|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [r200 1,4 16v] Wzrastająca temp.
bula21 - Pon Lis 08, 2010 15:58 Temat postu: [r200 1,4 16v] Wzrastająca temp. Witam
Mam w dalszym ciągu problem, kiedy auto jedzie powoli np. na pierwszym czy drugim biegu to wzrasta temp. albo gdy auto przez dłuższy czas stoi w miejscu też wzrasta temp.
Niedawno była wymieniana uszczelka pod głowicą myślałem że to właśnie że to była przyczyna ale po wymianie problem jest dalej, nie ma termostatu więc układ nie może być zapowietrzony..
jakieś pomysły ?
Adrian - Pon Lis 08, 2010 16:47
W jakim stanie jest chłodnica?
bula21 - Pon Lis 08, 2010 17:00
jest nowa ale ma delikatne wgniecenie kurier uszkodził paczkę a ja nie zauważyłem a stara była w tragicznym stanie
jesse - Pon Lis 08, 2010 17:05
a wentylator chłodnicy
Adrian - Pon Lis 08, 2010 17:05
A jak z pompą wody? Może padła i nie kręci/ślizga się wirnik?
bula21 - Pon Lis 08, 2010 17:30
pompa wody wymieniana miesiąc temu nie chodzi o wentylator bo nie dochodzi aż tak wysoko temp ale znajomy ma tego samego R z tym samym silnikiem i możemy siedzieć w aucie na parkingu przez godzinę przy zapalonym silniku i temp. nie wzrasta a ja 15 min i temp. się dźwiga
pistolet - Pon Lis 08, 2010 17:32
U mnie jest to samo, tylko ze gdy stoje dluzej w korku, albo na swiatlach. Szczegolnie to widac w korkach, jak dlugo nie rusza sie auta. Temperatura silnika rosnie prawie do samej gory, po czym spada do polowy i znowu to samo. W trasie wskazowka jest na polowie albo ponizej czyli tak jak byc powinno. Przyczyna jest pewnie uszkodzony czujnik temperatury. Jak bede mial czas zawioze do mechanika.
pawel.o83 - Pon Lis 08, 2010 17:50
wymieniałeś korek od zbiornika wyrównawczego?może on nie trzyma ciśnienia i tu jest problem. sprawdz tez czujnik załączania wentylatora(ten górnu na trójniku)
bula21 - Pon Lis 08, 2010 19:33
korek wymieniony a może ktoś sprawdzić i przemierzyć ten czujnik ? i napisać
Adrian - Pon Lis 08, 2010 19:41
To Ci pomoże:
http://www.lame-delegation.de/mgfcar.de/sensor/
bula21 - Pon Lis 08, 2010 19:45
a wytłumaczy mi ktoś co ma wspólnego ten czujnik z tym że temp. się dźwiga ? bo chodzi mi o to żeby temp. nie wzrastała bez włączania wentylatora..
keczu - Pon Lis 08, 2010 20:05
Poczekaj bo troche nie kumaty jestem. Temperatura wzrasta do polowy skali czy idzie caly czas w gore na full i wentylator sie nie wlacza?
Adrian - Pon Lis 08, 2010 20:07
Jedziesz---->powietrze owiewa chłodnicę i studzi płyn---->temperatura OK.
Stoisz (jedziesz powoli)---->powietrze owiewa słabo (lub wcale jak stoisz) chłodnicę---->temperatura rośnie---->włącza się wentylator (dzięki czujnikowi, który podaje informację o temperaturze do komputera, a ten włącza wentylator)---->płyn się studzi---->temperatura OK.
keczu - Pon Lis 08, 2010 20:11
AdrianWWL napisał/a: | Jedziesz---->powietrze owiewa chłodnicę i studzi płyn---->temperatura OK.
Stoisz (jedziesz powoli)---->powietrze owiewa słabo (lub wcale jak stoisz) chłodnicę---->temperatura rośnie---->włącza się wentylator (dzięki czujnikowi, który podaje informację o temperaturze do komputera, a ten włącza wentylator)---->płyn się studzi---->temperatura OK. |
No wlasnie , bo jak czytam to wychodzi ze kolega chce zeby na postoju (pracujacym silniku) wskazowka lezala na min. czy co? Jak sie trzyma na polowie to jest oki.
