Zobacz temat - [r200 2.0sdi 98r] problem z kontrolką.
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [r200 2.0sdi 98r] problem z kontrolką.

Franek_066 - Wto Lis 16, 2010 10:11
Temat postu: [r200 2.0sdi 98r] problem z kontrolką.
Witam wszystkich.
Mam problem z moim r200 sdi a mianowicie od czasu do czasu jak przyspieszam zapala się kontrolka czerwona od emisji spalin. jak puszcze gaz i nacisne od nowa to jest ok. Kiedy się zapali ta kontrolka to silnik traci moc (tak jakby turbina nie chodziła) a później jest ok. przyspiesza normalnie. Wiecie może jaka jest przyczyna??

szoso - Wto Lis 16, 2010 10:14

Franek_066 napisał/a:
zapala się kontrolka czerwona od emisji spalin

to jest kontrolka od silnika a nie od spalin :smile:

Franek_066 - Wto Lis 16, 2010 10:15

to co jest przyczyną że się zapala??
szoso - Wto Lis 16, 2010 10:16

sprawdź błędy, tu masz napisane jak, wtedy może wyjdzie co jest
http://www.roverki.pl/ind...el#comment-1440

plemaster - Wto Lis 16, 2010 10:30

Zaczyna słabiej jechać bo silnik przechodzi w tryb awaryjny kiedy zapala się ta kontrolka.
Jak napisał Szoso sprawdź błędy i miej nadzieję że to tylko wiązka kabli.

Franek_066 - Wto Lis 16, 2010 10:31

błąd 31 i 34. coś z ECM. zaraz przeczyszcze gniazdo może pomoże..
szoso - Wto Lis 16, 2010 10:38

31 to czujnik położenia wału
34 to zwykle coś z wiązką

Franek_066 - Wto Lis 16, 2010 10:52

już wszystko ok :) przeczyściłem styki, reset kompa i jest ok dzięki wielkie
Remigiusz - Wto Lis 16, 2010 12:31

Franek_066, Trzeba było jak szoso420, pisał sprawdzić wiązkę przy okazji czy nie jest przerwana :wink:
karolkos - Wto Lis 16, 2010 16:37

U mnie też niedawno zapalała się kontrolka silnika i wybłyskało mi błąd czujnika położenia wału.,Wiązkę pompy rozłożyłem na czynniki pierwsze i badałem miernikiem czy w każdym kabelku jest przejście od początku do końca, przy okazji robiąc sobie schemat tej wiązki. Problem jednak w moim przypadku nie leżał w samej wiązce, ale w zabrudzeniu czujnika położenia wału. Należało go odkręcić i przeczyścić. Od tamtego czasu (odpukać) nic się nie zapala.
Przy okazji mam pytanie do forumowiczów: Czy niesprawny przepływomierz, przy zaślepionym zaworze egr, ma jakikolwiek wpływ na spalanie i zachowanie silnika Sdi?

plemaster - Wto Lis 16, 2010 19:21

Z tego co wiem przepływomierz w silnikach SDI w ogóle za dużo nie robi i można go całkiem odłączyć.
Chyba EGR do przepływki nic nie ma ale mogę się mylić.

Remigiusz - Wto Lis 16, 2010 19:29

Przeplywka steruje EGR :wink:
plemaster - Wto Lis 16, 2010 19:43

a to sorry ;P
mirwin - Sro Lis 17, 2010 08:58

karolkos napisał/a:
U mnie też niedawno zapalała się kontrolka silnika i wybłyskało mi błąd czujnika położenia wału.,Wiązkę pompy rozłożyłem na czynniki pierwsze i badałem miernikiem czy w każdym kabelku jest przejście od początku do końca, przy okazji robiąc sobie schemat tej wiązki. Problem jednak w moim przypadku nie leżał w samej wiązce, ale w zabrudzeniu czujnika położenia wału. Należało go odkręcić i przeczyścić. Od tamtego czasu (odpukać) nic się nie zapala.
Przy okazji mam pytanie do forumowiczów: Czy niesprawny przepływomierz, przy zaślepionym zaworze egr, ma jakikolwiek wpływ na spalanie i zachowanie silnika Sdi?

A miałeś problemy z uruchomieniem auta, czy tylko zapalała się kontrolka?

karolkos - Sro Lis 17, 2010 10:55

Z zapalaniem walczę od zeszłej zimy,ale mam tylko wtedy problem gdy są mrozy. Kontrolka natomiast zaczęła się zapalać z 2 tygodnie temu i jak świeciła, to auto miało muła i obrotomierz dostawał głupawy. Wyskoczyły mi błędy czujnika temperatury i czujnika położenia wału. Po czynnościach które opisałem w poście wyżej problem ustąpił. Ostatnio właśnie wymieniłem czujnik temperatury silnika i czujnik temperatury paliwa, ale spalanie i tak powyżej 8l/100 :cry: .Jak czytam ile wam palą wasze sdi, to mi żal. Dzisiaj chyba pojadę sprawdzić czy leją wtryski
mirwin - Sro Lis 17, 2010 11:22

No to u mnie nie dostaje obrotościomierz głupawy i auto po zapaleniu głośniej chodzi ale jeździ normalnie, bez muła.
karolkos - Sro Lis 17, 2010 15:38

Właśnie wróciłem od pompiarza. Wtryski nie leją, tak więc pozostaje dalej szukać przyczyny dużego spalania i ciężkiego zapalania na mrozie. :/
szoso - Sro Lis 17, 2010 15:42

karolkos napisał/a:
Właśnie wróciłem od pompiarza

ile za sprawdzenie wtrysków zapłaciłeś?

karolkos - Czw Lis 18, 2010 11:17

[/quote]
ile za sprawdzenie wtrysków zapłaciłeś?[/quote]

Gościu chciał na piwo, a że było ich kilku, dałem 2 dychy. Pytałem o ewentualną regenerację pompy, ale koleś powiedział że to nieopłacalne, bo sama głowiczka podobno potrafi kosztować od 800 do 2000zł :shock: