|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R25] Spryskiwacze przedniej i tylnej szyby
firefighter - Wto Lis 30, 2010 07:44 Temat postu: [R25] Spryskiwacze przedniej i tylnej szyby Witam
Problem występował już dawno ale jakoś do tego przywykłem i zostawiłem w spokoju, teraz zima no i sami wiecie jak wyglądają szyby.
Co nawaliło że po wsiśnięciu spryskiwacza muszę długo czekać na pojawienie się płynu na szybie? Z tyłu z kolei problem polega na tym, że jakby ciśnienie jest za niskie bo strumień nie leci na szybe tylko jakieś 15/20 cm od spryskiwacza.
Czy ktoś myślał może nad przerobieniem tylnego spryskiwacza żeby naprzykład umięcić go w górnym spoilerze zamiast w osi wycieraczki.
bandieta - Wto Lis 30, 2010 09:00 Temat postu: Re: [R25] Spryskiwacze przedniej i tylnej szyby
firefighter napisał/a: | Co nawaliło że po wsiśnięciu spryskiwacza muszę długo czekać na pojawienie się płynu na szybie? |
grawitacja
a tak na powaznie mozesz:
1) wstawic zaworki kierunkowe gdzies do wezy (plyn nie bedzie sie cofal i nie bedziesz tyle czekac az sie weze napelnia)
2) wymienic silniczki - moze oddaja zywot
firefighter napisał/a: |
Z tyłu z kolei problem polega na tym, że jakby ciśnienie jest za niskie bo strumień nie leci na szybe tylko jakieś 15/20 cm od spryskiwacza.
|
wsadz szplike w dysze i ustaw zeby bylo dobrze
firefighter - Wto Lis 30, 2010 09:16
Zrobiłem dokładnie jak piszesz z tylnym spryskiwaczem ale nic to nie daje bo jak mówie wygląda na słabe ciśnienie. Z przodu jak już pojawi sie płyn to ciśnienie OK więc to chyba nie wina silniczków
plemaster - Wto Lis 30, 2010 09:26
A może z tyłu dysza zapchana ?
Podłącz wężyk do strzykawki, dmuchnij i zobacz czy powietrze dobrze wylatuje.
Paul - Wto Lis 30, 2010 09:26
firefighter napisał/a: | więc to chyba nie wina silniczków | A niby dlaczego tak sądzisz Nie ma przepisu, że pompki muszą paść jednocześnie i w ten sam sposób
Może po prostu ta od tyłu jest w gorszym stanie/przytkana/ma załamany wężyk/zamulony przelot przez oś wycieraczki/ or something
firefighter - Wto Lis 30, 2010 09:30
OK sprawdze wszystkie sugestie i dam znać co i jak.
A z tą przeróbką do spoilera coś podpowiecie, chyba lepiej by było gdyby woda padała na szybę od góry
martens - Wto Lis 30, 2010 11:26
firefighter, wymien zaworek zwrotny (ten trojnik laczacy oba wezyki idace do spryskiwaczy - pod maska), sprawdz czy wezyki lub spryskiwacze nie sa spekane i czy nie lejesz plynem pod maske - to z przodu. Z tylu powodem slabego cisnienia moze byc pekniety lub zaginajacy sie wezyk w przepuscie gumowym klapy po lewej stronie.
Ja naprawilam ww. rzeczy i teraz musze uwazac na pieszych aby ich nie zmoczyc .
Moze obejdzie sie bez demontazu pompek
firefighter - Wto Lis 30, 2010 11:34
OK sprawdze i w razie konieczności wymienie
Rozan99 - Wto Lis 30, 2010 13:48
Ja u siebie miałem to samo z tyłu. Ciśnienie było za małe i leciało kilka cm od wycieraczki. Wymieniłem pompkę tą co pompuje na tył i teraz działa. Stara juz się chyba zmeczyła i za słabo pompowała. Ale żeby sie upewnić na 100% czy to wina pompki to odkręć zderzak i zamień węże w pompkach tj. ten co idzie do tyłu załóż na pompkę od przodu, a wężyk od przodu załóż na pompkę tą co pompuje na tył. Jeśli będzie słabo dawać na przód to masz winowajcę pozdr.
Yadziah - Pią Gru 10, 2010 07:48
hej,
czy macie gdzieś dostępne zdjęcia lub instrukcje jak dostać się do tych pompek (przednich i tylnej) ?
Nie wiem zupełnie jak się do tego zabrać ...
firefighter - Pią Gru 10, 2010 08:12
Trzeba zdemontować przedni zderzak i wtedy ukarze ci się zbiornik z pompkami
colin1983 - Pią Gru 10, 2010 08:48
Yadziah napisał/a: | hej,
czy macie gdzieś dostępne zdjęcia lub instrukcje jak dostać się do tych pompek (przednich i tylnej) ?
Nie wiem zupełnie jak się do tego zabrać ... | aby dostać się do tylnej musisz odkręcić 2 srubki na tylnej klapie od środka i zdjąć ten czarny plastik
firefighter - Pią Gru 10, 2010 09:29
colin1983 napisał/a: | Yadziah napisał/a: | hej,
czy macie gdzieś dostępne zdjęcia lub instrukcje jak dostać się do tych pompek (przednich i tylnej) ?
