Zobacz temat - [R45] Zaciski Tył
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R45] Zaciski Tył

orric - Sob Sty 15, 2011 02:09
Temat postu: [R45] Zaciski Tył
Witam mam pytanie czy w 45 pojawiały się zaciski na tył pod tarcze wentylowane ?
Nie wiem co mam robić gdyż nie za bardzo mi hamują hamulce plyn wymienilem klocki to samo tarcze przeszliwowane byly i troszke pomoglo ale to jeszcze nie to. Przy małych prędkościach jakoś jeszcze hamuje a jak juz mam kolo 110 i przycisne max hamulec to juz nie jest tak pięknie, czy to pompa hamulcowa ?. Co radzicie ? :)

Tomi - Sob Sty 15, 2011 10:20

A może problem jest w grubości tarcz lub jakości ich wykonania (firma klocków).

Oczywiście zakładamy, że zaciski są sprawne.

greg-si - Sob Sty 15, 2011 11:18

orric, mam tak samo i większość ze standardem 239mm też tak ma.
Znaczy się dla jasności w porównaniu z bębnem w R400/45 bądź hamulcem tarczowym na tyle w innych samochodach.
Możesz kupić zaciski z MG ZR160 lub ZS180 tam wchodzi tarcza 260mm.

Obecnie kompletuję graty na 280mm na tył. Wiosną będę montował i zobaczę czy będzie poprawa.

orric - Sob Sty 15, 2011 12:21

greg-si napisał/a:
Obecnie kompletuję graty na 280mm na tył. Wiosną będę montował i zobaczę czy będzie poprawa.


a z kad dorwiesz takie tarcze i zaciski do nich :) z innego jakiegos rovera ?

Tomi - Sob Sty 15, 2011 12:29

greg-si napisał/a:
orric, mam tak samo i większość ze standardem 239mm też tak ma.
Znaczy się dla jasności w porównaniu z bębnem w R400/45 bądź hamulcem tarczowym na tyle w innych samochodach.
Możesz kupić zaciski z MG ZR160 lub ZS180 tam wchodzi tarcza 260mm.

Obecnie kompletuję graty na 280mm na tył. Wiosną będę montował i zobaczę czy będzie poprawa.


Hamulce tylne nie mogą być za duże i za mocne, bo przy gwałtownym hamowaniu tylne koła będą się blokowały i auto stawało bokiem... co może mieć szczególne znaczenie gdy w krytycznej sytuacji musimy przyhamować w zakręcie. Jeśli ktoś ma umiejętności, to fajnie. Jeśli natomiast trafi to na kogoś komu się tylko wydaje, że "ogarnia" auto, może dojść do tragedii...

[ Dodano: Sob Sty 15, 2011 12:28 ]
Odelżona tylna oś (podczas gwałtownego hamowania) ma bardzo małą przyczepność. Bardzo fajnie to czuć podczas ćwiczenia wahadła. Tył potrafi zamiatać przy samym odjęciu gazu (bez użycia hamulca).

[ Dodano: Sob Sty 15, 2011 12:29 ]
orric napisał/a:
greg-si napisał/a:
Obecnie kompletuję graty na 280mm na tył. Wiosną będę montował i zobaczę czy będzie poprawa.


a z kad dorwiesz takie tarcze i zaciski do nich :) z innego jakiegos rovera ?


Mowa była chyba o tarczach 260 z ZR160 i ZS180.

greg-si - Sob Sty 15, 2011 12:35

orric napisał/a:
greg-si napisał/a:
Obecnie kompletuję graty na 280mm na tył. Wiosną będę montował i zobaczę czy będzie poprawa.


a z kad dorwiesz takie tarcze i zaciski do nich :) z innego jakiegos rovera ?

Moja własna koncepcja. Co z tego wyjdzie zobaczymy

Tomi napisał/a:
Hamulce tylne nie mogą być za duże i za mocne, bo przy gwałtownym hamowaniu tylne koła będą się blokowały i auto stawało bokiem... co może mieć szczególne znaczenie gdy w krytycznej sytuacji musimy przyhamować w zakręcie. Jeśli ktoś ma umiejętności, to fajnie. Jeśli natomiast trafi to na kogoś komu się tylko wydaje, że "ogarnia" auto, może dojść do tragedii...

Jasna sprawa. Przód również będzie zmieniony na 282mm dwutłoczkowe. No i po wszystkim w jakimś bezpiecznym miejscu sprawdzenie czy właśnie tył się za szybko nie blokuje. No i ja mam właśnie tył dociążony bo zabudowa gdzieś z 50kg jak nie więcej cały czas jest nad tylną osią.
Ciekawa opcja wychodziła w niektórych Hondach (jak wiadomo buda ta sama). Przód 262mm wentylowane i tył 260mm. Było to już w tym civicu po liftingu czyli 97-00.
Zresztą muszę od Ciebie Tomi tarcze kupić i kilka innych pierdołek ale poczekam na to aż dostanę legitymację. Zaoszczędzę może kilka złotych ;)
Ps. Korzystając z okazji jest możliwy odbiór osobisty np. w niedzielę na spocie? I czy 282mm od ZS180 Mintex`a będziesz miał przed wiosną?

