Zobacz temat - [L-series] "Wolny wydech" w Dieselku
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Tuning mechaniczny - [L-series] "Wolny wydech" w Dieselku

Remigiusz - Nie Lis 07, 2010 23:25
Temat postu: [L-series] "Wolny wydech" w Dieselku
Witam,

Tak siedziałem od kilku dni nad rożnymi projektami do szkoły i jak zwykle coś mi się tam przypomniało i mnie zachęciło do pewnej przeróbki.

Ze będę zakładał wtryski od SDI, oraz wywalę cały system EGR razem z sterowaniem i usunę jak zwykle katalizator.

Na miejsce kata nie wiem co pójdzie czy znów strumienica (żeby była jakaś atrapa i nie tak pusto pod autem) czy rura zwykła 63mm :grin: :ok: To myślę żeby tez wywalić tłumik końcowy całkiem i dociągnąć tam dalej rurę 63mm wygięta w dol czy kupić atrapę tłumika końcowego z tak zwanym przelotem :wink: ("Wolny wydech")

Taka atrapę tłumika:
http://allegro.pl/sportow...1292028104.html ale z średnicą 60 lub 63,5mm

lub http://allegro.pl/tlumik-...1307677688.html

Albo coś własnego z starego tłumika z buduje jako atrapę :wink:


Jeździłem na probe tez raz bez tłumika i odgłos na nieziemsko fajny tak fajnie burczy. oraz jak wiadomo i mniej restrykcji jest w wylocie w Dieslu tym lepiej dla Turbo :wink:



Ma tak może ktoś lub miał, co wy na to :mrgreen: Zapraszam na dyskusje :grin:

Krzysi3k - Pon Lis 08, 2010 11:38

Policja na bank przyczepi się do tego :P
seyfer - Pon Lis 08, 2010 11:47

Podobny efekt miałem jak sie kiedyś tłumik przy dolocie urwał :P Warcał Rycał i Cescał cały a hałas w środku nie do zniesienia :/
Remigiusz - Pon Lis 08, 2010 11:52

seyfer, Jak się utnie zaraz przed złączem elastycznym nizej kolektora wydechowego to jest głośno. Ale im dłuższa rurka i więcej zagięć ma to hasał hamuje :wink:

Po próbuje to :razz: W środku tak głośno to nie jest znów tylko obawiam się autostrady :mrgreen: Zobaczę co moich mechanicy mi powiedzą :roll: :razz:

nicco_nuwai - Pon Lis 08, 2010 13:16

witaj!

ja mam pelen przelot, nowa plecionka za kolektorem, przelot rura zamiast katalizatora, i koncowy taki jak w tej aukcji:

http://allegro.pl/nowe-un...1307858575.html

tlumik ma rzekomo (zgodnie z info na stronie producenta montii homologacje), generalnie glosny nie jest, mily basik, silnik sie odmulil w dolnej parti obrotow.

ogolnie polecam :)

pozdr :)

szoso - Pon Lis 08, 2010 14:55

w dieslu to raczej sensu nie ma :wink:
Remigiusz - Pon Lis 08, 2010 15:45

szoso420, W dieslu ma to dopiero sens :razz:

nicco_nuwai, ohhh dokładnie o takie coś mi chodzi :wink: Czyli w środku głośno nie jest a mógł byś filmik nakręcić jak to brzmi :razz: :?:

Tylko masz może ciszej bo masz przy 50mm jak w tej aukcji mniejsza średnice niż cały wydech co ma 63mm :roll:

Markzo - Pon Lis 08, 2010 16:28

w każdym silniku turbo wolny wydech da coś ;) w n/a pasuje to juz jakos policzyc, ale w turbo mozna zrobic tez screamer pipe ;)
Jugol - Pon Lis 08, 2010 16:49

Podepnę się pod temat. Mam ostatnio takie odczucia- czasmi, ale się zdarzają. Jakby kat był zapchany, jak już silnik jest rozgrzany i mu wstawię tak pod 4tyś. obr. to jakby się wtedy odmulał i bardziej czarno się robi przez chwilę za mną. Autko a w końcu już 10 latek- prawie 11 w sumie. Czy wywalić kata i dać strumiennicę, lub imitację kata ?? Czy moje objawy ustąpią ??
Markzo - Pon Lis 08, 2010 17:01

bardzo możliwe, że kat się zapchał albo zapadł ;) wytnij, opyl na allegro ;) a zamiast niego wstaw albo rure albo jakaś imitacje kata, jesli masz rygorystycznego diagnoste ;)
Jugol - Pon Lis 08, 2010 17:05

Diagnosta postępuje zawsze tak: nie pozwala mi wjechać, sam z wielką gracją wsiada i wjeżdża do pomieszczeń diagnostycznych. Następnie wsio testuje. Odając kluczyki zawsze mówi to samo: - Zadbane autko z klasą. Sprawny. Do kanału nawet nie złazi. Ma takiego banana na gębie jak siedzi w nim, że aż się boję, że mi tapicerke zmoczy :hahaha:
nicco_nuwai - Pon Lis 08, 2010 19:49

Remi55 napisał/a:
szoso420, W dieslu ma to dopiero sens :razz:

nicco_nuwai, ohhh dokładnie o takie coś mi chodzi :wink: Czyli w środku głośno nie jest a mógł byś filmik nakręcić jak to brzmi :razz: :?:

Tylko masz może ciszej bo masz przy 50mm jak w tej aukcji mniejsza średnice niż cały wydech co ma 63mm :roll:


moge cos nagrac jesli chcesz - na dniach jak przestanie padac :)

glosno nie jest ciagnalem pare razy pod czerwone pole przy ostrym upalaniu i na zewnatrz owszem slychac auto, ale z relacji nasluchujacych znajomych jest naprawde ok - nie slychac auta z kilometra ze jedzie "komin". w srodku przy 2k-2,5k rpm jest niewiele glosniej niz na seryjnym, przy 3-5rpm jest odczuwalnie glosniej, ale nadal da sie spokojnie rozmawiac (abstrahuajc od tego ze auto ogolnie jest slabo wytlumione, i szum powietrza, opon, odlglos silnika przy duzej predkosci i obrotach powyzej 3k jest duzy - to tlumik przy tym i tak jest niewiele glosniejszy od halasu wszystkiego wkolo). moja zona po podrozy 300km - stwierdzila ze jest ok - glowa nie boli - gadac sie da - jest ok.

pozdr

Remigiusz - Pon Lis 08, 2010 19:55

Jugol, Powiem tak pamietam ze u kolegi Nextassy z forum miał przebieg ponad 200tys i jak mówił ze autko strasznie muli. Doradziłem mu żeby kata wywalił i mówił ze od razu inne auto i ma pełna moc. Ja bym tak juz przy 150kkm wywalił kata :wink:


nicco_nuwai, Prosił bym bardzo o jakiś filmik jak to słychać w środku i na zewnątrz. No do 5tys nie kręcę i nawet jak na autostradzie jadę to gora 3,5tys obrotów :razz: O taki feedback mi chodziło :wink:

Jugol - Pon Lis 08, 2010 22:31

ezy napisał/a:
Możesz się od razu sam wpisać tu:
http://forum.roverki.eu/v...a+sprzedawc%F3w
Zawsze to też jakies osiągnięcie


Nie bardzo rozumiem o co Ci biega w tym poście ?? :hm:

[ Dodano: Pon Lis 08, 2010 22:31 ]
...dziwnie dziwne- post zniknął ;>

Alexi - Pon Lis 08, 2010 23:18

Mi się uwalila rura od katalizatora do tłumika tylnego. NIE DA SIĘ JEŹDZIĆ. Dziwie się tym co montują te buki i tak jeżdżą chociaż oni to pewnie nawet za miasto nie wyjeżdżają tymi bolidami.
Jugol - Wto Lis 09, 2010 00:37

alexi napisał/a:
buki


??