Wskazowka zaczyna sie podnosic przy ok 60 stopniach i do 104 (wlacza sie wentylator) nawet nie drgnie z pozycji lekko ponizej polowy, przy 105 zaczyna sie podnosic co juz nie jest normalne. Sprawdzalem z kompem. Tak dla ciekawosci silnik na biegu jalowym bedzie nabieral temperatury dosyc szybko do 60 stopni. Z wlaczonym ogrzewaniem wnetrza na full cieplo nabiera temperatury nawet na drugim biegu wentylatora, na trzecim staje (lekko spada tak 1 stopien na 3-4min. ) Na czwartym schodzi do 80 stopni (termostat zamkniety juz) . Podczas jazdy nie wchodzi wyzej niz 94 stopnie bez ogrzewanie wnetrza ( ale wiadomo przeplyw powietrza przez chlodnice) Te wszystkie wachania temp. odbywaja sie bez ruch wskazowki. Zalezy to wszystko od pogody oczywiscie (bylo ok 14 stopni ja sprawdzalem i otwartej masce na postoju) Pozdr.
bula21 - Pon Lis 08, 2010 20:34
chodzi mi o to że jeżdżę różnymi samochodami i nie mam takiego problemu a więc wyjaśniam jeszcze raz wskazówka dochodzi do polowy tak jak powinno być pełen obieg płynu itd.. ale gdy stoję w miejscu np. 15 min temp wzrasta a w innych samochodach którymi jeżdżę nie ma tego problemu.. dla przykładu r76 v6, r214 1,4 16v, matiz, golf 3, tico.. tam znajomi mogą stać po godzinie na parkingu i temp. mają cały czas w połowie tzn. wzkazówkę na połowie..
Adrian - Pon Lis 08, 2010 20:40
bula21,
A sprawdzałeś czy wentylator Ci się uruchamia? To może być przyczyną podnoszenia temperatury na postoju...
keczu - Pon Lis 08, 2010 20:43
bula21 napisał/a: | chodzi mi o to że jeżdżę różnymi samochodami i nie mam takiego problemu a więc wyjaśniam jeszcze raz wskazówka dochodzi do polowy tak jak powinno być pełen obieg płynu itd.. ale gdy stoję w miejscu np. 15 min temp wzrasta a w innych samochodach którymi jeżdżę nie ma tego problemu.. dla przykładu r76 v6, r214 1,4 16v, matiz, golf 3, tico.. tam znajomi mogą stać po godzinie na parkingu i temp. mają cały czas w połowie tzn. wzkazówkę na połowie.. |
Ok. Teraz jasne o co Ci chodzi, ale u mnie auto na postoju bez wlaczonego ogrzewania bedzie sobie chodzic z temperatura pomiedzy 96-104 stopnia do wlaczenia wentylatora tak co 5-7 min. i to jest normalne.
bula21 - Wto Lis 09, 2010 06:09
aha dzieki za odpowiedz
stiepazapto - Wto Lis 09, 2010 07:33
To nie jest normalne, stojąc na postoju tem. powinna być niezauważalnie wyższa niż normalnie, tak jak w każdym innym aucie. Też mam podobny problem ale czasami, napewno nie jest to czujnik tem. od wentylatora stawiam chyba na przycinający się termostat.
keczu - Wto Lis 09, 2010 07:58
stiepazapto napisał/a: | To nie jest normalne, stojąc na postoju tem. powinna być niezauważalnie wyższa niż normalnie, tak jak w każdym innym aucie. Też mam podobny problem ale czasami, napewno nie jest to czujnik tem. od wentylatora stawiam chyba na przycinający się termostat. |
Kolega bula21, ma wyjety termostat. Kurde panowie silnik pracuje na postoju to jak ma te cieplo oddac, chlodnica potrzebuje przeplywu powietrza. Troche wiecej czasu zajmuje wzrost temperatury do pierwszego wlaczenia wentylatora ,potem w kazdym aucie tak jest. Moze byc z rozna czestotliwoscia. K-seria ma tylko ok 5L pojemnosci ukladu chlodzacego gdzie tak tylko np. Escort 1.4 ma ponad 7l. Moja rada jak nie chcecie zeby sie wentylator wlaczal na postoju to ogrzewanie wnetrza na full i 3lub4 bieg dmuchawy. Bedzie godzine chodzic i sie nie wlaczy. Pozdr.
|
|