|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Car-audio, nawigacje, radia CB - [R75] Radio pod oryginalne sterowanie z kierownicy R75
wingregor - Wto Gru 21, 2010 17:53 Temat postu: [R75] Radio pod oryginalne sterowanie z kierownicy R75 Witam wszystkich. Mam problem z wyborem radia do R75 tak by działało sterowanie z kierownicy. Chodzi mi o radyjko CD/MP3. Nie udało mi się znaleźć na forum konkretnej firmy czy modelu radia które można by zamontować w zamian za seryjne. Czy faktycznie potrzebny jest jeszcze jakiś adapter żeby wszystko działało? Oryginalne radyjko to Alpine z dużym wyświetlaczem. Może któremuś z forumowiczów udało się zamontować radyjko i sterowanie przy kierownicy działa bez dziwnych adapterów.
piterazim - Pon Gru 27, 2010 11:43
ja jestem na etapie montażu radia z aurisa. teoretycznie ma sterowanie z pilota w kierownicy, tylko muszę go trochę przerobić
Po świętach dam znać ci i jak
[ Dodano: Pon Gru 27, 2010 11:43 ]
u mnie działa
http://forum.roverki.eu/v...p=574243#574243
marynabiala - Nie Sty 02, 2011 21:35 Temat postu: Re: [R75] Radio pod oryginalne sterowanie z kierownicy R75 Raczej ni wyda a nie lepiej kupic za 300 zl na Allegro i zamiast cd podlacza sie to urzadzenie - nie pamitam ile GB - temat juz poruszany
piterazim - Wto Sty 04, 2011 13:34
było tu
http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=52311
iNerGy - Czw Sty 13, 2011 18:56
moze sie podlacze pod temat.
Otoz od x tygodni posiadam radyjko 2din
zdj:
no ale niestety nie idzie podlaczyc pod kierownice
za radyjkiem sa takowe kable:
moglby ktos mnie jakos naprowadzic?
a tak z ciekwosci, jakby ktos mogl napisac do czego sa te poszczegolne kable na 3cim zdjeciu.
mam nadzieje ze ktos pomoze.
HejHo
VMatas - Czw Sty 13, 2011 20:07
Odpowiedz na pytanie o radiu: Alpine 9883, 9884, 9886 można podłączyć do R75 bez adapterów. Wystarczy radio obuczyć co ma robić przy naciśnięciu odpowiedniego przycisku.
Pytanie o łączach: nie mam takiego u siebie, ale tutaj jest cały temat o tym radiu i gromada plików PDF : http://www.the75andztclub...ead.php?t=13021
Również obrazek http://i93.photobucket.co...Connections.jpg może być przydatny. Przewody od kierownicy mają kolory: niebieski - pomarańczowy i niebieski - purpurowy. Mają być na pinach 10 i 17 tej dużej kostki, do której jest podłączony adapter ISO.
iNerGy - Pią Sty 14, 2011 12:45
Podlaczylem kable z kierownicy pod piny 10 i 17.
Po gestach na module kierownicy radio nic nie reaguje.
VMatas napisał/a: | Wystarczy radio obuczyć co ma robić przy naciśnięciu odpowiedniego przycisku.
|
Jak?
VMatas - Pią Sty 14, 2011 13:10
Hmmm...
iNerGy napisał/a: | Podlaczylem kable z kierownicy pod piny 10 i 17.
Po gestach na module kierownicy radio nic nie reaguje.
VMatas napisał/a: | Wystarczy radio obuczyć co ma robić przy naciśnięciu odpowiedniego przycisku.
|
Jak? |
Na tej dużej kostce te przewody i tak mieli być, wiec nie bardzo zrozumiałem o jakim podłączeniu chodzi. O obuczeniu radia to było dla nowoczesnych Alpine 988x.
Rozumie, że masz Alpine low line . Czy łącza odpowiadają tym co na rysunku tutaj? http://i93.photobucket.co...Connections.jpg
Jeżeli tak, to piny 2 i 3 jednego z łączy nazywają się Steering Wheel Control - piny 10 i 17 wielkiej kostki(kolory przewodów podałem wcześniej) mają być połączone z tymi pinami. Porządek nie powinien być ważny. Żadnego obuczenia to radio nie będzie potrzebować.
Jeżeli chodzi o Alpine 988x, to wtedy trzeba czytać manual jak uczyć.
iNerGy - Pią Sty 14, 2011 14:45
VMatas napisał/a: | Hmmm...
iNerGy napisał/a: | Podlaczylem kable z kierownicy pod piny 10 i 17.
Po gestach na module kierownicy radio nic nie reaguje.