Tomi - Sob Sty 15, 2011 13:02

Nie sprowadzam 282 Mintexa, gdyż wychodzą podobnie cenowo do oryginalnych tarcz MG Rover (a jakość nieporównywalna). Tańsze 282 mam QH.

[ Dodano: Sob Sty 15, 2011 13:01 ]
greg-si napisał/a:

Ciekawa opcja wychodziła w niektórych Hondach (jak wiadomo buda ta sama). Przód 262mm wentylowane i tył 260mm. Było to już w tym civicu po liftingu czyli 97-00.


Takie rozwiązanie jest w słabszych 6-setkach. Przód 262 wentylowane, a pełny tył 260.

[ Dodano: Sob Sty 15, 2011 13:02 ]
i te wersje Civica, mogły mieć hamulce z Accorda i rozstaw śrub 4x114,3 :(

greg-si - Sob Sty 15, 2011 13:14

Tomi napisał/a:
Tańsze 282 mam QH.

Właśnie takie pewnie zamówię u Ciebie.

Tomi napisał/a:
i te wersje Civica, mogły mieć hamulce z Accorda i rozstaw śrub 4x114,3 :(

Właśnie nie. Tu był rozstaw 4x100. VTi tylko miały taki rozstaw.
Długo szukałem zacisków pod 260mm i nie znalazłem ale temat dość mocno zgłębiłem w tym modelu.

orric - Sob Sty 15, 2011 13:25

mam pytanie czy beda pasowaly te zaciski na tyl do mojego r45

Remigiusz - Sob Sty 15, 2011 13:33

orric, Zmień sobie przednie tarcze na wentylowane i ma hamować jak trzeba. Oczywiście musisz tez zmienić zaciski.

Sam tył nie wiele da bo jakoś różnicy wielkiej nie ma miedzy tył bębny a tył tarcze przy normalnej jedzie po autostradzie.

JA dopiero odczułem różnice jak zmieniłem przod na wentylowane i teraz auto hamuje jak trzeba. BO miałem ten sam problem co ty ze na autostradzie juz nie milo było nagle zahamować :razz:

DziękujeTomi, za Mintexy :wink:

orric - Sob Sty 15, 2011 19:12

Ale mam wentylowane na przodzie tylko chcialem zmienic na wieksze z zs lub zr. Przod udalo mi sie kupic tylko nie wiem z jakiego modelu za malutkie pieniadze 50 zl za tarcze i 50 zl za zaciski :) a tyl teraz musze kombinowac bo moglem za te same wziasc a lipe zrobilem i sie w tedy zagapilem. I potrzebuje info jakie te zaciski ida na tyl bo tarcze znalazlem juz. Pomozcie prosze.

I mam 2 pytanie czy jak bym mial np zaciski zt z przodu a z tylu zs to beda jakies komplikacje ?

[ Dodano: Sob Sty 15, 2011 19:12 ]
Jakiej firmy tarcze polecacie z zs ?

greg-si - Sob Sty 15, 2011 22:23

orric napisał/a:
I mam 2 pytanie czy jak bym mial np zaciski zt z przodu a z tylu zs to beda jakies komplikacje ?

Zaciski z MG ZT chyba nie będą pasowały

orric napisał/a:
Jakiej firmy tarcze polecacie z zs ?

Mintex, QH

orric - Nie Sty 16, 2011 03:22

Dobra ostatnie pytanko z tej dziedziny i juz nie bede was meczyl :) jakiej firmy klocki do tych tarcz mintexa chodzi mi o te 260mm na tyl.
Ciufa - Nie Sty 16, 2011 08:30

klocki MINTEX, tarcze NATIONAL
na przód i na tył ;)

Tomi - Nie Sty 16, 2011 08:35

Mam tak samo. Nawiercane, rowkowane i nawęglane tarcze National Performance i klocki Mintex... Tylko chyba trzeba podłożyć pod klocek podkładkę rezonansową, bo klocek lubi piszczeć. W kwestii skuteczności bez zarzutu.
orric - Czw Sty 20, 2011 13:36

greg-si napisał/a:

Właśnie nie. Tu był rozstaw 4x100. VTi tylko miały taki rozstaw.
Długo szukałem zacisków pod 260mm i nie znalazłem ale temat dość mocno zgłębiłem w tym modelu.


greg-si a z hondy civic VTi beda pasowaly zaciski na tyl ? do mojego roverka 45 ?