Zobacz temat - [R214 1.4Si] ogromne spalanie rozpedza sie do 130 max
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R214 1.4Si] ogromne spalanie rozpedza sie do 130 max

ravezz - Wto Lis 09, 2010 16:40
Temat postu: [R214 1.4Si] ogromne spalanie rozpedza sie do 130 max
Witam zakupilem niedawno rovera 214 Si z 97 roku i mam z nim nastepujace problemy pali na trasie okoloo 10 litrow bezyny !! przy jezdzie 70/80

Jak sie zagrzeje temp to gorzej idzie ;/
w miare zrywny jest na poczatkowych biegach.

I ma zamule na 5 biegu nie chce sie rozpedzic wiecej niz okolo 130. do 120 rozpedza sie szybko ale potem do 130 bardzo wolno i dalej nie chce mimo ze pedal w podlodze...

Jak to naprawic czy jest sens naprawy co z tym fantem zrobic prosze o porady i z gory za nie dziekuje pozdrawiam

zapal - Wto Lis 09, 2010 17:06

powymieniaj na poczatek filtry ( pow. paliwa) pamietaj ze to tylko 75 koni :) mam ten sam silnik max predkosc na austostradzie a4 `160 km/h wiecej to chyba tylko z gorki pojdzie. moj pali ok 6-7 l
ravezz - Wto Lis 09, 2010 17:10

Nie nie drogi kolego moj ma 103 konie bodajrze bo to podwojny wałek. Wymienilem filtr paliwa filtr powietrza musialbyc tez nie dawno wymieniany bo jest ok. I nadal to samo moze delikatniej szybciej sie rozpedza pow 100 km na godzine
leszczu - Wto Lis 09, 2010 17:13

zapal napisał/a:
pamietaj ze to tylko 75 koni :)

Kolega ravezz, ma roverka 1.4Si wiec ma 103KM. :grin: A do tego większego spalania tak jak pisze zapal, na początek do wymiany filtr powietrza, paliwa. A potem pomyślimy co dalej. :grin:

[ Dodano: Wto Lis 09, 2010 17:13 ]
A jak pali ci ten roverek ??

faecd - Wto Lis 09, 2010 17:13

Chlopaki jezeli jest to silnik 1,4 Si to jest to jednostka 16 zaworowa i wtedy 103 konie, w Twoim przypadku zapal, masz silnik 1,4i czyli 8 zaworow i 75 koni!

ravezz, Co do objawow to na poczatek ja bym wymienil kopulke, palec rozdzielacza i swiece. W okolo 100zl sie zmiescisz a to moze byc kluczowe! Dalej podejrzewal bym filtry, kable zaplonowe itd itp

ravezz - Wto Lis 09, 2010 17:15

dodam ze zaobserwowalem zanik mocy miedzy 2 a 3 tys obrotow takiego muła lapie, Swiece wymienione,
faecd - Wto Lis 09, 2010 17:28

leszczu19901, Ty leszczu zes sie wcial:D

[ Dodano: Wto Lis 09, 2010 17:28 ]
ravezz, kopulka, palec, kable! A pozniej szukaj dalej dopiero

leszczu - Wto Lis 09, 2010 17:33

faecd napisał/a:
leszczu19901, Ty leszczu zes sie wcial:D

Jakoś się tak stało. :grin:

[ Dodano: Wto Lis 09, 2010 17:33 ]
A ty ravezz, słuchaj faecd, bo mądrze pisze. :grin:

ADI-mistrzu - Wto Lis 09, 2010 19:43

Możliwe że słabe masz ciśnienie paliwa, czyli pompa nie daje już rady. Dlatego na wyższych obrotach spada ciśnie paliwa, wtryski stają się mniej wydajne i wydłużanie czasu ich otwarcia przez komputer nic już nie daje, dlatego masz muła w wyższych obrotach i słabo jedzie (brak Nm).

