Zobacz temat - [R214] Silnik benzynowy dziala jak diesel
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R214] Silnik benzynowy dziala jak diesel

pipens - Sro Sty 05, 2011 16:29
Temat postu: [R214] Silnik benzynowy dziala jak diesel
Witam wszystkich serdecznie.

Jako ze to jest mój pierwszy post na forum prosiłbym o małą wyrozumiałość.

W sylwestra miałem wyjazd w góry. Po odpaleniu mojego R zaczęło troszkę dziwnie stukać pod maska, sprawdziłem wszystkie płyny, czy są dobrze naciągnięte paski itp. To co powinno się robić przed dalszym wyjazdem.

Po rozgrzaniu silnika stuki, lekkie klekotanie przeszło. Nie przejąłem się za bardzo wiec wsiadłem i ruszyłem. Po około 20km od Opola, na wjeździe na autostradę, przy około 30km ( ślisko ) dźwięk silnika benzynowego zmienił się w diesla. Natychmiastowo stanąłem, wyłączyłem silnik, awaryjne i Car Assistance. W międzyczasie przy oczekiwaniu na hol próbowałem uruchomić silnik bez, rezultatów. Silnik kreci, dusi się, działa jak czołg ale nie zapala.

Pierwsze moje podejrzenia poszły na rozrząd lub pompę wody. Niestety prawdopodobnie to nie to. Ani wody nie ubyło, tez nie ma jej w oleju po odkręceniu świec. Rozkręcając boczną pokrywę silnika nic nie wypadło! Wszystkie rolki jak i pasek są na swoim miejscu, brak ubytków w pasku rozrządu, brak wybitych zębów.

Mogę jedynie dodać ze dbam o samochód. Wymiana oleju po 10 tys, wymiana filtru paliwa po 20 tys. rozrządu po 40-50tys. Silnik ma przejechane 240tys km - przy 220tys wymiana rozrzadu.

Prosiłbym o jakieś spostrzeżenia, może miał ktoś taka sytuacje, na co powinienem/mechanik powinien zwrócić uwagę. W granicach jakiej ceny przy własnej robociźnie się wyrobie. Rozumiem ze są to ciężkie pytania ale znajdzie się jakaś jednoznaczna odpowiedz.

Pozdrawiam :)

polofix - Sro Sty 05, 2011 19:09
Temat postu: Re: [R214] Silnik benzynowy dziala jak diesel
nie poluznilo sie male kolo rozrzadu? male kolo jest pod tym duzym na zewnatrz i napedza reszte. alternator,pompe klimy,wspomagania. jest tam trudny dostep.klucz chyba 24 najlepiej lamany oczkowy lub nasadowy.
keczu - Sro Sty 05, 2011 20:08

Problem pewnie w popychaczach hydraulicznych. W skrajnych przypadkach brzmi to tak.
http://www.youtube.com/wa...feature=related

[ Dodano: Sro Sty 05, 2011 20:08 ]
polofix napisał/a:
klucz chyba 24

22.
polofix napisał/a:
najlepiej lamany oczkowy lub nasadowy.

Najlepiej to dynamometryczny bo oczkowym nie dokrecisz z momentem 205Nm. :wink: .I trzeba jeszcze kolo zamachowe zblokowac.

tomo63 - Sro Sty 05, 2011 20:19

polofix napisał/a:
nie poluznilo sie male kolo rozrzadu? male kolo jest pod tym duzym na zewnatrz i napedza reszte. alternator,pompe klimy,wspomagania. jest tam trudny dostep.klucz chyba 24 najlepiej lamany oczkowy lub nasadowy.

Jak by się poluźniło to od razu ucięło by klin, a to prowadzi już kilka osób na forum wie do czego.
Więc przy poluzowaniu takiego koła odgłosy się nie zmienią. Po prostu stanie się cisza :P

ADI-mistrzu - Sro Sty 05, 2011 20:20

Ewentualnie spalanie stukowe:
http://www.youtube.com/watch?v=-Gq9GTPeFow

Ale to chyba u nas raczej baaardzo rzadko się zdarza.

polofix - Sro Sty 05, 2011 21:41

w skrajnym przypadku moglo sie poluznic. czeste sa przypadki wyrobienia malego kola i to wlasnie slabe dokrecenie jest jego przyczyna. mialem raz takie kolo;podczas wymiany paska ze mialo luz kilkanascie % a to bardzo duzo.
a kolega na jakim oleju jezdzil? chodzi mi o pochodzenie?

pipens - Czw Sty 06, 2011 12:22

keczu napisał/a:
Problem pewnie w popychaczach hydraulicznych. W skrajnych przypadkach brzmi to tak.
http://www.youtube.com/wa...feature=related


Tak właśnie o ten dziwny dźwięk mi chodziło, niestety problem jest jeszcze w tym ze nie odpala. Możliwe ze coś z kablami bo miałem lekkie problemy.

polofix napisał/a:
w skrajnym przypadku mogło się poluźnić. częste są przypadki wyrobienia małego kola i to właśnie słabe dokręcenie jest jego przyczyna. miałem raz takie kolo;podczas wymiany paska ze miało luz kilkanaście % a to bardzo dużo.
a kolega na jakim oleju jeździł? chodzi mi o pochodzenie?


