Zobacz temat - [ Freelander ] Nie chce odpalać na zimnym silniku przy tych
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Land Rover (Freelander, Range Rover itp.) - [ Freelander ] Nie chce odpalać na zimnym silniku przy tych

LUKASZ80 - Wto Gru 28, 2010 21:37
Temat postu: [ Freelander ] Nie chce odpalać na zimnym silniku przy tych
Drodzy Forumowicze proszę o pomoc.
Sprawa wygląda następująco. Landek stoi pod chmurką, przyszły mrozy i nie mogę odpalić go na zimnym silniku. Objawy są następujące - grzeję świece tak około 5-6 razy, następnie kręcę rozrusznikiem. Na początku jest taki objaw jakby nie podawał paliwa ale po jakiś 40 - 50 sek nieustannego kręcenia zaczyna pomału go brać i po kolejnych 20 sek nieustannego kręcenia w końcu "dostojnie" odpala unosząc za sobą chmurę czarnego dymu.
Nadmieniam że na ciepłym silniku pali od kopa
W baku wlany ON Verwa + dodatek żeby nie żelowało ropy.
Wymieniłem świece żarowe, pompa podaję ropę, sprawdziliśmy kompresje jest ok, sprawdziliśmy wtryski ( przelewy ) i jest ok, napięcie na świece dochodzi ( świece grzeją )
Podobno jest jakiś czujnik wspomagania zapłonu i to on może być winowajcą . Jeżeli ktoś wie coś na ten temat i gdzie to się znajduje w tym aucie to proszę napiszcie bo ja z tej elekrtyki to nic nie kapuje.
Proszę Was o pomoc bo za jakiś czas ten rozrusznik wyskoczy z tego silnika.
Pozdrawiam

SyntaX - Wto Gru 28, 2010 22:29

Hmm czujnik wspomagania zapłonu - Pierwsze słyszę. Może chodzi Tobie o przekaźnik świec żarowych który siedzi w skrzynce z komputerem.
Mój też zamarzł, pomogło ogrzanie filtra paliwa (po prawej stronie w nadkolu)
Na początku też pompa paliwa ciężko chodziła a potem odpalił.
Freelek niestety tak ma że rozrusznik moim zdaniem trochę za słaby do tego auta.
Generalnie jak odpalasz na zimnym to grzej świece ze 3 razy i dopiero wtedy odpalaj.
Pamiętaj też by za każdym odpalaniem cofnąć kluczyk do pozycji zero bo inaczej zajedziesz rozrusznik ew. spalisz przekaźnik od świec.
W tym silniku ogromne znaczenie ma stosowany olej.
ASO Land Rover zaleca oleje Castrol, ew. Mobil w klasie lepkości 5W40.
Wiele osób leje 10W40, ale on na zimę jest za gęsty do tego silnika, wtedy zalecają wstrzyknięcie do oleju odrobiny preparatu Miltec w sprayu i ponowienie rozruchu po 2 min od wstrzyknięcia. Ze względu na specyfikę budowy silnika co 3 wymianę oleju należny zagrzać silnik, następnie zalać preparat Liqui Moly Engine Fluh i po 2 minutach zlać stary olej i zalać nowym.
U mnie po takiej wymianie oleju pali na cyknięcie.

LUKASZ80 - Sro Gru 29, 2010 08:41

Dziękuje za podpowiedź. Ja właśnie mam zalany castrol 10w40
Kupie ten preparacik
Mam jeszcze jedno pytanie za co jest odpowiedzialny czujnik położenia wału korbowego?
Czy miał by on coś wspólnego z taka przypadłością?

p.s. Szukałem tego preparatu i nie mogę znaleźć. Podrzucisz mi jakieś informacje jak to siędokładnie nazywa i gdzie to można dostać? ( na allegro ni ma ;-) )

SyntaX - Sro Gru 29, 2010 18:01

Sorka on się nazywa nie Miltec a Militec :razz:
http://allegro.pl/k2-mili...1383143359.html
Sklep Auto Fan polecam ja u niech kupuje zawsze preparaty mają dobre ceny.
Czujnik położenia wału nie ma nic wspólnego z odpalaniem silnika.
On ma znaczenie dla pracy silnika ale już po odpaleniu, do sterowania jego praca, dawkowania mieszanki, ustawienia przepustnic itp.

PHJOWI - Sro Gru 29, 2010 22:38

temat do sprawdzenia:
KĄT wtryski
czujnik temperatur
nastawnik dawki biegu jałowego.

LUKASZ80 - Czw Gru 30, 2010 08:44

Dziękuję Wam bardzo za podpowiedzi, preparacik już zamówiłem i czekam. Przy okazji postaram się przekazać mojemu "mechanikowi" :-) podpowiedzi od PH JOWI, może coś jeszcze wymodzi.
Szkoda że Łódź i Nowe Miasto N/W nie leżą w Małopolsce :-)
Napiszę później czy udało się wyeliminować tą usterkę.

Pozdrowienia i WSZYSTKIEGO DOBREGO W NOWYM ROKU.

p.s. Czy ten czujnik temperatur to jest coś takiego?
http://landstore.pl/czujn...ery-300-tdi-edc

L199916V - Czw Lut 10, 2011 18:12

Mam problem z moim autem może wy mi pomożecie. Mam Land rovera Freelander 1,8 benzyna rocznik 1999 z przekładka z anglika. Zostało wymienione w nim cewka zapłonowa, kable zapłonowe, kopułka i palec rozdzielny, wszystkie płyny i oleje, czujnik cisnienia płynu chłodzacego, silniczek krokowy, wszystkie filtry z tym nawet filtr paliwa w pompce paliwowej (typ filtra paliwa WFL 100600), była regenerowana głowca, wymienione pierścienie na tłokach, wszystkie uszczelki silnika + szpilki, wymienione wszystkie 16 popychaczy na nowe. podczas sprawdzania kompresji to na wszystkich tłokach zarówna na zimnym jak i na ciepłym silniku bylo 13 atm.
I dalej jak jest zimno lub trochę wilgotniej to nie chce wogóle odpalić dopiero gdzieś przy plus 8 stopni to odpala. jak jest zimno to nie chce odpalić a rozrusznikiem normalnie akumulator kreci bo jest 80Ah i 700A.
Moze wy na coś wpadniecie co to może być