jest bardzo mało tych aut bo "0" odpowiedzi na różne pytania :-(.
michallo - Wto Lis 02, 2010 18:55
To może ja się bezczelnie podepnę do tematu Mam dokładnie taki sam silnik w citroenie ax mojej siostry. Objawy mam podobne. Przy przyspieszaniu potrafi szarpnąć, skaczą obroty, wydaje mi się, że czasami nie przepali na którymś cylindrze. Na gazie objawy się powiększają i przy daniu gazu przy ruszaniu potrafi wręcz chcieć przygasnąć. Wydaje mi się też, że ssanie za długo chodzi. Świece są ok, kable nie tak dawno zmieniane - rok - dwa lata.
Mombrey - Sro Lis 03, 2010 10:42
Kable wymienione, pali ładnie i równo pracuje na wolnych obrotach ale jak dodam gazu to strzela w filtr powietrza i śmierdzi benzyną. Zastanawiam się czy nagrzać i spróbować jak jeździ czy od razu rozbierać i brać się za tą membranę.
zuber84cool - Sro Lis 03, 2010 17:57
A brałeś pod uwagę zapłon, wypadanie zapłonów, cewkę? a może uszczelkę pod głowicą przepaliło między którymś cylindrem, przez to niema ciśnienia i nierówno pali.
Tomek1212 - Sro Lis 03, 2010 23:13
Wystarczy, że zdejmiesz tylko te rurę dolotową do wtrysku i przepustnicy i będziesz widział te membrankę. Jeżeli się z niej leje, to będzie widać od razu.
|
|