Ale wymień kopułkę i palec rozdzielacza, świece wyciągnij, wyczyść szczotką drucianą, ustaw szczelinę na około 0.85mm.
Odpal silnik w nocy i zobacz czy iskry z kabli mocno skaczą na blok, jeśli tak to i kable do wymiany.

fassi1 - Wto Lis 09, 2010 20:02

Ja mam bardzo podobnie. Auto po prostu nie ma mocy. Świece są praktycznie nowe i nie dawno je wykręciłem żeby sprawdzić czy czasem nie przydymione, czy iskra jest dobra. Świece czyste, sprężanie na cylindrach super, filtr powietrza i paliwa wymienione. Dziwne jest że sonda dziwnie nie faluje, stoi praktycznie na dole max 0,2V bo jest podłączona do instalacji gazowej więc mam na nią podgląd. Check engine nigdy się nie zapalił a nie wiem czy ECU ma wyłąpane jakieś błędy.
ADI-mistrzu - Wto Lis 09, 2010 20:15

Check engine Ci się nie zaświeci bo go po prostu niema.
Czyli sondę wypiąłeś i dałeś do kompa gazowego? To ECU może głupieć i stąd ten problem.
A sonda pokazuje że dawka paliwa jest niby uboga.

fassi1 - Wto Lis 09, 2010 20:28

Nie no to jest sekwencja więc podłącza się do sondy do sygnału tak żeby w programie można było podglądać skład mieszanki czyli zachowanie sondy. Kabel sygnału nie jest przecięty, do niego jest tylko podłączony kabel od instalacji gazowej, który sczytuje napięcie z sondy.
Harry - Wto Lis 09, 2010 22:14

wymieniałeś rozrząd?
odpalałeś auto na pych, na linke itp. ?
jeżeli tak no może pasek Ci przeskoczył o ząbek jeden
jeżeli wszystko ok, to bym sprawdził
świece, cewkę, kable, rozdzielacz,kopułkę
później pompę paliwa
o filtrach już nie wspomnę ,bo napisałeś że wymieniłeś
jeżeli wszystkie te rzeczy są ok
to zostaje sprawdzenie wtryskiwaczy czy nie są zapchane

arcaduss - Czw Lis 11, 2010 08:42

ja bym najpierw sprawdził sądę lambda
ravezz - Czw Lis 11, 2010 13:34

dopiero dzis bede na komputer jechal ale zaobserowalem jedna rzecz mianowicie obroty moje sa zawsze ponizej 1000. jakies 900 zaraz po odpaleniu nie zaleznie czy silnik zimny czy goracy i zauywazylem dosc duze i szybkie zmiany temp oleju w aucie co do zamuly 5 biegu na 4 ostatnio jechalem 170 zabraklo mi trasy zeby wrzucic 5 i sprawdzic czy nadal przyspiesza moze komus ta sytulacja cos podpowie przypominam ze na 5 nie chce przyspieszac pow 130 ;/

[ Dodano: Czw Lis 11, 2010 13:34 ]
Adi mistrzu mowisz moze pompa malo paliwa podaje :P to czemu pali jak smok w takim ukladzie;P

leszczu - Czw Lis 11, 2010 13:50

ravezz napisał/a:
dopiero dzis bede na komputer jechal ale zaobserowalem jedna rzecz mianowicie obroty moje sa zawsze ponizej 1000. jakies 900 zaraz po odpaleniu nie zaleznie czy silnik zimny czy goracy

Na zimnym powinno być ok. 1200, a na ciepłym 850. :grin: Mozę czujnik temperatury siada.

ravezz - Czw Lis 11, 2010 22:37

Panowie tragedia :( mam uszkodzony wskaznik od paliwa. Rover 214 Si ma 50 litrowy zbiornik paliwa prawda?? jesli tak to na pelnym zbiorniku (lane pod sam korek) zrobilem 350 km !! !! czyli pali mi 14 litrow ;(( dodam że ze 120 km zrobilem po miescie;/ stracilem checi do tego auta chyba go sprzedam po cenie ;/
ADI-mistrzu - Pią Lis 12, 2010 00:21

Sprawdzałeś spalanie według wskaźnika paliwa? Tak to nic dziwnego że Cię okłamie, zatankuj pod korek, pojeździj i znowu zatankuj, z tego wylicz ile Ci spalił (ilość paliwa pobiel przez przejechaną odległość a potem pomnóż razy 100).
Dla porównania moje spalanie:
http://www.motostat.pl/vehicle-stats/17778

Jak na 4 biegu jedziesz 170 a na 5 ledwo 130 to masz walniętą skrzynię biegów.
Jak od razu po odpaleniu masz 900 obrotów to do sprawdzenia czujnik temperatury płynu, nie powinno tak być.