Alexi - Wto Lis 09, 2010 06:58

Super turbo sportowe wymiatające nakładki na wydech tylny.
Jugol - Wto Lis 09, 2010 14:23

aaaaaaaaaa, teraz zakumałem. Ja nie mam zamiaru zakłądać żadej końcówki na wydech. U mnie nawet nie widać, że jest tłumik, końcówka. Fajnie takim jak wyżej piszesz kopary opadają, jak zostają na światełkach z tyłu. Widok we wstecznym- bezcenny :taa:
Remigiusz - Wto Lis 09, 2010 17:07

Jugol, hehe.. dokładnie mi się to podoba w 45 ze nie widać wydechu :razz:

[ Dodano: Wto Lis 09, 2010 17:07 ]
Sie waham teraz nad rura sama lub wydechem bez końcówki i samemu coś dorobić :wink:

Jugol - Wto Lis 09, 2010 19:22

Dzisiaj zapadła decyzja. Przy okazji wymiany filterków i oleju, pomiary poczyniłem- bydzie strumienica :mrgreen:
Remigiusz - Wto Lis 09, 2010 20:00

Jugol, Jednak kat atrapa hehehe.. pochwal się wrażeniami czy coś dało u ciebie i autko odmuli trochę :wink:
Jugol - Wto Lis 09, 2010 20:02

...żadna atrapa- zapodam rurę strumienicę ze fi.100mm, żadnych imitacji kata- będzie lans na parafii :)
Remigiusz - Wto Lis 09, 2010 20:17

To nie kumam :roll:

Dajesz rure zwykla 63mm zamiast kata czy dajesz strumienice (czyli tez zwana atrapa kata) :?:

Pływak - Wto Lis 09, 2010 20:30

Remi55 napisał/a:
strumienice (czyli tez zwana atrapa kata) :?:


Strumienica to jedno, a atrapa katalizatora drugie. Strumienica ma specjalnie wyprofilowane wnętrze aby przyspieszyć przepływ spalin co i tak nam gówno da jak wrzucimy ja tylko zamiast katalizatora, a atrapa katalizatora to nic innego jak kawałek rury w obudowie...

Remigiusz - Wto Lis 09, 2010 20:33

Pływak, czyli strumienica :razz: Jak dla mnie strumienica i kawałek rury w obudowie to jedno i to samo :mrgreen:

Wiem ze strumienica ma te wyprofilowane żabki bo sam montowałem u siebie wiec wiem jak to wygląda w środku :razz: W te magiczne bajki jak magnetyzery to ja nie wierze tak samo o strumienice :) kupiłem tylko bo fajnie imituje kata :mrgreen:

Jugol - Wto Lis 09, 2010 21:44

Pływak napisał/a:
Strumienica ma specjalnie wyprofilowane wnętrze aby przyspieszyć przepływ spalin co i tak nam gówno da

Dokładnie to będzie wstawione.

GREG. - Sro Lis 10, 2010 12:59

STRUMIENICA DA TYLE CO SAMA RURA.TYLKO TYLE ZE LADNIEJ WYGLADA :razz:
Chris83 - Sro Lis 10, 2010 21:31

Może wiedzę mam w tym zakresie niezbyt szeroką, aczkolwiek podstawową.
Strumiennica (prawdziwa) pomaga w szybszym usuwaniu spalin z cylindra. Potrafi podnieść moc w danym -wąskim zakresie obrotów, często zmniejszając elastyczność silnika.

http://tuning.pl/_tuning_...5_aid_473_.html
Wypowiedź Chojnackiego na temat strumiennic.

A tak od siebie dodam, że kolega w Vectrze 93 benzynka, ma wstawioną strumiennicę i lata już z 6 lat. Autko nie było jednak na hamowni, więc nie wiadomo jak ma się to do osiągów.

Botanix - Czw Lis 11, 2010 02:11

Nie wstawiajcie strumienic i tym podobnych wynalazków. Nie jest ona rzeczą uniwersalną i to ją należy budować pod układ wydechowy a nie montować ją do już gotowego układu. Nie wierzcie w bajki typu przyśpieszanie przepływu spalin bo to jest fizycznie niemożliwe. Spaliny w rurze najszybciej przemieszczają się drogą prostą więc każda przeszkoda ( wyprofilowane żabki ) stanowi pewne minimalne utrudnienie. Wiąże się to ze zwiększonym ciśnieniem spalin przed strumienicą i pogorszeniem osiągów. Przepływ spalin w rurze można przyśpieszyć wykorzystując zjawiska falowe w niej zachodzące ale do tego trzeba budować cały układ. Co się tyczy diesla to najlepiej jest oczywiście zamontować zamiast kata prostą rurę gdyż ma ona największą objętość. Jak ktoś chce może kupić atrapę czyli rurę w obudowie kata. Każde z tych dwóch rozwiązań jest lepsze od strumienicy.

Jakiś, dość spory czas temu zamontowałem taką rurkę i sobie. Jeżeli chodzi o osiągi to poprawiły się nieco w górnych zakresach obrotów. Ciągnie do końca w równym tempie. Jeśli chodzi o dźwięk to jeszcze na oryginalnym tłumiku zyskał odrobinę pazurka, niewiele ale dało się zauważyć - bardziej mi w ucho wpadał :) . Najlepszym rozwiązaniem dla diesla jest wywalenie kata i tłumika ale raczej nie każdemu to odpowiada ze względu na specyficzny dźwięk silnika i bardzo słyszalną turbinkę ( co akurat lubię ).

Chris83

Cytat:
Może wiedzę mam w tym zakresie niezbyt szeroką, aczkolwiek podstawową.
Strumiennica (prawdziwa) pomaga w szybszym usuwaniu spalin z cylindra. Potrafi podnieść moc w danym -wąskim zakresie obrotów, często zmniejszając elastyczność silnika.


Poczytaj najpierw kiedy i po co wynaleziono strumienicę. Nie została wynaleziona dla silników samochodowych i z racji swojej budowy kompletnie się do nich nie nadaje ze względu na zakres obrotów silnika. Strumienica ma działać w konkretnym, małym zakresie obrotów i przy niskich obrotach. Poza tym przedziałem nie tylko się nie sprawdza ale i mocno przeszkadza. Tak więc w grę nie wchodzi zmniejszenie elastyczności. Jej dobroczynny efekt trudno w ogóle wychwycić jeśli coś tam pomoże w przedziale powiedzmy 1000-1100 obrotów to przy całej reszcie będzie przeszkadzać. Dodatkowo o czym już wspomniałem nie może być ot tak sobie byle jaka wstawiona do samochodu.

Chris83 - Czw Lis 11, 2010 16:37

I właśnie to było napisane pod linkiem przeze mnie wstawionym :ok:
Remigiusz - Czw Lis 11, 2010 22:14

Ale wy panikujecie :mrgreen: :wink: Strumienica czy rura efekt w naszych Dieslach będzie taki sam i nic nie pogorszy.
Jugol - Czw Lis 11, 2010 22:23

Botanix, dzienx za wyczerpującą odpowiedź i pozdrawiam ;)
GRZYBEK82 - Czw Lis 11, 2010 23:57

Jugol po co bawić się w spawanie rurek jak można to przyjemniej i prościej no i ori pucha z kata zostaje. wykręcasz kata, ujmujesz w dłoń duży wkrętak i młotek i wystukujesz zawartość katalizatora do gołej blachy,zakręcasz z powrotem i już masz pełen przelot kata i nikt się nie czepia że usunięty. To co z niego wyskrobiesz pakujesz do reklamówki i sprzedajesz na giełdzie albo gdzieś indziej (ja skasowałem 150za zawartość mojego kata). I wszyscy są zadowoleni.
GREG. - Pon Lis 15, 2010 13:25

JESLI CHODZI O WYDECH CZY KTOS ZAMIENIAL KONCOWY TLUMIK NA UNIWERSALNY NP:ULTERA? BO NIESTETY MOJ SIE SKONCZYL A BEZ NIEGO STRASZNIE GLOSNO.CHODZI MI WLASNIE O PRZELOT BO MOJ JUZ PRZY 4000 OBR. STRASZNIE ZAMULA SILNIK A BEZ NIEGO JEST O WIELE LEPIEJ.
funfel - Pon Lis 15, 2010 18:13

GREG. napisał/a:
BO MOJ JUZ PRZY 4000 OBR. STRASZNIE ZAMULA SILNIK

ilee?

