Zobacz temat - [R25] Falujące obroty na jałowym biegu
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R25] Falujące obroty na jałowym biegu

infineon30 - Czw Sty 13, 2011 12:21
Temat postu: [R25] Falujące obroty na jałowym biegu
Mam Roverka 25 1.8 116KM miał kiedyś w przeszłości wymienioną skrzynię biegów z automatycznej na manualną. Jak go kupiłem wszystko było w należytym porządku. Po 3 miesiącach na początku stycznia obroty na biegu jałowym zaczęły falować.(silniczek krokowy O.K.) Okazało się, że była spalona dioda w kontrolce awarii silnika. Diagnoza wydana przez serwisy to brak współpracy komputera silnika z nieoryginalną skrzynią biegów. Należy albo wymienić skrzynię na oryginalną, lub wymienić komputer silnika ze sterownikiem immobilisera z samochodu z manualną skrzynią. Czy ktoś mi może napisać dlaczego ten samochód działał bez zarzutu 3 miesiące?? W tym momencie obroty na biegu jałowym wahają się między 900 a 2000 obr/min. Przy czym jeszcze pod wpływem wciśnięcia pedału sprzęgła podczas jazdy obroty samoczynnie wzrastają nawet do ponad 3000 obr/min. Może ktoś mi doradzi co począć z tym fantem.pozdr!
leszczu - Czw Sty 13, 2011 13:51

Po mojemu to raczej gdzieś linka albo przepustnica się blokuje. Przeczyść linkę gazu i przepustnicę. :grin:

[ Dodano: Czw Sty 13, 2011 13:51 ]
Albo gdzie silnik łapie lewe powietrze.

takeda666 - Pią Sty 14, 2011 23:37

Mogą też być świece lub kable, ale najpierw zacznij od świec. Czasem też tak jest jak akumulator powoli pada bądź jest za mały do danego auta, to znaczy za słaby. Ja tak mam i wiem że akumulator za słaby ale ma dopiero rok bo poprzedni właściciel wsadził więc jakoś z tym żyję ale myślę o wymianie za nie długo. Zobacz, posprawdzaj, pożycz akumulator od kolegi jakiegoś, sprawdź świece, być może da to radę. Pozdrawiam
Bumelant - Sob Sty 15, 2011 10:41

Jesteś też z krk także podjedź sobie najlepiej do Pana Pawła Midowicza na Krzyżtoporską 7 - w trymiga Ci to zdiagnozuje i zrobi w śmiesznym pieniądzu na pewno oszczędzając kupę nerwów, czasu i poszukiwań. Powodów może być kilka. Netowo ciężko powiedzieć. Trzeba najpierw zczytać błędy. Pozdr!
infineon30 - Czw Sty 20, 2011 15:40

Niestety ten Pan zna samochód i powiedział mi, że nie da się go naprawić:(
Zlotowa - Czw Sty 20, 2011 16:17

Nie rozumiem pojęcia " nie da się naprawić". !!
Wszystko się da,tylko potrzebne są chęci i troche czasu.

Na pierwszym miejscu tak jak napisali poprzednicy.Świece,Kable WN,przepustnica i Krokowiec do przeczyszczenia.

infineon30 - Pią Maj 27, 2011 00:55

Powodem były niesprawne: czujnik przepustnicy oraz silniczek krokowy. Bezbłędnie zdiagnozował problem mechanik z Lasowa pod Zgorzelcem. 50 zł zostawiłem u niego i sam wymieniłem te elementy. Oczywiście na nowe, nieużywane. Do pełnej diagnostyki komputerowej mojego autka niestety nadaje się tylko testbook T4, do innych nie ma go co nawet podłączać. pozdr!
wlodi893 - Nie Maj 29, 2011 15:43

Podepne się (jeśli można; ) pod temat. Otóż mnie falować raczej nie faluja, ale moim zdaniem są trochę za wysokie (zdjęcie poniżej). Co może być przyczyną tego stanu rzeczy?


leszczu - Nie Maj 29, 2011 16:03

wlodi893 napisał/a:
Podepne się (jeśli można; ) pod temat. Otóż mnie falować raczej nie faluja, ale moim zdaniem są trochę za wysokie (zdjęcie poniżej). Co może być przyczyną tego stanu rzeczy?

[url=http://img839.images...oty.jpg]Obrazek[/URL]

Dlaczego tak twierdzisz. Obroty są na dobrym położeniu. :wink:

colin1983 - Nie Maj 29, 2011 16:06

wlodi893, jeżdżąc z taką ilością paliwa załatwisz pompę paliwową :razz:
wlodi893 - Nie Maj 29, 2011 16:08

leszczu, czyli mówisz, że stan obrotów jest w normie? Bo już zaczynałem się niepokoić ;)
colin1983 napisał/a:
jeżdżąc z taką ilością paliwa załatwisz pompę paliwową :razz:
colin1983, to była wyjątkowa sytuacja :razz: Sporadycznie zdarza mi się zrobić któryś km z taka ilością paliwa (aktualnie bezrobocie, a paliwo drogie ;)
leszczu - Nie Maj 29, 2011 16:28

wlodi893 napisał/a:
leszczu, czyli mówisz, że stan obrotów jest w normie? Bo już zaczynałem się niepokoić ;)

Tak jest to normalne położenie wskazówki przy ciepłym silniku. :wink:

Lewis - Nie Maj 29, 2011 21:42

hmm ja mam troche mniej obrotów na rozgrzanym gdzies tak 800 a ty 900 u mnie jest troche nizej wskazówka niz u ciebie wlodi893 sprawdz moze sprobuj poluzowac linke od gazu przy przepustnicy i nasmarowac jakims smarem ja tak zrobilem i mam mniej obrótow ;]
wlodi893 - Pon Maj 30, 2011 00:27

Lewis napisał/a:
moze sprobuj poluzowac linke od gazu przy przepustnicy i nasmarować jakims smarem ja tak zrobiłem i mam mniej obrotów ;]
Jak się wyspie to zobaczę co i jak. I spróbuje Lewis, zrobić tak jak mówisz ;)