Zobacz temat - [R75] Spadek komfortu po zmianie zawieszenia
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75] Spadek komfortu po zmianie zawieszenia

makaveli_26 - Nie Lis 14, 2010 21:23
Temat postu: [R75] Spadek komfortu po zmianie zawieszenia
Witam, jak w temacie, wymieniłem wszystkie amortyzatory (przód Delphi, tył Kayaba) i dwie sprężyny z tyłu i samochód znacznie stracił na komforcie jazdy co było wizytówką R75. Samochodem strasznie trzepie na najmniejszych nierównościach, jest bardzo sztywny i twardy. Pasażerowie z tyłu podskakują jak na rodeo, czy to normalne? jak kupiłem auto rok temu to płynęło po drodze a teraz czuję się jakbym jechał taczką. Wszystkie części nowe (osłony i odbojniki też).
des - Nie Lis 14, 2010 21:33

Może stare sprężyny i amorki były już tak wyrobione, że samochód się po prostu bujał a nowe nie wyrobione są sztywniejsze.
makaveli_26 - Nie Lis 14, 2010 21:51

"Może stare sprężyny i amorki były już tak wyrobione, że samochód się po prostu bujał a nowe nie wyrobione są sztywniejsze"

Nie przypuszczałem, że będzie aż taki sztywny, moim zdaniem limuzyną nie powinno tak trzepać... :???:

flapjck1 - Nie Lis 14, 2010 21:53

moze masz zle dopasowane sprezyny, pewnie jakies zamienniki magnum i to do kombiaka
makaveli_26 - Nie Lis 14, 2010 21:59

[quote="flapjck1"]moze masz zle dopasowane sprezyny, pewnie jakies zamienniki magnum i to do kombiaka[/quote

jedynie sprężyny na tył nie były nowe ale identyczne co stare z tym samym oznaczeniem wyciągnięte od CDT a z przodu sprężyn nie zmieniałem

Zukowaty - Nie Lis 14, 2010 22:17

makaveli_26, nie wypowiem się co do przyczyny ale zawias w R75 jest bardzo komfortowy. Nie ma tam opcji "podskakiwania" czy "syndromu deski". W MG ZT to co innego ale nie w R.
SeniorA - Nie Lis 14, 2010 22:17

makaveli_26 napisał/a:
jedynie sprężyny na tył nie były nowe ale identyczne co stare z tym samym oznaczeniem wyciągnięte od CDT a z przodu sprężyn nie zmieniałem
spręzyny i amortyzatory też są dobierane/parowane jak w tabeli w tym temacie http://forum.roverki.eu/v...=345182#345182e
makaveli_26 - Nie Lis 14, 2010 22:51

SeniorA napisał/a:
makaveli_26 napisał/a:
jedynie sprężyny na tył nie były nowe ale identyczne co stare z tym samym oznaczeniem wyciągnięte od CDT a z przodu sprężyn nie zmieniałem
spręzyny i amortyzatory też są dobierane/parowane jak w tabeli w tym temacie http://forum.roverki.eu/v...=345182#345182e


Poszedłem sprawdzić i stare sprężyny mają oznaczenie RB z różowym i brązowym kwadracikiem a "nowe" RB z różowym i białym kwadracikiem, ma to jakieś znaczenie?

flapjck1 - Nie Lis 14, 2010 23:23

ma, rover w ten sposob koduje sprezyny ( i nie tylko rover ) czy nowe sprezyny nie sa wyzsze od starych?

jest opcja ze zalozyles sprezyny do zawieszenia wyzszego z amortyzatorami do obnizonego

zasadniczo probowalem na rimmerbross wypatrzec jakie masz te springi ale nie moge niczego sensownego dopasowac, tam tylko dwa rodzaje opisane sa dwukolorowo reszta - pojedynczo

[ Dodano: Nie Lis 14, 2010 23:23 ]
tyle ze RB to po prostu pink, wiec juz nic nie kumam

apples - Pon Lis 15, 2010 14:07

makaveli_26, taki urok Kayaby. dukat11 założył na tył i też w podobnym tonie pisał.
Zukowaty - Wto Lis 16, 2010 00:03

apples, założyliśmy kiedyś KYB do A80 (4szt) i po 2 miesiącach wylał się 1 przedni a po kolejnym miesiącu druga strona. Tylne też dość szybko padł Teraz od 3-4 lat jeździ na ALKO i jest ok. Jakoś ta marka mnie nie chwyta za serce.