GRZYBEK82 - Pon Lis 15, 2010 19:43

No właśnie mój też nie chce jechać powyżej ~4200 myślałem że to wina małej turbiny.Ale jak będzie więcej czasu to pomyśle nad gov modem (patrz vwgolf.pl) może pomoże :mrgreen:
Remigiusz - Pon Lis 15, 2010 20:25

Po co wy dalej niż 4.000obortow kręcicie :?: U mnie juz przy max 3.000 jest koniec kręcenia i zmiana biegów :wink:
funfel - Pon Lis 15, 2010 20:30

Remi55, dokladnie. Tu trzeba zadac podstawowe pytanie. Od kiedy jeżdzą dieslem ;)

A jak chcecie więcej mocy to zalejcie oranżade;]

Remigiusz - Pon Lis 15, 2010 20:37

funfel, :mrgreen: Dla mnie zasada jest taka ze kręcę do takiego max. gdzie mam największy moment obrotowy i koniec. Dalej nie ma sensu. Co innego w benzyniaku gdzie dopiero swoja moc przy większy RPM rozwija :razz:
Jugol - Pon Lis 15, 2010 20:49

Remi55 napisał/a:
funfel, :mrgreen: Dla mnie zasada jest taka ze kręcę do takiego max. gdzie mam największy moment obrotowy i koniec. Dalej nie ma sensu. Co innego w benzyniaku gdzie dopiero swoja moc przy większy RPM rozwija :razz:


...dokładnie Remi, chyba że sporadycznie wyżej w celu odkurzenia tłoków :taa:

Pływak - Pon Lis 15, 2010 20:55

... a niektórzy znowu myślą, ze diesel jedzie tylko momentem. Remi55 dę o zakład, że z linii jak byś się ścigał z identycznym wozem Ty kręcisz do 3K on do 4K byś przegrał. Jak śmigam na co dzień to też zmiana przy ok 3K jak chce go przegonić kręcę pod cztery mimo iż mam VGT i max moment jeszcze niżej...
Remigiusz - Pon Lis 15, 2010 21:31

Pływak napisał/a:
Remi55 dę o zakład, że z linii jak byś się ścigał z identycznym wozem Ty kręcisz do 3K on do 4K byś przegrał.


Ale ja się nie ścigam na światłach z nikim, i jeszcze nawet jak ktoś chciał to nigdy nie dawałem po garach tylko pomalutku z świateł. Jakos mnie ściganie się z kimś nigdy nie rajcowało :wink:

Mi chodzi o ekonomiczna dynamiczna jadze i tyle. Jedynie gdzie czasem do 4.000 kręcę to na autostradzie :mrgreen:

Jugol - Pon Lis 15, 2010 21:39

Remi55 napisał/a:
Ale ja się nie ścigam na światłach z nikim


...a ja czasami nie mogę sobie odmówić, i wtedy się wyżej kręci ;)

Pływak - Pon Lis 15, 2010 21:42

Remi55, to trza pisać, że o eco driving chodzi :P
borek88 - Pon Lis 15, 2010 21:48

idt orgilanie po 4200-4300 slabie
ale na wtryskach od sdi szedl ostro do co najmniej 4500-4600 ale narazie mam znow jak w serii.

Remigiusz - Pon Lis 15, 2010 21:52

Ja te wszystkie mody w sumie tylko robię dla tego ze lubię grzebać kolo auta i czasem się przyda przy wyprzedzaniu :wink:

Mozę jak bym miał Suabru Impreze lub Evo albo Forda jak Ken Block to w tedy by mnie to bardziej rajcowało :mrgreen:

GREG. - Wto Lis 16, 2010 00:21

PANOWIE GLOWNIE MI CHODILO O TLUMIK NIE O OBROTY.JA JEZDZE OSTRO NA 5 PO 180 I DLATEGO MOWIE O ROZNICY Z TLUMIKEM I BEZ.
Remigiusz - Wto Lis 16, 2010 00:27

GREG., No to teraz się rozumiemy i ja rozumiem :mrgreen:
GRZYBEK82 - Pią Lis 19, 2010 20:19

GREG., Z takimi prędkościami dieslem to chyba tylko krótkie odcinki. pałowanie dłuższy czas z butem w podłodze to nieuchronna śmierć ropniaka
GREG. - Nie Lis 21, 2010 00:13

OCZYWISCIE ZE KROTKIE ALE TO NIE ZMIENIA FAKTU ZE NIESTETY ZAMULA.MAM WSZYSTKO MONITOROWANE WIEC MYSLE ZE NIE JEST TAK ZLE TEM. NIE ROSNA OSTRO :wink:
GRZYBEK82 - Nie Lis 21, 2010 14:25

GREG., masz wgląd w temp oliwy? jak to zrobiłeś ?. czujniczek w obudowie filtra i kabelek do dodatkowego budzika? jaki czujnik i jaki gwint?
nicco_nuwai - Nie Lis 21, 2010 18:08

remi sory za opoznienie - teraz mam tydzien wolnego od roboty to cos nakrece - wczesniej nie bylo jak - a telefonem to nic nie bylo slychac/widac...

pozdr.

Remigiusz - Nie Lis 21, 2010 18:36

nicco_nuwai, Fajnie fajnie czekam niecierpliwie :mrgreen:

Strumienice już zakupiłem z 60mm przelotem :mrgreen: Musiałem tylko przelot przestukać bo jakiś głupek zrobił w niej zwężenie na takie X jak by :wink: Rozwaliłem to ile się dało :razz:

Przy wymianie oleju teraz zauważyłem jeszcze ze rozleciała mi się ta elastyczna część przy kolektorze i tez trzeba będzie wymienić. :neutral:

borek88 - Pią Lis 26, 2010 18:34

a czy macie jakas propozycje do diesla jako koncowy wydech??
chodzi o to zeby poprawial efekt dzwiekowy (nie ryczal a milo pomrukiwal) zeby cos troche zabilo dzwiek diesle a dodalo mu cos z fajnej benzynowki

Chris83 - Sob Lis 27, 2010 20:39

borek88,
Cytat:
a dodalo mu cos z fajnej benzynowki

http://allegro.pl/zmien-d...1323961796.html
taki żarcik :mrgreen:

borek88 - Nie Lis 28, 2010 13:41

juz to kiedys na yt ogladalem
chodzi mo o koncowy wydech polecany do diesla zeby brzmial i wygladal

Remigiusz - Nie Lis 28, 2010 13:57

borek88 napisał/a:
chodzi mo o koncowy wydech polecany do diesla zeby brzmial i wygladal


Bez tłumika masz ten efekt :wink:

Botanix - Nie Lis 28, 2010 17:22

Cytat:
Bez tłumika masz ten efekt :wink:


Owszem dźwięk fajny ale głośny a za pewnie nie o to mu chodzi.

borek88 - Nie Lis 28, 2010 19:56

Botanix, no wlasnie;/
Remigiusz - Nie Lis 28, 2010 20:21

borek88, Kup benzyniaka lub taki tłumik jaki ja podałem wcześniej w linku. :wink:
Botanix - Nie Lis 28, 2010 21:23

Ja bym raczej pomyślał o tłumikach od bmw dieslowskich.
Remigiusz - Sob Gru 04, 2010 21:38

Wiec wczoraj została zamontowana strumienica, oczywiście środek przebiłem ze jest wolny wydech i wygląda jak katalizator :razz: Przy okazji to miejsce została nowa złączka elastyczna zamontowana.

Przyspawałem od razu złączkę do strumienicy bez tego elementu na śruby :wink: Ale co gorsze do tej pory bylem przekonany ze orig. wydech w Dieslu ma 63cm średnicy środkowej, tak jak Anglicy twierdza :neutral:

pomierzyłem i orig złączkę oraz rury maja 55mm średnicy środkowej dlatego tez się dziwiłem ze końcówka wydechu ma tyle :wink:

Jak na razie tak to zostaje i nie będę pakował 63mm układu wydechu :wink:

odgłos taki sam bez różnicy :razz: Cicho jak zawsze :mrgreen:

Krzysi3k - Sob Gru 04, 2010 22:20

Remi55, a ja już się bałem, że ograniczyłem wydech wstawiając do 63 mm wydechu strumiennice 60mm ;) Mi po wywaleniu kata fajnie delikatnie gwizdać zaczął z wydechu :P
Remigiusz - Sob Gru 04, 2010 22:37

Krzysi3k, Ja tez nie dostałem nigdzie strumienicy większej niż 60mm wiec taka tez wsadziłem oraz złączkę elastyczna. :wink:
borek88 - Sob Gru 04, 2010 22:40

gwizd z wydechu jakby turbo w koncowce bylo to chyba normalne bo u mnie tez slychac
Remigiusz - Sob Gru 04, 2010 22:41

borek88, Tak to jest gwizd Turba :wink:
Nowal - Nie Gru 12, 2010 17:57

a nie będzie czarno za samochodem? Chodzi mi o to czy nie kopci na czarno przy założonym "sportowym" tłumiku końcowymi wyciętym katalizatorem? Czy efekt z filmu da rade uzyskać bez wkładania stożka? I czy ten stożek to daje podobny efekt w dieslu jak w benzynie?
Remigiusz - Nie Gru 12, 2010 18:16

Nowal, A co ma tłumik do kopcenia :roll: Jak sama nazwa mówi tłumi odgłos, i jak tobie kopci non stop to coś nie tak z wtryskami bo jak kopci to się paliwo nie spala do końca w komorze silnika :wink:

Zauważ ze nawet na serii jak się wdepnie to pojawi się chmurka czarna bo to normalne jest :wink: Stożek nie ma nic do Wydechu w Dieslu.