Tylko nie pisz że marka zła itd bo już tacy się zdarzali, jak się kupi auto już z usterkami to można mieć pretensję tylko do samego siebie, ja przez 1.5roku użytkowania wydałem na wszystkie naprawy i modyfikacje auta jakieś 350zł, a i tak naprawiłem to co poprzedni mechanicy rozwalili (np. źle założona chłodnica, przez co wentylator ją zniszczył).

Oczywiście nie weź tego że od razu na Ciebie "jadę", po prostu uprzedzam, marka jest naprawdę dobra, nowego auta nie kupiłeś z salonu że nie może mieć żadnych problemów, samochód używany i kto tam wie jakie usterki poprzedni właściciel zataił :wink:

ravezz - Pią Lis 12, 2010 07:32

Drogi kolego proszę uważniej czytaj moje posty. Nalalem pod korek i jeździłem aż stanął. Stąd wyliczyłem spalanie . Przy wartości że bak mieści 50 litrów. Co do skrzyni nie znam. Ale wydaje mi się to Rmało realne bo biegi wchodzą płynnie itp. jest problem z temperatora i gigantycznym spalaniem . Bo oprócz tej akcji fo 170 jechałem nie katpwalem go . Dziś wkońcu komputer zobacYmy co pokaże. Na markę złeg
o słowa nie powiem może poprostu gorszy egzeplarz pozdrawiam.

ADI-mistrzu - Pią Lis 12, 2010 09:37

50l w baku to też tak nie wiadomo jak liczone, mogło paliwo gdzieś CI się przelać, pompa nie podłapała i jeszcze trochę w baku w rzeczywistości miałeś.
Więc najlepiej pod korek, pojeździć, znowu pod korek i z drugiego tankowania wiesz ile spalił.

To napisz co komputer pokaże, sam ciekaw jestem. Obstawiam że na pewno masz walnięty czujnik temp.

paff - Pią Lis 12, 2010 10:25

duzo skladowych moze byc :-)

- filtry (wymienione)
- swiece, kopulka palec, cewka (swiece wymienione, kopulke i plec na razie oczyscic papierem sciernym)
- moze byc zapchany katalizator i/lub tłumik końcowy
- czujnik temperatury, sonda lambda
- sprawdzić kompresje

to trzeba jedno po drugim i to konsekwentnie z głowa bo sie pół auta wymieni bez sensu

Vmax auta to sprawa indywidualna, zalezy od przelozen skrzyni. Ale taka bryka powinna palic 10 w miescie 7 na trasie i do 130km/h isc w miare zwawo.

Auta na pewno nie warto sprzedawac tylko zdiagnozowac u dobrego mechanika.

gorgoroth80 - Pią Lis 12, 2010 11:23

a ja bym sprawdził czujnik temperatury (ten do kompa), czujnik podciśnienia (szczelność kolektora i drożność przewodu do ecu) i lambdę
ravezz - Pią Lis 12, 2010 18:15

Drodzy koledzy wracam wlasnie od mechanika. błedow na komputrzenie bylo. Ale doszlismy po napieciu na sondzie ze odmowila posluszenstwa i termostat rowniez ( za duza dawke paliwa nie odpowiednia do temp dawal);P pozdrawiam kolege ktory sugerowal przepływomierz ;P nie ma takiej czesci pod maska :P wymiany dokonam w srode dopiero wolny termin poniewaz to dosc dobry i oblegany mechanik. wynikami odrazu sie z wami podziele.
ADI-mistrzu - Pią Lis 12, 2010 18:45

Koledze może nie chodziło do końca o przepływomierz (chyba) tylko o czujnik podciśnienia.
Na zdjęciu poniżej jest zaznaczony wężyk od niego, biegnie do komputera w którym jest owy czujnik.

Czasem zdarza się że się zatka a wtedy z silnikiem dzieją się dziwne rzeczy, dlatego dobrze go przepłukać gorącą wodą.

ravezz - Sob Lis 13, 2010 11:26

Mam odrazu takie pytanie czemu jak mam nawet rozgrzany silnik w miescie skazowka ma okolo 90 stopni to z dmuchaw nawet na 4 biegu nie leci gorace powietrze. Leci takie cieple ;/ ze w kurtce spokojnie przy aktualnej temperaturze da sie siedziec tak byc nie powinno jakies porady??
ADI-mistrzu - Sob Lis 13, 2010 17:39

Coś z nagrzewnicą nie tak, nie wiem jak to jest rozwiązane, ale może to być przez ten termostat.