|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R45] Zaciski Tył
orric - Sob Sty 15, 2011 02:09 Temat postu: [R45] Zaciski Tył Witam mam pytanie czy w 45 pojawiały się zaciski na tył pod tarcze wentylowane ?
Nie wiem co mam robić gdyż nie za bardzo mi hamują hamulce plyn wymienilem klocki to samo tarcze przeszliwowane byly i troszke pomoglo ale to jeszcze nie to. Przy małych prędkościach jakoś jeszcze hamuje a jak juz mam kolo 110 i przycisne max hamulec to juz nie jest tak pięknie, czy to pompa hamulcowa ?. Co radzicie ?
Tomi - Sob Sty 15, 2011 10:20
A może problem jest w grubości tarcz lub jakości ich wykonania (firma klocków).
Oczywiście zakładamy, że zaciski są sprawne.
greg-si - Sob Sty 15, 2011 11:18
orric, mam tak samo i większość ze standardem 239mm też tak ma.
Znaczy się dla jasności w porównaniu z bębnem w R400/45 bądź hamulcem tarczowym na tyle w innych samochodach.
Możesz kupić zaciski z MG ZR160 lub ZS180 tam wchodzi tarcza 260mm.
Obecnie kompletuję graty na 280mm na tył. Wiosną będę montował i zobaczę czy będzie poprawa.
orric - Sob Sty 15, 2011 12:21
greg-si napisał/a: | Obecnie kompletuję graty na 280mm na tył. Wiosną będę montował i zobaczę czy będzie poprawa. |
a z kad dorwiesz takie tarcze i zaciski do nich z innego jakiegos rovera ?
Tomi - Sob Sty 15, 2011 12:29
greg-si napisał/a: | orric, mam tak samo i większość ze standardem 239mm też tak ma.
Znaczy się dla jasności w porównaniu z bębnem w R400/45 bądź hamulcem tarczowym na tyle w innych samochodach.
Możesz kupić zaciski z MG ZR160 lub ZS180 tam wchodzi tarcza 260mm.
Obecnie kompletuję graty na 280mm na tył. Wiosną będę montował i zobaczę czy będzie poprawa. |
Hamulce tylne nie mogą być za duże i za mocne, bo przy gwałtownym hamowaniu tylne koła będą się blokowały i auto stawało bokiem... co może mieć szczególne znaczenie gdy w krytycznej sytuacji musimy przyhamować w zakręcie. Jeśli ktoś ma umiejętności, to fajnie. Jeśli natomiast trafi to na kogoś komu się tylko wydaje, że "ogarnia" auto, może dojść do tragedii...
[ Dodano: Sob Sty 15, 2011 12:28 ]
Odelżona tylna oś (podczas gwałtownego hamowania) ma bardzo małą przyczepność. Bardzo fajnie to czuć podczas ćwiczenia wahadła. Tył potrafi zamiatać przy samym odjęciu gazu (bez użycia hamulca).
[ Dodano: Sob Sty 15, 2011 12:29 ]
orric napisał/a: | greg-si napisał/a: | Obecnie kompletuję graty na 280mm na tył. Wiosną będę montował i zobaczę czy będzie poprawa. |
a z kad dorwiesz takie tarcze i zaciski do nich z innego jakiegos rovera ? |
Mowa była chyba o tarczach 260 z ZR160 i ZS180.
greg-si - Sob Sty 15, 2011 12:35
orric napisał/a: | greg-si napisał/a:
Obecnie kompletuję graty na 280mm na tył. Wiosną będę montował i zobaczę czy będzie poprawa.
a z kad dorwiesz takie tarcze i zaciski do nich z innego jakiegos rovera ? |
Moja własna koncepcja. Co z tego wyjdzie zobaczymy
Tomi napisał/a: | Hamulce tylne nie mogą być za duże i za mocne, bo przy gwałtownym hamowaniu tylne koła będą się blokowały i auto stawało bokiem... co może mieć szczególne znaczenie gdy w krytycznej sytuacji musimy przyhamować w zakręcie. Jeśli ktoś ma umiejętności, to fajnie. Jeśli natomiast trafi to na kogoś komu się tylko wydaje, że "ogarnia" auto, może dojść do tragedii... |
Jasna sprawa. Przód również będzie zmieniony na 282mm dwutłoczkowe. No i po wszystkim w jakimś bezpiecznym miejscu sprawdzenie czy właśnie tył się za szybko nie blokuje. No i ja mam właśnie tył dociążony bo zabudowa gdzieś z 50kg jak nie więcej cały czas jest nad tylną osią.
Ciekawa opcja wychodziła w niektórych Hondach (jak wiadomo buda ta sama). Przód 262mm wentylowane i tył 260mm. Było to już w tym civicu po liftingu czyli 97-00.