Nowal - Pon Gru 13, 2010 16:11

mi nie kopci, no chyba, że tak jak mówisz jak mu wcisnę pedał w podłogę.
Myślałem, że po wyrzuceniu katalizatora a ten "oczyszcza" spaliny autko zacznie dymić, ale jeśli nie ma tego efektu to i ja pozbywam się swojego. Dzięki za rozwianie wątpliwości :)

mentos - Czw Lut 03, 2011 15:39

Wrócę do tematu po tym jak usłyszałem od panów od wydechu pewna teorie..

Czy ktoś z was słyszał, ze wolny wydech szkodzi turbinie? Dokładnie chodzi o to, ze powinno się montować w miejsce kata delikatny tłumik obciążający nieco wydech podobnie jak kat, bo inaczej turbina szybko umrze.


Osobiście po wywaleniu kata zauważyłem że silnik pracuje ciszej przy wyższych obrotach. Spaliny wydobywają się z dużo większa silą. Turbina ma jakby większa bezwładność. Obroty spadają wolniej po wciśnięciu sprzęgła co pozwala zmieniać biegi bez szarpnięć.

Markzo - Czw Lut 03, 2011 16:54

fajne bajki opowiadają ;)
borek88 - Czw Lut 03, 2011 20:22

i tak nie mam pomysłu na końcowy wydech do diesla żeby był trochę mniej restrykcyjny oraz żeby poprawiał dźwięk oraz lepiej wyglądał
myślałem coś z innego diesla ale za bardzo nie wiem co
chodzi tylko żeby puszka miała podobny kształt wymiar a rurę się utnie dospawa tak jak uchwyty

kadzaf - Czw Lut 03, 2011 23:10

mentos napisał/a:
Czy ktoś z was słyszał, ze wolny wydech szkodzi turbinie? Dokładnie chodzi o to, ze powinno się montować w miejsce kata delikatny tłumik obciążający nieco wydech podobnie jak kat, bo inaczej turbina szybko umrze


umarłby jesli z drugiej strony (czyli dolot do kolektora ssacego bylby odłaczony badz pekniete wąż) a tak raczej nic nie powinno sie stac

krismielec - Pon Lut 07, 2011 12:17

Witam wszystkich
http://moto.allegro.pl/tl...1439103889.html

To moja propozycja tlumika do diesla.. znajomy mial taki w peugeocie i brzmial super.. nie bylo darcia a na wolnych obrotach super buczał..

Sam zabiore sie chyba dzisiaj za przerobke wydechu ale ja mam w planach zostawic oryginalny tlumik.. Reszta przelot..

Pozdrawiam

borek88 - Pią Lut 11, 2011 20:42

czy do diesla nada sie (nie pogorszy mocy i momentu) wydech od zs 2.5 V6??
Krzysi3k - Sob Kwi 23, 2011 13:09

Tak sobie myślę, żeby sobie samemu zrobić wydech. Kupić kwasówki na 3", tłumik końcowy na 3", kolanka, tylko co z kolektorem i plecionką? :P
Oczywiście tak samo jak fabrycznie, tylko z 2,5" przejść na 3" :mrgreen:

bastek - Sob Kwi 23, 2011 14:20

Krzysi3k, to najtańsze/najlepsze wyjście, ale po co 3" ? Moim zdaniem zmiana kolektora w dieslu to jedno wielkie nieporozumienie, to nie silnik N/A że każde 3km się liczą.
Krzysi3k - Sob Kwi 23, 2011 17:26

Moim zdaniem odmuli samochód i turbo mniejszy opór będzie miało :)
I najlepiej będzie 3", a da radę kolektor i plecionke wymienić? Skąd takie dostać? :P

bonus89 - Sob Kwi 23, 2011 17:55

Krzysi3k napisał/a:
I najlepiej będzie 3", a da radę kolektor i plecionke wymienić? Skąd takie dostać? :P
Myśle że bez zmiany kolektora i tej plecionki to mały efekt bedzie powiększenia średnicy, zaczyna się od kolektora ;)
Krzysi3k - Sob Kwi 23, 2011 18:00

bonus89, no właśnie, dlatego o to pytam ;)
kampel - Nie Kwi 24, 2011 11:09

cześć ;P

czyli mam rozumieć ze po wywaleniu tłumików jest taki dzwięk?

http://www.youtube.com/watch?v=ivoe1vQ5rJ4

http://www.youtube.com/watch?v=LwVwjSEmV-0

bo miałem plan zeby zrobić sobie przelot ale chyba ogranicze sie do usunięcia katalizatora, bo jak mam z małym dzieckiem jeździć w takim hałasie to ja dziękuje ;)

Krzysi3k - Nie Kwi 24, 2011 11:43

No a co myślałeś? Że będzie cicho i fajnie bez tłumików? :P
Po wywaleniu kata u mnie tak fajnie gwiżdże z wydechu :P

bonus89 - Nie Kwi 24, 2011 12:36

uważajcie tylko z tym wywalaniem kata bo mi rover osłabł okrutnie po wywaleniu :/ i tłumik musze zamiast kata pakować żeby nie darł się tak
kampel - Nie Kwi 24, 2011 18:48

Krzysi3k, a kumpel mechanik mi mówił żebym wyciął wszystko i zrobił przelot i ze nie jest tak głośno jak w benzyniaku ale nie sądziłem ze będzie to brzmiało jak traktor ;P
bonus89, dziwi mnie wlasnie jak to moze zmulać samochód skoro pozbywasz sie tylko rzeczy która blokuje wydalanie spalin z silnika a drze sie bo moze masz dziure :P

xtek - Nie Kwi 24, 2011 21:07

bonus89 napisał/a:
uważajcie tylko z tym wywalaniem kata bo mi rover osłabł okrutnie po wywaleniu :/ i tłumik musze zamiast kata pakować żeby nie darł się tak


No to ciekawe, bo u mnie efekt po wywaleniu katalizatora byl dokladnie odwrotny.

GREG. - Nie Kwi 24, 2011 21:49

kampel, Kolego ja mam proexa z allegro.Gosc robi na zamowienie tlumik koncowy przelotowy i jest duzo ciszej niz na tych linkach na youtube.Nawet jak z nim rozmawialem to powiedzial mi ze moze zrobic taki przelot ze bedzie cichy jak seria bo posiada takie materialy wygluszajace jak on to robi to ja juz nie wiem :razz: Ja sobie zazyczylem z lekkim basem i taki wlasnie jest no ale na gwizd turbo a tym bardziej jesli masz zwiekszona dawke musisz sie na to nastawic (Ja akurat tak mam i mi sie podoba no ale zalezy od gustu :mrgreen: ) troche zezby trzeba zastosowac zeby pasowal no ale bez wlozonej pracy nie ma zadnych rezultatow :mrgreen:
PZDR

bonus89 - Pon Kwi 25, 2011 01:20

jak was to dziwi to musicie dokładnie poczytać o tym, to że odblokujesz kata nie zawsze dobrze posłuży tak samo jak robieniem przelotu nie zawsze jest na + a czasami są tylko na tym straty
mdb14 - Pon Kwi 25, 2011 10:52

No z tego co wiem w samochodach bez turbiny są straty, ale za to jak masz Turbo to znacznie poprawia osiągi wycięcie kata, czy ogólnie przelotowy wydech.
bociannielot - Pon Kwi 25, 2011 14:32

Znajomy w e46 hatchback 320D, z katem v max 217, po wywaleniu kata 230km/h. Więc coś tam jednak taki zabieg daje :ok: .
kampel - Wto Kwi 26, 2011 12:05

GREG., dzwoniłem do tego gościa z allegro i mówił ze cena za 2 przeloty (katalizator i końcowy) wacha sie w granicy 400-600 w zależności od końcówki jaką sie będzie chciało i ze dziecko bedzie miało dobrze i tatuś tez bedzie zadowolony :P czyli pewnie coś pomyśle lada dzień :P
GREG. - Wto Kwi 26, 2011 12:42

kampel, No i super.Jesli chodzi o moje wrazenia to na duzy plus tylko zeby nie ta zezba no ale jak pisalem kilka postow wyzej nikt nie powiedzial ze bedzie latwo :mrgreen: Jeszcze ewentualnie pisalem z gosciem z el-teca on chce do naszych okolo 650zl za koncowy przelot z montazem(a do tego jest z kwasowki).Nic cie nie obchodzi stawiasz auto i odbierasz juz zdrobione :razz: Jesli chodzi o srodkowy ja mam rure za pare zl. i tez jest dobrze :mrgreen: Zeby bylo ladniej zawsze mozesz zastosowac cos podobnego w obudowie kata i na przegladzie nikt sie nie doczepi :wink:

PZDR

dobryziom - Wto Kwi 26, 2011 15:34

mdb14 napisał/a:
No z tego co wiem w samochodach bez turbiny są straty, ale za to jak masz Turbo to znacznie poprawia osiągi wycięcie kata, czy ogólnie przelotowy wydech.


wszystko fajnie ale to w Turbo benzynie nie musisz mieć dedykowanego firmowego wydechu ani dolotu może być z kibelrury a w wydech z rury od znaku drogowego i będzie pełen profi w dieslu to zupełnie inna bajka... i to ze komuś się coś wydaje to słaby argument... co do kata rzadko kiedy zdarza się ze wycięcie dużo daje bo one częściej są już przepróchniałe i puste w środku niż zapchane...

