|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R200] Problem z podkręceniem turbo z 1,1 na 1,3 bara
Raptile - Czw Lis 11, 2010 16:17 Temat postu: [R200] Problem z podkręceniem turbo z 1,1 na 1,3 bara Witam dzisiaj naszla mnie ochota ustawienia turbo na 1.3 bara ( w chwili obecnej 1.1) Tak więc skracam cięgno jazda próbna ..i bez zmian 1.1 bara oraz 1.15 z "buttonem" myśle wtf. Ponowna próba cięgno skrócone na maxa doładowanie w dalszym ciągu 1.1 bara.Dolot szczelny nic na bok nie dmucha. I teraz pytanie co moze byc nie tak. Zastanawia mnie opcja zatkanego kata? Ew jakies inne sugestie. Pozdrawiam
Remigiusz - Czw Lis 11, 2010 21:47
Raptile, Tez tak miałem w 220 SD nie dało rady więcej niż 1.2bara. A kata nie miałem.
GRZYBEK82 - Czw Lis 11, 2010 23:31
U mnie przy max skręconym cięgnie dmuchało 1.3 w porywach 1.4 więc odkręciłem gruszkę i nakręciłem na jej szpilki po jednej nakrętce M6 i wsztstko z powrotem do kupy. zrobiła się wtedy tak jakby dodatkowa regulacja poprzez odsunięcie gruszki i teraz dmucha bez problemu 1.7bara
zdenek - Pią Lis 12, 2010 00:00
U mnie skrócenie cięgna skutkuje tym że turbo wcześniej daje o sobie znać, innymi słowy auto jest żwawsze przy niższych obrotach silnika co się przydaje bo nie nie trzeba redukować do czwórki przy wyprzedzaniu, ciśnienia nie sprawdzałem. Po kilku testach doszedłem do wniosku że nie warto przeginać bo spalanie rośnie a vmax nie, no i na zimnym trzeba delikatnie obchodzić się z pedałem gazu żeby nie zarżnąć turbo.
Raptile - Pią Lis 12, 2010 22:17
No dobra ale problem musi gdzieś być skoro inni mogą dac nawet 1.5 bara
Brt - Pią Lis 12, 2010 23:30
może masz już podjechaną turbawkę i nie kręci siętak swobodnie ... możesz popatrzyc na luzy wirnika ... a jak sa ok, to spróbuj metodą kolegi GRZYBE powiększyć regulację
Raptile - Pią Lis 12, 2010 23:37
tylko nie dokonca rozumiem metode kolegi
szoso - Sob Lis 13, 2010 10:34
GRZYBEK82 napisał/a: | dmucha bez problemu 1.7bara |
z takim doładowaniem to twoje turbo długo nie wytrzyma, bezpieczna granica to do 1,5 bara
dawkę paliwa też zwiększyłeś czy tylko samo turbo podkręciłeś?
tak czy tak 1,7 bara to za dużo
GRZYBEK82 - Nie Lis 14, 2010 17:06
Dawka oczywiście też muśnięta ,co do turbiny to niech się kończy założy się coś większego
Remigiusz - Nie Lis 14, 2010 18:28
szoso420, Turbo i również silnik silnik a bardziej tłoki oberwą
funfel - Pon Lis 15, 2010 08:15
szoso420 napisał/a: | tak czy tak 1,7 bara to za dużo |
może i dużo, ale caly czas z takim doładowaniem sie przecież nie jeździ, moze mieć ustawione nawet na 1.7, odpowiednie regulowanie pedałem gazu wszystko zalatwia
Nilbul - Pon Lis 15, 2010 17:52
funfel napisał/a: |
może i dużo, ale caly czas z takim doładowaniem sie przecież nie jeździ, moze mieć ustawione nawet na 1.7, odpowiednie regulowanie pedałem gazu wszystko zalatwia |
Ciekawe jak naciskać pedał gazu aby nie łapało 1.7 ? Nasuwa mi się zakaz przekraczania 2tyś/obr.
Poza tym bardzo jestem ciekawy efektu np. zblokowania silnika przy +120 km/h na lewym pasie Polskiej Krajówki. Na tor tak ale na co dzień??
funfel - Pon Lis 15, 2010 17:59
Nilbul napisał/a: | aby nie łapało 1.7 |
załapie 1.7, oczywiście. Ale tylko przy gwałtowym przyśpieszaniu..
Nilbul napisał/a: | Nasuwa mi się zakaz przekraczania 2tyś/obr. |
masz wskaźnik doładowania ze tak wnioskujesz? czy tylko teoretycznie tak twierdzisz? Otóż kolego nawet przy 2.5tyś obrotów turbawka nie dmucha caly czas 1BAR, dmucha tylko wtedy kiedy masz odpowiednio wciśniety pedał gazu.
Jak by bylo tak jak piszesz to nie mieli byśmy efektu "turbodziury" tudzież "lag".
GRZYBEK82 - Pon Lis 15, 2010 19:30
Nibul nic się nie stanie gdy nawet zablokuje się silnik bo to 4 albo 5 bieg silnik stanie a koła nadal będą się kręcić bo sprzęgło nie utrzyma i będzie się ślizgać. ałe nie rozumiem co ma duży boost do zablokowania motorowni?
funfel - Pon Lis 15, 2010 19:34
GRZYBEK82 napisał/a: | silnik stanie a koła nadal będą się kręcić | a nie rozwali wtedy paska rozrządu ?
GRZYBEK82 - Pon Lis 15, 2010 19:49
jeśli już jakimś cudem zatrzyma się silnik to zerwanie paska prawdopodobnie będzie najmniejszym problemem
fornal - Wto Lis 16, 2010 08:20
A nie ma w roverkach czujnikia cisnienia doladowania??? Wtedy komputer tak steruje turbo aby osiagnac zadana wartosc doladowania.
Wtedy problem to DDE i soft a nie mechanika.
Brt - Wto Lis 16, 2010 09:21
jest czujnik ciśnienia dołądowania, ale nie służy on sterowaniu turbiną tylko zabezpiecza silnik przed przełądowaniem. Jeśli czujnik wykryje za duże ciśnienie doładowania to silnik przechodzi w tryb awaryjny i masz dynamikę malucha
Remigiusz - Wto Lis 16, 2010 12:27
Raptile wywal tego kata i wstaw moja decat-rure
Raptile - Sob Lis 20, 2010 16:56
Problem rozwiązany podłozone nakretki pod budzik 1.3 /1.5 bara
[ Dodano: Sob Lis 20, 2010 16:56 ]
funfel, dobrze prawi polać mu
funfel - Pon Lis 22, 2010 12:14
Raptile, to kiedy pijemy
|
|