Zobacz temat - [R75] Koło dwumasowe
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75] Koło dwumasowe

hubizx - Sro Gru 01, 2010 13:19
Temat postu: [R75] Koło dwumasowe
Witam,

To mój pierwszy post, witam wszystkich, kupiłem kilka dni temu R75 1.8 benzyna, i coś mu dolega, przy ruszaniu coś z przodu wpada w drgania, potem nie ma już problemów przy zmianie na kolejne biegi, jedyni podczas dodania gazu na niskich obrotach, ale jest to minimalne. Pedał sprzęgła działa prawidłowo, bierze gdzieś w połowie i chodzi lekko.
pojechałem do zaprzyjażnionego warsztatu i zrobiliśmy test, na rącznym z minimalnym gazem na dwójce kolega próbował ruszać, wtedy po chwili pojawiały się wibracje i jakby dudnienie z przodu, co najciekawsze wszystki cichło gdy ręką podpierałem rurę od wydechu, tak jakby to rura rezonowała, a może jednak dwumasa dostaje wibracji i drgania się przenoszą na wydech, sam mnie wiem co myśleć, myślałem że to będzie na 99%procent dwumasa a teraz to już sam nie wiem. (poduszki są w idealnym stanie)

Jak jest z tą dwumasą w 1.8, co o tym sądzicie.


--
Pozdr.
Hubert

jupik - Sro Gru 01, 2010 15:05

Ja niestety mam taki sam problem co ty i nie wiem co to może być.
Czy wogóle w tym silniku występuje dwumasa?

Boncky - Sro Gru 01, 2010 15:05

dwumasą jest tak samo w każdym R 75 i tak jak inna częśc kończy żywot, im wyższe obroty tym powinieneś mieć większe drgania, wieć pogoń auto i zobacz czy drży mocniej jak masz większe obroty, potem rusz bez gazu na dwójce, powoli puszczaj sprzęgło, powinien powoli ruszyć, następnie na kanał i sprawdz układ wydechowy, nad nim są aluminiowe osłony, śruby się grzeją i wypalają uchwyt w osłonie, potem osłona drga i buczy, wykręcasz śrubę, dajesz nową z podkładką i problem z głowy, do stwierdzenia czy to dwumasa, daleka droga. Pierw zrób co pisałem,

ps: czy drga ci pedał sprzęgła jak go dotkniesz przy dodawaniu gazu ?(auto w ruchu)

odpowiedz na moje pytania to pomożemy:)

Boncky - Sro Gru 01, 2010 15:07

jupik napisał/a:
Ja niestety mam taki sam problem co ty i nie wiem co to może być.
Czy wogóle w tym silniku występuje dwumasa?


tak występuje dwumasa, trochę się różni od tych w dieslu czy 2.0. jej usterka zazwyczaj polega na wyrobieniu się mechanizmu w środku ( luzy) no i odchyłce na bok ( drgania)

hubizx - Sro Gru 01, 2010 16:14

Boncky napisał/a:
dwumasą jest tak samo w każdym R 75 i tak jak inna częśc kończy żywot, im wyższe obroty tym powinieneś mieć większe drgania, wieć pogoń auto i zobacz czy drży mocniej jak masz większe obroty, potem rusz bez gazu na dwójce, powoli puszczaj sprzęgło, powinien powoli ruszyć, następnie na kanał i sprawdz układ wydechowy, nad nim są aluminiowe osłony, śruby się grzeją i wypalają uchwyt w osłonie, potem osłona drga i buczy, wykręcasz śrubę, dajesz nową z podkładką i problem z głowy, do stwierdzenia czy to dwumasa, daleka droga. Pierw zrób co pisałem,

ps: czy drga ci pedał sprzęgła jak go dotkniesz przy dodawaniu gazu ?(auto w ruchu)
odpowiedz na moje pytania to pomożemy:)


Dzisiaj trochę pojeżdziłem i zaobserwowałem, że drgania są podczas ruszania od ok 700 do 950obr. potem przyspieszając pojawiają się na od ok 1500 do 1550, w innych zakresach ich nie ma. i słychać je bardziej z prawej strony.

A teraz odpowiedzi:
- z dwójki jestem w stanie ruszyć, auto nie skacze, jedynie ten wibracje są w zakresie jak wyżej
- w innych zakresach niż podane wyżej wszystko jest ok, zero wibracji czy rozenasu.
- pedał sprzęgła nie draga przy dodawaniu gazu.

Faktycznie nie sprawdzaliśmy osłon nad wydechem, dzisiaj też dochodzę do wniosku że to może nie dwumasa, bardziej pasuje to pod rezonans.

--
pozdr.
Hubert

jupik - Sro Gru 01, 2010 19:35

Nie wiem czy mi się zdaje ale zauważyłem że auto bardziej drży przy ruszaniu jak jest zimne.Gdy np.jade dłuższą trase i ruszam to tak jak by te drgania były mniejsze a nawet ustępowały.Jeżeli rusze z drógiego biegu to można wykluczyć dwumase?
Boncky - Sro Gru 01, 2010 19:42

darujcie sobie obaj dwumasę, sprawdź wydech i blachy, a kolega jupik poduszki silnika
jupik - Sro Gru 01, 2010 23:51

Szczerze to też myślałem że to poduszki silnikka ,tylko ja już zmieniałem niedawno, lecz używane ,niby nie widać żeby były zużyte i mam nadzieje że mogą być uszkodzone poduszki skrzyni biegów.Co do tłumika to ewidentnie nie rezonans tłumika powoduje drżenie całą karoserią
hubizx - Sro Sty 26, 2011 11:37

cze,

Sprawdziłem osłony wydechu, wszystko elegancjo się trzyma.
Zaobserwowałem kolejną rzecz, na zapalonym silniku coś drga w okolicy wydechu, wystarczy dotknąć wydechu i wtedy jest cisza. Spotkaliście się żeby hałasował łącznik na którym wydech chodzi do przodu i do tyłu?

Najważniejsze:
Wykręciłem poduszkę prawą górną, tą od amortyzatora i tą co jest na dole z prawej strony za silnikiem i obie są ponadrywane, bardziej ta górna, radzę wyjąć poduszki i dopiero oglądać bo na aucie za bardzo nie było tego widać. tej pod akumulatorem nie wyciągałem bo za dużo roboty.

Dodatkowo jadąc szybciej powiedzmy 100km/h na 5'ce, przy zdjęciu nogi z gazu da się wyczuć bujnięcie autem. W aucie bez dwumasówki sprawa była by jasna - poduszki, ale chyba tutaj też będą poduszki.

--
Pozdr.
Hubert

[ Dodano: Pon Gru 13, 2010 14:42 ]
Sprawdziłem w katalogu, tylko poduszka przy skrzyni jest taka sama w wszystkich wersjach silnika, pozostałe mają różne oznaczenia. Tedgum robi wkład do dolnej ale do diesla, jak sądzicie można wkład załozyć do 1.8B.

Pozdr.
Hubert

[ Dodano: Sro Sty 26, 2011 11:37 ]
Problem został rozwiązany, winny okazał się łącznik elastyczny wydechu, zdiagnozować go można najprościej w następujący sposób: jedna osoba leżąc na silniku przez jakąś szmatę trzyma łącznik ręką, druga rusza z jedynki.

--
Pozdr.
Hubi