Remigiusz - Wto Kwi 26, 2011 22:11

Ehh pisze w temacie wolny wydech w Dieslu a nie w Benzynie bonus89 :wink:

3" z kwasowki by była fajna może ale kawal koszta i zrobić kolektor jeszcze :wink:

dobryziom - Wto Kwi 26, 2011 22:35

Remi55 napisał/a:


3" z kwasowki by była fajna może ale kawal koszta i zrobić kolektor jeszcze :wink:


ekstra pomysł rasowy traktor :)

bastek - Wto Kwi 26, 2011 23:25

dobryziom napisał/a:
Remi55 napisał/a:


3" z kwasowki by była fajna może ale kawal koszta i zrobić kolektor jeszcze :wink:


ekstra pomysł rasowy traktor :)

To samo napisałem ale jakoś nikt nie zwrócił na to szczególnie uwagi, a może my się po prostu nie znamy? :roll:

Krzysi3k - Sro Kwi 27, 2011 02:20

bastek, gdzieś tam pisałem, że oprócz przerabiania na 3" nie musze wstawiać przelotowego tłumika, tylko poszukać jakiś z np. 2.5 TDI, dopasować średnicą, mi nie zależy na traktorze, bo dźwięku z diesla i tak nie wycisne ;)
A kolektor trzeba by było chyba na zamówienie jakoś robić :(

bastek - Sro Kwi 27, 2011 11:32

Krzysi3k napisał/a:
A kolektor trzeba by było chyba na zamówienie jakoś robić

ale po co? Doładowany silnik diesla to chyba najłatwiejsza jednostka do tuningu, zmieniasz turbo na większe, większy cooler, większe wtryski, wywalasz kata, strojenie i ogień. Ile wytrzyma blok i na ile podatny jest dany silnik to już inna sprawa.

Krzysi3k - Sro Kwi 27, 2011 14:04

bastek, wsadzić inne turbo do R to wcale nie taka łatwa sprawa.
Ale zastanawiłem się nad tym i jak mi padnie moje turbo to może nawet spróbuje zmienną geometrie wsadzić :)

Remigiusz - Sro Kwi 27, 2011 23:30

bastek, Blok jest na tyle wydajny ile się uda jak najszybciej wypościć spaliny :wink: Problem sie w L-serie pojawia z za małego Turbo i za malej średnicy wydechu oraz kolektora :sad: Grozi to HGF, ze im więcej mocy a ta sama średnica przepływu :neutral:

donnydiesel robił chyba kolektor z kwasowki jak dobrze pamietam :wink: O dźwięk nie chodzi przynajmniej mi :wink: Ważna jest ekonomia i najwyższy skutek zysku dla dobra jednostki :razz:

Krzysi3k - Czw Kwi 28, 2011 01:02

To już lepiej większe turbo z większym kolektorem wsadzić ;)
mdb14 - Czw Kwi 28, 2011 17:24

dobryziom napisał/a:
mdb14 napisał/a:
No z tego co wiem w samochodach bez turbiny są straty, ale za to jak masz Turbo to znacznie poprawia osiągi wycięcie kata, czy ogólnie przelotowy wydech.


wszystko fajnie ale to w Turbo benzynie nie musisz mieć dedykowanego firmowego wydechu ani dolotu może być z kibelrury a w wydech z rury od znaku drogowego i będzie pełen profi w dieslu to zupełnie inna bajka... i to ze komuś się coś wydaje to słaby argument... co do kata rzadko kiedy zdarza się ze wycięcie dużo daje bo one częściej są już przepróchniałe i puste w środku niż zapchane...


To powiem tak:
Wywaliłem kata i nie wydaje mi się że jest lepszy efekt. Bo efekt jest naprawdę spory.
Oczywiście do tego mam przelotowy końcowy tłumik. I jest już całkiem fanie.

Krzysi3k - Czw Kwi 28, 2011 17:27

mdb14, jaki przelot masz? Nagraj filmik czy nie jest za głośno ;)
dobryziom - Czw Kwi 28, 2011 23:08

mdb14 napisał/a:

To powiem tak:
Wywaliłem kata i nie wydaje mi się że jest lepszy efekt. Bo efekt jest naprawdę spory.
Oczywiście do tego mam przelotowy końcowy tłumik. I jest już całkiem fanie.


ale co jest fajnie że jest głośniej? to nie znaczy ze szybciej czy lepiej... :)

Botanix - Sob Kwi 30, 2011 02:22

Cytat:
ale co jest fajnie że jest głośniej? to nie znaczy ze szybciej czy lepiej... :)


Temat przerabiałem. Jest głośniej, jest szybciej. Przyśpieszenie od 0-100 raczej bez zmian. Hmm może nie do 100 a do 80. Różnica na plus pojawia się przy większych prędkościach i większych obrotach... Innymi słowy od 80 w górę była poprawa aczkolwiek niewielka. Mi się jednak dźwięk podobał więc upiekłem dwie pieczenie na jednym ogniu. Aczkolwiek jeżeli komuś przeszkadza dźwięk to dla samych osiągów nie polecam... Więcej stracicie niż zyskacie.

Cytat:
co do kata rzadko kiedy zdarza się ze wycięcie dużo daje bo one częściej są już przepróchniałe i puste w środku niż zapchane...


W swoim z 99 roku jak wyciągałem rok temu to był w stanie bdb.

Remigiusz - Nie Maj 08, 2011 00:52

Witam o to mam kilka filmików jak słychać system wydechowy bez żadnego tłumika w L-serii :mrgreen:

Znam ten odgłos i brzmi to jak czołg :razz: Na probe miałem tak kiedyś, brak wydechu od kolektora wydechowego :wink:

http://s741.photobucket.c...nt=bb390eac.mp4

http://s254.photobucket.c...nt=MOV00349.mp4

http://s254.photobucket.c...nt=MOV00350.mp4

Chyba jednak zostanę z końcowym wydechem az sie nie zepsuje na amen :wink:

Krzysi3k - Nie Maj 08, 2011 09:47

Turbo fajnie słychać :D
No na tym ostatnim to czołg okropny :P

Remigiusz - Pon Maj 09, 2011 12:29

Hmm... ale co mnie dziwi ten gostek,

http://www.youtube.com/wa...eature=youtu.be


ma tylko końcowa nakładkę na tłumik i katalizator i jemu to ładnie brzmi. Nie sadze żeby katalizator tak strasznie tłumik dźwięk. Przy standardowym tłumiku końcowym i bez katalizatora dźwięk się nie pogarsza ani nic :wink:

Az warto zaryzykować i Dieselkowi dać łatwiejsze wydychanie :mrgreen:

bonus89 - Pon Maj 09, 2011 14:18

Remi55 napisał/a:
Nie sadze żeby katalizator tak strasznie tłumik dźwięk.
I tu się mylisz, katalizator bardzo tłumi, tłumik takiej wielkości napewno takiego efektu nie da jak katalizator. Wierz bo to sprawdziłem, nie pisze czy mi się wydaje czy nie.
Remigiusz - Pon Maj 09, 2011 15:06

bonus89, Ale w benzynie się zgodzę :wink: W Turbo-Dieslu nie, bo największą ilość tłumi same Turbo :wink:

Bo jak by było jak piszesz , mowie tylko o Dieslu, to by z i bez Kata przy normalnym końcowym tłumiku musiała być ewidentnie słyszalna różnica. A tak nie jest, bo po swoich dieslach słyszę :wink:

Choć z drugiej strony wąska siatka w katalizatorze z tłumi tez trochę :wink:

