Zobacz temat - [ R214 ] Skacze na 1,2 i wstecznym biegu
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [ R214 ] Skacze na 1,2 i wstecznym biegu

Berg - Wto Lis 23, 2010 08:31
Temat postu: [ R214 ] Skacze na 1,2 i wstecznym biegu
Witam
Mam problem z roverkiem, a mianowicie skacze, drży, nie wiem jak to określić najlepiej. W każdym bądź razie nie szarpie jak w przypadku uszkodzonych kabli wn ). Problem dotyczy ruszania z 1, z 2 ( np wtedy kiedy wyjeżdżam z drogi podporządkowanej, nie ma problemu z 2 kiedy wrzucam ją po 1 na prostej drodze) oraz wstecznego. Problem ma miejsce tylko rano, po przejechaniu 10km problem ustępuje, albo jest niewyczuwalny.
Czytałem już wątki na ten temat ale u mnie jest odwrotnie, tzn. problem wstępuje rano a nie po nagrzaniu.
Sprzęgło jest chyba w dobrym stanie, nie czuć żeby się ślizgało, łożysko oporowe nie hałasuje.
Co to może być?

marcin5812 - Wto Lis 23, 2010 21:45

Może któryś z filtrów jest zapchany np. powietrza, albo paliwa. I rano jak ruszasz na ssaniu nie dostaje odpowiedniej dawki?!
Harry - Wto Lis 23, 2010 22:15

a sprawdzałeś docisk sprzęgła, moim zdaniem to coś nie tak ze sprzęgłem jest, może linka gdzieś się blokuje i mimo puszczenia pedała sprzęgła link gdzieś się blokuje, a później puszcza
może też to być czujnik temperatury, zła mieszankę podaję,

CjRudi - Wto Lis 23, 2010 22:16

mam dokładnie to samo, jak byś znalazł przyczynę, byłoby super :D

ja jeszcze nie wymieniłem przewodów, można je podejrzewać o to. Ponadto, mam do czyszczenia takie standardy, jak krokowiec, przepustnica, wężyk od podciśnienia, ale to moim zdaniem nie pomoże.

Gdzieś czytałem też, że w naszym silniku sporo elementów jest z aluminium, które się znacznie rozszerza pod wpływem ciepła - w związku z tym elementy silnika podczas gdy są zimne, są minimalnie mniejsze, niż powinny - stąd pojawiać się mogą drgania silnika - po rozgrzaniu i rozszerzeniu elementów wszystko już gra..

Pozdrawiam.

edit:
Harry, moim zdaniem to niemożliwe, bo dzieje się to zawsze rano i jest to takie drganie dziwne, a po rozgrzaniu przechodzi i potem już nie występuje.

Harry - Wto Lis 23, 2010 22:18

CjRudi napisał/a:
Gdzieś czytałem też, że w naszym silniku sporo elementów jest z aluminium, które się znacznie rozszerza pod wpływem ciepła - w związku z tym elementy silnika podczas gdy są zimne, są minimalnie mniejsze, niż powinny - stąd pojawiać się mogą drgania silnika - po rozgrzaniu i rozszerzeniu elementów wszystko już gra..

każdy silnik jest tak zrobiony, zawory tłoki, że po nagrzaniu wszystko pasuje do siebie :razz:
Cj u Ciebie to pewnie ten gaz :wink:

Tommek - Wto Lis 23, 2010 22:33

Ja mam coś podobnego, ale przez cały czas. Jak jadę wolno i chcę przyśpieszyć z niskich obrotów to na 1 i 2 szarpie (jeden raz mnie poszarpało jakbym się uczył ruszać). Ostatnio jak byłem u mechanika powiedział, że to wina docisku sprzęgła, sprzęgło dobrze łapie, ale docisk jest już niestety zużyty, więc czeka mnie wymiana, najlepiej całego sprzęgła, bo za robotę i tak i tak trzeba zapłacić.
Berg - Sro Lis 24, 2010 09:22

Harry, a jak mam sprawdzić docisk sprzęgła?
marcin5812, filtr powietrza wymieniony razem z olejem. Filtr paliwa nie, ale raczej on chyba nie ma wpływu, ponieważ mam lpg. Wprawdzie rano i tak ruszam na benzynie ( lpg sekwencja ) ale robiłem już próby jak samochód jechał już na gazie ( przełącza się po około 2km ) i to samo.

