|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) - [iDT]Osiągi - czy wszystko dobrze??
karooo - Czw Lis 25, 2010 21:38 Temat postu: [iDT]Osiągi - czy wszystko dobrze?? Witam,
Panowie mam takie pytanko
Ile pojada wasze 2.0 iDT ja swoim jade max 160 ? wiecej sie nie da? moze cos u mnie nie tak? czasami wydaje mi sie, ze jakos wolno przyspiesza, wszystkie filtry/plyny wymienione<mysli>
Dario - Czw Lis 25, 2010 21:53
No to coś na pewno nie tak bo ja swoim r600 z 1995 roku o przebiegu prawie 300.000 km pojechałem 195km/h
Sorki nie zauważyłem że masz r45 ale wydaje mi sie że powinieneś pociągnąc więcej...
karooo - Czw Lis 25, 2010 21:54
ok rozumiem, ze tyle pojechales tylko mi chodzi o to do ilu on sie tak rozpedza bez problemu, a potem trzeba go bujac bo sadze, ze ten z gorki tez tyle pojedzie.
tronsek - Czw Lis 25, 2010 21:56
karooo, Coś masz nie tak. Powinieneś co najmniej te 190km/h z niego wycisnąć. Posprawdzaj na początek, czy wszystkie przewody od turbo i IC masz szczelne.
Alexi - Czw Lis 25, 2010 21:57
karooo, mój tyle wyciąga bez żadnego problemu. na maxa jeszcze go nie przegoniłem bo nie mam gdzie. A jakie paliwko lejesz??
karooo - Czw Lis 25, 2010 21:57
poczekam, zobacze co powiedza inni, bo jakos tak sobie mysle 195 to taki wynik nie wiem, nie wierze normalnie, moje drugie auto 2.0 tdci 215 i koniec, a roznica lekka w silniku jest, nie wiem co o tym wszystkim sadzic.
Dario - Czw Lis 25, 2010 21:58
Mój rozpędzał się do około 160 bez problemu z tego co pamiętam na równej drodze a potem to już powoli nabieral prędkości więc musiałem mieć spory kawał dobrej drogi...
karooo - Czw Lis 25, 2010 22:03
normalnie paliwo na BP, niedawno kupilem to auto, przewody wydaja sie byc szczelne poniewaz nic nie syczy, jak kupilem mondeo bylo slychac syczenie, przewody wymienione i wszystko ok, tutaj tez cisza.
[ Dodano: Czw Lis 25, 2010 22:03 ]
Panowie co radzicie??
marcin316 - Czw Lis 25, 2010 22:27
karooo napisał/a: | Panowie co radzicie?? |
Ja radzę jeździć i się nie przejmować. W mojej opinii iDT nie nadają się do jazdy z prędkościami większymi niż 160 km/h. Mój też do tej prędkości rozpędza się bez problemu, natomiast później już prawie nie przyspiesza. W dodatku w aucie robi się już baaardzo głośno. Silniki SDI w R200/400/600 mają inną charakterystykę i pozwalają osiągać wyższe prędkości.
Sprawdź jeszcze dla pewności jakie prędkości max. uzyskujesz na III i IV biegu i do jakich obrotów kręci się silnik. Jeśli nie uda Ci się osiągnąć 4500 RPM bądź więcej, to może jest coś nie tak z przepływką.
karooo - Pią Lis 26, 2010 13:37
witam,
max na luzie prawie 5tyś i koniec - tak jak by odciecie, przy jezdzie moglem tylko sprawdzic na 3 biegu, max 4800obr pr.110km/h, czy jak odlacze przeplywke to moge posmigac jakis czas? chcialem odlaczyc ale jest tak wpiety ten kabelek ze nie wiem jak go odlaczyc
serweta - Pią Lis 26, 2010 14:49
Witam
Mam taki sam problem z moim ZS też słabo idzie:(
Wie może ktoś gdzie powinien być podłączony czujnik z kolektora ssącego???
[ Dodano: Pią Lis 26, 2010 14:49 ]
tronsek, Witam
Mam taki sam problem z moim ZS też słabo idzie:(
Wie może ktoś gdzie powinien być podłączony czujnik z kolektora ssącego???
Dario - Sob Lis 27, 2010 08:04
karooo napisał/a: | chcialem odlaczyc ale jest tak wpiety ten kabelek ze nie wiem jak go odlaczyc |
Jeżeli ta wtyczka od przepływomierza jest zabezpieczona takim drucikiem to wystarczy go nacisnąc od góry wtedy boki drucika się rozszerzą i wtyczka powinna z łatwością się odpiąć
marcin316 - Sob Lis 27, 2010 08:25
karooo napisał/a: | na 3 biegu, max 4800obr |
Przepływomierz u Ciebie działa, gdyż przy uszkodzonym silnik kręci się do 4 tys. obr/min, więc jedyne co możesz zrobić to spróbuj go wyczyścić. Opis jak to zrobić jest na Forum.