Co mi do głowy jeszcze przyszło, to najtaniej by było odkrecic orig. tłumik, rozciąć go, wywalić akustyczne maty z niego i przerobić na bardziej prosty wylot i zostawić komory rezonansowe, lub wywiercić dziurki na ściankach działowych. :mrgreen: Zespawać znów całość do kupy i gotowe mamy własny tłumik :mrgreen:

Krzysi3k - Pon Maj 09, 2011 19:22

Ja też chyba będę brał od gościa z allegro "proex", 400 PLN za tłumik dobrze wykonany, pod konkretne auto z dwoma ładnymi końcówkami i dobrze wygłuszonym przelotem ;)
Będzie tylko lekki bass :)

bonus89 - Pon Maj 09, 2011 21:10

Krzysi3k napisał/a:
Będzie tylko lekki bass :)
nie wiem jak w dieslu można to tak nazywać :P
Krzysi3k - Pon Maj 09, 2011 23:34

Jakoś można :D Poczekaj do zlotu, pokaże Ci co to znaczy diesel power, a nie wyśmiewasz tutaj ;)
bonus89 - Pon Maj 09, 2011 23:44

Krzysi3k, nie wyśmiewam, wiem że kaszlaki mogą być mocarne :P ale żeby nie wiem jaki wydech w nim zakładać to do basowego pomruku to to ma baaaaaardzo dużo :P a na zlocie mnie nie będzie raczej
Botanix - Wto Maj 10, 2011 12:54

Cytat:
ma tylko końcowa nakładkę na tłumik i katalizator i jemu to ładnie brzmi. Nie sadze żeby katalizator tak strasznie tłumik dźwięk.


Mnie dziwi, że Ciebie to dziwi :) .

Katalizator mocno może nie tłumi dźwięk ale go zmienia.
Cytat:

Przy standardowym tłumiku końcowym i bez katalizatora dźwięk się nie pogarsza ani nic :wink:


To, że się nie pogarsza ( kwestia gustu ) nie znaczy, że się nie zmienia.

Cytat:
Az warto zaryzykować i Dieselkowi dać łatwiejsze wydychanie :mrgreen:


I ja tak myślałem i błędem to nie było :)

Cytat:
Krzysi3k napisał/a:
Będzie tylko lekki bass :)
nie wiem jak w dieslu można to tak nazywać :P


Bas jest basem to nie kwestia jedynie silnika.

Swego czasu również bawiłem się 220 SDI niestety wiele filmików już mi z tych zabaw nie zostało. Co wywnioskowałem... Na dźwięk wydechu ma wpływ wiele rzeczy. Nie tylko katalizator lub jego brak bądź tłumik i jego brak. Również dolot... Jaki szeroki, długi, w jakim miejscu. Intercooler, czy na standardowych rurkach czy przerabiany. Nawet filtr powietrza...

U siebie miałem ostatecznie:

1. Filtr pipercross, dolot skrócony i pociągnięty na dół za siatką na zderzaku.
2. Intercooler wyciagnięty do przodu na aluminiowych rurach.
3. Kat wywalony.
4. Tłumik sportowy ( nie pamiętam juz jaki to był dokładnie... ), w zasadzie niemalże prosta rura z niewielkim układem tłumiącym.

Żałuję, że nie porobiłem filmików ja to się zachowywało przy maksymalnej mocy... Na dwójce jak dałem do dechy to wyło dość mocno ale tak rasowo, sportowo. Podobało mi się.

Zostały mi jedynie dwa filmiki ale podczas postoju... Oczywiście telefon tego dźwięku nie odda. W rzeczywistości brzmiało lepiej.

1. http://www.youtube.com/watch?v=IHhw3EVA1pU
2. http://www.youtube.com/watch?v=IOUfnnGaY10

Cytat:
Krzysi3k, nie wyśmiewam, wiem że kaszlaki mogą być mocarne :P


Dla mnie wyraz "kaszlaki" już podchodzi pod wyśmiewanie :wink: . U mnie na miejscu ludzie podobnie komentowali do czasu... Pierwszego wyścigu :mrgreen:

Teraz kupiłem sobie drugą zabawkę w sumie na lato. Rover 216 cabrio 1.6 112km i dopiero teraz doceniłem starego klekota po modyfikacjach :) . Kabrio mimo, że jest lżejszy o prawie 200kg nie ma najmniejszych szans... To znaczy od momentu aż w klekocie wrzuciłem dwójkę + "power button":D.

Remigiusz - Nie Lip 03, 2011 22:32

I mam swój wolny wydech już wiem jak zrobię. Jednak wykorzystam original :wink:

Sie w środku przespawa po prostu, doda dodatkowej waty szklanej i ma byc :wink:








http://www.youtube.com/watch?v=KjZSv35RrmY


lub tak





:mrgreen:

mathew - Pon Lip 11, 2011 21:59

Przeczytałem cały wątek , jeden koleżka zapytał jak będzie z kopceniem po zdjęciu kata a wszyscy tylko o brzmieniu, basie itp :razz: a odpowiedzi na pytanie kolegi nie ma więc ja ponawiam pytanie czy kopcenie wzrośnie po wyjęciu kata ? Remi jak odczułeś różnicę w Nm po wyjęciu kata i w którym zakresie obrotów najbardziej ?
komik88 - Pon Lip 11, 2011 23:44

no to jest oczywiste że delikatnie będzie bardziej kopcić autko po wywaleniu kata, po to jest montowany kat żeby te spaliny były jak najmniej szkodliwe dla środowiska, co do mocy to troszke autko staje się zywsze a to dlatego że turbo ma lżej wypluć spaliny, jednak przy kacie spaliny z turbiny uderzają w ściane.
Krzysi3k - Wto Lip 12, 2011 10:04

Nie no, jeżeli chodzi o czarny dym to nie zacznie tak kopcić, chodzi o to, że kat nie będzie zatrzymywał pewnych związków chemicznych, troche spaliny mogą inaczej śmierdzieć, może lekko (fajnie :P ) gwizdać z wydechu, ale kopcić nie zacznie :)
Jugol - Wto Lip 12, 2011 20:23

Obaczymy za parę godzinek- właśnie dotarła strumienica sasasa, więc wieczorem napiszę jak to wyszło u mnie.

[ Dodano: Wto Lip 12, 2011 20:23 ]
Modzik zakończony, w sumie w 95% demontaż poszedł lekko- tylko jedną śrubę musiałem potraktować kątówką. Sadzy była spora ilość, szczególnie przed katem. Kat jeszcze jakiś tam min. prześwit miał.
Montaż dziecinnie prosty, dałem nowe uszczelki, poskręcałem i pojechałem troszkę poodkurzać. Pierwsze depnięcie tak pod 3tyś. i tylko ujrzałem czarny obłok dymu ( wydmuchało samo zuo ), później kilka testów, wszystkie na plus. Dół miałem ok. dzięki Mafam'owi, teraz jest jeszcze lepszy, ale jest bardziej dynamiczny w wyższych partiach 2,5-4tyś. lepiej się zbiera i to wyraźnie lepiej, Koszt w sumie śmieszny: strumienica+ 2 uszczelki+ kurier=141pln, ale jeszcze wpadnie kasa za kata, już wystawiony.
To tyle w sumie, teraz muszę troszkę poćwiczyć starty od 0-100 i kamerkę zapakować i coś pokręcić wreszcie :cool:

Nowal - Wto Lip 12, 2011 20:34

Ja w swojej 200 też wywaliłem kata i wspawałem sobie większą końcówkę w tłumik.
Dźwięk się nie zmienił wiadomo tłumik został oryginalny, sporadycznie zakopci na czarno ale to muszę go nieźle przecisnąć. Osiągi poprawiły się tyle, że mój katalizator był strasznie zawalony. Zrobił się dużo zrywniejszy nie ma takiego muła :)
No i oczywiście lekki poświst turbinki słychać :)

Za kata wstawiony kawałek rury a on sam sprzedany za 270zł

Raptile - Wto Lip 12, 2011 20:48

Seria Sdi to jest MUŁ! :mrgreen:
GREG. - Wto Lip 12, 2011 22:12

Ja tez mam pelen przelot ale czy mega roznica jest...? Zadaje sobie to pytanie do dzis na pewno slychac lekko turbo a to juz cos :mrgreen:
Jugol - Wto Lip 12, 2011 22:18

Raptile napisał/a:
Seria Sdi to jest MUŁ!