VMatas napisał/a: | Wystarczy radio obuczyć co ma robić przy naciśnięciu odpowiedniego przycisku.
|
Jak? |
Na tej dużej kostce te przewody i tak mieli być, wiec nie bardzo zrozumiałem o jakim podłączeniu chodzi. O obuczeniu radia to było dla nowoczesnych Alpine 988x.
Rozumie, że masz Alpine low line . Czy łącza odpowiadają tym co na rysunku tutaj? http://i93.photobucket.co...Connections.jpg
Jeżeli tak, to piny 2 i 3 jednego z łączy nazywają się Steering Wheel Control - piny 10 i 17 wielkiej kostki(kolory przewodów podałem wcześniej) mają być połączone z tymi pinami. Porządek nie powinien być ważny. Żadnego obuczenia to radio nie będzie potrzebować.
Jeżeli chodzi o Alpine 988x, to wtedy trzeba czytać manual jak uczyć. |
pojawia mi sie phone mute, bez roznicy ktory gest modulem wykonam ( no procz mode, bo tam sie nic nie dzieje )
VMatas - Pią Sty 14, 2011 16:54
Aha - czyli coś działa. Trzeba miernikiem sprawdzić wartości rezystorów na każdym z przycisków - możliwie że problem jest tutaj. Jeżeli nie - to radio, ale mało prawdopodobnie.
U mnie są takie:
-VOL - 75 Omów
+VOL - 390 Omów
-> - 750 Omów
<- - 1.6 kiloOmów
MODE - 3.3 kiloOmów.
Oczywiste że wartości są zaokrąglone do najbliższych wartości w standardowym rzędzie rezystorów.
iNerGy - Sob Sty 15, 2011 13:11
juz wszystko dziala, dzieki za pomoc
VMatas - Sob Sty 15, 2011 19:33
A co było nie tak - dla przyszłych pokoleń?
iNerGy - Sob Sty 15, 2011 19:36
w zasadzie to zwykle niedopatrzenie,
poprostu w zle piny powtykalem
Magic79 - Nie Sty 16, 2011 22:58
Witajcie,
W zeszłym tygodniu pozbyłem się oryginalnego radia philips. Kupiłem do swojego autka radio 2 DIN Clarion Cx609e. Sterowanie radiem odbywa się przez złącze dwuprzewodowe typu jack. Dokupiłem specjalny moduł do konwersji sygnału z orygianlnego sterowania przy kierownicy na sygnał kompatybilny z nowym radiem. Po roszyfrowaniu całej "kabelkologii" doszedłem, że coś działa. Otóż przyciskami od poziomu dźwięku mogę tylko zmiejszać głośność w nowym radiu, zaś przycisk mode zupełnie nie działa. Z koleji przyciski <<>> przełączają w sposób nieuporządkowany źródło sygnału tzn np. załóżmy, że jest USB, po naciśnięciu >> jest tuner zaś następnie po naciśnieciu << jest CD lub ipod. Wiem, że sterowanie odbywa się rezystancyjnie przez 2 kabelki, ale jak to przerobić by przyciski przy kierownicy prawidło sterowały clarionem? Czy jest jakiś standard progów rezystancji przy których radia tak samo reaguja?
Pozdrawiam!
VMatas - Pon Sty 17, 2011 12:08
Wartości rezystorów zależą od radia - niestety jak i z łączami lądowania komórek każdy producent ma swój standard. Wartości dla Clariona nie wiem - mogę tylko poradzić pobawić się z rezystorami zmiennymi a potem zamienić na odpowiednie w kierownicy.
mondigo - Sro Maj 25, 2011 22:49
witam
Mam pytanie z powodu braku kodu do swojego radia postanowiłem go wymienic tzn zakupiłem nowe pioneer posiadałem philipsa harmony
cos takiego:
http://allegro.pl/rover-7...1605390843.html
Strasznie dziwne ma piny do radia dziwne kolory i az 16 pinow w jednej wtyczce takiej iso
nie moge znalesc tez na necie rozpiski pinow a tak ciezko sie połapać od czego jest ktory
widac rowniez na aukcji powyzej
Dodatkow zeby mozna było sterowac z kierownicy zastanawiam sie nad kupnem takiego czegos pytanie czy sprawi to ze bedzie sterowanie z kierownicy
http://allegro.pl/show_it...a%3E.%3C%2Fi%3E
Prosze o pomoc:
1. czy taki interfejsem sprawie ze mozna bedzie sterowac nowym radiem z kierownicy
2. rozpiske pinow do takiego radia
VMatas - Pią Maj 27, 2011 20:20
Cieżko jest zgadnąć jakie radio Pioneer'a kupiłeś .. Generalnie przy radiu powinna być instrukcja, w której piny będą opisane. Co do konwertera to trudno jest powiedzieć - może być potrzebna wymiana rezystorów.
|
|