Możesz też spróbować zmierzyć czasy przyspieszania od 60 do 100 km/h na IV i od 80 do 120 km/h na V biegu. Na tej podstawie można sporo powiedzieć o kondycji silnika. Warto przy tym dodać na jakich oponach jeździ Twoje auto gdyż może to mieć istotny wpływ na pomiar (rozmiar).
azer - Sob Lis 27, 2010 11:21
karooo napisał/a: | witam,
max na luzie prawie 5tyś i koniec - tak jak by odciecie, przy jezdzie moglem tylko sprawdzic na 3 biegu, max 4800obr pr.110km/h, czy jak odlacze przeplywke to moge posmigac jakis czas? chcialem odlaczyc ale jest tak wpiety ten kabelek ze nie wiem jak go odlaczyc |
hmm na 3 do 110km/h to wynik dobry, ja na 4rce wyciągnąłem 160 a na 5 do 185 udało się kiedyś. Dziwne że u Ciebie przy 160 kończy się jazda...Odpięcie przepływki z tego co pamiętam nie podniesie tej prędkości, zwłaszcza że obroty kończą się przy 4000. Jedynie jeżeli jest ona nie do końca sprawna to auto będzie się lepiej zbierało w niższym zakresie obrotów.
karooo - Pon Lis 29, 2010 21:59
nie wiem, chyba z tym pobawie sie troche pozniej - po zimie
teraz mam troszke inny problem, wymienilem wszystkie 4 swieczki tydzien temu, auto odpala nawet ladnie ladnie, ale po nocy grzeje swieczki 2 razy, jak dodaje gazu to takk po 2 sek odpali, a bez gazu troszke gorzej, panowie a jak jest u was?
Krzysi3k - Czw Gru 02, 2010 12:55
Na uszkodzonym przepływomierzu może się kręcić powyżej 4000 obrotów. Na odpiętym zawsze odcina przy 4000 rpm.
Mój się też rozpędzał tylko do 160 km/h na walniętej przepływce. Tak a propos miałem wtedy 71 KM i 136 NM. Po wyczyszczeniu (u mnie była brudna) od razu prawidłowe, fabryczne wskazania
I nie kupuj zamienników. Kup Boscha do opla i przekręć wkład, bo jest ten sam, a przepływka 3x tańsza.
Poszukaj tematu na forum.
marcin316 - Czw Gru 02, 2010 18:00
Krzysi3k napisał/a: | miałem wtedy 71 KM i 136 NM |
Takie "parametry" spokojnie można wykryć na podstawie przyspieszenia na poszczególnych biegach. Wiele z fabrycznego momentu w takim przypadku nie zostaje... a to już mocno czuć w aucie, bardziej niż ubytek mocy maksymalnej.
karooo - Czw Gru 02, 2010 21:26
nie wiem, nie potrafie ocenic jak narazie, nigdy nigdzie nie widzialem jak przyspieszaja inne maszyny z takim silnikiem, zima nie mam gdzie sprawdzic jak narazie, no ale wydaje mi sie, ze nie jest tak zle z moim autkiem bo na suchej drodze jak dam gazu z 1 na 2 to jeszcze opony zrywa, wiec nie wiem.
Krzysi3k - Czw Gru 02, 2010 23:15
Na padniętej przepływce na 5-tce przy 70 km/h pod górkę jakoś niebardzo chciał przyspieszać, nie wginał w fotele od 2000 rpm, tylko delikatnie czuć było przy 2500 rpm.
karooo - Czw Gru 02, 2010 23:17
no to u mnie dokładnie tak jest, nie wiem co znaczy u was mocne przyspieszenie, bo u mnie to slychac ze turbina jak stoje i na luzie dam ze cos tam sie uruchamia od 2tys ale podczas jazdy czuje tak od 2.5tysia
Krzysi3k - Pią Gru 03, 2010 11:34
Nie ma się co zastanawiać. Najpierw odepnij przepływke. Zobaczysz różnice. Potem poszukaj na forum tematu o oczyszczeniu przepływki. Jak nie poczujesz drastycznej różnicy to kupuj nowa od opla. Jest temat z numerami przepływek na forum. Twoje problemy znikną:)
karooo - Pią Gru 03, 2010 13:32
jest tylko jeden problem, za nic w swiecie nie wiem jak ja odlaczyc ta wtyczke
Krzysi3k - Pią Gru 03, 2010 14:54
Mocno przyciskasz ją żeby zatrzask odskoczył i ciągniesz do siebie
|
|