Seria iDT + Mafam+ wolny wydech rzondzi :terefere:

komik88 - Wto Lip 12, 2011 23:13

ja wydechu nie odczułem zbytnio.. pewnie że autko ma lżej bez kata ale jednak bardzo wyczuwalne to nie jest ;)
Jugol - Wto Lip 12, 2011 23:15

Bo Ty masz TDI :spoko:
komik88 - Wto Lip 12, 2011 23:28

no no tak jak mówisz ;) hehe
Nowal - Czw Lip 14, 2011 12:49

Raptile napisał/a:
Seria Sdi to jest MUŁ

a Ty co masz jak nie SDi? ;p
Mi tam starcza póki co:)
GREG. napisał/a:
Ja tez mam pelen przelot ale czy mega roznica jest...?

Może nie miałeś taka katalizatora zawalonego jak ja.
U mnie już nie było prześwitu żadnego :p

Jugol - Czw Lip 14, 2011 13:24

Nowal napisał/a:
Może nie miałeś taka katalizatora zawalonego jak ja.
U mnie już nie było prześwitu żadnego


Dokładnie, u mnie prześwit był znikomy i różnica odczuwalna po wywaleniu kata :mniam:

Remigiusz - Czw Lip 14, 2011 17:26

Witam was :)
Wiec ja dziś sobie przespawałem tłumik końcowy jak pokazywałem na fotach kilka stron wcześniej. Oryginalny tłumik ma 3 warstwowa blachę i wywaliłem co było w środku i z tych rur dziurawych został przelot zrobiony :mrgreen:

Koszt 50zl , godzina roboty ale efekt rewelacja. Głośniejszy w cale nie jest teraz, co bardzo mnie zadowoliło, jedynie bardziej wyraźny gwizd Turbo jest teraz :razz: Większy plus ze od dołu się Turbinka wcześniej wkręca o jakieś 250 obrotów wcześniej i autko od dołu się bardziej płynie zbiera niż na seryjnym tłumiku. Dodam ze kata już dawno nie mam i polecam ta operacje bo głośniejszy sie nie staje.

Aha waty żadnej nie wkładałem ani nic :wink: Jutro test na trasie Bielsko - Paryz :mrgreen:

xtek - Czw Lip 14, 2011 18:17

Nowal napisał/a:
Raptile napisał/a:
Seria Sdi to jest MUŁ

a Ty co masz jak nie SDi? ;p
Mi tam starcza póki co:)


Niektorzy - jak Raptile i ja - maja chipa, wiec seria wydaje nam sie mulasta ;) A seria SDI wcale nie jest taka zla w porownaniu z innymi autami.

Nowal napisał/a:
Może nie miałeś taka katalizatora zawalonego jak ja.
U mnie już nie było prześwitu żadnego


Bo w katalizatorze w ogole trudno zobaczyc przelot, nawet nowym, wiec jak masz troche sadzy to juz w ogole. Chyba, ze go rozciales i na tej podstawie mowisz, ze byl zawalony.


Nowal - Pią Lip 15, 2011 17:47

ja u siebie też będę modził, tylko zacznę od IC i turbinki. Moja niestety zaczyna podciekać może obejdzie się tylko na wymianie uszczelki, a jeśli nie to regeneracja i większe łopatki :) a co do kata to nie rozcinałem go ale znajomy co robił mi cały zabieg mówił, że to już jego koniec żywotności. Zresztą coś latało w środku.
Krzysi3k - Pią Lip 15, 2011 18:41

Nowal, ja chyba będę zamawiał Garretta GT1752 z Saaba :)
My mamy Garrett serii GT15 :)
Za 1200 zł można kupić z wysyłką na ebayu :)

Krakowiak - Pią Lip 15, 2011 22:13

ja też mam wolny wydech , odgłosem jest normalnie , a spalanie po usunięcia kata spadło .
Jugol - Sob Lip 16, 2011 13:54

Dodam tylko, że od strony kolektora wydechowego sadzy była naprawdę spora ilość i na kacie jak i na ściankach, 2-3mm miała ta warstwa. A jak kata odpiąłem to wysypałem ładną kupkę sadzy z niego właśnie, od strony kolektora zalegała.
borek88 - Czw Sie 11, 2011 16:51

czy koncowy wydech od 2.5 V6 wsadzony do diesla moze mu zaszkodzic?? na moc itp??
wydech w benzynie takiej jest bardziej restrykcyjny czy mniej niz w dieslu?? chodzi o koncowy w zs180 a iDT

Krzysi3k - Czw Sie 11, 2011 17:36

borek88, "zamienił stryjek siekierke na kijek" ;)
borek88 - Czw Sie 11, 2011 21:57

czyli jeden ch.j ma się rozumieć Krzysi3k,
a wrażenia słuchowe mogą się zmienić
bo jeśli wszystko jeden kij to może zmienię w celach estetycznych

średnica na wlocie i przez tłumik będzie taka sama??

Krzysi3k - Pią Sie 12, 2011 01:05

borek88, chyba średnica ta sama, tylko pamiętaj, że wydech oprócz średnicy jest obliczany pod silnik, możesz zamiast pomóc zaszkodzić ;)
borek88 - Pią Sie 12, 2011 06:14

Krzysi3k napisał/a:
możesz zamiast pomóc zaszkodzić

i tym tu sie martwie

Remigiusz - Pią Sie 12, 2011 07:42

borek88, Ze tak zapytam po co ty chcesz wkładać wydech od 2.5 V6 do Diesla :?: Przecież estetyka będzie ni jaka, zaraz będzie czarny okopcony :wink:

kup najtańszy wydech wybebesz i go wsadź do naszej maszyny i będziesz zadowolony. :wink:

borek88 - Pią Sie 12, 2011 16:20

Remi55 napisał/a:
zaraz będzie czarny okopcony :wink:

to sie wyczysci
Remi55 napisał/a:
estetyka będzie ni jaka

tak to teraz jest:D

Remigiusz - Pon Sie 15, 2011 00:05

borek88, Kazdy robi jak uważa :wink: Ja preferuje wybebeszenie tłumika jak pokazałem na obrazkach. Nie ma nic lepszego :wink:
borek88 - Pon Sie 15, 2011 10:07

to bym musiał wybebeszyc ten z zs'a moze:D
a po wybebeszeniu duze zmiany dzwiekowe??

komik88 - Pon Sie 15, 2011 11:39

jak dużo jeździsz w trasy to nie polecam ;) to jest pewnie ten sam efekt co byś kupił jakiegoś wm-a przelotowego ( ja miałem) to na trasie łeb puchł od 120km/h i go sprzedałem ;)
Remigiusz - Pon Sie 15, 2011 11:51

borek88, Zmiany dźwiękowe są żadne w tym cały plus tej zabawy :wink:

komik88, Ja tez śmigam non stop w trasy i zmiana dźwiękowa jest żadna przynajmniej w 45 :wink: Zależy jak go wybebeszysz bo jak dasz jedna lita rurę od złącznika elastycznego poprzez kat to bedzies miał zmianę glosy na minus :sad:

Trzeba to zrobic z glowa dlatego używać zamiast kata strumienicy ale takiej co nie ma w środku jakiś !@!$# ze zwęża przelot, a jak jest to przebić :wink: I końcowy tłumik wybebeszyć tak zęby przelot w nim zespawać z tych rurek dziurkowanych co sa w nim w środku.

Bo u mnie strumienica trochę tłumi bo ma w środku perforowana siatkę na ścianach i końcowy tłumik tez obija głos w środku bo jest z tych rurek co były w środku. I jak zrobisz tak gwarantuje tobie zmiany są żadne. A zapytać można ludzi co były zemną na hamowni, czyli Kozika ze jest cicho :wink:

Dlatego nie kupować jakiegoś gówna z WM-Sportu czy innych rzeczy z allegro to przerobić to co sie ma bo najlepiej to wychodzi :wink:

Btw ja to już przetestowałem na trasie Bielsko - Niemcy - Francja i z powrotem i głowa nie puchnie ani nic przy 170km/h :wink:

komik88 - Pon Sie 15, 2011 12:29

REMI no to wypaśnie, to zrobie tak jak ty w przyszłym tygodniu jak tylko znajdę chwilke :)
Ps. gdzie mogę poszukać wątek gdzie pokazałeś jak zrobiłeś ten swój wydech u siebie??