Nie wiem zupełnie jak się do tego zabrać ... | aby dostać się do tylnej musisz odkręcić 2 srubki na tylnej klapie od środka i zdjąć ten czarny plastik |
O ile dobrze pamiętam, bo dawno nie demontowałem przedniego zderzaka to obie pompki znajdują się przy zbiorniku
Uploaded with ImageShack.us
Rozan99 - Pią Gru 10, 2010 10:27
colin1983 napisał/a: | aby dostać się do tylnej musisz odkręcić 2 srubki na tylnej klapie od środka i zdjąć ten czarny plastik |
Obydwie pompki są w zbiorniku za zderzakiem przednim.
bandieta - Czw Gru 16, 2010 21:45
Nie trzeba zderzaka demontować/
Ściągasz koło ... nadkole plastikowe ... i spokonie da się zdjąc/założyć zbiornik.
PTE - Pią Gru 17, 2010 08:55
bandieta napisał/a: | Nie trzeba zderzaka demontować/
Ściągasz koło ... nadkole plastikowe ... i spokonie da się zdjąc/założyć zbiornik. |
Czy cały zbiornik to nie wiem, ale na pewno da się w ten sposób zdemontować pompki
Co do braku ciśnienia tuż po włączeniu spryskiwaczy, to ja aby nie mazać po suchej szybie radzę sobie z tym w nastepujący sposob: uruchamiam spryskiwacz kilka razy na ułamek sekundy, aż na szybie poajwi się płyn. Potem dopiero uruchamiam go na dłuższą chwilę, tak aby włączyły się także wycieraczki. W przypadku tylnej szyby operację tą trzeba powtórzyć ok 5-10 razy
har0 - Pią Gru 17, 2010 09:49
PTE przecież przy uruchomieniu spryskiwaczy automatycznie uruchamiają się wycieraczki
Brt - Pią Gru 17, 2010 09:54
jak krótko ruszysz spryskiwacz to wycieraczki sie nie włączą robiłem podobnie jak PTE do czasu wymiany pompki .... nowa na tyle szybko reaguje, że mogę od razu długo trzymać
Yadziah - Sob Kwi 02, 2011 14:17
Mam pytanie co do pompek. W ogłoszeniach na allegro widzę ze są one z kolorami (czarny/czerwony) czy ma to jakaś różnice ? Jedna jest na tył druga na przód czy jak ?
leszczu - Sob Kwi 02, 2011 17:06
Raczej żadnej różnicy niema.
Yadziah - Nie Kwi 03, 2011 19:45
http://allegro.pl/rover-2...1449398797.html
na przykład tutaj
czyli nie ma różnicy na pewno ?
sorry ze się 2 razy pytam ....
Paul - Nie Kwi 03, 2011 20:54
Yadziah napisał/a: | czyli nie ma różnicy na pewno ? | IMO, różnica w kolorach wtyczek jest TYLKO dla odróżnienia tył/przód instalacji
Yadziah - Sob Kwi 30, 2011 21:59
Kurde, wymieniłem silniczki i dalej lipa ...z tyłu w ogóle nie działa ... z przodu słabe ciśnienie ... jeszcze raz przejże wężyki
Paul - Nie Maj 01, 2011 10:46
Yadziah napisał/a: | ...z tyłu w ogóle nie działa | A pompkę słychać
aliciaMG - Pon Maj 02, 2011 23:33
U mnie ten sam problem się pojawił w ZR. Pomkę słychać ale nie psika na tył. No i gratisowo wycieraczka przestała wycierać (obie usterki nastopiły w pewnych odtępach czasu).
Coś mi się wydaje, że problem leży w połączeniu z klapą, ale doprawdy, jak mam to rozbirać na czuja to...
Czytając Wasze porady wnioskuję, że warto sprawdzić wężyk, ale co z samą wycieraczką
leszczu - Wto Maj 03, 2011 09:44
aliciaMG napisał/a: | Coś mi się wydaje, że problem leży w połączeniu z klapą, ale doprawdy, jak mam to rozbirać na czuja to... |
Na pewno . Po prostu musisz jakoś ściągnąć tę gumę i te wężyki znowu ze sobą połączyć.
aliciaMG napisał/a: | ale co z samą wycieraczką |
Sprawdzałaś wiązkę klapy tylnej
aliciaMG - Wto Maj 03, 2011 10:51
leszczu19901, wiesz może po której stronie szukać wężyka?
Co do wiązki to ostatnio chciałam zdjąć plastiki, ale nie mogłam się do tego dobrać. Muszę na spokojnie poćwiczyć z tymi pinami. Dzisiaj śmigam na spot i mam nadzieję, że koledzy pokażą jak to zdjąć by nic nie uszkodzić. Jutro napiszę jak to wygląda i czy coś dało się z tym zrobić. W miarę możliwości puszczę fotkę.
leszczu - Wto Maj 03, 2011 10:56
aliciaMG napisał/a: | leszczu19901, wiesz może po której stronie szukać wężyka? |
Łączenie tych wężyków jest po drugiej stronie tam gdzie wiązka klapy tylnej.
|
|