Zobacz temat - [K series]Z jakiego materiału odlany jest blok silnika?
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) - [K series]Z jakiego materiału odlany jest blok silnika?

BABEL - Pią Lis 26, 2010 15:27
Temat postu: [K series]Z jakiego materiału odlany jest blok silnika?
Witam,
jak w temacie.
Mam stary blok silnika i zaczyna mi już przeszkadzać więc pewnie trzeba go będzie na złom oddać ( po wybebeszeniu oczywiście). Z czego to jest odlane? Dodam, że magnes się tego nie tyka.
Aha - jak ktoś coś by potrzebował ( tłoki, wał, korbowody) to niech pisze na PW - dogadamy się z ceną :)

tomo63 - Pią Lis 26, 2010 15:54

Blok powinien być aluminiowy.
keczu - Nie Lis 28, 2010 13:11

tomo63 napisał/a:
Blok powinien być aluminiowy.

Zgadza sie ,to stop aluminium.

kasjopea - Nie Lis 28, 2010 13:16

keczu napisał/a:
Zgadza sie ,to stop aluminium.
Z czym? Aluminium to metal, a nie stop ;)
ADI-mistrzu - Nie Lis 28, 2010 13:35

Owszem, jeśli aluminium jest domieszkowane innymi pierwiastkami ale mimo to występuje w znacznej większości, to nazywamy to stopem aluminiowym.
A jak konkretne odmiany tych stopów się nazywają (np. duraluminium) to już inna historia :wink:

kasjopea - Nie Lis 28, 2010 13:58

Cytat:
A jak konkretne odmiany tych stopów się nazywają (np. duraluminium) to już inna historia :wink:
Sądzisz, że forumowicze tutaj są na nią za słabi? :smile:
ADI-mistrzu - Nie Lis 28, 2010 14:12

Gdzie bym ośmielił się :razz: Po prostu inny temat :mrgreen:
Po za tym konkretnych nazwy wszystkich nie znam, a tym bardziej z czego ten blok dokładnie jest zrobiony, co to za stop aluminium :wink:

keczu - Nie Lis 28, 2010 14:24

Jak juz takie szczegoly sa wazne to prosze:

"The block and head in the K Series are made of the alloy LM25. The crank bearing ladder and cam carrier a derivative LM24, designed for die casting. LM25 is a very adequate metal used in the better mass produced engines today. The only two alloys which offer an advantage are A357 and A354, the latter having better heat dissipation qualities, being alloyed with copper, and A357 having a lower iron and a higher magnesium content giving a higher torsional strength. Until recently it was also alloyed with Berylium. This has now been banned as those who follow F1 will know, A357 is therefore the alloy used in F1 engines, LM25 is a very adequate second choice."

Czyli blok i glowica stop co sie zwie LM25, obudowa walkow rozrzadu i "loze" walu korbowego LM24 co kolwiek by to znaczylo. :razz:

kasjopea - Nie Lis 28, 2010 18:26

keczu, dziękuję :grin: . Jesteś niezawodny :grin: .
keczu - Nie Lis 28, 2010 19:22

kasjopea napisał/a:
keczu, dziękuję . Jesteś niezawodny .

Wiem. :wink:

Bumelant - Pon Lis 29, 2010 21:46

To ja jeszcze uzupelnie dla potomnosci:

LM24

http://www.kayepresteigne.co.uk/lm24_alloy.htm

LM25

http://www.hadleighcastin...oy%20Detail.pdf

:mrgreen: