| 
				
					| 
							
								|  | Forum Klubu ROVERki.pl 
 |  |  Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [r214]Czy to termostat?
 
 CjRudi - Nie Gru 26, 2010 21:31
 Temat postu: [r214]Czy to termostat?
 Witam,
 
 Dziś podczas powrotu ze świąt zauważyłem taką przypadłość, że Roverek mi się nie nagrzał przez całą drogę, to jest, doszedł do pewnej temperatury, przerzucił się na gaz, potem włączyłem ciepły nadmuch no i jadę tak z 40 km, koło 90 km/h. W tym czasie wskazówka od temperatury opadła prawie do zera, po jakimś czasie zrzuciło mi nawet z gazu, tak spadła temperatura od silnika, a powietrze jakie leciało było ciepłe, ale nie gorące... I tu wydaje mi się, że w trasie, mimo chłodu to auto powinno osiągnąć temperaturę optymalną i w takiej pozostać, nie? Czy to może być walnięty termostat, który się nie zamyka, czy tak musi być?
 
 Pozdrawiam
 kumilek23 - Nie Gru 26, 2010 22:43
 
 ja myślę, że to termostat pozostał w pozycji otwartej i zakończył żywot
 
  	  | CjRudi napisał/a: |  	  | wskazówka od temperatury opadła prawie do zera | 
 
  	  | CjRudi napisał/a: |  	  | powietrze jakie leciało było ciepłe, ale nie gorące... | 
 identyczne objawy u mnie, powód jw.
 
 tylko to mnie dziwi bo ja jeździłem tak chyba ze dwa tygodnie i normalnie się przełączał na gaz, a jaką masz temp przejścia bo mi przy 24 podtlenek się przełącza zawsze i nie miałem z tym problemu przy walniętym termostacie 	  | CjRudi napisał/a: |  	  | po jakimś czasie zrzuciło mi nawet z gazu, tak spadła temperatura od silnika | 
 CjRudi - Nie Gru 26, 2010 23:10
 
 mnie się przełącza pierwszy raz za przy 30 stopni, kolejne przy 40 niestety...
 
 pewnie gdybym się zatrzymał, zgasił i włączył auto, to by wrócił na gaz, a tak, podczas jazdy mogło go wychłodzić...
 kumilek23 - Pon Gru 27, 2010 08:01
 
 zrób teścik, puść silnik podczas postoju, albo w jakimś korku jak będziesz stał zwróć uwagę czy przeszedł na gaz (powinna też trochę wyżej podejść wskazówka temp, jeśli tak to znaczy, że ma turbo chłodzenie w czasie jazdy
  Gdy termostat jest ciągle otwarty,wraz ze wzrostem temperatury płynu chłodniczego, nagrzewa się chłodnica, szczególnie w okolicy dolotu płynu do chłodnicy. Z tego co wiem to na sprawnym termostacie i zagrzanym silniku winno być ok 90 st. 
 to wysokie te temperatury przejścia, mi by pewnie rano do pracy nawet nie przełączył się, nie zdążył by się nagrzać... ale z drugiej strony wydaje mi się, że bezpieczniejsze dla delikatnego roverkowego motorka, w szczególności dla zaworów 	  | CjRudi napisał/a: |  	  | mnie się przełącza pierwszy raz za przy 30 stopni, kolejne przy 40 niestety... | 
 CjRudi - Pon Gru 27, 2010 12:29
 
 a jaką masz instalacje gazową? bo to też dużo od niej zależy..
 
 ja niżej nie chce ustawiać, nawet jak się da, bo poszarpuje jak jest bardzo zimno, wiec lepiej niech się podgrzeje bardziej
   
 a termostat sprawdzę, ale pewność to mam na 90% bo jak zostawiam go do odśnieżenia na zapalonym silniku, to się moment nagrzewa do odpowiedniej temp.
 
 Wczoraj nagrzał mi się właśnie na postoju, wskazówka na połowie skali, a po drodze spadło praktycznie na wysokość tej kreski pierwszej... Czeka wymiana
   
 Trzeba zmieniać płyn, czy wlewają z powrotem ten stary?
 kumilek23 - Pon Gru 27, 2010 12:41
 
 
 brc sequent 24 komplet 	  | CjRudi napisał/a: |  	  | a jaką masz instalacje gazową? bo to też dużo od niej zależy.. 
 | 
 
 racja, ale jak się nie katuje go to nie jest aż tak strasznie 	  | CjRudi napisał/a: |  	  | bo poszarpuje jak jest bardzo zimno | 
  nie wyżej niż 2,5k rpm i jest znośnie   
  	  | CjRudi napisał/a: |  	  | Trzeba zmieniać płyn, czy wlewają z powrotem ten stary? | 
 Mogą wlać stary, ale jak już go wozisz trochę czasu to może warto wymienić, koszt właściwie niewielki
  DynaGel polecam, albo Kager, z Petrygo już się wyleczyłem, kiedy mało nie przegrzałem auta przy 25 poniżej zera (chyba mi się zator w wężu do chłodnicy zrobił...). A i tak muszą układ odpowietrzyć to przynajmniej za jakiś czas nie będziesz musiał tego ponownie robić   sobrus - Sro Gru 29, 2010 11:44
 
 Kup oryginalny termostat, bo często nowe zamienniki są już zepsute na starcie.
 Ja swój wymieniałem 2 razy, za drugim razem oryginał i śmiga.
 Lepiej dołożyć te 10zł do termostatu niż robić dwa razy.
 Dostępny np w TomaTeam lub S-PART, za ok 30-40zł.
 CjRudi - Sro Gru 29, 2010 20:37
 
 jakiej firmy jest ten tzw oryginał?
   
 tzn jakie wkładali w oryginale
   sobrus - Czw Gru 30, 2010 10:31
 
 O ile wiem jest to Waxstat numer katalogowy PEL10016
 Made In UK
 Temperatura otwarcia 88 stopni C.
 CjRudi - Czw Gru 30, 2010 12:46
 
 Dzięki za info
   
 kumilek23 sprawdź skrzynkę wiadomości, wysłałem Ci PW, jak możesz oczywiście
   
 |  |