Remigiusz - Pon Sie 15, 2011 12:41

komik88, No tutaj w tym wątku jest wszystko. Bo z ta rura przelotowa to faktycznie głośno na grande jest :neutral: Same sample filmowe od anglików już to pokazują :neutral:

http://forum.roverki.eu/v...p=640567#640567

tutaj zrobiłem jak na pierwszych fotka do filmiku, mniej więcej to tak brzmi jak na filmiku tylko ze gość tam nie ma strumienicy a rurę i trochę głośniejsze jest :wink:

aha fabryczny wydech ma 3 warstwy blachy :ok:

komik88 - Pon Sie 15, 2011 12:53

Dzięki Remi :) słuchaj a jak robiłeś ten wydech to na koniec jeszcze wate szklaną dokładałeś czy juz nie??
Remigiusz - Pon Sie 15, 2011 12:55

komik88, Nie waty żadnej nie dawałem bo w końcu jej nie kupiłem. Sa na allegro takie waty do tłumików w worach i całkiem tanie, ale wydawało mi się ze kupie to gdzieś w mieście u mnie w i jak nie było to sobie dałem z tym siana :wink:

Oryginalny tłumik tez w środku nic nie ma wiec nie trzeba :mrgreen:

komik88 - Pon Sie 15, 2011 13:31

to w takim razie zabieram się za robotę tego w tym tygodniu jak tylko 2h znajdę :) i oczywiście to opiszę tutaj i wstawie foto :) jeszcze raz Remi dzięki za wiadomośc :)
Remigiusz - Pon Sie 15, 2011 16:21

komik88, Przeróbka samego tłumika zajmuje nie cala 1 godziny przy piwko z mechanikiem :mrgreen:

powodzenia życzę :wink:

Raptile - Pon Sie 15, 2011 17:16

Remi55, kiedy moge na garage przyjechac ?
komik88 - Pon Sie 15, 2011 17:20

Remi zgadza się, ale najpierw trzeba wyciąc wydech końcowy a później go wspawać to wtedy troche potrwa..
Krzysi3k - Pon Sie 15, 2011 17:46

komik88, a odkręcić nie możesz? :D
komik88 - Pon Sie 15, 2011 19:45

ja mam spawany od początku do końca ;)
Remigiusz - Pon Sie 15, 2011 19:49

komik88, No jego się odkręca przeważnie :wink: Chyba ze zrobiłeś pełen przelot to masz spawane :razz:

Raptile, Wpadaj daj znać kiedy chcesz :razz:

mikimisz - Pon Sie 15, 2011 21:45

Witam,
przeczytałem cały wątek i mam mętlik w głowie, ale od początku.

Co prawda myślałem wcześniej o wolnym wydechu, ale dzisiejszej nocy ktoś podjął decyzje za mnie i pozbawił mnie kata. Nie chcę kupować nowego, bo to trochę za drogo. Myślę o wstawieniu strumienicy/przelotówki <ale takiej, żeby udawała, że katalizator jest>, czy TAKA będzie OK? <Ktoś miał z nią do czynienia? To tylko rura w obudowie, czy jest jakoś wyprofilowana w środku?> Nie chcę przerabiać/zmieniać całego wydechu, a tylko wstawić coś by była możliwa jazda.

Mam też kilka pytań:
-jak będzie z dźwiękiem, nie chciałbym by zrobił się głośny w środku?
-jak z żywotnością turbiny, jakoś to na nią wpłynie?
-czy wpływa to jakoś na spalanie?
-nie będzie stawiał zasłony dymnej?
Jest coś jeszcze co powinienem wiedzieć?

Z góry dziękuję za odpowiedź i mam nadzieję, że będziecie mieli trochę wyrozumiałości dla kompletnie zielonego w tym temacie :grin:

bociannielot - Pon Sie 15, 2011 21:49

mikimisz napisał/a:
jak będzie z dźwiękiem, nie chciałbym by zrobił się głośny w środku?
bedzie ok, nie zrobi sie za glosny
mikimisz napisał/a:
jak z żywotnością turbiny, jakoś to na nią wpłynie?

nie powinno wplynac
mikimisz napisał/a:
czy wpływa to jakoś na spalanie?

jak wyżej
mikimisz napisał/a:
nie będzie stawiał zasłony dymnej?

nie

Jugol - Pon Sie 15, 2011 22:10

Remi widzę, że zapodałeś stożek u siebie, czy zrobiło się głośniej ??
Remigiusz - Pon Sie 15, 2011 22:52

Jugol, No zrobiło się głośniej w komorze silnika :cry: Tak samo ryczy jak w 200 i 25 :neutral: niestety się już do tego przyzwyczaiłem :wink:

Zapodałem go dlatego ze kupiłem go w tej samej cenie co nowy papierowy a miałem jeszcze detergenty to mycia stożków i mi było szkoda żeby się zmarnowały :razz:

ogólnie nie polecam to nikomu kto lubi cisze pod maska, jedyny plus to ze wolniej się zabrudza stożek, szybki indykator na stwierdzenie stanu filtra oraz jak się go dostanie w tej cenie co ja to odpadają koszty filtra powietrza :wink:

mikimisz - Wto Sie 16, 2011 14:57

bociannielot: Dzięki :smile:

Mam jeszcze takie pytanie, sprzedawca ww. strumienicy napisał mi, że ma też zamiennik wyciszający, ktoś wie jaka jest między nimi różnica i co lepiej wybrać dla dobra autka i słuchu?

komik88 - Wto Sie 16, 2011 15:45

są takie fajne tłumiki środkowe przelotowe RM MOTORS w allegro, sam taki miałem w dwoch autkach i jest super, raz że jest elegancko wykonany z kwasówki, to jeszcze właśnie o dużej średnicy w środku a z wyciszeniem.. sam niedługo do siebie to bede zamawiać.. a koszt jedyne 110zł płaciłem :)
mikimisz - Wto Sie 16, 2011 17:19

komik88, możesz powiedzieć coś wiecej, rzucić link?
komik88 - Wto Sie 16, 2011 18:51

http://allegro.pl/sportow...1752193542.html

to jest dokładnie ten sam co miałem i co będe sam zamawiać, w każdym razie cena sie zmieniła ;/ bo ja płaciłem 110zł ale było to ponad rok temu ;) ale warto bo jest super wykonane

mikimisz - Wto Sie 16, 2011 19:02

Dzięki, a takie pytanie, może głupie, ale naprawdę się nie znam, jak z zamontowaniem takiego tłumika? Trzeba go wspawać czy są jakieś inne sposoby?
komik88 - Wto Sie 16, 2011 19:07

ja bym proponował wspawać jak już robisz to na tip top, spaw ci w trasie nie puści a te opaski niektóre są masakryczne ( wiem bo robie w mechanice) na pewno z tego tłumika byś był zadowolony :)
mikimisz - Wto Sie 16, 2011 19:43

Czyli podsumowując - tłumik RM będzie lepszy od strumienicy? Czy takie rozwiązanie też trochę odmuli auto? Czy na coś jeszcze to wpłynie? Rozumiem, że będzie cichsze i "zdrowsze" od strumienicy/przelotówki?
komik88 - Wto Sie 16, 2011 20:24

jeżeli chodzi o to żeby zastąpić kata czymś przelotowym to ten przelot jest najlepszy na rynku, dużo aut na 1/4 mili z którymi jeździłem dwa lata temu miało właśnie te przeloty.. głownie chodzi o to że jest na prawdę dobrze wykonane..
mikimisz - Wto Sie 16, 2011 20:49

A dużo głośniejszy jest niż katalizator?

EDIT:
Ktoś się orientuje jaką średnice należy brać do R25 2.0 iDT? I czy długość 35cm będzie ok? Strumienica ma 37 i stąd moje pytanie

komik88 WIELKIE dzięki za info

komik88 - Wto Sie 16, 2011 21:02

nie odczujesz absolutnie nic po tym jak to włozysz.. ;)
Remigiusz - Wto Sie 16, 2011 22:58

mikimisz, Kup strumienice zwykła za 60mm średnicy za 45zl i spokój a nie kasę na jakieś głupoty będziesz wydawał. Strumienica ma w srodku i tak siatkę wiec będzie elegancko tłumiło. A jak końcowy tłumik pozostaje oryginał to wstaw rurę i będzie najtaniej :wink: Nic się z głosem nie pogorszy bo tłumik końcowy ładnie zbierze dźwięk. co innego jak byś robił ja ja wybebeszenie końcowego tłumika to w tedy rura idzie na nie :wink:
mikimisz - Wto Sie 16, 2011 23:36

A czy mógłby mi ktoś powiedzieć jaka jest minimalna długość tłumika/strumienicy by starczył na zastępstwo katalizatora?
borek88 - Czw Sie 25, 2011 23:36

remi co myslisz o wnetrzu wydechu z zs180??
bedzie raczej to samo co w dieslu co??
tak mi sie na pierwszy rzut oka wydaje
patrz ostatni post tematu z linku

Remigiusz - Pon Sie 29, 2011 00:53

borek88, jest to samo :wink:
dzozef - Czw Cze 07, 2012 14:46

czy ktoś z forumowiczów hamował roverka przed i po wycięciu kata?