|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 600, Honda Accord - [R620] Drżenie auta i kierownicy podczas hamowania
Wisniak20 - Nie Paź 31, 2010 21:58 Temat postu: [R620] Drżenie auta i kierownicy podczas hamowania Tak jak w temacie... podczas hamowania pedal hamulca drzy, autem trzesie... Mial ktos podobnie??? Wie ktos co w trawie piszczy???;)
Konix - Nie Paź 31, 2010 22:00
Krzywe tarcze hamulcowe.
Wisniak20 - Nie Paź 31, 2010 22:04
hmmm tarcze tak.... ale az dziwne to sie stalo z dnia na dzien... a zadnej porzadnej dziury nie zaliczylem aby mogly sie tarcze zgiac...;/
Tomek1212 - Nie Paź 31, 2010 22:29
Tarcze hamulcowe nie krzywią się od dziur, tylko od gwałtownego schłodzenia, np na skutek wjechania w kałużę.
Wisniak20 - Nie Paź 31, 2010 22:59
Czyli rozumiem stawiacie na tarcze??? Wymienic wszystkie czy tylko przod???
Mayson - Pon Lis 01, 2010 01:41
Najpierw sprawdź wyważenie kół, jeśli jest OK, to sprawdź bicie opon i prostotę felg, jeśli to jest OK, to wtedy sprawdź tarcze. Jeśli wszystko powyższe jest OK, to zrobiłbym geometrię zawiasu całego i dopiero wtedy myślał o dalszych działaniach.
[ Dodano: Pon Lis 01, 2010 01:41 ]
Obstatawiam tarcze (lub zjechane opony)
Tomek1212 - Pon Lis 01, 2010 09:13
Tarcze jak nie są zużyte to można spróbować przetoczyć. Jeżeli zdecydujesz się na wymianę to i tak warto odwiedzić tokarza, aby sprawdził czy stare tarcze rzeczywiście miały bicie.
Na początek zacząłbym od przedniej osi, bo to hamulce tej osi mają największy wpływ na skuteczność hamowania.
wroblikns - Pon Lis 01, 2010 13:22
jeśli dzieje się to tylko podczas hamowania to 100% tarcze, miałem to samo u siebie, tarcze miały niby tylko rok ale zdecydowałem się na kupno nowych a nie na toczenie, jak będę miał chwilę to może podrzucę stare tarcze do tokarza i będę miał awaryjnie komplet.
Tarcze mam tylko z przodu więc koszt nie był duży, oczywiście od razu zmieniłem też klocki żeby mieć spokój.
Jak wymienisz tarcze warto sprawdzić stan wahaczy i końcówki drążków kierowniczych, jeśli były zużyte mogły jeszcze potęgować drgania.
I jak już nadmienili wyżej koledzy zawsze warto wyważyć koła.
Ja takie zabiegi wykonałem i autko sunie jak po maśle
pozdro
Perez - Pon Lis 01, 2010 13:40
wroblikns napisał/a: | jeśli dzieje się to tylko podczas hamowania to 100% tarcze, |
Nie koniecznie byly tez inne przypadki na tym forum jak lozyska, ale ja powiem tak. Podjedz na stacje diagnostyczna i powiedz, ze chcesz sprawdzic czy masz krzywe tarcze.
Diagnosta powinien wiechac na rolki i nacisnac lekko hamulec, i wtedy patrzysz na wskazania, jak wachluja to wszystko jasne.
Tarcze sie krzywia od szybkiego schlodzenia, mocnego przegrzania lub poprostu slabej jakosci.
Pamietaj, ze wymieniajac z przodu tarcze musisz sie zaopatrzyc w dobre tarcze, bo ich wymiana jest skomplikowana i od razu musisz kupic lozyska.