Zresztą muszę od Ciebie Tomi tarcze kupić i kilka innych pierdołek ale poczekam na to aż dostanę legitymację. Zaoszczędzę może kilka złotych
Ps. Korzystając z okazji jest możliwy odbiór osobisty np. w niedzielę na spocie? I czy 282mm od ZS180 Mintex`a będziesz miał przed wiosną?
Tomi - Sob Sty 15, 2011 13:02
Nie sprowadzam 282 Mintexa, gdyż wychodzą podobnie cenowo do oryginalnych tarcz MG Rover (a jakość nieporównywalna). Tańsze 282 mam QH.
[ Dodano: Sob Sty 15, 2011 13:01 ]
greg-si napisał/a: |
Ciekawa opcja wychodziła w niektórych Hondach (jak wiadomo buda ta sama). Przód 262mm wentylowane i tył 260mm. Było to już w tym civicu po liftingu czyli 97-00.
|
Takie rozwiązanie jest w słabszych 6-setkach. Przód 262 wentylowane, a pełny tył 260.
[ Dodano: Sob Sty 15, 2011 13:02 ]
i te wersje Civica, mogły mieć hamulce z Accorda i rozstaw śrub 4x114,3
greg-si - Sob Sty 15, 2011 13:14
Tomi napisał/a: | Tańsze 282 mam QH. |
Właśnie takie pewnie zamówię u Ciebie.
Tomi napisał/a: | i te wersje Civica, mogły mieć hamulce z Accorda i rozstaw śrub 4x114,3 |
Właśnie nie. Tu był rozstaw 4x100. VTi tylko miały taki rozstaw.
Długo szukałem zacisków pod 260mm i nie znalazłem ale temat dość mocno zgłębiłem w tym modelu.
orric - Sob Sty 15, 2011 13:25
mam pytanie czy beda pasowaly te zaciski na tyl do mojego r45
Remigiusz - Sob Sty 15, 2011 13:33
orric, Zmień sobie przednie tarcze na wentylowane i ma hamować jak trzeba. Oczywiście musisz tez zmienić zaciski.
Sam tył nie wiele da bo jakoś różnicy wielkiej nie ma miedzy tył bębny a tył tarcze przy normalnej jedzie po autostradzie.
JA dopiero odczułem różnice jak zmieniłem przod na wentylowane i teraz auto hamuje jak trzeba. BO miałem ten sam problem co ty ze na autostradzie juz nie milo było nagle zahamować
DziękujeTomi, za Mintexy
orric - Sob Sty 15, 2011 19:12
Ale mam wentylowane na przodzie tylko chcialem zmienic na wieksze z zs lub zr. Przod udalo mi sie kupic tylko nie wiem z jakiego modelu za malutkie pieniadze 50 zl za tarcze i 50 zl za zaciski a tyl teraz musze kombinowac bo moglem za te same wziasc a lipe zrobilem i sie w tedy zagapilem. I potrzebuje info jakie te zaciski ida na tyl bo tarcze znalazlem juz. Pomozcie prosze.
I mam 2 pytanie czy jak bym mial np zaciski zt z przodu a z tylu zs to beda jakies komplikacje ?
[ Dodano: Sob Sty 15, 2011 19:12 ]
Jakiej firmy tarcze polecacie z zs ?
greg-si - Sob Sty 15, 2011 22:23
orric napisał/a: | I mam 2 pytanie czy jak bym mial np zaciski zt z przodu a z tylu zs to beda jakies komplikacje ? |
Zaciski z MG ZT chyba nie będą pasowały
orric napisał/a: | Jakiej firmy tarcze polecacie z zs ? |
Mintex, QH
orric - Nie Sty 16, 2011 03:22
Dobra ostatnie pytanko z tej dziedziny i juz nie bede was meczyl jakiej firmy klocki do tych tarcz mintexa chodzi mi o te 260mm na tyl.
Ciufa - Nie Sty 16, 2011 08:30
klocki MINTEX, tarcze NATIONAL
na przód i na tył
Tomi - Nie Sty 16, 2011 08:35
Mam tak samo. Nawiercane, rowkowane i nawęglane tarcze National Performance i klocki Mintex... Tylko chyba trzeba podłożyć pod klocek podkładkę rezonansową, bo klocek lubi piszczeć. W kwestii skuteczności bez zarzutu.
orric - Czw Sty 20, 2011 13:36
greg-si napisał/a: |
Właśnie nie. Tu był rozstaw 4x100. VTi tylko miały taki rozstaw.
Długo szukałem zacisków pod 260mm i nie znalazłem ale temat dość mocno zgłębiłem w tym modelu. |
greg-si a z hondy civic VTi beda pasowaly zaciski na tyl ? do mojego roverka 45 ?
|
|