Mobil1 Super 2000 10/w40. kupowany w stałym sklepie oczywiście po niższej cenie jako ze to znajomy.

Lewis - Czw Sty 06, 2011 12:28

mi tak klekocze:D i jezdze juz tak 2 lata :D mozliwe ze silnik juz poprostu jest zuzyty i jak bym chciał sie pozbyc klekotania musial bym wymienic pol silnika :D
pipens - Czw Sty 06, 2011 16:40

wszystkie oslony zdjete, pasek jest na swoim miejscu bez zadnych ubytkow..

rozrzad przestawiony o okolo 3-4 zabki, w zadnej rolce nie brakuje zabkow, wszystko ok...

what now? :cry:

tomo63 - Czw Sty 06, 2011 17:11

Cytat:
wszystkie oslony zdjete, pasek jest na swoim miejscu bez zadnych ubytkow..

rozrzad przestawiony o okolo 3-4 zabki, w zadnej rolce nie brakuje zabkow, wszystko ok...

A to dobre.
Chyba pozostało prawidłowe ustawienie, rozrządu :) i wymiana paska.

pipens - Czw Sty 06, 2011 17:36

tomo63 napisał/a:
A to dobre.
Chyba pozostało prawidłowe ustawienie, rozrządu :) i wymiana paska.


Tylko problem jest w tym ze jestem totalnym laikiem i nie mam pojecia jak to zrobic. Wiem ze sa jakies wzory jak co ale nie posiadam nic z tych rzeczy.

tomo63 - Czw Sty 06, 2011 17:46

Sam też nigdy się nie bawiłem :oops:
Masz tu linka do instrukcji Haynesa, tam jest rozdział z wymianą rozrządu. Niestety in inglisz.
http://dl.dropbox.com/u/2...eu/1689-02A.pdf

polofix - Czw Sty 06, 2011 18:33

sprawdz rolke czy sie lekko kreci!! to mogla byc przyczyna przeskoczenia paska. nie chce byc prorokiem ale czy zaworki nie dostaly w pupe od tlokow.
pipens - Czw Sty 06, 2011 19:43

rolka jest w porzadku, nie ma zadnych luzow - moje zdanie

ostatnie pytanie z serii jak:

w jaki sposob napiac bardziej pasek rozrzadu, jest bardzo luzny pomiedzy kolem pasowym a a walem po prawej stronie (wydechowym?)

keczu - Czw Sty 06, 2011 19:58

pipens napisał/a:
Tylko problem jest w tym ze jestem totalnym laikiem i nie mam pojecia jak to zrobic

Zalezy czy sie czyjesz na silach bo to dosyc odpowiedzialna sprawa, jak sie zrobi cos nie tak to bedzie jeszcze gorzej. W zasadzie to jak wymiana kompletu rozrz. Wygloda to tak, tylko Ty masz manualny napinacz i silnik nie na stole, blokady nie koniecznie.
http://www.youtube.com/watch?v=CM5oA2X03z8
pipens napisał/a:
rozrzad przestawiony o okolo 3-4 zabki,

Troche duzo, ale mozna sprobowac ustawic moooze sie nic nie stalo. :/ Pozdr.

pipens - Sob Lut 05, 2011 01:00

Troszkę temat odgrzany. Zamieszczam zdjęcia przyczyny tego zdarzenia, mianowicie diesla zamiast benzyny oraz podaje koszty naprawy dla forumowiczów :) . Dodatkiem sa wykresy kompresji, dla niektórych ciśnienia na cylindrach.








Koszta: koło zębate walu korbowego ~ 60/70zl ( podziękowania dla Tomateam )
pasek rozrządu Bosch ~ 60zl

Czas naprawy: około 2 tygodni, naprawa we własnym zakresie z powodu 2 etatów :D

PAMIĘTAJCIE: nigdy na popych, hol ani tego rodzaju rzeczy. Tak bylem głupi ^^

polofix - Sob Lut 05, 2011 19:14

male kolo obrobione calkowicie.musialo to naprawde dlugo jezdzic.poprostu za slabo dokrecona sruba i tyle. podaj wykres po remoncie.
acha no i zgodzilo sie z tym co napisalem wczesniej.