[ Dodano: Pon Lis 01, 2010 13:40 ]
Dodam, ze takie badanie kosztuje bodajze 14zl
wroblikns - Pon Lis 01, 2010 14:31
Perez napisał/a: | Nie koniecznie byly tez inne przypadki na tym forum jak lozyska, |
według mnie to jeśli by to były łożyska to i bez hamowania można to wyczuć, jeśli podczas normalnej jazdy kompletnie nic sie nie dzieje to ja wykluczyłbym tą ewewntualność, choć oczywiście mogę się mylić i zawsze warto sprawdzić to na diagnostyce jak radzi Perez,
[ Dodano: Pon Lis 01, 2010 14:31 ]
mój mechanik, który robi mi czasem przy Roverku zakręcił tylko kilka razy kołem i stwierdził że to nie łożyska, może to niewiarygodna metoda sprawdzania ale nie pomylił się więc jestem zadowolony
Wisniak20 - Pon Lis 01, 2010 19:49
dodam panowie jeszcze to, iz podczas jazdy bez uzycia pedalu hamowania... kierownica wykonuje lekkie ruchy w lewo i prawo... nie sa to mozne ruchy ale idzie je zaobserwowac... czy to ma zwiazek z tarczami???
Mayson - Pon Lis 01, 2010 19:59
Wisniak20 napisał/a: | kierownica wykonuje lekkie ruchy w lewo i prawo |
Takie objawy miałem, gdy kupiłem używane opony na przód i okazały się przyhamowane (nie wiem co mi do łba strzeliło, żeby brać używki). Spaliłem na nich gumę i objawy zniknęły. Takie ruchy raczej nie mają wiele wspólnego z tarczami; albo opony/felgi, albo piasta, półośka... ? Jedź do dobrego warsztatu i sprawdź to wszystko co koledzy wymieniali powyżej
wroblikns - Pon Lis 01, 2010 20:59
Wisniak20, też miałem takie objawy jak piszesz, w moim przypadku były to zużyte końcówki drążków i jeden z wahaczy, choć też myślałem że to opony lub felgi.
Wyważyłem koła i dalej nie było efektów, więc zmieniłem na zimówki które mam na metalowych felgach i było to samo. Przyczyną okazało się to co opisałem powyżej, ale warto sprawdzić wszystko.
Damianin - Wto Lis 02, 2010 18:41
Nie dalej jak 2 tygodnie temu w Roverku wymieniałem niewentylowane tarcze hamulcowe z przodu. Wymiana była razem z klockami hamulcowymi bez żadnych łożysk (!).
Problem delikatnego "bicia" kierownicy jak ręką odjął, teraz jest idealnie i skuteczność hamowania nieporównywalnie wzrosła.
Problem bicia narastał przy dłuższym hamowaniu, kiedy tarcze bardzo się nagrzewały - stawały się prawdopodobnie bardziej "plastyczne". Podczas krótkich dohamowań nie było specjalnych problemów. Z ciekawości zmierzyłem grubość starych tarcz. Miały 8,5 mm w najcieńszym miejscu a dla Rovera minimum to 11...
thef - Wto Lis 02, 2010 20:34
Damianin napisał/a: | Nie dalej jak 2 tygodnie temu w Roverku wymieniałem niewentylowane tarcze hamulcowe z przodu. Wymiana była razem z klockami hamulcowymi bez żadnych łożysk (!).
| Temat dotyczy r600, a nie r200 więc wykrzyknik niepotrzebny .
Perez - Wto Lis 02, 2010 23:09
wroblikns napisał/a: | według mnie to jeśli by to były łożyska to i bez hamowania można to wyczuć, jeśli podczas normalnej jazdy kompletnie nic sie nie dzieje to ja wykluczyłbym tą ewewntualność |
Napisalem, ze byl taki przypadek, wiec bym nie wykluczal. Mi kierownica chodzila w prawo i lewo jak wlasnie mialem krzywe tarcze, warto tez sprawdzic zbierznosc.
Poza tym co to za problem zainwestowac 14zl i podjechac na diagnostyke. Najlepiej gdybac na forum i kazac ludziom zgadywac.
wroblikns - Wto Lis 02, 2010 23:30
Perez napisał/a: | Poza tym co to za problem zainwestowac 14zl i podjechac na diagnostyke. Najlepiej gdybac na forum i kazac ludziom zgadywac. |
dlatego wlasnie napisalem: wroblikns napisał/a: | zawsze warto sprawdzić to na diagnostyce jak radzi Perez,
|
Perez - Sro Lis 03, 2010 00:27
Nie doczytalem sie
Tomidj12 - Sro Lis 03, 2010 02:15
Znam 2 osoby z tym modelem i miały ten sam problem i po wymianie tarcz wszystko się uspokoiło poprostu jak pisał kolega wyżej były gorące i musiały zostać gwałtownie ochłodzone i to spowodowało ich wygięcie .
|
|