CjRudi - Sro Lis 24, 2010 11:11

Harry - to nie gaz, bo dzieje się to jak jedzie na benzynie i działo się nawet przed założeniem gazu.. A co do budowy silnika to zdaję sobie sprawę, że tak jest ;) ale nasz ma pod tym względem problem, gdyż rozszerza się bardzo, bo ma aluminiowe elementy.. Jestem pewny, że gdzieś o tym czytałem, a te poszarpywania na zimnym mogłyby z tego wynikać :) ale jak udałoby się to wyeliminować, to byłoby ekstra :D
Harry - Sro Lis 24, 2010 16:52

Berg napisał/a:
Harry, a jak mam sprawdzić docisk sprzęgła?

żeby sprawdzić docisk sprzęgła to musisz go wyciągnąć
no i patrzysz czy nie jest gdzieś uszkodzony, wytarty, przypalony

stiepazapto - Sro Lis 24, 2010 20:50

Też tak mam, na 100% nie są to kable, filtry itp ponieważ później po nagrzaniu ten efekt nie występuje również na tych biegach i niskich obrotach, tak myślę że może to jakaś oznaka kończącego się sprzęgła ale z drugiej strony byłoby to cały czas nawet po nagrzaniu :???:
Harry - Sro Lis 24, 2010 21:25

jeżeli Wam łapie sprzęgło od dołu tzn. że sprzęgło samo jest dobre,ale jeżeli nim rzuca to może być właśnie docisk
jak chcecie sprawdzić czy macie dobre sprzęgło to zaciągacie ręczny i spróbujcie ruszyc z 3,4 biegu
jeżeli na tych biegach będzie siadał, ruszy i nie zgaśnie to trzeba zajżeć do sprzęgła właśnie
nie pamiętam jak jest u mnie,bo jak robiłem przegląd to coś diagnosta powiedział mnie o docisku, ale muszę sprawdzić

Berg - Sro Lis 24, 2010 23:58

Test ze sprzęgłem też robiłem, wychodzi że jest dobre. Ale jeśli faktycznie docisk wymaga wymiany to nie ma on wpływu na sprzęgło, tzn. jak docisk jest uwalony to sprzęgło nie powinno się ślizgać? Pytam się bo aż tak dokładnie na mechanice się nie znam.


Hm, znalazłem na forum http://forum.roverki.eu/v...p=181483#181483

Jeśli trzeba by było kupić nowy docisk to jaka średnica do roverka 200 '98? A o co chodzi z profilem piasty dla sprzęgła bo widzę że dla średnicy 200mm są różne profile? Który właściwy dla mojego roverka 1.4 16V?

stiepazapto - Czw Lis 25, 2010 06:46

Panowie ale jeżeli to byłby problem z dociskiem to chyba występował by zawsze, a nie tylko rano a po "nagrzaniu" objaw ustępuje.
Berg - Czw Lis 25, 2010 17:05

A jak jest u was z obrotami rano? Zauważyłem że jak silnik się jeszcze nie zagrzeje to po wrzuceniu na luz wskazówka szybko leci w dół, ale zatrzymuje się w w granicach 1200. Jak się nagrzeje to wskazówka opada wolniej.


26.11. Wczoraj odpiąłem wężyk od podciśnienia, przedmuchałem, na razie nie ma problemów z ruszaniem, jazda na zimnym silniku stała się dużo płynniejsza...